Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Die remmen van die aanhangwagen, zijn die niet berekend op maximaal 120 km/h en maximale belading met marge ?
    de ene caravan remt beter als de andere, het ene merk sleept beter als een ander

het minimum waaraan remmen moeten voldoen is altijd bereikt, beter mag altijd
    http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
    Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• Het remsysteem van de doorsnee auto is qua performance eigenlijk vrij pover maar meer dan genoeg voor de openbare weg, blijkbaar.

Neem nu de remmen van een BMW e9x 335, vrij fors maar toch maar met één zuiger. Waarom niet met tenminste één zuiger aan iedere kant? Niet nodig, kostenbesparing?

Verder, als je naar de remmen kijkt van bijv. een e60 M5 scheelt dat niet zoveel met de lichtere 335, enkel twee zuigertjes aan één kant en dat met 500pk!
      De e39 M5 heeft, buiten een iets andere vorm, dezelfde remmen als een 335 met 400pk aan boord.

Nee ik heb er mijn gedacht over: Beter cq grotere remmen voor de openbare weg lijkt mij niet van toepassing bij tuning.
      Wat niet wegneemt dat grotere en betere remmen altijd welkom zijn, met of zonder tuning, enkel al voor de veiligheid maar dat snapt de overheid niet.
      Last edited by Hozee; 27/08/2014, 11:31.

Comment

• das een probleem van bmw net zoals in het verleden hun lichten dat kaarsen waren, niet van de overheid, en ze cashen ermee door performance stukken aan te bieden

Comment

• Die remmen is denk ik altijd al een probleem geweest ,met m'n M3 indertijd waren de stock's ook gene vette,bij de M5 was het ook niet om naar huis te schrijven,maar da's dan ook een slagschip om mee af te remmen ..
          Hoe roestiger het dak,hoe natter de kelder

Comment

• Vroeger, jaren 80, waren de remmen nog vele slechter vind ik. Mijn Golf GTI viel zelfs zonder remmen als je van boven de 200 afremde. Rond de 80 was het gedaan met remmen... Tegenwoordig hebben ze allemaal wel vrij goede remmen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Vroeger, jaren 80, waren de remmen nog vele slechter vind ik. Mijn Golf GTI viel zelfs zonder remmen als je van boven de 200 afremde. Rond de 80 was het gedaan met remmen... Tegenwoordig hebben ze allemaal wel vrij goede remmen.
              Waarschijnlijk omdat u remolie aan vervanging toe was.

Comment

• Denk je? Zou kunnen, auto was 4 jaar en had 120.000 km toen ik dat voorhad. Blokken en schijven waren ok. Dat doet wel raar hoor, je mag zo hard op je pedaal duwen als je wil, er gebeurt gewoon niks meer. Paar kilometers verder gereden en alles was terug ok. Ik vond dat vooral de Jappen lichte remmen hadden. Weet niet hoe het nu is, maar een Jap had direct last van fading. Heb dat ondervonden met een Mazda, Toyota en Mitsubishi. Volgens mij waren die wagens niet voorzien voor onze snelheden hier.(Net zoals de zetels die systematisch te klein waren voor onze lengte. Dat was voorzien voor Aziaten die kleiner zijn van gestalte). Daarna Mercedes gehad en dat was bij de modellen die ik had dik in orde.
                In feite zou tuning een totaalpakket moeten zijn. Vermogen, remmen, wielen, banden, stabilisatoren,...Vergis ik me als ik zeg dat de grote tuners zoals Brabus, Hartge, ... dit aanbieden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  das een probleem van bmw net zoals in het verleden hun lichten dat kaarsen waren, niet van de overheid, en ze cashen ermee door performance stukken aan te bieden
                  BMW heb ik gewoon als voorbeeld genomen want het geldt natuurlijk voor alle merken, op enkele uitzonderingen na samen met de "exoten".

Wat ik met mijn laatste zin bedoelde is dat onze "warm water" overheid ons niet toelaat om betere remmen te monteren, wat echt een trieste zaak is.
                  ...En eigenlijk hoeft dat niet persé te maken hebben met tuning maar gewoon met extra veiligheid door snellere stoppers.

Verder wil ik opmerken dat die 1 sec. sneller optrekken en die 10 km/h hogere top door tuning op de openbare weg echt niet het verschil zal maken met de standaard remmen....de zotten daargelaten, die hebben zelfs geen tuning nodig.

Comment

• Wat me wel opvalt bij chiptuning is dat de topsnelheid niet erg veel verandert. Alhoewel het vermogen soms drastisch toeneemt. In het geval van mijn auto krijg je ongeveer 40 pk erbij en de top stijgt 5 per uur.

