Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Zal je niets van merken.


    Sent from somewhere, using Tapatalk
    Hopelijk,want verleden jaar 3x moete terugkeren daarvoor
    Hoe roestiger het dak,hoe natter de kelder

    Comment


    • Foutje.
      Last edited by Hozee; 09/09/2014, 17:05.

      Comment


      • Wat ik wel jammer vind over die cijfers op testbanken is omdat er 1 vergelijk is tussen 2 banken dat dit veralgemeend wordt.
        Ieder heeft hier zijn eigen interpretatie over, maar ik vind het kortzinnig.
        Nu zou onze bank algemeen 10PK meer meten dan die van BR omdat dit zo was bij 1 meting? (BMW F)
        Maak er zelfs enkele van als ik heel eerlijk mag zijn.

        Wij hebben zelf 1,5jaar ervaring met een dynostar en nu met een superflow.
        Mijn besluit is dat een superflow zeer scherp meet en zeer negatief is op vlak van koppel als je beide banken gaat vergelijken.
        Eigen ervaring in gebruik is voor mij nog steeds een betere referentie dan wat je op internet leest.

        Ik heb het hier niet over "gefoefel" met cijfers of wat dan ook.
        Maar bij ons komt het ook vaak voor dat een wagen die elders getuned is toch minder vermogen haalt op de bank.

        Indien er iemand bij ons komt voor een stage 2 nadat deze elders al een stage 1 gekregen heeft zeggen wij steeds aan de klant dat wij eerst de wagen meten en dan nog eens meten na de bewerking.
        Uitdrukkelijk wordt er vermeld dat wij dit niet doen om de vorige tuner in diskrediet te brengen, maar om een PERFECT vergelijk te hebben voor en na.

        Als ik nu zeg dat ook wagens van BR hier soms minder vermogen draaien, wat nu?
        Tevens ben ik zo open om te vermelden dat we nog al voorgehad hebben dat wagens die bij BR getuned zijn dan weer wel enkele pks meer hebben op onze bank.

        Is onze bank dan wispelturig? Meet die gewoon waar hij zin in heeft?
        Ik denk niet dan een bank van +80,000€ een eigen weg gaat hoor.

        Bij deze even mijn uiting om te zeggen dat men wat minder kortzichtig moet zijn in het leven...
        @Int3x0r: ik heb een voorstel, een voorspelling en een raadsel.
        Wij tunen uw wagen en meten deze. Je gaat nadien bij BR en hij meet minder. Laat hem door BR tunen en je zal meer vermogen halen.
        Kom dan terug en je zal minder hebben.

        Welke bank meet juist?

        Voor alle duidelijk naar BR toe, is geen aanval. Ik beweer hier helemaal niets, maar wil hiermee aantonen dat dit een uitzichtloze discussie is typische voor een forum...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
          Ik weet dat DVX in het midden zat, maar ik weet niet meer wie de laagste had?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
            Ik wist het hé!



            Kreeg int3x0r juist geen vrij grote verschillen tussen BRP / ATH / DVX? Dan klopt er toch iets niet dat ATH en BRP hun bank zeer scherp zou afgesteld staan volgens sommige meningen hier.

            Als ge een bang hartje hebt moet ge er niet aan beginnen. Dan gaat ge u beginnen focussen op 'problemen' die er niet gaan zijn.
            Zelf zou ik de laagste waarde als de "juiste" beschouwen want hogere waarden zijn zeker oorstrelend maar dikwijls niet zo accuraat, om het zo diplomatisch mogelijk te omschrijven.

            En wat het bang hartje betreft: Daar dient deze threat voor. Mensen wegwijs maken voor iets wat ze niet zo goed kennen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten


              En wat het bang hartje betreft: Daar dient deze threat voor. Mensen wegwijs maken voor iets wat ze niet zo goed kennen.
              Ja, dat weet ik. Maar ik heb nu zelf ook een tuning laten doen indertijd bij de E81, en toch had ik ergens schrik (bv niet genoeg warm gereden enz...) Raar maar waar.
              Dus ik ga alleszins niet meer chippen, ben daar precies te paranoia voor
              Wat niet wil zeggen dat de tuning niet goed gedaan is natuurlijk.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                ... Geert z'n uitleg...
                Ik kom nu zaterdag bij u voor de 330i. Zou dit nu ook een serieus ( + 10 pk ) verschil geven tov BRP bv?
                Kan zijn dat ik compleet de bal mis sla, maar gaat een atmo qua resultaat niet dichter bij elkaar liggen dan eentje met turbo?

