Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten

    Het is ook mogelijk om het extra vermogen met een significant lager koppel te programmeren, zelfs met hetzelfde aantal voorziene max. pk's.
    Het is algemeen geweten dat, vooral bij een diesels, een te sterk opkomend koppel op lage toerentallen (Voelt wel lekker aan, dat wel) funest kan zijn voor een handbak.

    Denk je dat je tuner daar indertijd rekening mee heeft gehouden?
    Ja, ik heb hem speciaal gevraagd om in 1e 2 versnellingen koppel op max 420Nm te laten staan, en pas vanaf 3e volledig te laten vrijkomen.
    Max koppel komt (in 3e) ook op vanaf +- 2000 RPM tov de originele 1600 RPM.
    Is ook lineairder geprogrammeerd tov de standaard setup.
    Voelde na tuning wel een duidelijk verschil qua performance. Hoewel de testbank aantoonde dat hij niet extreem hard getuned was, veiliger dan bv Rica.
    Nu ja, als je weet dat de stock koppeling max 440Nm aan kan, en je stock al 420Nm hebt...

    Comment


    • het is in de hoogste versnellingen bij hernemen de koppeling het hoogst wordt belast, niet in zijn 1 of 2, das eerder om wielspin tegen te gaan
      http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
      Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

        Twee jaar terug ook een M4 test gereden. Toen had ik ook zoiets van: "Is dat alles?!" Bij mij ging zo'n ding onmiddellijk naar de chipboer, zeker weten!!

        qua vermogen is een M4/M3 naar mijn gedacht ook niet over ,maar de handeling is wel meer dan ok. M3/4 mist wel een PK of 100 a 200 voor echt een beest te zijn vind ik persoonlijk.
        ook jammer ( qua geluid) dat het maar een 6 cilinder is (maar wel goed voor de taxen)

        C63s getuned is wel een geschifte car +-600pk en 900Nm qua vermogen is echt super fun om iedere dag te kunnen gebruiken. Ik heb daar een paar keer mee gereden, dat is echt niet normaal ik heb nooit het gevoel gehad vermogen te missen ( wat ik persoonlijk anders wel rap heb) .
        Voor mij persoonlijk mag ik nooit het gevoel hebben te moeten wachten op vermogen om een shop in de rug te krijgen zelfs niet aan 200+ dat krijg je volgens mij enkel na chippen, standaard weet ik geen enkele betaalbare auto die dit geeft.

        en voor de moraalridders ,als je met zo een car rijd haal je dagelijks wel eens ergens 200+, dat klinkt onverantwoord voor mensen die nooit met dergelijke vermogens rijden, ( ik vind het even geschift om met 65 pk aan 80Km/h in te voegen op een snelweg), ergens eens op een gewestweg optrekken tussen 2 lichten met een vrij stukje baan tussen, invoegen op de snelweg,...
        is dat nodig = neen, is dat leuk = JA, breng je anderen daarmee in gevaar = bij mijn weten niet. Je doet dit enkel waar het verantwoord is en waar je geen anderen hindert .

        Comment


        • bart je doet wat je wil maar geeneen zinnig mens met een minimum aan maturiteit zal ooit beweren dat hij onverantwoord rijdt (tenzij met toxoplasmose)

          een ongeluk is zoals het woord bedoeld, iets onvoorziens
          http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
          Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
            Tjoeners geven wat de klant vraagt. Die geven geen bal om wat iets wel of niet aankan. Draait de boel in de soep? Ga maar bij de dealer janken.
            Kom op Jan, dat is nu ook niet helemaal waar.
            Mijn tuner toomt me altijd in omdat ik te veel wil.

            Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Tjoeners geven wat de klant vraagt. Die geven geen bal om wat iets wel of niet aankan. Draait de boel in de soep? Ga maar bij de dealer janken.
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              en das maar een standaardfile, van't net geplukt hoor
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              en das maar een standaardfile, van't net geplukt hoor
              Wat een inhoudsloze opmerkingen... En maar alles en iedereen (Methodes en tuners) over dezelfde kam scheren, tja..
              Lijkt wel of jullie vreselijke ervaringen hebben gehad met tuning en flink genaaid zijn. Niet genoeg research gedaan misschien?
              In ieder geval, bij een volgende poging, hou er rekening mee dat het niet mag, zwaar illegaal, denk erom...
              Last edited by JMM; 30/04/2017, 18:15.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten


                qua vermogen is een M4/M3 naar mijn gedacht ook niet over ,maar de handeling is wel meer dan ok. M3/4 mist wel een PK of 100 a 200 voor echt een beest te zijn vind ik persoonlijk.
                ook jammer ( qua geluid) dat het maar een 6 cilinder is (maar wel goed voor de taxen)

