Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
    Goed om te weten
    Gaf Heinz niet het meeste?
    Bij Heinz krijg je eentje voor in een kader boven je bed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Bij Heinz krijg je eentje voor in een kader boven je bed
      Super!

Als de 330i volledig in orde staat ga ik ze eens laten testen bij alle 3.

Comment

Super!

ik ga wel mee!

Comment

• Bimmer: met de Beisan vanos ringen zullen ze aan M3-niveau zitten, allez dat heb ik toch van horen zeggen

over F8x, dit in juni geplaatst op Bimmerboard:

Op de testbank haalt de M4 421 whp
          http://f80.bimmerpost.com/forums/sho....php?t=1003735

Hoeveel hp is die 421 whp? Klees dat er zo'n 17% verlies zit bij RWD (is raming v. iemand, correct me if i'm wrong)
          Dus
          Z x 0.17 = Z - 421
          (0.17 - 1) Z = - 421

Kom ik op 507 hp. Doet me denken aan ene V10

Volgens deze calculator
          http://www.mk5cortinaestate.co.uk/calculator4.php
          is het 501 pk (at the crank), nog altijd niet slecht voor een zescilinder

Hier
          http://f80.bimmerpost.com/forums/sho...d.php?t=997077
          spreken ze over 465 pk op testbank' maar als ik het goed heb, is dat het "flywheel hp"
          De "wheel hp" is zo'n 365 op die grafiek, en dat omgerekend in calculator komt op 436 hp, dus zeer dicht bij de off. 431

Heb ik mij misrekend, zijn de testen niet te vergelijken of kan het echt dat er zo'n 65 pk verschil zit tussen twee M4's?

Met meer pk, pak meer koppel dan E92 en 80 kg minder, niet te verwonderen dat hij 15" sneller is op de Ring...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            ik ga wel mee!
            Cv! (Bij alle 3? )

Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
            Bimmer: met de Beisan vanos ringen zullen ze aan M3-niveau zitten, allez dat heb ik toch van horen zeggen
            Allright, ik kan echt al niet meer wachten! Wel niet de M logo's vergeten hé!

Comment

• Denk dat hij iets meer haalt dan de opgave, die 436. Is idd supermachine!

Comment

Super!

Als je van de kanten van Antwerpen bent, wil ik ook wel mee

Comment

• Dubbele post, forum deed raar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                    Bimmer: met de Beisan vanos ringen zullen ze aan M3-niveau zitten, allez dat heb ik toch van horen zeggen

over F8x, dit in juni geplaatst op Bimmerboard:

Op de testbank haalt de M4 421 whp
                    http://f80.bimmerpost.com/forums/sho....php?t=1003735

Hoeveel hp is die 421 whp? Klees dat er zo'n 17% verlies zit bij RWD (is raming v. iemand, correct me if i'm wrong)
                    Dus
                    Z x 0.17 = Z - 421
                    (0.17 - 1) Z = - 421

Kom ik op 507 hp. Doet me denken aan ene V10

Volgens deze calculator
                    http://www.mk5cortinaestate.co.uk/calculator4.php
                    is het 501 pk (at the crank), nog altijd niet slecht voor een zescilinder

Hier
                    http://f80.bimmerpost.com/forums/sho...d.php?t=997077
                    spreken ze over 465 pk op testbank' maar als ik het goed heb, is dat het "flywheel hp"
                    De "wheel hp" is zo'n 365 op die grafiek, en dat omgerekend in calculator komt op 436 hp, dus zeer dicht bij de off. 431

Heb ik mij misrekend, zijn de testen niet te vergelijken of kan het echt dat er zo'n 65 pk verschil zit tussen twee M4's?

Met meer pk, pak meer koppel dan E92 en 80 kg minder, niet te verwonderen dat hij 15" sneller is op de Ring...
                    Je moet het allemaal zo ver niet zoeken. Dynojet testbanken in de USA lezen gewoon altijd veel te veel. En een bank is uiteindelijk alleen maar goed om verschil tussen verschillende mods te zien. Quartermile time en trap speeds zeggen al veel meer over het vermogen van een wagen. In topgearmagazine van augustus zijn ze eigenlijk niet echt happy met de nieuwe M4
                    F20 M135i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                      Je moet het allemaal zo ver niet zoeken. Dynojet testbanken in de USA lezen gewoon altijd veel te veel. En een bank is uiteindelijk alleen maar goed om verschil tussen verschillende mods te zien. Quartermile time en trap speeds zeggen al veel meer over het vermogen van een wagen. In topgearmagazine van augustus zijn ze eigenlijk niet echt happy met de nieuwe M4
                      Wie zegt dat andere banken niet gewoon te weinig meten dan?

Comment

In topgearmagazine van augustus zijn ze eigenlijk niet echt happy met de nieuwe M4
                        De vgl D3 M3 al gezien?

www.youtube.com/watch?v=NoRAeL8qgSM

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Wie zegt dat andere banken niet gewoon te weinig meten dan?
                          Daarmee dat ik zeg dat dyno nummers op zich niks zeggen. Als jij bij heinz 310 pk hebt en bij br 275, is je auto dan plots trager geworden? Nee toch. Voor mijn part heeft de m3 500 pk op een testbank hij zal niet sneller gaan naar 200 dan voor de meting. Wat ik persoonlijk meer een indicatie vind naar engine performance is quartermile trap speed. Dat zegt al meer.

