Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
    En hoe controleert ge dat dan?

Amai nu krijg ik hoop
    Hoewel ik even googelde vind ik er niets van? Of ge zijt me weer iets aan't wijsmaken
    Bougies kunnen veel zeggen.

Bougie eruit. Kijken naar kleur en geur

Comment

Hoe rapper kefkie belt, hoe rapper we het weten
      Ik zou er eigenlijk met alle aanpassingen ongeveer 250 pk willen uithalen. Moet wel perfect te doen zijn denk ik met een volledige sport uitlaatlijn en betere inlaat.
      ik wil 200 halen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
        BR zijn bank is zeer scherp afgesteld, naargelang mijn ervaring met hen, daarmee bedoel ik scherp naar beneden dus niet optimistisch zoals vele andere tuners hun bank.
        DVX hun bank lijkt mij ook vrij accuraat, gezien de metingen die ik heb gezien bij een meeting daar.

Je beoogde 250pk lijkt mij wel haalbaar mits de aanpassingen die je aanhaalt.... 330i's die met moeite 200pk halen zullen zowiezo wel iets ernstig mankeren.

En voor zover mijn kennis rijkt: De compressie wordt zelden beïnvloed door de zuigerveren maar door slecht sluitende kleppen.
        Slechte inspuiting zal normaal gezien op de bank opvallen via de combinatie Co-uitstoot (Lees: Mengselverhouding), koppel en eind-pk's. Vooral het eerste is belangrijk.

Maar begrijp mij niet verkeerd, dit zijn vuistregels voor een vrij gezonde motor, bij een wrak is alles onvoorspelbaar.
        Wat je daar zegt over de bank van BR die wel hard is afgesteld.

Stel nu dat BR mij na chiptuning 310pk belooft, maar door de afstelling van hun bank naar onder toe, haal ik in feite 320pk op de bank van Dvx (ik zeg maar iets). Zit je dan niet iets teveel te tunen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          ik wil 200 halen
          En wa gade daarvoor doen, aangezien ge hem stock wilt houden?

Comment

• Bij wie kan ik het best terecht om roetfilter hardwarematig en softwarematig (EGR, regeneratie, Eolys, enz...) uit te schakelen ?
            Het is voor een Volvo V50 2006 1.6D (Euro4)

Comment

Amai nu krijg ik hoop
              Hoewel ik even googelde vind ik er niets van? Of ge zijt me weer iets aan't wijsmaken
              ikke?????

Heb u toch weer eens op google gekregen.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Wat je daar zegt over de bank van BR die wel hard is afgesteld.

Stel nu dat BR mij na chiptuning 310pk belooft, maar door de afstelling van hun bank naar onder toe, haal ik in feite 320pk op de bank van Dvx (ik zeg maar iets). Zit je dan niet iets teveel te tunen?
                Weet uit ervaring dat de bank van BR zeer scherp staat maar ga daar verder niet in detail in.
                Persoonlijk heb ik liever zo'n bank want dan weet je effectief waar je aan toe bent i.p.v......Laat ik het zo stellen: Dromen zijn bedrog!

Dat twee vermogensbanken een onderling verschil zouden kunnen hebben van 10 pk is heel aannemelijk als je bepaalde omstandigheden in acht neemt zoals bijv.: Omgevingstemperatuur, potentie van blaasinstallatie, tijdspanne tussen de metingen...enz..en uiteraard de ijking van de bank.

Persoonlijk vind ik een verschil van ruim meer dan 10pk bij zeg maar 300pk al niet zo betrouwbaar, in de zin van 10+ lucht pk's, bedoel ik dan.
                Mijn gezond verstand zegt mij wel dat bij 500pk+ een grotere afwijking misschien wel te verantwoorden is maar dat laat ik liever over aan de tuners om zoiets te beamen.

En niet te vergeten: turbo of atmosferisch...groot verschil.

PS: Heerlijk zo ontopic posten zonder dat één of andere l*l offtopic roet in 't eten komt gooien.
                Last edited by Hozee; 09/09/2014, 15:38.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                  Bougies kunnen veel zeggen.

Bougie eruit. Kijken naar kleur en geur
                  Klopt, is al een serieuze aanwijzing als er iets niet goed is.

Comment

• Beste leden, ben heel nieuw en onervaren in deze materie, zou graag willen weten of er iemand ervaringen heeft met een cls 320CDI. Wil de mijne volgende week laten chippen. Wel met een bang hartje, daar ik al veel slechte dingen gelezen heb. Graag iemand zijn ervaringen??

