Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
    Wat kan de verzekeraar het schelen hoeveel BIV je hebt betaald?

    Hij berekent de premie in functie van het vermogen, maar waarom zou zijn schaal gelijklopen met die van de BIV tabel?
    Ik beweer ook niet dat die twee zaken aan mekaar gelinkt zijn hé ...

    Dus nee, het zal je verzekeraar weinig uitmaken wat jij uitvreet met je BIV, maar zoals je zelf zegt berekent hij wel je premie op basis van vermogen - wat ik ook al had geschreven - en bijgevolg ben je strikt genomen niet meer in orde met je verzekering bij vermogenswinst.

    Ik trek mij dat soort zaken ook allemaal niet aan, zit qua BIV toch al in de hoogste schijf, en wat de verzekering betreft heb ik hier niet echt schrik van. Maar de vraag werd gesteld, en ik heb mijn gedacht geschreven over de 'legaliteit' van het opkrikken van je motorvermogen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
      Ik beweer ook niet dat die twee zaken aan mekaar gelinkt zijn hé ...

      Dus nee, het zal je verzekeraar weinig uitmaken wat jij uitvreet met je BIV, maar zoals je zelf zegt berekent hij wel je premie op basis van vermogen - wat ik ook al had geschreven - en bijgevolg ben je strikt genomen niet meer in orde met je verzekering bij vermogenswinst.

      Ik trek mij dat soort zaken ook allemaal niet aan, zit qua BIV toch al in de hoogste schijf, en wat de verzekering betreft heb ik hier niet echt schrik van. Maar de vraag werd gesteld, en ik heb mijn gedacht geschreven over de 'legaliteit' van het opkrikken van je motorvermogen.
      Ik deel je mening, maar waarom haal je die BIV er opnieuw bij? Omdat je kar standaard al > 211pk heeft is, wat, chippen minder/meer nodig, minder/meer legaal, minder/meer duur?

      Comment


      • Nee, omdat de forumgebruiker die om uitleg vroeg met een X5 3.0d rijdt (voor zover ik kon zien in zijn profiel toch), die afgesteld is op 211pk net omwille van de BIV.
        Zoals zovele wagens dus, net op de bovengrens van een van de schijven ...

        En in dat geval, indien je boven die grens uitkomt na chiptuning, ontduik je volgens mij toch wel degelijk BIV.

        In de praktijk wordt dat dagelijks toegepast op tweewielers met dikke motoren, ook al loopt iedereen het te ontkennen. Ken zo eentje in de buurt ook, Honda CBR Fireblade (Repsol), ingeschreven met zogezegd 100pk en een uur later op miraculeuze wijze full power!

        Ik noem dat gedoogbeleid, want je gaat mij niet wijsmaken dat ze dat bij de bevoegde instanties niet doorhebben hé ...

        De BIV op zich vind ik trouwens ongelofelijk verouderd als systeem, iets waar velen zich aan storen waarschijnlijk, want de verschillende schijven zijn gedateerd tot en met.
        Indertijd, toen ze dit in voege brachten, moest je al met een serieus machien afkomen om de volle pot te betalen. Nu mag je voor een Focus ST evenveel neertellen als een Lambo of Ferrari. Tijd voor een herziening? Waarom zouden ze, het brengt easy money in het laatje!

        Comment


        • Iemand ervaring met het chippen van een Skoda SuperB combi 1.9tdi (105pk) ?
          We hadden vroeger een audi A4 avant 1.9tdi met 130 pk, ik vermoed dat dit hetzelfde 1.9tdi blok is. Na chiptuning krijgt de skoda(vw)motor 135pk mee.
          Ook tips waar dit te doen en ervaringen met ziptuning,Heinz,shiftech want op het net zijn slechte verhalen te horen over de verschillende chippers. (misschien mede door de rijstijl van sommige mensen)
          Nu het is niet de bedoeling om het blok constant tot het uiterste te persen, 130pk lijkt me wel een must om met 1,5ton vlot met het verkeer mee te gaan.

