Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• jamaar nee, volgens tuningkind wordt het niet gedoogd, ook al wordt het in de praktijk wel gedoogd.
    scooby

Comment

• Ik durf het in de praktijk niet te doen omwille van de wilde verhalen die ik reeds las. Verzekering die niet tussenkomt na ongeval, auto in beslag nemen,... Wellicht zal het in realiteit niet zo'n vaart lopen. Iig wil mijn verzekring een hoger vermogen door tuning niet verzekeren zonder homologatie. Misschien dat de wetgeving ooit wel verandert...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Ik durf het in de praktijk niet te doen omwille van de wilde verhalen die ik reeds las. Verzekering die niet tussenkomt na ongeval, auto in beslag nemen,... Wellicht zal het in realiteit niet zo'n vaart lopen. Iig wil mijn verzekring een hoger vermogen door tuning niet verzekeren zonder homologatie. Misschien dat de wetgeving ooit wel verandert...
        Ik rij al 15 jaar met gechipte auto's rond en nog nooit een probleem gehad.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
          Ik rij al 15 jaar met gechipte auto's rond en nog nooit een probleem gehad.....
          hoeveel ongevallen in fout heb je gehad ? Doden of gewonden ?

Comment

• Kijk . Geen haan die gaat kraaien aks je tegen 70 je auto per total rijd op een kruispunt. Wel een verschil als je een aanrijding doet megen 200+ als je auto standaard gelimiteerd is op 180...

Comment

• Het is niet omdat je met een gechipte wagen rijdt dat je plots als een wilde zot gaat rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Tuurlijk wordt gedoogd. Tuners betalen ook btw en al die shit. Goei inkomsten voor de overheid.

Veel tuners doen het wel zo veel mogelijk in het zwart.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Veel tuners doen het wel zo veel mogelijk in het zwart.

Zou kunnen. Mini en porsche stonden toch mooi op factuur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                    Kijk . Geen haan die gaat kraaien aks je tegen 70 je auto per total rijd op een kruispunt. Wel een verschil als je een aanrijding doet megen 200+ als je auto standaard gelimiteerd is op 180...
                    Als ik bij een ongeval het vermoeden heb dat de auto niet meer origineel is, is dat het eerste dat ik meld aan de advocaat...

Comment

• ja, want je kan dat zo zien...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        Als ik bij een ongeval het vermoeden heb dat de auto niet meer origineel is, is dat het eerste dat ik meld aan de advocaat...
                        Als je dus tegen 60 een ongeval krijgt ga jij je gelijk proberen halen door een ander aan te geven?
                        Terwijl je weet dat de tuning daar geen zak mee te maken heeft.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Het zou eenvoudiger zijn, mocht de regering tenminste eens een duidelijk standpunt innemen. In Nederland is het eenvoudigweg toegelaten. Nu de BIV en wegentaks niet meer zijn gebaseerd op vermogen... Zie ik het nut niet meer in van het te verbieden. Als mensen uit hun BMW 114i een dikke 200pk willen sleuren, laat ze dan doen en over een jaar de onderdelen rond hun oren zien vliegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Het zou eenvoudiger zijn, mocht de regering tenminste eens een duidelijk standpunt innemen. In Nederland is het eenvoudigweg toegelaten. Nu de BIV en wegentaks niet meer zijn gebaseerd op vermogen... Zie ik het nut niet meer in van het te verbieden. Als mensen uit hun BMW 114i een dikke 200pk willen sleuren, laat ze dan doen en over een jaar de onderdelen rond hun oren zien vliegen.
                            Ze zouden er eigenlijk de auto industrie mee helpen ivm herstellingen.
                            Maar gaat ook weer niet, aangezien ze precies kunnen chippen dat ge het niet meer ziet als ze hem terug stock zetten. Dus onder garantie is dat een probleem.
                            En toelaten, als ge echt muggenzift, dan zal het verbruik ook wel hoger zijn, dus hogere uitstoot. Verbruik was bij mij indertijd toch alleszins niet lager...
                            Then again, wat de fabrikanten opgeven van uitstoot klopt ook nooit... En zo blijven we bezig
                            Dat de regering zich maar bezig houdt met andere zaken, nog dingen genoeg die opgelost moeten worden.
                            Dat ze maar rustig verder chippen, nu de regering dat ook allemaal nog niet verkloot heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                              Als je dus tegen 60 een ongeval krijgt ga jij je gelijk proberen halen door een ander aan te geven?
                              Terwijl je weet dat de tuning daar geen zak mee te maken heeft.
                              Alles hangt af,van de houding van de tegenpartij. Ik heb nog geen ongeval gehad in fout... Maar als daar zo een arrogante kloot voor mij staat...

