Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • worden die Millteks ook geplaats op 'lichtere' diesels( 1.9tdi met 140pk) of is dat gewoon nutteloos en kan je dat geluid en prestatie niet gelijk krijgen t.o.v sportieve benzines?
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
      worden die Millteks ook geplaats op 'lichtere' diesels( 1.9tdi met 140pk) of is dat gewoon nutteloos en kan je dat geluid en prestatie niet gelijk krijgen t.o.v sportieve benzines?
      uiteraard kan je met een diesel nooit het geluid en ook niet de prestaties van een sportieve benzine bekomen door enkel een uitlaat te plaatsen.....

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
        uiteraard kan je met een diesel nooit het geluid en ook niet de prestaties van een sportieve benzine bekomen door enkel een uitlaat te plaatsen.....
        wat zou er dan nog allemaal veranderd moeten worden, moet wel in orde blijven voor de keuring he.

        Toen ik eens informeerde naar een dubbele uitlaat bij men dealer deed die een voorstel voor een nieuwe uitlaatpot met dubbele uitgang, daardoor ging ook de sound een stuk sportiever klinken, maar wat ze daaronder verstaan? Lijkt me nog helemaal niet te vergelijken met een milltek?


        edit: dit vind ik dan nog wel deftig klinken eerlijk gezegd, ook een 1.9 tdi
        + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

        Last edited by ThomasT; 25/05/2010, 22:50.
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gizmo2 Bekijk Berichten
          Zojuist terug met de RS van shiftech. Echt super tevreden van het resultaat . Al was het weer niet echt in het voordeel voor de tuning , RS afstellen bij 30°C niet echt ideaal , maar toch een mooi 373 pk en 569NM koppel en de milltek uitlaat echt bangelijk die knallen zijn zo verslavend . Ik ben heel het team en BrunoL zeer dankbaar voor het werk die ze hebben verricht en service was top . Nogeens ne dikke merci


          569 nm?
          amai wat een kanon
          Opel Corsa D 1.2 easytronic 2013
          Skoda Octavia combi 2.0 crtdi 2013
          Audi A8L 3.0 tdi 2015
          Mercedes GL 350 cdi 2011
          Range Rover autobiography tdv8 3.6 2010
          BMW gran coupe 650i xdrive 2012
          Aston Martin vantage volante 1987

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
            Ah ja das just... er rijden nog mensen met FWD
            ja, en ook in de winter zelfs
            Midlife sucks !!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gizmo2 Bekijk Berichten
              Zojuist terug met de RS van shiftech. Echt super tevreden van het resultaat . Al was het weer niet echt in het voordeel voor de tuning , RS afstellen bij 30°C niet echt ideaal , maar toch een mooi 373 pk en 569NM koppel en de milltek uitlaat echt bangelijk die knallen zijn zo verslavend . Ik ben heel het team en BrunoL zeer dankbaar voor het werk die ze hebben verricht en service was top . Nogeens ne dikke merci
              Allez, ge kunt nu onder de mensen komen

              ik zie dat je slechts 295pk origineel had, daar zat toch al het 1 en ander op (intercooler oa ? )
              Midlife sucks !!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
                lol, das lang van "GIGANTISCH" veel, rijden er zonder problemen rond met een stuk meer.
                Het is uiteraard een stuk meer dan standaard maar het is geen gigantisch verschil.
                Zal iets van een kleine 20% extra zijn tov standaard. En dat lijkt me niet gigantisch veel nee.
                2.8 bar?? dat wil ik niet aan m'n turbo hoor. Als ik me niet vergis heeft de MPS iets meer dan 1.1 bar. Bruno?
                Midlife sucks !!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  2.8 bar?? dat wil ik niet aan m'n turbo hoor. Als ik me niet vergis heeft de MPS iets meer dan 1.1 bar. Bruno?
                  Niet elke wagen heeft dezelfde turbo natuurlijk

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                    Niet elke wagen heeft dezelfde turbo natuurlijk
                    Weet ik wel, maar zo'n BMW zal toch ook geen super turbo hebben die zo'n drukken lang aankan ?
                    Midlife sucks !!