                C63s getuned is wel een geschifte car +-600pk en 900Nm qua vermogen is echt super fun om iedere dag te kunnen gebruiken. Ik heb daar een paar keer mee gereden, dat is echt niet normaal ik heb nooit het gevoel gehad vermogen te missen ( wat ik persoonlijk anders wel rap heb) .
                Voor mij persoonlijk mag ik nooit het gevoel hebben te moeten wachten op vermogen om een shop in de rug te krijgen zelfs niet aan 200+ dat krijg je volgens mij enkel na chippen, standaard weet ik geen enkele betaalbare auto die dit geeft.

                en voor de moraalridders ,als je met zo een car rijd haal je dagelijks wel eens ergens 200+, dat klinkt onverantwoord voor mensen die nooit met dergelijke vermogens rijden, ( ik vind het even geschift om met 65 pk aan 80Km/h in te voegen op een snelweg), ergens eens op een gewestweg optrekken tussen 2 lichten met een vrij stukje baan tussen, invoegen op de snelweg,...
                is dat nodig = neen, is dat leuk = JA, breng je anderen daarmee in gevaar = bij mijn weten niet. Je doet dit enkel waar het verantwoord is en waar je geen anderen hindert .
                Amen!
                En het vetgedrukte is een waarheid als een koe!!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  bart je doet wat je wil maar geeneen zinnig mens met een minimum aan maturiteit zal ooit beweren dat hij onverantwoord rijdt (tenzij met toxoplasmose)

                  een ongeluk is zoals het woord bedoeld, iets onvoorziens
                  Onverantwoord rijden voor de WET is niet hetzelfde als expliciet weten waar je mee bezig bent.....Of zijn de Duitsers (Inclusief de overheid) een bende gevaarlijke losers???
                  Last edited by JMM; 30/04/2017, 22:55.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten

                    Wat een inhoudsloze opmerkingen... En maar alles en iedereen (Methodes en tuners) over dezelfde kam scheren, tja..
                    Lijkt wel of jullie vreselijke ervaringen hebben gehad met tuning en flink genaaid zijn. Niet genoeg research gedaan misschien?
                    In ieder geval, bij een volgende poging, hou er rekening mee dat het niet mag, zwaar illegaal, denk erom...
                    Ze zijn in elk geval minder inhoudsloos dan uw steeds wederkerend en nietszeggend afgezaagd verhaaltje. Net omdat het illegaal is heb je als consument geen verhaal als er eens iets mis gaat. Maar zover had je nog niet nagedacht zeker? Jij sluit je ogen voor de realiteit, en net die realiteit wordt hier gewoon gezegd. Dat jij daar een probleem mee hebt, da's uw zaak. En we hebben hier in 't verleden gezien hoe goed ze zijn die gerenommeerde tuners. Als een bende klein joeng mekaar wat uitmaken op het wereldwijde internet, daar zijn ze alvast wel goed in. En daar moet je als consument dan vertrouwen in hebben? Laat me niet lachen, m'n beste.
                    _________________________________

                    My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten

                      Onverantwoord rijden voor de WET is niet hetzelfde als expliciet weten waar je mee bezig bent.....Of zijn de Duitsers (Inclusief de overheid) een bende gevaarlijke lozers???
                      Oei, welk gevaarlijk spul hebben ze geloosd??

                      _________________________________

                      My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten

                        Onverantwoord rijden voor de WET is niet hetzelfde als expliciet weten waar je mee bezig bent.....Of zijn de Duitsers (Inclusief de overheid) een bende gevaarlijke lozers???


                        wat is onverantwoord rijden? invoegen voor een ander zijn neus waardoor deze overantwoord hard moet remmen? 20 km aan een stuk nodeloos links rijden? aan 200 km/h invoegen? aan 91Km/h 2 vrachtwagens inhalen op de derde rijstrook?

                        dat is allemaal relatief, waarom kom je dit niet tegen als je in Duitsland rondrijd?

