Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Je hebt zwevende en vaste remklauwen. Een zwevende duwt in feite de schijf langs een kant ook tegen de andere remblokken (je voorbeeld van standaard remmen). Een vaste remklauw gaat aan beide zijden zuigers hebben.

    Wat onder andere belangrijk is om remkracht te meten is bv. de diameter van de rotor, maar ook de effectieve zuiger diameter. Een grote zwevende remklauw met 1 grote zuiger kan een grotere effectieve zuigerdiameter hebben dan een 4-zuiger remklauw met 2 kleinere zuigers aan elke kant.

    Het grote voordeel van een vaste remklauw is de stijfheid. Om dus te antwoorden op je vraag: nee voor normaal wegverkeer is dat totaal NIET nodig.
    Ja dat had ik ook al begrepen en ook aangehaald daarom ook mijn stelling dat de voorziene remmen van de fabrikanten voldoende zullen zijn voor de openbare weg, inclusief chiptuning. (Dacht dat ik daar duidelijk in was?)
    Neemt niet weg dat, om het populair te zeggen, een "Big Brake kit" de remperformance behoorlijk gaat verbeteren, alleen al omdat het initiëel remmen eerder wordt ingezet en uiteindelijk meters kan schelen vanaf een bepaalde snelheid.
    Trouwens, als het goed is heeft een goede Big Brake remsysteem grotere schijven.

    Maar goed, er zijn allerlei factoren die hier een rol spelen, natuurlijk.
    Neem nu bijv. iemand die met 350 pk rijdt op "Roadstone" banden....Die zal aan een goed remsysteem ook niet zo veel hebben..maar toch...

    Laat ik het zo stellen: Stel dat je wagen na chiptuning een 50pk extra heeft, hoe kan je dan proberen om die 50 pk extra beter tot stilstaan te brengen met je standaard remmen?
    Wel, wat te denken van banden en remblokken van hoge kwaliteit, scheelt al een hele slok op een borrel, lijkt mij logisch.



    Ps: Ter goede orde om geen misverstanden te creëren: De echte zwevende remmen hebben niets te maken met de zwevende remklauwen van éénzuiger standaard remmen.....bij de echte zwevende remmen zijn nl. de schijven zwevend met een bepaalde speling en dus los van hun eigen as via revetten zodat de druk van de remblokken evenredig kan verdeeld worden.
    Last edited by Hozee; 30/08/2014, 01:01.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
      Ja dat had ik ook al begrepen en ook aangehaald daarom ook mijn stelling dat de voorziene remmen van de fabrikanten voldoende zullen zijn voor de openbare weg, inclusief chiptuning. (Dacht dat ik daar duidelijk in was?)
      Neemt niet weg dat, om het populair te zeggen, een "Big Brake kit" de remperformance behoorlijk gaat verbeteren, alleen al omdat het initiëel remmen eerder wordt ingezet en uiteindelijk meters kan schelen vanaf een bepaalde snelheid.
      Trouwens, als het goed is heeft een goede Big Brake remsysteem grotere schijven.

      Maar goed, er zijn allerlei factoren die hier een rol spelen, natuurlijk.
      Neem nu bijv. iemand die met 350 pk rijdt op "Roadstone" banden....Die zal aan een goed remsysteem ook niet zo veel hebben..maar toch...

      Laat ik het zo stellen: Stel dat je wagen na chiptuning een 50pk extra heeft, hoe kan je dan proberen om die 50 pk extra beter tot stilstaan te brengen met je standaard remmen?
      Wel, wat te denken van banden en remblokken van hoge kwaliteit, scheelt al een hele slok op een borrel, lijkt mij logisch.



      Ps: Ter goede orde om geen misverstanden te creëren: De echte zwevende remmen hebben niets te maken met de zwevende remklauwen van éénzuiger standaard remmen.....bij de echte zwevende remmen zijn nl. de schijven zwevend met een bepaalde speling en dus los van hun eigen as via revetten zodat de druk van de remblokken evenredig kan verdeeld worden.
      Het probleem dat je gaat hebben bij performance remblokken is dat je standaard schijven een pak sneller gaan slijten.

      Versta me niet verkeerd, ik heb zelf big brake kits verkocht en de Belgische wetgeving is gewoon idioot.

      De vroegere M modellen hadden gewoonweg remmen die onvoldoende waren om mee op circuit te gaan.