Comment

• Tja het is jammer wetend dat ge uw auto soepeler en zuinig kunt doen rijden, werk verschaft aan zo veel tjoeners de staatskas wat vult de verzekeringen blij maakt met de hogere premie en in sommige gevallen de garagist met de rondvliegende onderdelen
                                En omdat het op factuur is zijn er verschillende die de grens oversteken om 'anoniem' te blijven.
                                www.skodaforum.eu

Comment

• Biv en wegenbelasting zijn niet meer op vermogen berekend. Dus dat is van de baan.

Als de regering nu eens een speciale tuningkeuring zou maken voor auto's met chiptuning. Daarna krijg je een nieuwe inschrijving met correct vermogen. Ze kunnen daar bv 500 of 1000 EUR voor vragen (conform de ego kentekens). Zo brengt het de staat ook iets op en ben jij uit die vervelende grijze zone.

Ook bv maar maximale vermogenstoename van 20 of 30% toestaan etc.

Comment

• Ja, want ik denk dat het grote probleem om tuning toe te laten het voertuig zelf is. Is het voertuig voorzien op het grotere vermogen? Bvb (ik spreek nu over een model wat ik ken) een Espace 130 pk heeft kleinere remschijven dan een 175 pk. Als de constructeur gortere remmen voorziet voor een hoger vermogen heeft hij daar een reden voor denk ik. Wellicht hierdoor dat alles zo ingewikkeld ligt bij homologatie en zo. Ook een reden waarom verzekeringen niet zo happig zijn om een hoger vermogen te verzekeren.
                                    Ik spreek nu enkel over kleinere remmen, bij sommige wagens zullen er geen verschillen zijn, bij andere zullen de verschillen nog groter zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Ja, want ik denk dat het grote probleem om tuning toe te laten het voertuig zelf is. Is het voertuig voorzien op het grotere vermogen? Bvb (ik spreek nu over een model wat ik ken) een Espace 130 pk heeft kleinere remschijven dan een 175 pk. Als de constructeur gortere remmen voorziet voor een hoger vermogen heeft hij daar een reden voor denk ik. Wellicht hierdoor dat alles zo ingewikkeld ligt bij homologatie en zo. Ook een reden waarom verzekeringen niet zo happig zijn om een hoger vermogen te verzekeren.
                                      Ik spreek nu enkel over kleinere remmen, bij sommige wagens zullen er geen verschillen zijn, bij andere zullen de verschillen nog groter zijn.
                                      Je hebt een punt. Toen ik de M Performance Kit bij BMW bestelde, kwam die met een groter remsysteem vooraan (zelfde als de 35i en 35d).

Comment

• Neem nu mijn superb II als deze op de markt kwam was de lichtste TSI een 1.8 dan met de marktreclame kleiner is beter is de 1.4 TSI erin gekomen. Hier zullen er geen problemen mee zijn als er wat PK bijkomen voor de remmen of andere delen (uitgezonderd de motor) kan mij moeilijk inbeelden dat ze de rest allemaal gaan verkleinen.

Natuurlijk als de zwaarste motor in die serie een 1.4 is en men wil deze wat extra geven, kunnen sommige onderdelen wel niet aangepast zijn aan het hogere vermogen.
                                        Maar ja wat is hoger denk dat er wel ergens een marge is, zie naar NL denk dat men daar Max 20% mag bijgeven.
                                        www.skodaforum.eu

Comment

• Ik dacht dat in Duitsland de wijziging van het vermogen op de Fahrzeugbrief wordt vermeld, we hebben nog wat te leren van onze buren.

Comment

Working...
                                          X