                        Om de simpele reden dat de meest chauffeurs hier bij ons een bende gefrustreerde ,groene ,met oogkleppen op burgers zijn. ik doe niks verkeerd en de rest kust m'n kl*ten.
                        als ik met mn "trage" bestelwagen aan 120 rijd let ik ook op diegene achter mij, en laat ik de snellere zonder enige hinder voorbij , ook al rijd ik de snelheidslimiet. maar blijkbaar is dit voor sommige
                        ( meestal familiebak) rijders moeilijk, het is net alsof deze gefrustreerd zijn omdat ze met zo een klote auto moeten rijden .






                        Comment


                        • Ik ken dat gevoel, volledig mee eens, BARTVDS.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Ze zijn in elk geval minder inhoudsloos dan uw steeds wederkerend en nietszeggend afgezaagd verhaaltje. Net omdat het illegaal is heb je als consument geen verhaal als er eens iets mis gaat. Maar zover had je nog niet nagedacht zeker? Jij sluit je ogen voor de realiteit, en net die realiteit wordt hier gewoon gezegd. Dat jij daar een probleem mee hebt, da's uw zaak. En we hebben hier in 't verleden gezien hoe goed ze zijn die gerenommeerde tuners. Als een bende klein joeng mekaar wat uitmaken op het wereldwijde internet, daar zijn ze alvast wel goed in. En daar moet je als consument dan vertrouwen in hebben? Laat me niet lachen, m'n beste.
                            Ik gebruik geen afgezaagd verhaaltje, ik ga juist in tegen niet onderbouwde aannames waar niemand verder iets aan heeft.
                            En of die bende "klein joeng" mekaar uitmaken of niet, dat zal mij verder een dikke worst wezen, wat voor mij telt is de kennis van zaken.

                            Er zijn hier al genoeg redenen en voorbeelden de revue gepasseerd waarom chiptuning absoluut niet schadelijk hoeft te zijn maar dat wordt door sommigen pertinent opzij geschoven om verder toch maar negatieve dingen te kunnen roepen, tot treurens toe.
                            Heel simpel, je doet het of je doet het niet maar daarom hoeft het niet afgebroken te worden want DAT is pas een grijze plaat opzetten.

                            En sry voor mijn "lo(z)(s)er" typefout, dat is blijkbaar wel belangrijk om expliciet te vermelden...tsss
                            Last edited by JMM; 30/04/2017, 23:00.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten

                              Ik gebruik geen afgezaagd verhaaltje, ik ga juist in tegen niet onderbouwde aannames waar niemand verder iets aan heeft.
                              En of die bende "klein joeng" mekaar uitmaken of niet, dat zal mij verder een dikke worst wezen, wat voor mij telt is de kennis van zaken.

                              Er zijn hier al genoeg redenen en voorbeelden de revue gepasseerd waarom chiptuning absoluut niet schadelijk hoeft te zijn maar dat wordt door sommigen pertinent opzij geschoven om verder toch maar negatieve dingen te kunnen roepen, tot treurens toe.
                              Heel simpel, je doet het of je doet het niet maar daarom hoeft het niet afgebroken te worden want DAT is pas een grijze plaat opzetten.

                              En sry voor mijn "lo(z)(s)er" typefout, dat is blijkbaar wel belangrijk om expliciet te vermelden...tsss
                              Hij is gewoon jaloers dat zijn n47 niet betrouwbaar genoeg is om te tunen. Stock schiet dat ding al pistons in de lucht .
                              Bij deze dtdtdtdtdtdtdtddtdtdtdtdtdt

                              Comment


                              • 't Is simpel:
                                http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...table_name=wet
                                http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?language=nl&la=N&cn=1985062136&table_ name=wet


                                Samengevat:
                                Zonder uitdrukkelijke toestemming van de constructeur (die ge in 99,99% van de gevallen NIET zal krijgen) mag tjieptjoenen NIET.
                                Bovendien moet dit worden gemeld aan uw verzekering.
                                Doet ge dat niet loopt ge het risico op:
                                1) boetes tot € 10000 (te vermenigvuldigen met de opdecimen, ik dacht momenteel x6)
                                2) het risico dat uw verzekering bij een ongeval geen dekking geeft voor de door u veroorzaakte schade en ge dus misschien voor de rest van uw leven opdraait voor deze mogelijk hoog oplopende kosten. (iemand zal maar zwaargewond geraken in het ongeval, of erger...)

                                Maar om dat te beseffen heb je nét iets meer dan 2 hersencellen nodig.
                                Last edited by Maurice P.P.; 01/05/2017, 14:27.

