Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het is nochtans wel zo.
    Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
    Jij kent maar 1 pedaalstand en maar 1 toerental om te schakelen?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door commanderke Bekijk Berichten
      Says who ??

      Die motoren kunnen inderdaad identiek zijn qua boring, slag en onderdelen aan nen 3.0D
      Maar er zou zo maar ne keer een 'lichter' modelleke van zuigerstang ofzo inzitten.


      Het klinkt gewoon te mooi om waar te zijn.
      beetje bang van nature?

      mijne 100 pk in de vectra is toch ook identiek aan de 120 pk?
      Opel Corsa D 1.2 easytronic 2013
      Skoda Octavia combi 2.0 crtdi 2013
      Audi A8L 3.0 tdi 2015
      Mercedes GL 350 cdi 2011
      Range Rover autobiography tdv8 3.6 2010
      BMW gran coupe 650i xdrive 2012
      Aston Martin vantage volante 1987

      Comment


      • deze link is hier al eens gepost zeker ... ?
        http://wegcode.be/forum/showthread.p...UNING-VERBODEN
        2005 DODGE RAM SRT10 - Low'N'Loud
        2006 Harley Davidson V-rod - Just loud
        1949 Mercury Eight 4door (SRT10 WIP) - Just low
        When you spend more on tires than on food you know you got some serious horsepower

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
          deze link is hier al eens gepost zeker ... ?
          http://wegcode.be/forum/showthread.p...UNING-VERBODEN
          Eigenlijk moet je dan ook een goedkeuring van de invoerder hebben wanneer je andere velgen en dergelijke plaatst...
          1991 BMW E30 318is

          Comment


          • dit wordt opgelost via een bijhorend validatieverslag.
            2005 DODGE RAM SRT10 - Low'N'Loud
            2006 Harley Davidson V-rod - Just loud
            1949 Mercury Eight 4door (SRT10 WIP) - Just low
            When you spend more on tires than on food you know you got some serious horsepower

            Comment


            • Bibber en beef, tuners allerhande.
              Maar veel van de tuningonderdelen hebben een Euro keur, dat is toch wettelijk toegelaten dan?
              Midlife sucks !!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                beetje bang van nature?

                mijne 100 pk in de vectra is toch ook identiek aan de 120 pk?
                Ben helemaal niet bang van nature. Maar als ge in een vingerknip van 204 naar 300 pk kunt gaan is dat op zen minst opvallend.

                Wie laat er nu zijn 2.5D naar +96 pk chippen omdat 'iemand op internet' (no offense) of nen tuner zegt dat het kan ?
                Het is toch logisch dat ge dat wilt dubbelchecken.

                Ik ben trouwens niet de enige die er zware twijfels bij heeft.

                En enige vorm van bewijs heb ik hier nog niet gezien.
                Gezocht: deftige chauffeur CE (wonende regio Mechelen - Willebroek) voor binnenlandse distributie, indien interesse stuur pm !

                Comment


                • Groot gelijk dat je sceptisch bent .
                  Je moet ook nagaan of de rest van de motor/boite de extra belasting aankan, ook de koppeling moet de extra NM's kunnen verwerken. Of die dezelfde is dan bij de 530 is maar de vraag ? Geen van de "specialisten" hier zal dat willen garanderen.
                  Midlife sucks !!

                  Comment


                  • Gezien jullie toch zo enorm sceptisch zijn; mail dan een tuner met je vraag die deze vermogenswinsten aanbiedt, en zie wat zijn antwoord is.

                    Deze zal je tot in de (technische) details een verklaring geven die jullie van jullie sceptische lijden verlossen

                    't is heus niet de eerste keer dat een bepaald merk een gedowntunede versie verkoopt dus ik trek - als een deftige tuner het verkondigt/bevestigt - dit al lang niet meer zo rap in twijfel.
                    Last edited by Wouter; 28/09/2010, 16:06.

                    Comment


                    • Deftig en tuner in 1 zin.. gevaarlijk.
                      Mijn ervaring met tuners leert me dat sommigen je alleen dat vertellen wat je graag wil horen, en soms een loopje durven te nemen met de waarheid of ten minste sommige dingen niet vermelden.
                      Niet abnormaal dat je hierdoor wat gelouterd wordt en eerst alle feiten wil kennen alvorens je centjes te grabbel te gooien.
                      Midlife sucks !!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        Deftig en tuner in 1 zin.. gevaarlijk.
                        Mijn ervaring met tuners leert me dat sommigen je alleen dat vertellen wat je graag wil horen, en soms een loopje durven te nemen met de waarheid of ten minste sommige dingen niet vermelden.
                        Niet abnormaal dat je hierdoor wat gelouterd wordt en eerst alle feiten wil kennen alvorens je centjes te grabbel te gooien.
                        Jij bent typisch iemand die nog gelooft dat de aarde plat is, tenzij je zelf gerocketlaunched wordt in een baan om de aarde. Geen slecht idee trouwens gezien je posts.

