Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Hey Hozee, ik heb u daarnet gezien (uw madam zat aan 't stuur). Op de hoek van de Rantsesteenweg en de Liersesteenweg (aan den Esso). Ik stond er met de moto te wachten (kwam van Ranst) om af te draaien richting Emblem, jullie richting Ranst. Uw madam leek me wat zenuwachtig, ik denk dat ze dacht dat die nozem met zijne moto voor hare neus ging opdraaien.

Btw, in 't echt zijn die zwarte vijfspaak janten best wel vet!
    Thx.

Vrouwtje is enkel wat extra voorzichtig met mijn speelgoed.
    Had een paar Westmalle's op dus vond het gezonder om haar te laten rijden.

Mooi machien waar je op zat trouwens.

Comment

• Net gelezen dat Heinz nu ook een vestiging in Hasselt heeft?

Blijkbaar in samenwerking met Anthony Kumpen?
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ANTHONY KUMPEN OPENT IN HASSELT EIGEN FILIAAL VAN HEINZ CAR PERFORMANCE

Hasselt, 27 augustus 2014 – GT & NASCAR piloot Anthony Kumpen opent vandaag in Hasselt een nieuw filiaal van Heinz Car Performance. Heinz Car Performance is al meer dan 25 jaar actief in het optimaliseren van het potentieel van allerhande wagens. Het betreft hier het verbeteren van het rijplezier: verhoogde veiligheid, meer koppel, minder verbruik, etc. De samenwerking tussen Heinz Performance en Anthony Kumpen zorgt ervoor dat het nieuwe filiaal in Hasselt zich huisvest samen met het meest succesvolle raceteam van België PK-Carsport. Anthony en zijn raceteam zullen mee instaan voor de ontwikkelingen binnen Heinz Performance.

Vice-wereldkampioen 2009 (FIA GT), 10 keer Belgisch kampioen, Winnaar van de 24u van Spa and 6 keer winnaar en recordhouder in de 24u van Zolder: Anthony Kumpen is niet zomaar een racepiloot. Heinz Bonnaerens, algemeen directeur van Heinz Car Performance, vond in Anthony de ideale partner om een nieuw filiaal op te zetten: “Ik was al een tijdje op zoek naar een partner om een extra filiaal te openen naast dat van Aalst. Met Anthony heb ik twee keer geluk: eerst en vooral is Hasselt ideaal qua ligging omdat het andere filiaal zich in Aalst bevindt, en met Hasselt nu ook Limburg een filiaal heeft en we dus de andere kant van het Vlaanderen kunnen bedienen. Daarnaast is Anthony de ideale persoon om een filiaal te runnen, aangezien hij een enorme kennis bezit op het vlak van optimaal presteren van de wagens. Hij deelt mijn passie als geen ander.”

Heinz Performance werd 25 jaar geleden opgericht door Heinz Bonnaerens. Actief in het verbeteren van de “performance” van wagens, is het voornaamste doel binnen Heinz Car Performance het rijplezier verhogen: verhoogde veiligheid, meer koppel, minder verbruik, verhoogd rijplezier, … Dankzij hun 25 jaar ervaring weten ze wat excellentie betekent. Ze kennen het potentieel van een wagen en gaan dit veilig optimaliseren. Heinz Performance Hasselt is het modernste innovatie- en testcenter van België voor wagens ( 4x4 hydraulische vermogensbank , stationaire vermogensbank enz…), en tevens één van de grootste zaken in de branche, met meer dan 2.000m² te Hasselt.

Anthony Kumpen staat sinds 20 jaar aan te top van de internationale autosport. “Autosport is de bakermat van ontwikkelingen in de auto-industrie”, aldus Anthony. “De combinatie van de ervaring van Heinz Performance met ons raceteam zorgt ervoor dat wij geen uitdaging uit de weg gaan. Ons race team heeft de eerste Pagani Zonda race versie ontwikkeld, bouwde jaren motoren voor Viper en Corvette motorsport, heeft meer dan 15 titels behaald in internationale sporttakken en staat momenteel bovenaan in het Belgisch GT kampioenschap alsook het Europees Nascar Kampioenschap. Wij hebben dezelfde passie als ons cliënteel. Ik ben enorm enthousiast om deze nieuwe uitdaging aan te gaan. ”
        Verhoogde veiligheid?!
        Hoe dan ook, staat nooit slecht als ge bij de 'gewone' mens kunt stoefen dat AK samen met u werkt.

