Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het grote chiptuning topic!

    Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten


    Zelf zou ik de laagste waarde als de "juiste" beschouwen want hogere waarden zijn zeker oorstrelend maar dikwijls niet zo accuraat, om het zo diplomatisch mogelijk te omschrijven.

    En wat het bang hartje betreft: Daar dient deze threat voor. Mensen wegwijs maken voor iets wat ze niet zo goed kennen.
    BMW geeft 286pk op en Dvx haalde wel op de kop 286pk. Daar is niets egostrelends aan imho.

    Waarom zo te laag per definitie correct zijn?

    Comment


    • Laat ik eerst voorop stellen dat een opgegeven vermogen door de konstrukteur niet persé exact zal zijn in pure cijfers, lijkt mij logisch.
      Als DVX toevallig het zelfde vermogen meet als de konstrukteur opgeeft dan is daar niks mis mee.

      Wat mij persoonlijk betreft heb ik inderdaad liever dat de bank wat negatief liegt (Niet te veel natuurlijk) dan heb ik het opgetekend vermogen zowiezo effectief i.p.v. extra gebakken lucht pk's.
      Ik zou een gloeiende hekel hebben als ik in mijn geval meer dan 10 pk minder zou hebben dan opgegeven.

      Tenslotte, het neemt niet weg dat het opgeven van de precieze hoeveelheid pk's mijn voorkeur heeft, dit ter verduidelijking. Tja, bij wie niet.
      Last edited by Hozee; 09/09/2014, 19:31.

      Comment


      • ik werk in een labo, bij ongs wordt er +-7% aangenomen

        de constructuers houden er zich niet niet aan, de polies houdt er zich niet aan, de rechstaat ook niet...

        waarom zou een rollenbank een chipper zo correct moeten zijn


        de weegschaal bij de supermarkt wordt veel beter gecontroleerd, net zoals de pomp waarmee je uw auto tankt



        maar sowieso blijft 7% op 7% veel na enkele metingen
        http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
        Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
          Wat mij persoonlijk betreft heb ik inderdaad liever dat de bank wat negatief liegt (Niet te veel natuurlijk) dan heb ik het opgetekend vermogen zowiezo effectief i.p.v. extra gebakken lucht pk's.
          Ik zou een gloeiende hekel hebben als ik in mijn geval meer dan 10 pk minder zou hebben dan opgegeven.

          Welke bank heeft nu uw voorkeur? Want soms meet ze meer en soms minder...

          Comment


          • Zouden drie dezelfde wagens, met hetzelfde aantal kilometer ook al geen verschil laten zien?
            Volgens mij is temperatuur, luchtdruk en luchtvochtigheid een grote factor in de verschillen.
            Verder lees ik over turbodruk... een opgegeven turbodruk van 0.7bar, kan dat bij sommige wagens geen 0.709 zijn? Of is dat in deze digitale wereld altijd exact hetzelfde?

            even een off-topic vergelijking: ik doe een snelheidstest met mijn PC (grafische kaart, processor...)
            Drie keer na elkaar, telkens een andere uitkomst, geen wereld van verschil, maar de PC staat in dezelfde kamer, drie metingen na elkaar na een opstart van de PC...

            Een paar procenten verschil is er altijd hoor.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
              Welke bank heeft nu uw voorkeur? Want soms meet ze meer en soms minder...
              Heb geen voorkeur. Daar waar ik klant ben. Zou ik naar jullie gaan dan die van jullie.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
                Zouden drie dezelfde wagens, met hetzelfde aantal kilometer ook al geen verschil laten zien?
                Volgens mij is temperatuur, luchtdruk en luchtvochtigheid een grote factor in de verschillen.
                Verder lees ik over turbodruk... een opgegeven turbodruk van 0.7bar, kan dat bij sommige wagens geen 0.709 zijn? Of is dat in deze digitale wereld altijd exact hetzelfde?

                even een off-topic vergelijking: ik doe een snelheidstest met mijn PC (grafische kaart, processor...)
                Drie keer na elkaar, telkens een andere uitkomst, geen wereld van verschil, maar de PC staat in dezelfde kamer, drie metingen na elkaar na een opstart van de PC...

                Een paar procenten verschil is er altijd hoor.
                Je hebt duidelijk een grotere turbo nodig
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                  @kefkie: Zoals ik al eerder heb uitgelegd wil ik daar verder niet op ingaan want die brok tekst die daaruit volgt heb ik helemaal geen zin in.
                  Het is puur ervaring die ik al de jaren heb met Bruno dus zowel met eigen ervaring alsook de droom cijfers van andere tuners.

                  Die droomcijfers heb ik persoonlijk ervaren, zowel op de weg als op de bank en die bleken absoluut niet representatief (Waar ik achter kwam bij een toevallige acceleratie met mijn 256pk! 123d en een standaard 123d) . Na een nieuw kuurtje bij BR was er een serieus verschil in vermogen, met dezelfde opgegeven cijfers als voordien door de andere tuner.
                  Mijn broer met zijn Golf 7 GTI weet ook waar hij aan toe is i.ver.m. wat de concurrentie in het buitenland weerspiegelt.

                  Verder wil ik hier niets over kwijt, hoop dat ik duidelijk ben.

                  Zoals eerder aangegeven grote cijfers zijn oorstrelend maar de werkelijkheid is anders.

                  Veel hangt af van de zorg waarmee de mapper werkt.