                Comment


                • Heeft er hier iemand ervaring met "ziptuning" ? Een maat wil zijn Touareg er laten tunen.
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                    Heeft er hier iemand ervaring met "ziptuning" ? Een maat wil zijn Touareg er laten tunen.
                    Al veel negatiefs over gelezen (BB)en gehoord
                    Hoe roestiger het dak,hoe natter de kelder

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                      Wat ik wel jammer vind over die cijfers op testbanken is omdat er 1 vergelijk is tussen 2 banken dat dit veralgemeend wordt.
                      Ieder heeft hier zijn eigen interpretatie over, maar ik vind het kortzinnig.
                      Nu zou onze bank algemeen 10PK meer meten dan die van BR omdat dit zo was bij 1 meting? (BMW F)
                      Maak er zelfs enkele van als ik heel eerlijk mag zijn.

                      Wij hebben zelf 1,5jaar ervaring met een dynostar en nu met een superflow.
                      Mijn besluit is dat een superflow zeer scherp meet en zeer negatief is op vlak van koppel als je beide banken gaat vergelijken.
                      Eigen ervaring in gebruik is voor mij nog steeds een betere referentie dan wat je op internet leest.

                      Ik heb het hier niet over "gefoefel" met cijfers of wat dan ook.
                      Maar bij ons komt het ook vaak voor dat een wagen die elders getuned is toch minder vermogen haalt op de bank.

                      Indien er iemand bij ons komt voor een stage 2 nadat deze elders al een stage 1 gekregen heeft zeggen wij steeds aan de klant dat wij eerst de wagen meten en dan nog eens meten na de bewerking.
                      Uitdrukkelijk wordt er vermeld dat wij dit niet doen om de vorige tuner in diskrediet te brengen, maar om een PERFECT vergelijk te hebben voor en na.

                      Als ik nu zeg dat ook wagens van BR hier soms minder vermogen draaien, wat nu?
                      Tevens ben ik zo open om te vermelden dat we nog al voorgehad hebben dat wagens die bij BR getuned zijn dan weer wel enkele pks meer hebben op onze bank.

                      Is onze bank dan wispelturig? Meet die gewoon waar hij zin in heeft?
                      Ik denk niet dan een bank van +80,000€ een eigen weg gaat hoor.

                      Bij deze even mijn uiting om te zeggen dat men wat minder kortzichtig moet zijn in het leven...
                      @Int3x0r: ik heb een voorstel, een voorspelling en een raadsel.
                      Wij tunen uw wagen en meten deze. Je gaat nadien bij BR en hij meet minder. Laat hem door BR tunen en je zal meer vermogen halen.
                      Kom dan terug en je zal minder hebben.

                      Welke bank meet juist?

                      Voor alle duidelijk naar BR toe, is geen aanval. Ik beweer hier helemaal niets, maar wil hiermee aantonen dat dit een uitzichtloze discussie is typische voor een forum...
                      Zou het ook niet eenvoudiger zijn als we niet allemaal wiel pks weergeven? Uiteindelijk meten we toch het koppel aan de wielen? Hieruit kan je dan de pks aan de wielen omrekenen.
                      Er zijn denk ik al veel verschillen bij het omzetten naar motorpk's.

                      Just my 2 cents.
                      F20 M135i

                      Comment


                      • Maar niemand op het forum heeft er ervaring mee

                        Comment


                        • Je uitleg is duidelijk DVX daarom heb ik voordien gepost dat een verschil van pak em beet 10pk +/- niet echt representatief is of een bank wel of niet liegt.
                          Hangt ook van andere factoren af die ik heb proberen duidelijk te maken.

                          Feit is dat die van BR zeer scherp staat maar absoluut geen afbreuk doet op die van jullie, mits de marges aanvaardbaar zijn en voor zover ik heb kunnen constateren op de meeting lijkt mij jullie bank in orde te zijn.

                          Is wel mijn mening en die is vrij sceptisch, als ik zo vrij mag zijn om dat te vermelden...Zoek ook geen spijkers op laag water.
                          Last edited by Hozee; 09/09/2014, 17:36.

                          Comment


                          • 10pk op 300pk is amper 3%.

                            En op een motor zit er ook nog wat tolerantie. Luchtdruk, luchtvochtigheid, motortemp etc hebben allemaal een kleine invloed.
                            Als alles mee werkt, dan meet je wat meer, en als het tegen zit een beetje minder hé.

                            Zet gewoon dezelfde auto 3 keer op de bank met een tussenpauze van 10 minuten, en vergelijk de resultaten dan al eens.