Comment

• En het blijft wachten op de eerste graphs van gechipte F reeksen
          F20 M135i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
            Verhoogde veiligheid?!
            Hoe dan ook, staat nooit slecht als ge bij de 'gewone' mens kunt stoefen dat AK samen met u werkt.
            Marketing noemen ze zoiets.

Comment

• Iemand van de tuners die eigenlijk (goed) een compressietest kan doen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                Waarom? Vermoed je iets ?
                Nee, eigenlijk gewoon uit curiositeit hoe gezond het blok nog is. En omdat er ne pipo mijne kopt zot maakte dat hij denkt dat ik m'n volle 231 pk niet heb

Comment

• De Yannick heeft dat gezegd ofwat?
                  Zet hem dan eerste op de dyno en doet dan een compressietest?
                  Statistics

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                  Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    De Yannick heeft dat gezegd ofwat?
                    Zet hem dan eerste op de dyno en doet dan een compressietest?
                    Inderdaad
                    En ook gewoon een stuk curiositeit.
                    In de dyno heb ik niet 100% vertrouwen. Aangezien ge hier tot 40 pk verschil krijgt voor ne 330d tussen ATH / BRP en DVX...
                    Compressietest is volgens mij dan weer echt te vertrouwen.

Comment

Inderdaad
                      In de dyno heb ik niet 100% vertrouwen. Aangezien ge hier tot 40 pk verschil krijgt voor ne 330d tussen ATH / BRP en DVX...
                      Die compressie is 9/10 goe ze.. Gwn is op de bank zetten..

Comment

• Pk heeft hem, vandaag bewezen.
                        Ook wel benieuw hoeveel hij er wel nog heeft.
                        Statistics

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                        Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                          Die compressie is 9/10 goe ze.. Gwn is op de bank zetten..
                          Zeker dat die 9/10 goed gaat zijn?
                          Awel, kefkie gaat nog eens naar Geert bellen voor mijn 330i en zijn 523i op de bank te zetten. En dan zullen we eens zien. Maar dan is de vraag, rond welke waarden moet de 330i zitten om gezond te zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Pk heeft hem, vandaag bewezen.
                            Ook wel benieuw hoeveel hij er wel nog heeft.
                            Hoe rapper kefkie belt, hoe rapper we het weten
                            Ik zou er eigenlijk met alle aanpassingen ongeveer 250 pk willen uithalen. Moet wel perfect te doen zijn denk ik met een volledige sport uitlaatlijn en betere inlaat.

Comment

• Ja is zeker ni slecht om is te late doen e.. Maar hij ga nog mooi door e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                                Ja is zeker ni slecht om is te late doen e.. Maar hij ga nog mooi door e
                                Ja, dat wel. Curve moet normaal wel mooi lineair zijn. Alé hoop ik

Comment

Inderdaad
                                  Als u compressie goed is maar u ontsteking of inspuiting hapert heb je minder pk

Comment

• Als je even googelt zie je dat er veel met moeite de 200 pk halen.😉
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                      Als u compressie goed is maar u ontsteking of inspuiting hapert heb je minder pk
                                      En hoe controleert ge dat dan?

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                      Als je even googelt zie je dat er veel met moeite de 200 pk halen.

Amai nu krijg ik hoop
                                      Hoewel ik even googelde vind ik er niets van? Of ge zijt me weer iets aan't wijsmaken
                                      Last edited by Prancing Moose; 09/09/2014, 09:54.

Comment

• BR zijn bank is zeer scherp afgesteld, naargelang mijn ervaring met hen, daarmee bedoel ik scherp naar beneden dus niet optimistisch zoals vele andere tuners hun bank.
                                        DVX hun bank lijkt mij ook vrij accuraat, gezien de metingen die ik heb gezien bij een meeting daar.

@bimmer: Je beoogde 250pk lijkt mij wel haalbaar mits de aanpassingen die je aanhaalt.... 330i's die met moeite 200pk halen zullen zowiezo wel iets ernstigs mankeren.

En voor zover mijn kennis rijkt: De compressie wordt zelden beïnvloed door de zuigerveren maar door slecht sluitende kleppen.
                                        Slechte inspuiting zal normaal gezien op de bank opvallen via de combinatie Co-uitstoot (Lees: Mengselverhouding), koppel en eind-pk's. Vooral het eerste is belangrijk.

Maar begrijp mij niet verkeerd, dit zijn vuistregels voor een vrij gezonde motor, bij een wrak is alles onvoorspelbaar.
                                        Last edited by Hozee; 09/09/2014, 16:11.

Comment

Working...
                                        X