Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Paribu
    replied
    https://www.facebook.com/events/945388028816051/

man man man

Leave a comment:

• herbie66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    zo te zien heeft 'm al z'n geld in z'n auto gestoken en had hij geen geld over voor een jeansbroek :-)

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest replied
    allé, de inbeslagameparking van de politie zal te klein zijn dienen dag...

@namaz: engine swap kan gewoon hoor. je kan de motor vervangen door eenzelfde type als de uwe, maar je kan ook een grotere steken. daar moet je dan wel toestemming voor krijgen van de constructeur (en als die niet bestaat, van een overheidsorgaan maar ik weet niet meer hetwelke).
    paar voorwaarden dan wel: die nieuwe motor moet ooit ook origineel geleverd zijn in die wagen en je moet voldoen aan de pvg van dat type wagen.

bv een vw golf 1.3, motor is stuk. jij mag die ombouwen naar een 1.8GTi omdat die ook bestaan heeft. je moet dan wel ALLES van de gti overnemen. dus ook de ophanging, remmen, motor, bak, eventuele verstevigingen van het koetswerk...
    je kan er GEEN R32 van een audi in leggen want die motor heeft nooit officieel bestaan in een golf 2 (hier zit de miserie van oldtimers die ze zo in belgie invoeren die in het buitenland werden getuned).
    ge moet ook niet afkomen dat het onbegonnen werk is en je geen toestemming gaat krijgen, ik weet er genoeg en een jaartje geleden nog op de hoogte geweest van een officiele ombouw (capri 2.0V6 naar 3.0V6).

wees blij dat je nu al goca attesten mag gebruiken om een schroefkit te steken, dat mocht vroeger niet en dan werden de autos elke keer weer origineel gezet voor de keuring. TUV wil al jaren ook in belgie keuringscentra oprichten. eens die erdoor komen, zal het wel snel naar TUV keuring overgaan (of ge gaat op zen minst kunnen kiezen bij wie ge gaat, goca met goca attesten of tuv met tuv attesten).

iedereen zegt maar dat er niks in belgie mag. en eigenlijk mag er veel. je moet alleen maar uitvinden hoe je er geraakt en veeeeeel geduld hebben. ik probeer ook al een tijd uit te vissen hoe ik één van mijn oldtimers officieel electrisch kan maken. hele hoop regelkes en er is er ooit ene in geslaagd een jonge auto electrisch te maken (dacht corsa). OFFICIEEL!!!
    probleem is dat de wetgeving nu bijna jaarlijks veranderd en ik niet meer weet welke regels nog van toepassing zijn (eens mijn verbouwing af is en het bijberoep gestart, vlieg ik daar weer in)
    Last edited by fcapri; 02/05/2015, 09:49.

Leave a comment:

• herbie66
    replied
    gewoon een nieuwe volkswagen maken, voor iedereen dezelfde wagen en alle veranderingen verboden, alle problemen opgelost ;-)

Leave a comment:

• Alfa-Beemer
    replied
    Het grote chiptuning topic!

Gewoon het Duitse TUV systeem de standaard maken in de EU.

Daar zal iedereen beter van worden.

Sent from over-priced mobile device

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Ik steun deze mannen wel,

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-n...ctie-a2306567/

In onze buurlanden mogen ze 2 keer zoveel als hier en hebben ze een DEFTIGE keuring. Als het zogezegde één Europa moet dat in elk land dus het zelfde zijn.

Wat van mij zou mogen:
    - BBK
    - Chiptuning -> Aanpassing naar taksen en verzekeringen
    - Schroefkits op basis van TUV en niet op basis van Goca attesten
    - Engine Swap -> Als alles mee aangepast wordt en er streng op wordt gecontroleerd dat het goed gedaan is (Dus sowieso een betere keuring)

Maar Ben Weyts loopt al weken te roepen dat er voor niks geld is, dus ik vrees dat het bovenstaande alleen maar bij dromen zal blijven.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Dat maakt maar weer duidelijk dat het zoals ik altijd al zeg, enkel om geld draait, verkeersveiligheid maakt voor die mannen juist geen eene fluit uit.
    vind dat echt flauw zulk antwoord, ze kunnen zoveel dingen doen die nog makkelijker geld opbrengen

Leave a comment:

• Gere
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
    Verkeersveiligheid heeft dat ook niks mee te maken.
    Vriendin van me is vorige week gestopt voor alcoholcontrole na onze wekelijkse rit met de wielerclub. Net teveel en dus terecht een boete (3 geuze gedronken dacht ik). 170€ betalen aan de officier van dienst en "rij maar door"????? Is dus gewoon naar huis mogen rijden.
    Onmogelijk.