          Comment


          • Beste,

            ik denk dat ik hier mijn vraag wel mag stellen.
            Wij hebben dus thuis bovenstaande BMW 318d. (136pk)

            Nu hadden we hem graag laten chippen,
            kan dit voor problemen zorgen of is dit een groot risico
            dat ik neem als ik een chip laat steken op mijn bmw?

            Ik zou dit laten doen bij
            www.apecbelgium.be

            Mvg,

            (een verwittigd man is er 2 waard)

            Ward

            Comment


            • Geen groot risico (anders zouden er niet zoveel mensen het doen) Voor problemen zorgen? Dat kan altijd, hoe groot is die kans? Misschien kleiner dan dat er morgen iemand tegen uw auto rijdt.

              Doen zou ik zo zeggen, je zal er zeker genot van hebben.
              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

              Comment


              • Ook hier weer hetzelfde verhaal , ga je bij een goede tuner dan is het risico zeer klein dat er iets mis loopt en als er dan iets zou mis lopen dan kan je altijd rekenen op goede garantie-voorwaarden en compensaties zoals een gratis vervangwagen enz.

                Ga je bij een slechte tuner ( vaak de kleinere , iets goedkopere tuner die ergens op de parking van de supermarkt je wagen chipt ) dan kan er vanalles gebeuren.

                Bel eens naar een paar tuners en vraag gewoon eens zeer eenvoudig wie er een gratis vervangwagen ter beschikking stelt indien er iets zou verkeerd lopen (kwestie dat je niet met de taxi naar huis moet ) , denk dat de lijst van tuners dan al zeer klein zal worden

                Kortom als de herprogrammatie goed is dan ga je er echt zeer veel plezier aan beleven , is ze niet goed dan val je meestal van het ene defect in het andere

                mss iets om aan te denken.......
                Last edited by BrunoL; 18/08/2010, 16:12.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                  Kortom als de herprogrammatie goed is dan ga je er echt zeer veel plezier aan beleven , is ze niet goed dan val je meestal van het ene defect in het andere

                  mss iets om aan te denken.......
                  Klopt wat Bruno zegt... Maar niet noodzakelijk alleen van kleine tuners.

                  We krijgen regelmatig klanten binnen die zich laten lokken door zeer lage prijzen voor een chiptuning. O de klant wordt misleidt door bv: een gratis installatie en verzekering ingebgrepen in de tuning meestal is dat dan met de indicatie 'NU GRATIS' met een prijs van 345 euro doorstreept. Wat vele klanten niet weten is dat het het hele jaar door zo is en gewoon bedroevende misleiding is van de nietswetende consument.
                  Bedrijven die tuningen op maat aanbieden aan 3-400 euro gaan zich niet de moeite doen om veel tijd en energie in uw programmatie te steken. Ze laden een std file in en weg ermee. Sommige benzines gaan pingelen, diesels krijgen DPF problemen, andere lopen te warm waardoor ze in noodloop gaan, ...
                  Dan komen klanten bij een goede tuner langs omdat de andere het probleem niet kunnen oplossen. En er zijn slechts enkelen in België die echt op maat kunnen tunen!

                  Kies bewust en laat u niet leiden door fakemarketing gedoe maar kies voor iemand die weet wat chiptuning is!
                  The place for tailor made chiptuning!!!

                  Audi A3 Ambition S-line 3.2 24V S-Tronic

                  Comment


                  • Kijk Ward, 2 chiptuners die bevestigen dat je een goede keuze hebt gemaakt
                    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                    Comment


                    • Oké bedankt voor de informatie!

                      Laatste vraag, wat denken jullie dan over Apec Belgium?


                      Mvg,


                      Ward

                      Comment


                      • Keyserke was daar niet zo tevreden over als ik me niet vergis !







                        Comment


                        • Is dat niet de mede oprichter?