                                Comment


                                • Oeps
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                                    't Is simpel:
                                    http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...table_name=wet
                                    http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...5062136&table_ name=wet

                                    Samengevat:
                                    Zonder uitdrukkelijke toestemming van de constructeur (die ge in 99,99% van de gevallen NIET zal krijgen) mag tjieptjoenen NIET.
                                    Bovendien moet dit worden gemeld aan uw verzekering.
                                    Doet ge dat niet loopt ge het risico op:
                                    1) boetes tot € 10000 (te vermenigvuldigen met de opdecimen, ik dacht momenteel x6)
                                    2) het risico dat uw verzekering bij een ongeval geen dekking geeft voor de door u veroorzaakte schade en ge dus misschien voor de rest van uw leven opdraait voor deze mogelijk hoog oplopende kosten. (iemand zal maar zwaargewond geraken in het ongeval, of erger...)

                                    Maar om dat te beseffen heb je nét iets meer dan 2 hersencellen nodig.
                                    Sry hoor, maar dit is weer een voorbeeld van een versleten grijze plaat....je samenvatting is hier al een paar honderd keer gepasseerd en is dus onderhand al wel geweten.

                                    ...En hoe een ongeval ook uitdraait, dat hoeft absoluut niet gerelateerd te zijn aan chiptuning,....maar aan de chauffeur en om dat te begrijpen heeft men zelfs geen twee hersencellen nodig.
                                    Een gechipte wagen is niet per definitie gevaarlijker om dat die wat sneller accelereert..., daar heeft men dan wel weer meer dan twee hersencellen voor nodig om dat te begrijpen.

                                    België is zowat het enigste land waar het niet mag...tja wat voor conclusie kun je daaruit trekken, dat wij hier de wijsheid in pacht hebben en de de rest van de wereld niet?

                                    En uiteraard staat de constructeur dat niet toe, logisch als je weet dat de garantie op de aandrijving gebaseerd is op een hoge robuustheid die bestand is tegen de slechtste omgevingsomstandigheden en de slechtste chauffeurs. Chiptuning neemt een stukje van die ruime marge weg.
                                    Last edited by JMM; 01/05/2017, 19:27.

                                    Comment


                                    • Jmm, doe toch geen moeite...

                                      Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

                                      Comment


                                      • Ach ja, weet wel dat sommige mensen de essentie van de zaak niet ( willen / kunnen?) begrijpen maar ik had er weer even zin..

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten

                                          Sry hoor, maar dit is weer een voorbeeld van een versleten grijze plaat....
                                          Blijkbaar is het nodig die plaat steeds opnieuw te draaien.

                                          Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
                                          ...En hoe een ongeval ook uitdraait, dat hoeft absoluut niet gerelateerd te zijn aan chiptuning,....
                                          Daarin heb je uiteraard gelijk. Maar bedenk wél dat het negeren van de wet in dit geval zéér zware (financiële) gevolgen kan hebben en dat je die dus blijkbaar negeert of minimaliseert, waarschijnlijk tot het je overkomt... (en ik hoop, echt waar, dat je dit niet aan de lijve moogt ondervinden, want ik ken er 2 die voor de rest van hun leven mogen afbetalen aan een schadevergoeding van enkele honderdduizend euro. Nog een auto kopen, laat staan tjiepen, zit er voor hen niet meer in.

                                          Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
                                          België is zowat het enigste land waar het niet mag...tja wat voor conclusie kun je daaruit trekken, dat wij hier de wijsheid in pacht hebben en de de rest van de wereld niet?
                                          Zorg dan dat er een nieuwe wet hieromtrent komt, richt misschien een nieuw partijtje op, als die nieuwe wet democratisch wordt beslist heb ik daar geen problemen mee, maar dit is nu eenmaal de wet, bepaald door mensen die jij en ik hebben verkozen.

                                          Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
                                          En uiteraard staat de constructeur dat niet toe, logisch als je weet dat de garantie op de aandrijving gebaseerd is op een hoge robuustheid die bestand is tegen de slechtste omgevingsomstandigheden en de slechtste chauffeurs. Chiptuning neemt een stukje van die ruime marge weg.
                                          Dat zeg jij, en als dat uw diepste geloof is wil ik dat respecteren, maar je kan moeilijk van een constructeur verwachten dat die zijn producten blijft waarborgen als anderen er aan friemelen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X