                        Comment


                        • Ge moogt niet vergeten dat die tuners ook verkopers zijn he.

                          De heren tuners mogen hier van mij gerust ook een reactie plaatsen.
                          Gezocht: deftige chauffeur CE (wonende regio Mechelen - Willebroek) voor binnenlandse distributie, indien interesse stuur pm !

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
                            Bij APEC voor 525d van 204 naar 300pk... Ong. 50% erbij... dat lijkt me overdreven. Echter naar de specs van een 530d brengen lijkt me dan weer helemaal kunnen. En natuurlijk gaan ze bij BMW dat afraden, want anders verkopen ze geen ene 530 meer....
                            Ik zou dan echter kiezen voor AC Schnitzer of Hartge, de gerenommeerde BMW tuners, die me toch meer vertrouwen geven dan die tuners die alle merken effe doen. (Dat reflecteert zich trouwens ook in de prijzen, die bij de allround chipkrikkers al vanaf 300 euro beginnen...)
                            Nog iemand deze mening toegedaan?
                            Prijs wil ook niet altijd iets zeggen, voor enkel software aan te passen aan een auto denk ik dat er buiten de ontwikkeling, en de testbank niet meer veel kosten zijn...

                            Degene die een standaard programma kopen en er dat dan opplaatsen hebben natuurlijk minder kosten dan degene die het ontwikkelt.

                            Maar de prijzen bij Hartge; Schnitzer en andere bekende namen zijn volgens mij gewoon prijzen waar meer winst in zit .

                            Tenzij ze nog andere dingen aanpassen dan alleen de ECU.
                            BMW 330d (e90, 2007) @ 334HP / 727Nm

                            Comment


                            • .....onnodige reaktie ....
                              Last edited by AdriH; 29/09/2010, 23:48.
                              Midlife sucks !!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod Bekijk Berichten
                                Prijs wil ook niet altijd iets zeggen, voor enkel software aan te passen aan een auto denk ik dat er buiten de ontwikkeling, en de testbank niet meer veel kosten zijn...

                                Degene die een standaard programma kopen en er dat dan opplaatsen hebben natuurlijk minder kosten dan degene die het ontwikkelt.

                                Maar de prijzen bij Hartge; Schnitzer en andere bekende namen zijn volgens mij gewoon prijzen waar meer winst in zit .

                                Tenzij ze nog andere dingen aanpassen dan alleen de ECU.
                                Ook niet vergeten dat je bij de officiele tuners een CoC krijgt, en dus in feite in orde bent met de wet.
                                Midlife sucks !!

                                Comment


                                • Wat een gezaag

                                  Comment


                                  • http://www.realoem.com/bmw/

                                    Handige site om te vergelijken welke onderdelen er anders zijn.

                                    Motor lijkt me inderdaad identiek te zijn, maar bijvoorbeeld de manuele versnellingsbak is verschillend.

                                    Meer heb ik niet gecontroleerd..

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                      Ook niet vergeten dat je bij de officiele tuners een CoC krijgt, en dus in feite in orde bent met de wet.
                                      ROFL.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        Leuk zo'n trol. Terug in uw kot maat of ik klop u erin.



                                        aan zijn reaktie te horen is crz al zo een cafe-tuner die op z'n kleine pikkie getrapt is
                                        Aan je populistische taalgebruik, poging tot intimidatie en je smaak van auto's gok ik dat je een of andere slungel bent die in z'n midlifecrisis zit en er van geniet om tegen alles aan te schoppen wat hem niet bevalt. Zorg eerst maar eens dat je je wat verdiept in het onderwerp voordat je de wijsneus uit gaat hangen over chiptuning.

                                        Last but not least: iemand die vanaf zijn pc'tje mensen belooft hen "hun kot in te kloppen" is ronduit triest en een sissy als het erop aankomt.
                                        Last edited by crz; 29/09/2010, 07:35.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                          Deftig en tuner in 1 zin.. gevaarlijk.
                                          Mijn ervaring met tuners leert me dat sommigen je alleen dat vertellen wat je graag wil horen, en soms een loopje durven te nemen met de waarheid of ten minste sommige dingen niet vermelden.
                                          Niet abnormaal dat je hierdoor wat gelouterd wordt en eerst alle feiten wil kennen alvorens je centjes te grabbel te gooien.
                                          Dat lijkt me een wel heel makkelijke veralgemening!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X