                  De meeste gangsters daar ontwikkelen één keer een map en gooien die nadien op gelijk welke auto van dat model. Er wordt geen rekening gehouden met de toleranties tussen verschillende motoren van hetzelfde type.

                  Ik heb zelf al een paar keer een map ontwikkeld voor een andere Evo IX op de mijne gezet, en dat loopt nooit zo goed als de map die specifiek voor de wagen werd geschreven.

                  Daarnaast gaat één mapper proberen "gauwgauw" het maximum aantal pk bij een bepaald toerental te behalen terwijl de andere gaat proberen de werking van de motor bij elk toerental te optimiseren en zo een veel vollere vermogens/koppelkromme te verkrijgen.

                  Verschil tussen kwakzalvers en professionals dus.
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                    Heb geen voorkeur. Daar waar ik klant ben. Zou ik naar jullie gaan dan die van jullie.
                    Ben maar aant zeveren ;-)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      Veel hangt af van de zorg waarmee de mapper werkt.

                      De meeste gangsters daar ontwikkelen één keer een map en gooien die nadien op gelijk welke auto van dat model. Er wordt geen rekening gehouden met de toleranties tussen verschillende motoren van hetzelfde type.

                      Ik heb zelf al een paar keer een map ontwikkeld voor een andere Evo IX op de mijne gezet, en dat loopt nooit zo goed als de map die specifiek voor de wagen werd geschreven.

                      Daarnaast gaat één mapper proberen "gauwgauw" het maximum aantal pk bij een bepaald toerental te behalen terwijl de andere gaat proberen de werking van de motor bij elk toerental te optimiseren en zo een veel vollere vermogens/koppelkromme te verkrijgen.

                      Verschil tussen kwakzalvers en professionals dus.
                      +1 zou ik zeggen.

                      Comment


                      • Yep ook +1.

                        Vooral degenen die niet met een bank werken zou ik persoonlijk liever mijden.

                        Heb wel ergens eens gelezen dat er tuner(s)? zijn die al rijdend via de laptop verbeteringen kunnen evalueren en daarna toepassen. Mmh..ja, zou ik minder moeite mee hebben.
                        Lijkt mij trouwens wel een zeer tijdrovende manier om zo te finetunen.

                        Zal wel niet meer van deze tijd zijn zeker?
                        Last edited by Hozee; 10/09/2014, 23:15.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                          Heeft er hier iemand ervaring met "ziptuning" ? Een maat wil zijn Touareg er laten tunen.
                          Dit had ik ff over het hoofd gezien.

                          ZIP-tuning heeft niet zo'n beste reputatie op 't net. En één van mijn broers heeft daar ook problemen mee gehad met zijn nieuwe Mini maar is uiteindelijk wel opgelost geweest. (Was in Evergem een jaartje of 5-6 geleden)

                          Ze hebben er wel dik 2,5 uur over gedaan met daarbij een ritje of 3-4 om het schokkerige optrekken op te lossen. En ze hadden daar een bank staan!?
                          Kregen onderhand wortels onder ons schoenen.

                          Moest ook lukken dat die dag daar een boze kerel was die zijn garantie was kwijtgeraakt en verhaal kwam halen bij ZIP. Oorzaak: Computer kon niet meer uitgelezen worden door de dealer na de ZIP kuur die cruisecontrol perikelen gaf.(Toevallig ook Mini)

                          Dit meegemaakt hebbende en de commentaren op 't net is voor mij persoonlijk genoeg om zeer wantrouwig te zijn ook al zijn er goede ervaringen bij.
                          Last edited by Hozee; 10/09/2014, 23:58.

                          Comment


                          • Net terug van de run bij Geert, resultaat; 220,2 pk en 289 Nm. Blok is dus nog gezond

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                              Net terug van de run bij Geert, resultaat; 220,2 pk en 289 Nm. Blok is dus nog gezond

                              Hoeveel is het koppel normaal gezien?
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                Hoeveel is het koppel normaal gezien?
                                Stock zijn de waarden 231 pk en 300 Nm. Dus ik vind het resultaat zeker niet slecht voor een blok dat al 150.000 km heeft gereden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                  Stock zijn de waarden 231 pk en 300 Nm. Dus ik vind het resultaat zeker niet slecht voor een blok dat al 150.000 km heeft gereden.
                                  Tank je altijd 98?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Tank je altijd 98?
                                    Nope, meestal 95. Voor rondritjes, Ring enz dan wel eens 98 als ik juist moet tanken.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                      Nope, meestal 95. Voor rondritjes, Ring enz dan wel eens 98 als ik juist moet tanken.
                                      Tank gewoon 98 jong,en ga dan nog eens banken na een tijdje ,95 is voor grasmachines ...
                                      Hoe roestiger het dak,hoe natter de kelder

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                        Tank gewoon 98 jong,en ga dan nog eens banken na een tijdje ,95 is voor grasmachines ...
                                        Wel, heb er Shell V-Power ingedaan, een 20km voordat ik op de bank ging. Tank was toen zo goed als leeg, zat nog 10l 95 in.
                                        Hoe dan ook, ik vind toch dat hij mooier loopt op 98 nu dat ik al een paar tanken op 95 had gereden. Kan zijn dat het tussen m'n oren zit, maar toch.

                                        Overzichtje;



                                        Alleszins, dat hij lichtjes minder zou verbruiken op 98 (staat in boekje) is al zever. Dat de motor beter loopt, kan ik wel nog geloven.

                                        Comment


                                        • Geen uitnodiging voor hapje of drankje?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X