Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk Berichten
    Dit kan ik ook beamen wat hierboven staat. Zoon van me heeft bij PPE zijn BMW laten doen,was binnen en buiten zoals men zegt.Met als gevolg turbo naar de kloten na amper 10000 km.
    Hebben hem dan binnen gestoken bij DVX,hier werd er met een pak meer aandacht naar gekeken,wat uiteraard veel meer tijd vergt.Maar het eindresultaat mag er zekers zijn,waarvoor mijn dank
    Zoiets lezen doet ons plezier en dat is waar we het voor doen. Vandaar dat ik me soms heel persoonlijk opstel op een forum. Grof geld verdienen kan iedereen. Maar ik en davy hebben voor de start hierover heel goede afspraken gemaakt.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
      Het is niet omdat zij dit doen dat een ander dit doet. Bij ons ben je niet op een half uur buiten. En als je goed oplet zie je dat wij enorm veel custom stages doen. Niet alleen de stages die we aanbieden. De ene wil dan stage 3 zonder intercooler, de andere wil iets extra. Dat doen we allemaal. Te zwijgen over de extrema zoals de golf 6 gti met aangepaste tte420, 1.8t met +500 pk. Of deze week bmw n54 met hybrids. Of op de bestlijst een n54 met tte550 turbos.
      Wat wel is, is dat bevoorbeeld een stage 1 voor, ik zeg maar, een 1.6 tdi sneller gaat omdat je die al zoveel gedaan hebt. Maar stock files gebruiken doen we niet. Tenzij (mocht) iemand een generic file wil zonder testbank aan verminderde prijs. Maar dan zal het bij ons in samenspraak zijn en uitzonderkijk. De laatste tijd heb ik veel goesting om dit te beginnen aan te bieden gezien ze overal met kortingen zwaaien. Hoeveel krijg ik niet te horen dat het bij een andere gekende tuner voor de helft van de prijs is.
      Onderschat echt niet hoeveel studiewerk davy niet heeft. De reden dat wij nu verdeler binnen krijgen van rusland, oekraine en zelfs malaisie is omdat ze beginnen door te hebben dat davy zaken kan omdat hij er echt wel elke dag mee bezig is.

      Moesten we met generic files werken doen we net zoals velen meer dan 10 wagens per dag. Wij beperken ons tot 5-6. Met het gevolg dat mensen in aug 1,5 maand moesten wachten. Wij hebben zelfs in juni al onze marketing gestopt om het beperkt te houden. Anders kan je idd niet meer alles op maat maken.
      Ik heb het vooral op die zoveel in een dozijn stage 1 / 2 tunes.
      Dat je die 'speciallekes' op maat moet maken, geloof ik.
      Ik ga niet zeggen dat je liegt ivm dat jij het anders aanpakt, maar als je u even in mijn schoenen zet, en je hoort dat PPE en toestanden (welke toch ook geen kleine namen zijn) dat doen, terwijl op hun site 'op maat gemaakt' staat, dan sta je toch sceptisch tov dat 'op maat maken'.
      Ik laat dus in het midden of jij op maat werkt of niet, aangezien ik het van jou niet kan 'bewijzen'. Voordeel van de twijfel misschien.
      Nu goed, het is uw business, en ik ga die niet afbreken.
      Bovenstaande is mijn mening, en we zitten op een forum.
      Leven en laten leven

      Trouwens, als je tijd hebt, ik heb iets curieus aan m'n V70 D5 (205 pk).
      Ale curieus is een verkeerd woord, maar soit. Naar wat ik al van info gekregen heb (kan dus mis zijn), zou mijn turbo zich in 2 fases 'laden'. Zowat die 'twin' toestanden waar ze tegenwoordig mee smijten. Ik heb heel af en toe eens voor dat ik rond de 2800 RPM merk dat die plots een extra boost krijg. Vooral als ik plots planché geef rond dat toerental, bv 2500 RPM. Om wat te overdrijven, precies of je spuit voor ne seconden nitro in. Als ik dat echter opbouw (die gas planché) vanaf 2000 RPM, merk ik er zo goed als niets van.
      Volgens Volvo fora is dat te wijten dus aan dat 'laden', al vind ik raar dat Volvo zoiets zou afleveren, terwijl dat blok voor de rest zeer lineair en smooth is.
      Een idee, of komt dit je bekend voor?