Comment

• Wat wel kan helpen zijn remblokken van de beste kwaliteit gebruiken maar dan moet je de materie goed kennen om een juiste beslissing te nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten

Wat ik met mijn laatste zin bedoelde is dat onze "warm water" overheid ons niet toelaat om betere remmen te monteren, wat echt een trieste zaak is.
                        ...En eigenlijk hoeft dat niet persé te maken hebben met tuning maar gewoon met extra veiligheid door snellere stoppers.
                        Heb daar eens een uitleg over gekregen van enkele agenten en die ging als volgt.
                        Het is net onveilig grotere remmen te plaatsen want de auto achter u gaat niet snel genoeg kunnen stoppen.
                        Dan vroeg ik of snelle sportwagens dan niet mogen doorremmen.
                        Toen zeiden ze dat iedereen een sportwagen herkent en weet dat die rapper stoppen dus moet je anticiperen.
                        Het gaat hier over gewone wagens waar je het niet van verwacht zeiden ze.
                        Heeft nog een tijdje door gegaan maar het kwam altijd op hetzelfde neer, onveilig voor de mede weggebruiker..
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Pfff, wat een belachelijke uitleg is dat. Precies of er geen verschil zou zijn tussen een Nissan Pixo en een BMW M5. Zien er alle twee personenwagens uit.
                          Vraag me af of ze dit op de keuring zouden zien als je je remmen een upgrade geeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Wat me wel opvalt bij chiptuning is dat de topsnelheid niet erg veel verandert. Alhoewel het vermogen soms drastisch toeneemt. In het geval van mijn auto krijg je ongeveer 40 pk erbij en de top stijgt 5 per uur.
                            mijn leon ging van 190 naar 215 ongeveer.

Comment

• Grotere remmen monteren met behoud van de originele hoofdremcilinder zal je tijdens een normale afremming een aanvankelijk gevoel geven sneller af te remmen. Door de snelle en krachtige bite van de remmen zal je in het begin van het manoeuvre sneller afremmen. Daardoor heb je het gevoel sneller te remmen.

Bij een eenmalige noodstop (keihard afremmen) zal je amper sneller stilstaan dan met je originele remmen. Bij meerdere krachtige afremmingen heb je dan wel weer een voordeel door de beperktere fading. Ik spreek het duidelijk over normaal straatverkeer.

Je mag de grootste remmen monteren, van zodra je wielen blokkeren zit je aan je maximale afremming.

Ik kan hier heel technisch beginnen doen, maar die politieman is een dwaas.

Ps: heb jarenlang big brake kits obv Porsche onderdelen verkocht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                Heb daar eens een uitleg over gekregen van enkele agenten en die ging als volgt.
                                Het is net onveilig grotere remmen te plaatsen want de auto achter u gaat niet snel genoeg kunnen stoppen.
                                Dan vroeg ik of snelle sportwagens dan niet mogen doorremmen.
                                Toen zeiden ze dat iedereen een sportwagen herkent en weet dat die rapper stoppen dus moet je anticiperen.
                                Het gaat hier over gewone wagens waar je het niet van verwacht zeiden ze.
                                Heeft nog een tijdje door gegaan maar het kwam altijd op hetzelfde neer, onveilig voor de mede weggebruiker..
                                Dat is echt een onzinverhaaltje van die agenten. Een auto van 15 jaar oud waarvan de remolie nooit vervangen is zal bvb ook veel trager stilstaan dan wanneer dit wel zou gebeurd zijn.

Comment

• Ik was het ook niet eens maar op alles hadden ze een uitleg.
                                  Zo heb je een eindeloze discussie hé.
                                  Heb nog voorbeelden genoeg gegeven.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Elke auto dezelfde deceleratie is dus het ideaal? Agenten zijn verdoken communisten

Comment

• Mensen zien tijdens het remmen een sportwagen in hun achteruitkijkspiegel en gaan dan anticiperen?.......Ja dag Jan!

Wat een belachelijk verhaal van die "sterke armen"...Bewijst eens te meer hoe de mentaliteit van de overheid is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                        Het remsysteem van de doorsnee auto is qua performance eigenlijk vrij pover maar meer dan genoeg voor de openbare weg, blijkbaar.

Neem nu de remmen van een BMW e9x 335, vrij fors maar toch maar met één zuiger. Waarom niet met tenminste één zuiger aan iedere kant? Niet nodig, kostenbesparing?

Verder, als je naar de remmen kijkt van bijv. een e60 M5 scheelt dat niet zoveel met de lichtere 335, enkel twee zuigertjes aan één kant en dat met 500pk!
                                        De e39 M5 heeft, buiten een iets andere vorm, dezelfde remmen als een 335 met 400pk aan boord.

Nee ik heb er mijn gedacht over: Beter cq grotere remmen voor de openbare weg lijkt mij niet van toepassing bij tuning.
                                        Wat niet wegneemt dat grotere en betere remmen altijd welkom zijn, met of zonder tuning, enkel al voor de veiligheid maar dat snapt de overheid niet.
                                        Je hebt zwevende en vaste remklauwen. Een zwevende duwt in feite de schijf langs een kant ook tegen de andere remblokken (je voorbeeld van standaard remmen). Een vaste remklauw gaat aan beide zijden zuigers hebben.

Wat onder andere belangrijk is om remkracht te meten is bv. de diameter van de rotor, maar ook de effectieve zuiger diameter. Een grote zwevende remklauw met 1 grote zuiger kan een grotere effectieve zuigerdiameter hebben dan een 4-zuiger remklauw met 2 kleinere zuigers aan elke kant.

Het grote voordeel van een vaste remklauw is de stijfheid. Om dus te antwoorden op je vraag: nee voor normaal wegverkeer is dat totaal NIET nodig.

Comment

• ik vind het erg raar dat blijkbaar het merk een rol speelt, meer als de diameter of het aantal zuigers

net zoals goed slepen merkgebonden is

Comment

Working...
                                          X