Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    E46 en DCT?
    Ik neem aan dat je SMG bedoelt
    DCT, DSG, SMG, PDK, dingen hé

    Niet slaan vader!

    Comment


    • Met die oude sequentiële automaatbakken als de SMG kon dat inderdaad meer kwaad dan met die nieuwe gerobotiseerde maar die bestonden nog niet in de tijd van de E46
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
        Met die oude sequentiële automaatbakken als de SMG kon dat inderdaad meer kwaad dan met die nieuwe gerobotiseerde maar die bestonden nog niet in de tijd van de E46
        Idd, die schakelen een pak bruter dus meer slijtagegevoelig.
        BMW F10 535Xi N55

        BMW E46 ///M3

        BMW E34 ///M5 3.8

        Comment


        • Vraagje voor de rollenbankeigenaars of wie dit kan verklaren.

          Nu het warmere weer eraan komt vind ik dat de swift sport boven de 15 graden minder goed presteert, nu dat is logisch, al is het wel een significant verschil dan bij 5 of 10 graden celsius.

          De twingo RS en de mazda mx5 NB van vrienden die presteren dan weer beter boven de 15 graden. duidelijk meer koppel onderin.
          Hoe is dit te verklaren?

          Comment


          • Normaal presteren wagens minder in hogere temps. Logisch koeler is beter (verbranding) (intercooler).

            Comment


            • Altijd die zever over het feit dat chiptuning niet mag.
              Waarom zou dit nu niet mogen?



              Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

              Comment


              • Door de extra smering van de plantaardige vetten levert de wagen extra pk's, dit is motortuning! Illegaal dus!

                Comment


                • Naar aanleiding van een discussie op een ander merkforum: gebeurt een dyno test met de motorkap open of dicht?

                  Met omgevingstemperaturen boven 25 gr. zoals nu zou ik zeggen kap open want anders krijg je toch een te lage waarde (wegens intercooler te warm en ventilator die dit onvoldoende kan compenseren)?

                  Comment


                  • Toe normaal, maar tuners hebben dacht ik toch een blazer om rijwind te simuleren om te koelen?
                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                    1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                    2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                    2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                      Naar aanleiding van een discussie op een ander merkforum: gebeurt een dyno test met de motorkap open of dicht?

                      Met omgevingstemperaturen boven 25 gr. zoals nu zou ik zeggen kap open want anders krijg je toch een te lage waarde (wegens intercooler te warm en ventilator die dit onvoldoende kan compenseren)?
                      Bij ons altijd toe. Onze blazer blaast u bijna weg als je hem op max zet.
                      Je rijdt toch ook niet met de kap open. Ik vraag me af wat er gebeurt als we de kap open zetten en de blazer op.
                      Soms is er eens een wagen zonder motorkap dat we testen, maar dat is dan puur omdat hij nog niet volledig afgemonteerd is, maar wel uitzonderlijk.

                      Comment


                      • Ik denk, met de huidige temperaturen, dat zo'n blazer niet koel genoeg kan blazen.
                        Of maakt dit niet uit? Het moet niet per se koude lucht zijn?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                          tuners hebben dacht ik toch een blazer om rijwind te simuleren om te koelen?
                          Akkoord, maar geeft die even veel koeling als aan 170 kmpu op de baan (dus reële omstandigheden)? Volgens mij toch niet, I could be wrong though

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                            Je rijdt toch ook niet met de kap open. Ik vraag me af wat er gebeurt als we de kap open zetten en de blazer op.
                            Ik heb toch al veel dyno runs gezien op Youtube met de kap open, ofwel hebben die allemaal een heel zwakke blazer dan?

                            Punt is dat als je een vermogensmeting doet en tegelijk de data logt en daarbij ziet dat de intercooler temp. te hoog oploopt, dan is het toch duidelijk dat de koeling onvoldoende is en je geen correct resultaat gaat krijgen?
                            Met de kap open gaat die zijn warmte al een pak beter wegkrijgen.
                            Bij een omgevingstemp. van bvb. 10-15 graden is dat allemaal geen issue natuurlijk.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                              Ik heb toch al veel dyno runs gezien op Youtube met de kap open, ofwel hebben die allemaal een heel zwakke blazer dan?

                              Punt is dat als je een vermogensmeting doet en tegelijk de data logt en daarbij ziet dat de intercooler temp. te hoog oploopt, dan is het toch duidelijk dat de koeling onvoldoende is en je geen correct resultaat gaat krijgen?
                              Met de kap open gaat die zijn warmte al een pak beter wegkrijgen.
                              Bij een omgevingstemp. van bvb. 10-15 graden is dat allemaal geen issue natuurlijk.
                              Maar langs de andere kant, het koelingssysteem is toch berekend om met een gesloten kap te werken? Ale, in mijn sector toch, daar is de koeling van de machine erop berekend om te functioneren met gesloten panelen om zo de berekende airflow etc te hebben. Als er een deurtje open is dan is de over/onderdruk ook niet meer goed en werkt koeling ook niet zoals berekend.

                              Comment


                              • Ja maar de dyno test gebeurt statisch op een rollenbank, vandaar de nood aan extra koeling (blazer en/of open kap)
                                op de baan zorgt de rijwind (luchtweerstand) daar vanzelf voor

                                Dit staat helemaal los van het koelingssysteem van de wagen zelf

                                Comment


                                • Lijkt mij wel logisch dat met de kap open en een blazer op de rad. er toch meer warmte kan afgevoerd worden...in theorie toch.
                                  Of dat een blazer dezelfde CFM waarden door de radiator jaagt als met rijwind heb ik mijn twijfels over.
                                  Last edited by JMM; 09/05/2016, 08:59.

                                  Comment


                                  • Die testbankblazers gaan bij warme omgevingstemp. inderdaad nooit het koelend effect van de rijwind kunnen. compenseren
                                    Als uit de loggings blijkt dat e.e.a te warm wordt dan moet je extra koelen, anders gaat je meting niet accuraat zijn. En ja kap openzetten is de meest simpele oplossing dan.
                                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                    Comment


                                    • De vermogens die gemeten worden zijn dyn vermogens. Er zit een meetstation in de testcel die hier allemaal rek mee gaat houden.
                                      Maar inderdaad, warme lucht gaat minder koelen (intercooler) en kan een verschil in vermogen geven.
                                      Een goede blazer is een must. Hier een foto van die van ons.
                                      je kan er niet voor blijven staan als hij op volle toeren staat. Ik moet is opzoeken hoe snel de wind is, maar het zal toch enorm snel zijn.
                                      Als we geen overdrukkanalen hebben blaast die onze poort er gewoon uit.

                                      Dit is wat je ziet in de cel:





                                      Dit is de mastodont van 1.7m hoog dat erachter staat (ook een geluidsdemper om het aanzuiggeluid weg te werken)




                                      En dit zijn de overdrukkanalen om ervoor te zorgen dat alles op zijn plaats blijft staan (meer dan 2x 80cm diameter met geluidsdempers op het dak)

                                      Last edited by Geert DVX; 10/05/2016, 19:14.

                                      Comment


                                      • Dat ziet er allemaal mooi en professioneel uit!
                                        _________________________________

                                        My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

                                        Comment


                                        • Serieus luchtbeest!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X