      Comment


      • Als ze stage 1 aanbieden van 110 naar 160 pk en de klant wilt maar 140pk blijkt dat toch niet zo simpel te zijn hebben we hier al een paar keer gelezen terwijl dat toch ook maatwerk is?
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Mss, mss ook niet.
          Punt is wel dat als je een wagen koopt met 105pk op papier hij minstens de 105pk moet halen.
          Mijne heeft op papier 104 pk ipv 110

          Wel meer Nm
          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

          16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

          Comment


          • @Geert

            een Active Hybrid 3?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
              Ik heb het vooral op die zoveel in een dozijn stage 1 / 2 tunes.
              Dat je die 'speciallekes' op maat moet maken, geloof ik.
              Ik ga niet zeggen dat je liegt ivm dat jij het anders aanpakt, maar als je u even in mijn schoenen zet, en je hoort dat PPE en toestanden (welke toch ook geen kleine namen zijn) dat doen, terwijl op hun site 'op maat gemaakt' staat, dan sta je toch sceptisch tov dat 'op maat maken'.
              Ik laat dus in het midden of jij op maat werkt of niet, aangezien ik het van jou niet kan 'bewijzen'. Voordeel van de twijfel misschien.
              Nu goed, het is uw business, en ik ga die niet afbreken.
              Bovenstaande is mijn mening, en we zitten op een forum.
              Leven en laten leven

              Trouwens, als je tijd hebt, ik heb iets curieus aan m'n V70 D5 (205 pk).
              Ale curieus is een verkeerd woord, maar soit. Naar wat ik al van info gekregen heb (kan dus mis zijn), zou mijn turbo zich in 2 fases 'laden'. Zowat die 'twin' toestanden waar ze tegenwoordig mee smijten. Ik heb heel af en toe eens voor dat ik rond de 2800 RPM merk dat die plots een extra boost krijg. Vooral als ik plots planché geef rond dat toerental, bv 2500 RPM. Om wat te overdrijven, precies of je spuit voor ne seconden nitro in. Als ik dat echter opbouw (die gas planché) vanaf 2000 RPM, merk ik er zo goed als niets van.
              Volgens Volvo fora is dat te wijten dus aan dat 'laden', al vind ik raar dat Volvo zoiets zou afleveren, terwijl dat blok voor de rest zeer lineair en smooth is.
              Een idee, of komt dit je bekend voor?
              kan ik u in volgen en neem u niets kwalijk. Ik verdedig enkel mijn standpunt.
              Volvo: Doet me denken aan een klant van ons met een saab. Dpf weg ( sorry jakkel ) en twas in orde. Als je wil dat we dit eens met davy en de mechanieker bespreken, kom is af. 2 vliegen in 1 klap ;-)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                Als ze stage 1 aanbieden van 110 naar 160 pk en de klant wilt maar 140pk blijkt dat toch niet zo simpel te zijn hebben we hier al een paar keer gelezen terwijl dat toch ook maatwerk is?
                Ik heb nog steeds geen antw gekregen of dit bij ons was. Ook moet je weten dat er heel veel gemaild wordt waar je gewoon de bomen door het bos niet meer ziet. Als de klant toekoment en zijn vraag voor aanvang niet herhaalt kan ik erinkomen dat we dit al is hebben voorgehad. Dat hij bij het ontvangen van zijn grafiek niets zegt kan ik niet inkomen. We hebben al vrij veel getuned naar lagere resultaten op vraag. Soms zelfs dat ik me afvraag wat het nut was van zijn kleine gevraagde winst.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                  kan ik u in volgen en neem u niets kwalijk. Ik verdedig enkel mijn standpunt.
                  Volvo: Doet me denken aan een klant van ons met een saab. Dpf weg ( sorry jakkel ) en twas in orde. Als je wil dat we dit eens met davy en de mechanieker bespreken, kom is af. 2 vliegen in 1 klap ;-)
                  Hmm, vreemd dat dit aan de DPF zou kunnen liggen, al kan ik er wel inkomen. Vooral omdat het niet altijd is maar heel af en toe. Nu ja, DPF kan er spijtig genoeg toch niet uit aangezien ik een EURO5 heb
                  Vanaf ik een gaatje vind zal ik inderdaad eens passeren. Hoewel ge gaat zien dat dan alles weeral perfect zal draaien en er zich niets zal tonen van fout, weet dat nu al
                  Aan Volvo Herentals heb ik dat al gemeld, hebben dan eens wat uitgelezen en testrit gedaan, en niets gevonden natuurlijk (zat erbij en was toen inderdaad niet).
                  Best een seintje op voorhand geven?
                  Ik ga ondertussen alles gedetailleerd bijhouden qua tijdstippen, exacte toerentallen, zelfs diesel enz dat ik getankt heb. Je weet maar nooit.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                    @Geert

                    een Active Hybrid 3?
                    Snap de vraag niet. Als het product info is, kan je best even mailen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                      Snap de vraag niet. Als het product info is, kan je best even mailen.
                      Die hybride dat je in je argument tegen mij aanhaalde met N54, hij bedoelt of het een AH 3 was

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                        Die hybride dat je in je argument tegen mij aanhaalde met N54, hij bedoelt of het een AH 3 was
                        Neen. Had tth turbos. Een zwitser die hopeloos was omdat niet veel tuners de boost boven 1bar krijgen (slimme ecu). Vind dit hybrid. Niks veranderd. Enkel schoepewiel. Zonde van het geld want met tte halen we 100 pk meer.