                            Allé, welke tuner doet dat even?
                            En zet de grafiekskes dan maar eens onder elkaar.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                              Zou het ook niet eenvoudiger zijn als we niet allemaal wiel pks weergeven? Uiteindelijk meten we toch het koppel aan de wielen? Hieruit kan je dan de pks aan de wielen omrekenen.
                              Er zijn denk ik al veel verschillen bij het omzetten naar motorpk's.

                              Just my 2 cents.
                              Hier heb je deels gelijk.
                              Maar de banken van tegenwoordig meten het aandrijfverlies.
                              Sommige banken gebruiken nog theoretische verliezen wat dan minder nauwkeurig is.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                10pk op 300pk is amper 3%.

                                En op een motor zit er ook nog wat tolerantie. Luchtdruk, luchtvochtigheid, motortemp etc hebben allemaal een kleine invloed.
                                Als alles mee werkt, dan meet je wat meer, en als het tegen zit een beetje minder hé.

                                Zet gewoon dezelfde auto 3 keer op de bank met een tussenpauze van 10 minuten, en vergelijk de resultaten dan al eens.

                                Allé, welke tuner doet dat even?
                                En zet de grafiekskes dan maar eens onder elkaar.
                                porsche is 2x gemeten geweest, 2x met verschillende resultaten ( wel geen 10pk verschillend en het was een kapotte auto)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                  Je uitleg is duidelijk DVX daarom heb ik voordien gepost dat een verschil van pak em beet 10pk +/- niet echt representatief is of een bank wel of niet liegt.
                                  Hangt ook van andere factoren af die ik heh proberen duidelijk te maken.

                                  Feit is dat die van BR zeer scherp staat maar absoluut geen afbreuk doet op die van jullie, mits de marges aanvaardbaar zijn en voor zover ik heb kunnen constateren op de meeting lijkt mij jullie bank in orde te zijn.

                                  Is wel mijn mening en die is vrij sceptisch, als ik zo vrij mag zijn om dat te vermelden...Zoek ook geen spijkers op laag water.

                                  hoe weet jij dat die BR zeer scherp is die van een ander bv niet? ( niet dat ik afbreuk doe aan BR voor alle duidelijkheid)

                                  Comment


                                  • Het is logisch dat iedere chiptuner zal beweren dat zijn bank accuraat meet.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      10pk op 300pk is amper 3%.

                                      En op een motor zit er ook nog wat tolerantie. Luchtdruk, luchtvochtigheid, motortemp etc hebben allemaal een kleine invloed.
                                      Als alles mee werkt, dan meet je wat meer, en als het tegen zit een beetje minder hé.

                                      Zet gewoon dezelfde auto 3 keer op de bank met een tussenpauze van 10 minuten, en vergelijk de resultaten dan al eens.

                                      Allé, welke tuner doet dat even?
                                      En zet de grafiekskes dan maar eens onder elkaar.
                                      Ik volg je hier helemaal. Mijn rijstbak heeft met dezelfde map al 376 en 410 pk neergezet, afhankelijk idd van de temperatuur, de brandstof, etc.

                                      Trouwens, als je over 10pk moet gaan vitten, dan ben je toch echt verkeerd bezig. Dacht je dat je dat zou voelen (tenzij je met een AX 1.0 rijdt) ?
                                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                      Comment


                                      • Mijn kan het eigenlijk niet schelen hoeveel pk hij juist eeftmaar gewoon hoe de auto rijd. Of hij op bank x 280pk heeft maar slecht rijdt en op bank y 220 maar wel veel beter rijdt, dan liever de 220pk
                                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                        1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                        2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                        2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                        Comment


                                        • @kefkie: Zoals ik al eerder heb uitgelegd wil ik daar verder niet op ingaan want die brok tekst die daaruit volgt heb ik helemaal geen zin in.
                                          Het is puur ervaring die ik al de jaren heb met Bruno dus zowel met eigen ervaring alsook de droom cijfers van andere tuners.

                                          Die droomcijfers heb ik persoonlijk ervaren, zowel op de weg als op de bank en die bleken absoluut niet representatief (Waar ik achter kwam bij een toevallige acceleratie met mijn 256pk! 123d en een standaard 123d) . Na een nieuw kuurtje bij BR was er een serieus verschil in vermogen, met dezelfde opgegeven cijfers als voordien door de andere tuner.
                                          Mijn broer met zijn Golf 7 GTI weet ook waar hij aan toe is i.ver.m. wat de concurrentie in het buitenland weerspiegelt.

                                          Verder wil ik hier niets over kwijt, hoop dat ik duidelijk ben.

                                          Zoals eerder aangegeven grote cijfers zijn oorstrelend maar de werkelijkheid is anders.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X