      Bij de M3 E46 hadden we een eenvoudige ombouw met de CSL schijven en dan de klauw van een Porsche Boxster S (986). Deze diende aan de steunpunten wat te worden verkort en dan in combinatie met een axiaal/radiaal adapter gemonteerd. Was een vrij goedkope optie die volgens onze toenmalige klanten een heuse verbetering bood.

      Het meest ideale is natuurlijk de tweedelige schijf.

      Comment


      • Misschien best een apart topic openen over remmen, het gaat hier over chiptuning.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Misschien best een apart topic openen over remmen, het gaat hier over chiptuning.
          Nochtans ging het hier een tijd terug over caravans.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Nochtans ging het hier een tijd terug over caravans.




            de remmen op mijn bmw zijn ook niet alles vind ik, en dat ding heeft dan nog 0 vermogen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten



              de remmen op mijn bmw zijn ook niet alles vind ik, en dat ding heeft dan nog 0 vermogen.
              De remmen van vrijwel alle voertuigen zijn berekend op slechts enkele stevige afremmingen na elkaar. Een big brake kit kan je ook doen faden hoor, als je maar hard genoeg probeert.

              Niet iedereen heeft geld voor keramische porno.

              Comment


              • @Int3x0r: Haha ja, dat caravan gedoe was helemaal offtopic....maar nog altijd beter dan een welbekend persoon zijn gedram.

                Maar goed, het lijkt nu duidelijk dat bij chiptuning de remmen voldoende zijn voor de openbare weg.
                Last edited by Hozee; 30/08/2014, 10:44.

                Comment


                • chiptuning of niet, als je op de openbare weg uw remmen tot faden krijgt zit je niet op de juiste plaats... en wie op circuit gaat rijden zal zowieso (hopelijk) wel slim genoeg zijn om zijn remmen aan te passen ...chiptuning of nie.

                  Comment


                  • Terug on topic:

                    De huidige F reekens hebben de N-motoren en die zouden ze blijkbaar kunnen chippen (of misschien ook niet who knows). Medio volgend jaar komen de nieuwe B-motoren. Wil dit dus zeggen dat het dan weer 4-5 jaar gaat duren eer ze die code kunnen kraken?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Terug on topic:

                      De huidige F reekens hebben de N-motoren en die zouden ze blijkbaar kunnen chippen (of misschien ook niet who knows). Medio volgend jaar komen de nieuwe B-motoren. Wil dit dus zeggen dat het dan weer 4-5 jaar gaat duren eer ze die code kunnen kraken?
                      Ik denk dat ze die kunnen chippen want ik ken ne chiptuner en die maakt nu dikke overuren om aan de vraag te kunnen voldoen....

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                        Ik denk dat ze die kunnen chippen want ik ken ne chiptuner en die maakt nu dikke overuren om aan de vraag te kunnen voldoen....
                        Welke tuner?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                          Welke tuner?
                          BR Performance.....

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                            BR Performance.....
                            Interessant!

                            Comment


                            • Kan ik precies moeilijk geloven, niemand zet het op hun site, facebook of een forum.
                              Moest dat kunnen zou dat groot nieuws zijn, net zoals bij de 1.6'jes destijds.

                              Comment


                              • Hopelijk heb ik het dan ni verkeerd begrepen,ik belde vrijdag na Br voor een afspraak en Dimitri zei dat het momenteel héél druk was omdat ze de BMW's konden tunen...

                                Comment


                                • Om het toch maar even mee te geven...

                                  Blijkbaar kunnen VAG auto's na detectie door de garage een code meekrijgen, "TD1". Dwz. "Modified Car". Elke wagen met deze code zal in ELSA een waarschuwing meekrijgen, waardoor er eventueel weerwoord is van de dealer bij bepaalde garantiegevallen (en blijkbaar zelfs bij inruil van de wagen kan de prijs lager uitvallen)

                                  De check zou automatisch zijn en op de achtergrond uitgevoerd worden. Niet alle wagens en modificaties zullen automatisch gevonden worden, wel kan de technieker manueel een check uitvoeren van de OEM data tov. de aanwezige data.