                        Comment


                        • Dat was iddaad mijn vraag .

                          Ik vraag me wel af hoe jullie aan die "richtwaardes" komen... 320d's zien jullie waarschijnlijk met de hopen, een ActiveHybrid3 hebben jullie waarschijnlijk nog nooit binnengehad (aangezien dat de meeste dealers er nog geen gezien hebben) en zal toch wel heel andere ecu hebben voor de sturing met de electromotor...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                            Dat was iddaad mijn vraag .

                            Ik vraag me wel af hoe jullie aan die "richtwaardes" komen... 320d's zien jullie waarschijnlijk met de hopen, een ActiveHybrid3 hebben jullie waarschijnlijk nog nooit binnengehad (aangezien dat de meeste dealers er nog geen gezien hebben) en zal toch wel heel andere ecu hebben voor de sturing met de electromotor...
                            Ik vermoed dat dit zal 'berekend' worden aan de hand van de marges van de onderdelen zoals transmissie, turbo enz... En testen waarschijnlijk.

                            Comment


                            • Daar ben ik zo benieuwd naar. Ik ben ondertussen bij 3 dealers geweest en bij 2 hadden ze nog nooit ne AH3 binnen gehad. De 3de was mijn eigen dealer en daar was mijne de eerste. Volgens sommige zijn er in België maar een stuk of 7-8 en Vlaaa***berg en ik zijn zeker niet geweest.

                              Comment


                              • Te rap...
                                Last edited by Prancing Moose; 28/10/2015, 13:13. Reden: Te rap

                                Comment


                                • Ik weet dat het veel leeswerk is. Maar dit is al eens door mezelf uitgelegd. Wij hebben onze specialisatiemerken en interne contacten. Andere tuners hebben hun apecialisatie. Tuners die elkaar het dagligt gunnen gaan info uitwisselen. Marktonderzoek,prognoses,... Als wij dan een wagen doen gaan we na een paar keer de site aanpassen als het nodig is.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                    Daar ben ik zo benieuwd naar. Ik ben ondertussen bij 3 dealers geweest en bij 2 hadden ze nog nooit ne AH3 binnen gehad. De 3de was mijn eigen dealer en daar was mijne de eerste. Volgens sommige zijn er in België maar een stuk of 7-8 en Vlaaa***berg en ik zijn zeker niet geweest.
                                    Ik spreek over n54 met hybrids. Is het e model he mannen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                      Zet hieronder dan eens een volledige correcte uitleg, dan kan ik die quote opslaan en dan altijd aan Jakkel laten zien als hij het hem nog eens afvraagd.
                                      Ach Bimmer, stel je je wat kritisch op ivm tunen, dan krijg je van de 'tuning volgelingen' constant de volle lading, dikwijls goed gekruid met flink wat denigrerende praat. Met dingen als anti-tuning te zijn, het niet willen begrijpen, en nog wat van die andere ondoordachte, simplistische en irrelevante uitlatingen. En vermits een ECU zelflerend is, gaat die zichzelf wel bijsturen en 'optimaliseren' moest ik in een regio rijden met een andere luchtdruk, vochtigheid,... . Daar heb ik geen tuner voor nodig, maar dat beslist iedereen voor zichzelf uiteraard. Voor de rest, laat je niet jennen door zo'n type als tootall, de grote jongen weet gewoon niet beter en leest enkel wat ie wilt lezen.
                                      _________________________________

                                      The red beast ==> My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

                                      Comment


                                      • 'T is inderdaad spijtig. Ondanks ik bv toch serieus tegen Geert z'n winkel in praat, kan hij dan wel weer vrij constructief, beheerst en beleefd antwoorden.
                                        Het feit dat Geert effectief op m'n posts antwoord, wil toch zeggen dat ik voor discussie vatbaar ben, wat volgens TooTall niet het geval is.
                                        Ochja, binnenkort laat ik m'n DPF leeghalen, kunnen ik en gij weer discussieren en ben ik terug OK in TooTall z'n ogen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                          'T is inderdaad spijtig. Ondanks ik bv toch serieus tegen Geert z'n winkel in praat, kan hij dan wel weer vrij constructief, beheerst en beleefd antwoorden.
                                          Het feit dat Geert effectief op m'n posts antwoord, wil toch zeggen dat ik voor discussie vatbaar ben, wat volgens TooTall niet het geval is.
                                          Ochja, binnenkort laat ik m'n DPF leeghalen, kunnen ik en gij weer discussieren en ben ik terug OK in TooTall z'n ogen
                                          Daar dient een forum toch voor. Dus geen probleem. Volgelingen of niet. Er zijn altijd pro's en contra's. Wat me wel opvalt is dat men hier sneller iemand "bekogelt" dan ergens anders.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X