En het is algemeen geweten dat US dynojet metingen aan de positieve kant zijn. Moest de wagen 420 wiel pks hebben zou dit 460/470 motor pks betekenen. Dan zou bmw em toch ook verkopen met 460 pk op papier
                          F20 M135i

Comment

De vgl D3 M3 al gezien?

Yup. Hoewel de D3 me zeker aanspreekt ben ik toch eerder fan van een benzine motor. Personal preference he
                            F20 M135i

Comment

De vgl D3 M3 al gezien?

De D3 heeft de ZF8HP70 automaat, net dezelfde als de 330d. Dus als zij die op 700Nm zetten, is dat een antwoord op mijn vraag van eerder.

Wel zuur als je met je M3 met moeite een diesel kan losrijden...

Comment

Yup. Hoewel de D3 me zeker aanspreekt ben ik toch eerder fan van een benzine motor. Personal preference he
                                Krijd ook liever met benzines

Er is ook nog de B3 van Alpina trouwens (dit is een getunede 335i)

Vind die test vooral interessant omdat ze - tenzij er iets anders speelt? - aantoont dat de nieuwe M3 tractie- en/of gripproblemen heeft op de limiet, anders is de tragere mini-rondetijd niet te verklaren, het is ook te zien op de beelden... dat speelse karakter van de M3 is wel leuk maar niet efficiënt blijkbaar, en de M3 moet beide zijn...

Comment

• M3 moet juist leuk en speels zijn (zoals alle M gerief), efficiënt komt op de 2e plaats. Laat dat maar aan Audi's over.
                                  Aléja, gewoon mijn mening

Comment

M3 moet juist leuk en speels zijn (zoals alle M gerief), efficiënt komt op de 2e plaats. Laat dat maar aan Audi's over.
                                    Aléja, gewoon mijn mening
                                    Bimmer, zouden er ook zo over denken bij BMW Motosport?! Kdenk het niet

voor mij persoonlijk is 200 a 300 pk RWD al meer dan genoeg eigenlijk, iets van +400 pk + veel koppel + RWD is iets te geflipt voor mij wellicht!

Comment

Bimmer, zouden er ook zo over denken bij BMW Motosport?! Kdenk het niet

voor mij persoonlijk is 200 a 300 pk RWD al meer dan genoeg eigenlijk, iets van +400 pk + veel koppel + RWD is iets te geflipt voor mij wellicht!
                                      Tuurlijk denken ze er bij Motorsport daar niet zo over, ze zouden wel geflipt moeten zijn om zoals mij te denken
                                      'T is daarom dat het ook m'n mening was hé

Ze schroeven op de M wagens turbo's (bij menig hardcore liefhebber heiligschennis), en nog zoveel andere dingen die niet puur "M" zouden zijn.
                                      Zijt ge blind als ge dat allemaal niet kunnen vind? Ja.
                                      Wagens moeten nu eenmaal met de tijd mee, en spijtig genoeg door die ecodinges moeten er heilige huisjes aan geloven...

Laat me meerijden met een M4 en C63 AMG, en ben er vrij zeker van dat de C63 m'n bloeddruk hoger zal krijgen. Then again, hoe gaat de nieuwe C63 worden. Blijft die maniakaal, of gaat hij "efficiënter" worden zoals de M4...

Anyway, dit even offtopic

Comment

• Bimmer vind je t ook kunnen dat een M3 trager rond dat circuitje is dan een getunede 335d (D3)?

de D3 heeft gelijkaardige acceleratie als M3 (M3 een tikkel sneller), als je ziet hoeveel BMW Motorsport investeert in R&D en aanpassingen van de M3 tov. de 335i mag het gewoon niet dat hij verliest van de D3 (en wellicht ook van de B3?)... eens je hem gekocht hebt zal het je worst wezen i know, is gewoon theoretische discussie, zo'n beetje als Mercedes vs Ferrari en wie bouwt er de snelste F1... in dit geval is het Alpina met een veel lager R&D budget en de D3/B3 is dan ook nog s een pak goedkoper dan de M3 (+ de optie voor LSD en 4WD ipv RWD)

zijn inderdaad wat off-topic, daarom geprobeerd kort te houden! next time discussiëren we verder

Comment

• Vind het zeker straf dat Alpina een D3 kan bouwen die "beter" is dan een M3 puur op een rondetijd. Mag het? Waarom niet, wil zeggen dat Alpina zéér goed is. Schudt BMW misschien ook eens wakker?
                                          Maar dan komen we weer bij de factor plezier, en daarmee is alles gezegd volgens mij wie de echte winnaar is...
                                          Ik weet alleszins, mijn volgende wordt een Alpina! (In m'n dromen )

Comment

Working...
                                          X