Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
    Dus het enige dat ze dan autofabrikanten moeten verplichten is een snelheidsbeperker inbouwen, simpel toch?
    De Duitsers doen dit op 250km/h

Krachtigere auto's kunnen ook zwaardere lasten trekken waar ze voor gehomologeerd zijn , waar de remmen moeten op voorzien zijn.

vb: Mercedes m klasse
    ml 250 = 2950 kg
    ml 350 = 3500 kg
    Last edited by dirk195; 25/08/2014, 16:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Krachtigere auto's kunnen ook zwaardere lasten trekken, waar de remmen moeten op voorzien zijn.
      Ze doen dit volgens mij enkel om er daarna nog geld te kunnen uitslaan, in de vorm van een extra "performance" pakket, waar dan de opheffing van de limiet in zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
        Ze doen dit volgens mij enkel om er daarna nog geld te kunnen uitslaan, in de vorm van een extra "performance" pakket, waar dan de opheffing van de limiet in zit.
        Dan moet tenminste niet iedereen die veel te zware remmen aankopen en vervangen, om plus 250km/h te doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
          Is dit een wettelijke verplichting? Ik dacht dat het een soort gentlemen's agreement was tussen de fabrikanten zelf om geen wedloop richting "snelste" auto te houden omdat hiermee een verkeerdelijk imago werd gecreëerd.
          KLIK |&| KLAK

Comment

Is dit een wettelijke verplichting? Ik dacht dat het een soort gentlemen's agreement was tussen de fabrikanten zelf om geen wedloop richting "snelste" auto te houden omdat hiermee een verkeerdelijk imago werd gecreëerd.
            Hun "gentlemen's agreement" weerhoudt er hen anders niet van een PK wedloop te houden.

Comment

Eerder een afspraak met overheden etc.

Comment

• Nee was een gentlemen's agreement. Totaal niks te maken met wettelijke verplichtingen of zo. Audi, Bmw en Mercedes deden eraan mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Krachtigere auto's kunnen ook zwaardere lasten trekken waar ze voor gehomologeerd zijn , waar de remmen moeten op voorzien zijn.

vb: Mercedes m klasse
                  ml 250 = 2950 kg
                  ml 350 = 3500 kg
                  met een optie krijg je een ml 250 vast met het sleepgewicht van 3.5 ton
                  http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                  Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• mijn 2.7 crd jeep mocht 3.5 ton slepen
                    mijn 280ge mocht 3.5 ton slepen

met klein remmekes

Comment

• ik reed ook met 72 pk alle bergen van eu op, welliswaar traag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        mijn 2.7 crd jeep mocht 3.5 ton slepen
                        mijn 280ge mocht 3.5 ton slepen

met klein remmekes
                        de snelheden die je kan halen met de 350 zijn een stuk hoger dan met de 250, 280, enz.
                        kijk maar eens nar de snelheden die ze met een s AMG halen en een sleurhut.
                        Last edited by dirk195; 26/08/2014, 08:34.

Comment

ik reed ook met 72 pk alle bergen van eu op, welliswaar traag
                          Dus, kom je toe met kleine remmen. Alleen als de motor het niet haalt en je Bolt achteruit...

Comment

• T
                            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            met een optie krijg je een ml 250 vast met het sleepgewicht van 3.5 ton
                            Welke optie ?
                            mijn punt is; een hoog trekgewicht en een hogere snelheid vraagt betere remmen.

natuurlijk dat tragere auto's 3,5 ton mogen trekken met kleine remmen.
                            een pajero met 90pk, mag dit ook. Maar zal de 180km/H hier niet mee halen.
                            Bobo, ik dacht dat je dit toch zou doorhebben.
                            of het zinvol is om tegen 180km/H met 3,5 ton te rijden das een andere vraag.
                            Last edited by dirk195; 26/08/2014, 08:39.

Comment

• die 3.5ton trekken zal wel enkel met een GEREMDE aanhanger zijn.

Comment

• tuurlijk, en je mag nergens sneller als 120 met een aanhanger, ook niet in de

Comment

• tis marginaal verschil maar mtm 250 is 2950, mtm 350 2900

auto alleen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    die 3.5ton trekken zal wel enkel met een GEREMDE aanhanger zijn.
                                    Kan jij het verschil verklaren ? Tussen de ml250 en ml350 ?
                                    Tuurlijk is het geremd.

Die remmen van die aanhangwagen, zijn die niet berekend op maximaal 120 km/h en maximale belading met marge ?
                                    Last edited by dirk195; 26/08/2014, 12:03.

Comment

tuurlijk, en je mag nergens sneller als 120 met een aanhanger, ook niet in de
                                      Juist hetzelfde met de snelheidsindex met banden, ik mag maar 120km/h en toch moet ik banden steken die 240 km/h kunnen.
                                      Last edited by dirk195; 26/08/2014, 12:03.

Comment

• marketing + het feit dat de 250 zijn koelsysteem veel meer is uitgepuurd owv efficiëntie

daar wringt de schoen bij veel eco-wagens hun sleep, en of ze al überhaupt (sleepwereld is nl )

Comment

marketing + het feit dat de 250 zijn koelsysteem veel meer is uitgepuurd owv efficiëntie

daar wringt de schoen bij veel eco-wagens hun sleep, en of ze al überhaupt (sleepwereld is nl )
                                          ok, begrijp ik.

Comment

Working...
                                          X