Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 28i blok inleggen, valt toch niet op
    Statistics

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
    Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand

Comment

• ik denk niet dat er nog veel 28i blokken leven, met zo'n lage km-stand

en dan zoveel moeite en kosten doen voor enkele pk's is nu ook niet echt slim

naart schijnt als ge die zes horizontale dingen daar rechts, vervangt door een van een 28i, zou het ook al een vermogenswinst moeten opleveren

Last edited by kefkie; 05/09/2014, 11:30.

Comment

• Het spruitstuk dus
        Statistics

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
        Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand

Comment

• awel ja dadde!

Comment

• indien het inderdaad anders is ( meer luchtdoorlaat zou dat inderdaad wel kunnen )
            meer zuurstof in de motor = meer brandstof dat kan ingespoten worden.
            meer brandstof + zuurstof is meer power.

MAW zorgen dat je meer lucht binnenkrijgt en dat de verbrande uitlaatgassen makkelijker uit de motor verdwijnen. ( uitlaat )
            en je PKs zullen wel omhoog gaan.

Comment

• ah zo ja, klinkt logisch.

Comment

• basis van de basis is ook zo simpel.

natuurlijk is het zo dat je altijd op een limiet loopt.
                vroeger met een carbu stelde je dan de carbu bij.
                met een computer moet je de computer bijregelen.

stel dat je onder dezelfde omstandigheden 10% meer lucht in je motor krijgt, dan gaat de motor zowiezo iets meer benzine erbij doen.
                maar het zal niet zo juist zijn omdat de computer niet echt berekend is hierop.

daar komt chiptuning pas echt op zijn recht omdat je eigenlijk alles ( injectie,ontstekingstiming, etc....) allemaal aanpast aan het huidige systeem.
                eigenlijk stel je het systeem gewoon meer op punt, en daardoor krijg je meer pks.

( Als je het zo leest zijn PKs eigenlijk meer een neveneffect van het chiptunen, en niet een rechtstreeks gevolg.
                MAW, niet direct een misdrijf )
                Last edited by Timmie; 05/09/2014, 12:41.

Comment

• de fabrikant bouwt zijn software zo op dat de motor een 'beperkt' vermogen heeft en zet dit vermogen op papier.
                  als jij met chiptuning het volledige vermogen vrijlaat, is het wel illegaal.

zo zijn er tal van motoren die in 100 en 130pk geleverd worden en waarbij enkel de software anders is. beetje zoals de brommers vroeger. ene van 25km/h kreeg een rondel in de uitlaat zodat die vanzelf trager ging. die rondel verwijderen was ook illegaal.
                  als ge nu bv andere brandstof kunt tanken, en de auto wint er toevallig pk's mee, dan hebt ge niks illegaals gedaan (op voorwaarde dat die brandstof streetlegal is)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    Is het eigenlijk mogelijk om een E39 naft te chippen?

Ik heb een fiscaal afgeroomde motor, maar de originele waardes liggen +-10pk hoger ongeveer.

Ik zie daar niets van terug op de site van de tuners. Dus zal wss niet mogelijk zijn?
                    Ik heb bijna 15j geleden m'n E46 320ci laten chippen toen,daar voel je echt niks van is niet de moeite en trouwens het kan goed zijn dat hij alleen op papier gereduceert is.
                    2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
                      Ik heb bijna 15j geleden m'n E46 320ci laten chippen toen,daar voel je echt niks van is niet de moeite en trouwens het kan goed zijn dat hij alleen op papier gereduceert is.
                      Wat meestal bij BMW zo is.

My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

Comment

• Ja idd mij gereduceerde 118d (136pk ipv 143) haalde zelfs 151pk op de bank

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          de fabrikant bouwt zijn software zo op dat de motor een 'beperkt' vermogen heeft en zet dit vermogen op papier.
                          als jij met chiptuning het volledige vermogen vrijlaat, is het wel illegaal.

zo zijn er tal van motoren die in 100 en 130pk geleverd worden en waarbij enkel de software anders is. beetje zoals de brommers vroeger. ene van 25km/h kreeg een rondel in de uitlaat zodat die vanzelf trager ging. die rondel verwijderen was ook illegaal.
                          als ge nu bv andere brandstof kunt tanken, en de auto wint er toevallig pk's mee, dan hebt ge niks illegaals gedaan (op voorwaarde dat die brandstof streetlegal is)

wat als die rondel er vanzelf tussenuit viel ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                            wat als die rondel er vanzelf tussenuit viel ?
                            Maakt geen verschil. Voertuig voldoet niet meer aan de technische eisen en dus illegaal.
                            Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Wat meestal bij BMW zo is.
                              dan toch? op een ander forum ( dacht BB) zeiden ze het effectief wel zo was..

ga een van de dagen ook eens een afspraak om die eens op te bank te zetten om te zien wat er nog overschiet.

Comment

dan toch? op een ander forum ( dacht BB) zeiden ze het effectief wel zo was..

ga een van de dagen ook eens een afspraak om die eens op te bank te zetten om te zien wat er nog overschiet.
                                Laat me iets weten, dan laat ik de mijne ook eens testen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                  Laat me iets weten, dan laat ik de mijne ook eens testen
                                  Ik zal eens horen. liefst ne zaterdag?

Comment

Ik zal eens horen. liefst ne zaterdag?
                                    Dat zal het handigste zijn denk ik. In de week heb ik gedaan met werken om 15:30 (meestal locatie Bornem).
                                    Bij wie gade laten testen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                      Dat zal het handigste zijn denk ik. In de week heb ik gedaan met werken om 15:30 (meestal locatie Bornem).
                                      Bij wie gade laten testen?
                                      tuningkid uiteraard

Comment

tuningkid uiteraard

In Hasselt???
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• uiteraard.

Comment

Working...
                                          X