                    Comment


                    • Gasten, komaan

                      Laat iedereen gaan waar hij wil. Elk heeft zo zijn verhalen over die of die tuner.

                      Feit is wel dat serial al geruime tijd met die turbo keihard rondrijdt, en één van de weinigen is die effectief met zijn kar knalt, ipv te zitten bleiten over cijfers . Onder de 9 min op de ring met een dieselke
                      Oorspronkelijk geplaatst door Wouter
                      LIFE = MODDING
                      MODDING = LIFE
                      LIFE = BMW
                      BMW = BIMMERLIFE

                      Comment


                      • welke ring, die van Antwerpen ?
































                        ok, ik ben al weg
                        Midlife sucks !!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          welke ring, die van Antwerpen ?
































                          ok, ik ben al weg
                          Niveau -1

                          + YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Wouter
                          LIFE = MODDING
                          MODDING = LIFE
                          LIFE = BMW
                          BMW = BIMMERLIFE

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                            Weet ik wel, maar zo'n BMW zal toch ook geen super turbo hebben die zo'n drukken lang aankan ?
                            Daar gaat 't hem dus ook helemaal niet om. Ooit gedacht dat de ene turbo groter kan zijn dan de ander ? Een grotere turbo kan gerust nog meer lucht verzetten dan een kleintje met meer druk hoor.

                            Zo'n e46 320d fl draait standaard trouwens rond de 2450mbar druk dacht ik.

                            Comment


                            • chill man

                              + YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                              Midlife sucks !!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                Gasten, komaan

                                Laat iedereen gaan waar hij wil. Elk heeft zo zijn verhalen over die of die tuner.

                                Feit is wel dat serial al geruime tijd met die turbo keihard rondrijdt, en één van de weinigen is die effectief met zijn kar knalt, ipv te zitten bleiten over cijfers . Onder de 9 min op de ring met een dieselke
                                en da was nog met 185pk en enige gefilmde snelle lap eh (van de 30 stuks die paar dagen)

                                volgende maand terug gaan met 205pk en semi's, er zal nog wat extra potentieel inzitten dan

                                maar zeker bedankt voor de comments

                                Comment


                                • ik heb eens naar je wagen gekeken en ik denk dat je even veel zoniet meer voordeel haalt uit die betere remmen en ophanging dan aan die sterkere motor.
                                  Midlife sucks !!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                    ik heb eens naar je wagen gekeken en ik denk dat je even veel zoniet meer voordeel haalt uit die betere remmen en ophanging dan aan die sterkere motor.
                                    Knap opgemerkt!
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Wouter
                                    LIFE = MODDING
                                    MODDING = LIFE
                                    LIFE = BMW
                                    BMW = BIMMERLIFE

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                      ik heb eens naar je wagen gekeken en ik denk dat je even veel zoniet meer voordeel haalt uit die betere remmen en ophanging dan aan die sterkere motor.
                                      no shit?
                                      Last edited by serial; 26/05/2010, 00:06.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        Allez, ge kunt nu onder de mensen komen

                                        ik zie dat je slechts 295pk origineel had, daar zat toch al het 1 en ander op (intercooler oa ? )
                                        Onder de mensen komen ? Dat doe ik al. Het is juist wat je hier zegt , heb maar 295 pk op de motor , was bij een temperatuur van 21°C , een paar maanden geleden heb ik ook eerst eens op de bank gestaan en daar had ik 316pk bij 5°C. Dus blijkbaar is hier het temperatuursverschil de factor voor het vermogen van de wagen . Maar dit stoort me zeker niet , het is echt maf hoe je het koppel echt voelt bij het intrappen van het gaspedaal en hoe de turbo ingang schiet en hoort spinnen vanaf 3000 toeren . Dus volgende keer ga ik het eens uittesten op de NS. Maar 't zal nog niet onder de 9 min. zijn allé zien we wel
                                        Last edited by rsboy; 26/05/2010, 23:13.

                                        Comment


                                        • Ja, de temperatuur speelt een grote rol. Waarom denk je dat zo'n grotere intercooler voordeel geeft?
                                          Midlife sucks !!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X