Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
    Je vertrekt al vanuit een verkeerd standpunt , je gaat ervan uit dat de constructeur een marge houdt voor mechanische veiligheid , maar daar liggen de constructeurs al 10 jaar niet meer van wakker , het enige waar ze van wakker liggen zijn emissie-normen , en daar kan de tuner winst uit halen
    En imo ook gewoon voor de BIV en verzekering, dat ze wagens slechts 136, 163,... pk geven. Om nog net voordelig uit te komen. Constructeurs gaan er toch vanuit dat er aan gefoefeld zal worden denk ik.
    |05-2009 - 02-2010: Ford Puma 1.7 125pk|
    |02-2010 - : Volvo V40 2.0T 163pk|

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
      Klein vraagske.
      Hoe zou het komen dat de mijne zo moeilijk te meten is?
      Al 2X tijdens zo een dyno-day:sorry we kunnen hem niet meten,hier zijn uw centjes weer.
      meten van jouw wagen is geen probleem , je moet gewoon weten hoe

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
        wel gek dat ik dan zonder al te veel geks uit te halen bij hertuning 205pk/468nm had
        mmm , hiernet schrijf je nog dat je ondertussen wel een grotere intercooler , een downpipe zonder cat ( die gezien je kilometerstand wel al vertopt zal geweest zijn ) en ondertussen ook een groot onderhoud met nieuwe luchtfilter hebt gehad , ik denk wel dat we mogen stellen dat de wagen niet meer in dezelfde staat was als tijdens je eerste tuning.

        Ik begrijp het eigenlijk niet zo goed , je bent boos omdat de tuner wijgerde je wagen ver boven de door hem gehanteerde veiligheidsmarge te brengen ( 460Nm = 2.8bar turbodruk ) , je kan een tuner toch niet verplichten je wagen om zeep te helpen , die tuner krijgt dan later een slechte reputatie en dat kan hij missen

        Ook al heb ik het niet op Heinz begrepen , denk niet dat je hem hier veel kan verwijten

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
          En imo ook gewoon voor de BIV en verzekering, dat ze wagens slechts 136, 163,... pk geven.
          dat is ook zeker een aspect wat we niet over het hoofd mogen zien !

          Comment


          • Zojuist terug met de RS van shiftech. Echt super tevreden van het resultaat . Al was het weer niet echt in het voordeel voor de tuning , RS afstellen bij 30°C niet echt ideaal , maar toch een mooi 373 pk en 569NM koppel en de milltek uitlaat echt bangelijk die knallen zijn zo verslavend . Ik ben heel het team en BrunoL zeer dankbaar voor het werk die ze hebben verricht en service was top . Nogeens ne dikke merci

            Comment


            • Ben blij dat hij super goed rijdt , we hebben dan ook gisteren avond tot laat en deze morgen heel vroeg nog afgesteld , we zijn de video aan het uploaden naar youtube , zal teken doen als het erop staat , de foto's staan wel al op facebook

              Comment


              • Hoeveel kost een testbankrun bij Schiftec als ik zo vrij mag zijn ?

                edit: ha k zie het al op de site 50 euro ...
                2007 BMW E91 335i -Den Transporteur-

                Comment


                • hier is de gevraagde video :

                  + YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                    Ben blij dat hij super goed rijdt , we hebben dan ook gisteren avond tot laat en deze morgen heel vroeg nog afgesteld , we zijn de video aan het uploaden naar youtube , zal teken doen als het erop staat , de foto's staan wel al op facebook

                    Lol , wel grappig ... in de beschrijving staat : miltek + bla bla + BMC ..;e n op de doos van de luchtfilter plakt ne sticker van K&N
                    2007 BMW E91 335i -Den Transporteur-

                    Comment


                    • Ik zou Shiftech aanraden om je wagen te laten chiptunen!
                      Mijn evo was gisteren juist voor deze RS klaar en damn men evo en deze rs gaan goed

                      Comment


                      • hier de evo nog eens

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                          mmm , hiernet schrijf je nog dat je ondertussen wel een grotere intercooler , een downpipe zonder cat ( die gezien je kilometerstand wel al vertopt zal geweest zijn ) en ondertussen ook een groot onderhoud met nieuwe luchtfilter hebt gehad , ik denk wel dat we mogen stellen dat de wagen niet meer in dezelfde staat was als tijdens je eerste tuning.

                          Ik begrijp het eigenlijk niet zo goed , je bent boos omdat de tuner wijgerde je wagen ver boven de door hem gehanteerde veiligheidsmarge te brengen ( 460Nm = 2.8bar turbodruk ) , je kan een tuner toch niet verplichten je wagen om zeep te helpen , die tuner krijgt dan later een slechte reputatie en dat kan hij missen

                          Ook al heb ik het niet op Heinz begrepen , denk niet dat je hem hier veel kan verwijten
                          De wagen had vorige week op de bank toch ook die decat en intercooler?
                          Over een luchtfilter heb ik trouwens niks gezegd.