                                  En ook nog;

                                  Re TD1s... there's two ways a car can get them. Either A) A technician manually logs it against the car because he's seen something he doesn't like in the engine bay, or B) The technicians computer has run a spec/actual and its flagged up a software difference.
                                  DISCLAIMER; In hoeverre dit geen hoax is, in hoeverre dit door officiële dealers in Europa/België ooit gedaan is, in hoeverre iemand hier ooit mee te maken heeft gehad, weet ik niet...



                                  Last edited by TooTall; 01/09/2014, 11:13.
                                  Mijn Skoda

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                    Om het toch maar even mee te geven...

                                    Blijkbaar kunnen VAG auto's na detectie door de garage een code meekrijgen, "TD1". Dwz. "Modified Car". Elke wagen met deze code zal in ELSA een waarschuwing meekrijgen, waardoor er eventueel weerwoord is van de dealer bij bepaalde garantiegevallen (en blijkbaar zelfs bij inruil van de wagen kan de prijs lager uitvallen)

                                    De check zou automatisch zijn en op de achtergrond uitgevoerd worden. Niet alle wagens en modificaties zullen automatisch gevonden worden, wel kan de technieker manueel een check uitvoeren van de OEM data tov. de aanwezige data.

                                    En ook nog;



                                    DISCLAIMER; In hoeverre dit geen hoax is, in hoeverre dit door officiële dealers in Europa/België ooit gedaan is, in hoeverre iemand hier ooit mee te maken heeft gehad, weet ik niet...



                                    Lijkt me realistisch. Eenvoudig een teller in de software die bijhoudt hoeveel keer die overschreven is.

                                    Dat je je garantie verliest, is me wel evident.

                                    Helaas geloven veel mensen nog dat de tuning "onzichtbaar" is.

                                    Comment


                                    • Over dat TD1 gebeuren;

                                      I had a centre differential explode on my Audi TT TDi which had been remapped by Shark Performance. The car had been dyno'd at 212bhp and 500Nm torque which are both within the rating of the centre diff on that car. Because the differential had destroyed itself only 3 days after an oil change at an authorised Audi dealer I reckoned I was on pretty solid ground for a warranty claim. Audi Technical in Germany declared the car TD1 and Audi UK declined the warranty claim. I had to get an independent engineer's report stating that the diff was rated for those numbers and that the diff had the oil added in the wrong hole before the Audi dealer agreed to cover the cost of their technician screwing up. But Audi in Germany can also independently evaluate the car and TD1 it if they want to.

                                      I traded the car in to a VW franchise and declared the car as having been remapped and reverted to standard and 2 days later it was up for sale as an approved used Audi at the dealer 40 miles away. So they either don't check or don't care. Mind you, the car was out of warranty at that stage anyway.
                                      Mijn Skoda

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Lijkt me realistisch. Eenvoudig een teller in de software die bijhoudt hoeveel keer die overschreven is.

                                        Dat je je garantie verliest, is me wel evident.

                                        Helaas geloven veel mensen nog dat de tuning "onzichtbaar" is.
                                        voor de laatste generatie is er een spiderboot.
                                        Vroeger kon je via boot of OBD tunen. OBD = flash counter, boot was geen.
                                        NU gaan ze het zelfs zien als je via boot werkt.
                                        Maar spiderboot is er nu een oplossing voor.
                                        Wij bieden dit in optie aan. De tuning wordt niet op de eeprom geschreven, maar een "parallelle chip". Haal je de spiderboot weg, en er is niets gebeurd.
                                        Spiderboot zorgt er ook voor dat we deze via OBD kunnen programmeren zonder stijgende flash counter.

                                        Voor (bijna) alles is er een oplossing tegenwoordig.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                          voor de laatste generatie is er een spiderboot.
                                          Vroeger kon je via boot of OBD tunen. OBD = flash counter, boot was geen.
                                          NU gaan ze het zelfs zien als je via boot werkt.
                                          Maar spiderboot is er nu een oplossing voor.
                                          Wij bieden dit in optie aan. De tuning wordt niet op de eeprom geschreven, maar een "parallelle chip". Haal je de spiderboot weg, en er is niets gebeurd.
                                          Spiderboot zorgt er ook voor dat we deze via OBD kunnen programmeren zonder stijgende flash counter.

                                          Voor (bijna) alles is er een oplossing tegenwoordig.
                                          Is er al een oplossing voor de F reeksen Geert, dat is wat ons bezig houdt.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X