                          http://autoforum.be/showthread.php?t...light=Keyserke

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten

                            Comment


                            • Je krijgt wat je betaald, zoals bij zoveel zaken.
                              Current: MY 2016 BMW 420dA Gran Coupe M-Pack
                              Old: Volvo V50 Drive Business Pro Edition (04/2013 - 04/2015), Mini Cooper D (10/2010 - 03/2013), Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (08/2005 - 10/2010)
                              Other: Audi S3 Sportback 2013 S-Tronic & Renault Clio Sport 2009 (FL) & VW Golf V GTI DSG 2007

                              Comment


                              • Ik krijg wat ik betaal, dat is logisch maar krijg ik kwaliteit voor de prijs dat ik betaal voor daar mijn wagen te laten chippen?

                                Comment


                                • Ik zou eventueel op een BMW forum wat ervaringen verzamelen. Mensen die zelf al (lang) een chip hebben van X zijn de beste referentie. Prijs/ kwaliteit bepaal je door wat marktonderzoek. Het mooi uitleggen kunnen ze sowieso allemaal.
                                  Current: MY 2016 BMW 420dA Gran Coupe M-Pack
                                  Old: Volvo V50 Drive Business Pro Edition (04/2013 - 04/2015), Mini Cooper D (10/2010 - 03/2013), Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (08/2005 - 10/2010)
                                  Other: Audi S3 Sportback 2013 S-Tronic & Renault Clio Sport 2009 (FL) & VW Golf V GTI DSG 2007

                                  Comment


                                  • Mijn C70 2.4D D5 is ook van 163 naar 225pk gegaan met 455NM, hier en daar eens een klepje in de uitlaat dat stukgegaan is, maar in de garage zeggen ze dat het wss niets met het chippen te maken heeft!

                                    Uiterst tevreden en net geen 100.000km op de klok...

                                    Je moet natuurlijk niet continue het vermogen aanspreken, en zeker niet als ie koud staat, dat is gewoon het belangrijkste, motor warmrijden! Jij trekt ook geen mega sprint als je 1min wakker bent!
                                    http://www.anywaydoors.be
                                    http://www.dressaway.com

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door koen_dr Bekijk Berichten
                                      Je moet natuurlijk niet continue het vermogen aanspreken, en zeker niet als ie koud staat, dat is gewoon het belangrijkste, motor warmrijden! Jij trekt ook geen mega sprint als je 1min wakker bent!
                                      Met de betere chiptuning kan dat ook niet Maar dat maakt wat je zegt niet minder waar.
                                      Current: MY 2016 BMW 420dA Gran Coupe M-Pack
                                      Old: Volvo V50 Drive Business Pro Edition (04/2013 - 04/2015), Mini Cooper D (10/2010 - 03/2013), Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (08/2005 - 10/2010)
                                      Other: Audi S3 Sportback 2013 S-Tronic & Renault Clio Sport 2009 (FL) & VW Golf V GTI DSG 2007

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk Berichten
                                        Met de betere chiptuning kan dat ook niet Maar dat maakt wat je zegt niet minder waar.
                                        Hangt er ook van af welke auto etc.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                        Comment


                                        • kan het zijn dat een wagen een chip langszamerhand afstoot en de waarden verlagen?
                                          Ofwel zit het puur in men kop,
                                          Kan mij herrineren dat wanneer net na de chip vertrokken voor een testritje de wagen vrij hard doorsleurde en er enorm gevoel was(138,7PK, kwam van 105)

                                          Nu na ongeveer 4 maand heb ik het gevoel dat de wagen terug trager geworden is, al liegt de teller er niet om, die gaat wel omhoog, maar dat gevoel van de testrit krijg ik nooit meer

                                          Zou hem eigenlijk terug op de testbank moeten zetten, maar om 50€ te betalen voor iets dat wss in men kop zit...
                                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                                          Comment

                                          Working...
                                          X