                          En neen ik ben niet boos omdat ik weigerde de wagen ver boven de veiligheidsmarge te brengen, ik ben boos omdat ze hun tuning niet aangepast hebben naar waar ik voor betaald heb.
                          Zij hebben iets simpels over het hoofd gezien en ipv het op te lossen hebben ze dan maar std programma erop gezet terwijl ik voor dat sprintprogramma betaald heb.
                          Die 185pk van nu had ik ook na de 'hertuning' bij Heinz enkel zeiden ze dat ik die 195 nog had maar dat de 185pk kwam door te testen met airco op......

                          En zelf al was het nog zo dat mijn wagen echt niks waard was en totaal niet te tunen viel (duidelijk niet het geval) dan had men mij dit moeten zeggen
                          en het geld voor de extra tuning in mindering brengen. Je laat iemand toch niet betalen voor iets dat hij niet krijgt?

                          Wagen draait trouwens lang geen 2.8bar, geen idee waar je dat van haalt.
                          Last edited by serial; 25/05/2010, 17:28.

                          Comment


                          • Dan vraag je toch gewoon je geld terug bij Heinz en opgelost , als ze zelf hebben toegegeven dat ze hem niet verder konden tunen , opgelost denk ik dan .

                            Maar log toch maar eens je turbodruk want theoretisch berekend ( kan in praktijk altijd iets afwijken als hij zeer sterk roet ) is die 470Nm die je hebt = ca 2.8bar turbodruk

                            have fun

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                              Dan vraag je toch gewoon je geld terug bij Heinz en opgelost , als ze zelf hebben toegegeven dat ze hem niet verder konden tunen , opgelost denk ik dan .

                              Maar log toch maar eens je turbodruk want theoretisch berekend ( kan in praktijk altijd iets afwijken als hij zeer sterk roet ) is die 470Nm die je hebt = ca 2.8bar turbodruk

                              have fun
                              Nja, had ik het geweten op het moment zelf en hun zwansverhaaltje niet geloofd omdat ik beter wist dan had ik dat gedaan. Maar dat maakt hun acties er nog steeds niet beter op.
                              Als ik uw reactie nu lees dan lijkt het me dat je toch wel akkoord gaat dat hen wél iets te verwijten is?

                              Nogmaals, niks tegen Heinz of iemand anders maar heel correct was hun actie niet bepaald.
                              Voor de rest had ik weinig of niks van klagen, het programma dat ze er dan uiteindelijk op gezwierd hadden had wel een mooi verloop en khad er weinig roet mee.
                              Service was ook telkens top.

                              Als het goed is mag het gezegd worden, als er iets fout loopt ook naar mijn mening.
                              Ik zet dan ook bewust geen eenzijdige aanval neer maar gewoon zowel de positieve als de negatieve punten.

                              Ik voel me gewoon wat int zak gezet, thats it.

                              turbodruk staat op 2.6 als ik me niet vergis, iig onder de 2.7
                              Heb wel de indruk dat de wagen nog ietsjes teveel roet naar mijn mening maar het is moeilijk om zeggen omdat ik het als chauffeur zeer moeilijk kan zien.
                              Maar ik mag altijd terug gaan om het gratis bij te stellen, dus over de service (bij de nieuwe tuner) ook (net zoals bij Heinz) niks te klagen.

                              Comment


                              • Zolang je nu maar tevreden bent , dat is het voornaamste

                                Comment


                                • Ik kan mij vergissen , maar als u turbodruk op 2.6 staat (wat imho al GIGANTISCH veel is) dan komt ge idd gemakkelijk 2.8 - 2.9 uit in normale toestand.. want door de warme uitlaatgassen doorheen den turbo zal bijgevolg den turbo druk nog meer stijgen...!
                                  correct me if i am wrong....
                                  2007 BMW E91 335i -Den Transporteur-

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                    Ik kan mij vergissen , maar als u turbodruk op 2.6 staat (wat imho al GIGANTISCH veel is) dan komt ge idd gemakkelijk 2.8 - 2.9 uit in normale toestand.. want door de warme uitlaatgassen doorheen den turbo zal bijgevolg den turbo druk nog meer stijgen...!
                                    correct me if i am wrong....
                                    lol, das lang van "GIGANTISCH" veel, rijden er zonder problemen rond met een stuk meer.
                                    Het is uiteraard een stuk meer dan standaard maar het is geen gigantisch verschil.
                                    Zal iets van een kleine 20% extra zijn tov standaard. En dat lijkt me niet gigantisch veel nee.

                                    Comment


                                    • I dunno... ik dacht dat de standaard turbodruk bij mijn 120d maar 1.8 bar was... maar pin me daar niet op vast...
                                      dat zal Brunhol beter weten
                                      2007 BMW E91 335i -Den Transporteur-

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                        I dunno... ik dacht dat de standaard turbodruk bij mijn 120d maar 1.8 bar was... maar pin me daar niet op vast...
                                        dat zal Brunhol beter weten
                                        1,8bar atmosferische turbodruk oftewel 2,8bar "absolute" turbodruk (atmosferische druk + overdruk).

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                          1,8bar atmosferische turbodruk oftewel 2,8bar "absolute" turbodruk (atmosferische druk + overdruk).
                                          toch iemand die mee is :p

                                          als ik het goed heb was dat bij mijn wagen iets rond de 2.2-2.3 en nu rond de 2.6
                                          kzeg wel, als ik het goed heb maar ik zit zit er niet al te veel naast denk ik

                                          Comment

                                          Working...
                                          X