Comment

• Nu, persoonlijk vind ik de 320cdi toch serieus vlot genoeg maar een kennis van mij heeft 5 jaar gereden met een gechipte ml320cdi en dat ging nog een pak harder

Comment

• Bedankt voor deze reactie, en bij normaal gebruik ga ik dan geen problemen krijgen, versnellingsbak en snellere slijtage dat ik allemaal lees hier. Enige ervaring ergens gehoord?

Comment

• Zoals bekend bij menigéén zou ik onvoorwaardelijk voor BR-Performance gaan (Super service en betrouwbaar gebleken na 15 chiptuningen in de familie en verder vele kennissen)....Maar DVX of Apec zijn zeker ook kandidaten, naargelang waar je woont.

Tussen () heb verder helemaal niks te maken met BR, enkel pure ervaring...voordat wijsneuzen hun zegje gaan doen.

Comment

• Dank voor u antwoord
                            Last edited by Lambik22; 29/09/2014, 21:31.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                              Zoals bekend bij menigéén zou ik onvoorwaardelijk voor BR-Performance gaan (Super service en betrouwbaar gebleken na 15 chiptuningen in de familie en verder vele kennissen)....Maar DVX of Apec zijn zeker ook kandidaten, naargelang waar je woont.

Tussen () heb verder helemaal niks te maken met BR, enkel pure ervaring...voordat wijsneuzen hun zegje gaan doen.
                              Wijsneuzen?hier?,alleee jong
                              Hoe roestiger het dak,hoe natter de kelder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lambik22 Bekijk Berichten
                                Bedankt voor deze reactie, en bij normaal gebruik ga ik dan geen problemen krijgen, versnellingsbak en snellere slijtage dat ik allemaal lees hier. Enige ervaring ergens gehoord?
                                Als de tuner weet waar hij mee bezig is zal je daar absoluut geen last van hebben.
                                Een goede tuner zal het koppel niet te snel laten opkomen bij een laag toerental en rekening houden met wat de bak en koppeling aankan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                  Wijsneuzen?hier?,alleee jong
                                  Hehe, tja! Noemt men preventief reageren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lambik22 Bekijk Berichten
                                    Dank voor u antwoord, maar ik dacht naar Heinz in hasselt te gaan. Enige ervaring met dat bedrijf??
                                    Neen! Dus ja, aan u de keuze. Reclame in de media is per definitie niet het beste waarop je kunt vertrouwen, daar dient eigenlijk dit topic voor.
                                    Last edited by Hozee; 09/09/2014, 16:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                      ikke?????

Heb u toch weer eens op google gekregen.
                                      Ik wist het hé!

Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                      Dat twee vermogensbanken een onderling verschil zouden kunnen hebben van 10 pk is heel aannemelijk als je bepaalde omstandigheden in acht neemt zoals bijv.: Omgevingstemperatuur, potentie van blaasinstallatie, tijdspanne tussen de metingen...enz..en uiteraard de ijking van de bank.
                                      Kreeg int3x0r juist geen vrij grote verschillen tussen BRP / ATH / DVX? Dan klopt er toch iets niet dat ATH en BRP hun bank zeer scherp zou afgesteld staan volgens sommige meningen hier.

Oorspronkelijk geplaatst door Lambik22 Bekijk Berichten
                                      Beste leden, ben heel nieuw en onervaren in deze materie, zou graag willen weten of er iemand ervaringen heeft met een cls 320CDI. Wil de mijne volgende week laten chippen. Wel met een bang hartje, daar ik al veel slechte dingen gelezen heb. Graag iemand zijn ervaringen??
                                      Als ge een bang hartje hebt moet ge er niet aan beginnen. Dan gaat ge u beginnen focussen op 'problemen' die er niet gaan zijn.

Comment

• Ik ben wreed kontent van DVX,benieuwd hoe het donderdag op de keuring zal zijn mbt de CO waarden,alst nie goed is zal Geert het geweten hebben
                                        Hoe roestiger het dak,hoe natter de kelder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                          Ik ben wreed kontent van DVX,benieuwd hoe het donderdag op de keuring zal zijn mbt de CO waarden,alst nie goed is zal Geert het geweten hebben
                                          Zal je niets van merken.

Sent from somewhere, using Tapatalk
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap een reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 53 reizen rond de wereld in 5597 dagen. Maar daar zal wel nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X