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Dat maakt maar weer duidelijk dat het zoals ik altijd al zeg, enkel om geld draait, verkeersveiligheid maakt voor die mannen juist geen eene fluit uit.

Leave a comment:

• arbe
    replied
    Verkeersveiligheid heeft dat ook niks mee te maken.
    Vriendin van me is vorige week gestopt voor alcoholcontrole na onze wekelijkse rit met de wielerclub. Net teveel en dus terecht een boete (3 geuze gedronken dacht ik). 170€ betalen aan de officier van dienst en "rij maar door"????? Is dus gewoon naar huis mogen rijden.

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
    Dat klinkt hard, maar ik ben daar volledig mee akkoord.

Edit: tot alles opgelost geraakt uiteraard.
    Idd tot alles opgelost is en waaraan oa een ferme boete hangt en geen verbeurdverklaring van het voertuig. Niet verzekerd op de baan vind ik veel erger dan een wagen chipen bvb . Pak nu als voorbeeld die megane die blijkbaar is uitgerust met een andere turbo , dat is standaard al een snellen auto en door een andere turbo zal die waarschijnlijk nog sneller en beter rijden maar daarom maakt dit nog geen levensgevaarlijke wagen. Een kennis van mij heeft zijn 316D laten chipen naar 185 pk en na een ritje had ik niet het gevoel deze wagen niet meester te zijn hoor.

Leave a comment:

• ikbenben
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
    alsof dat nu opeens zo groot nieuws is, is al jaarnalf dat die wagen in beslag genomen is... en dien anderen zal wel voornamelijk zijn wegens niet verzekerd.
    Sterker nog...de GTR staat ondertussen al een tijdje terug bij hem thuis. Hij moet terug origineel gezet worden.

Leave a comment:

• gpdude
    replied
    In een vorig leven veel met homologaties hier te doen gehad. Ben er toen zelfs voor naar Engeland verhuisd...

"Niet verzekerd" kan in deze ook betekenen dat de wagen wel degelijk verzekerd is maar niet meer voldoet aan de homologatie. Wat veel mensen niet schijnen te begrijpen dat de mensen die verzekeringen verkopen u naar de mond praten en àlles voor je willen verzekeren. Op papier welteverstaan. Want ja hoor, je meldt dat mooi aan je verzekering dat je wagen gechipt is en 20% meer vermogen haalt. "Geen probleem hoor, Mr. X. We passen uw polis aan." En je betaalt iets meer en je denkt: "OK, ik ben in orde."... Vergeet het eh!

Tot je eens iets écht tegen komt. En dan komt de kat op de koord natuurlijk.
    "Jamaar Mr. X, uw wagen is wel verzekerd maar is blijkbaar niet toegelaten tot de openbare weg eh. Want uw homologatie klopt niet eh." "Maar ik heb dat toch gemeld???" "Jamaar ja, als uw wagen geen toelating heeft om op de openbare weg te komen, daar kunnen WIJ (verzekering) niks aandoen eh. Dat is uw verantwoordelijkheid, daar weten wij niks van hoor. Wij innen maar een premie maar in onze kleine letters staat wel dat het voertuig aan alle homolagaties moeten voldoen natuurlijk."

En daar sta je dan. Procedeer je arm en nog altijd zal je aan het kortste eind trekken.

Leave a comment:

• cooper s
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
    Als dat zo is staat die auto waar hij moet staan dan , ieder niet verzekerd voertuig zou hetzelfde lot moeten ondergaan .
    Dat klinkt hard, maar ik ben daar volledig mee akkoord.

Edit: tot alles opgelost geraakt uiteraard.
    Last edited by cooper s; 01/05/2015, 12:08.

Leave a comment:

• Diabolic
    replied
    Die kerel heeft het dan zelf gezocht he, niet verzekerd met zoveel pk's onderweg... En dan zielig gaan doen in de krant en op het net... Ik zie dat hij hier meeleest: eigen schuld dikke bult als het zo is.

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
    ze hebben hem tegengehouden voor niet verzekerd, en dan pas zijn ze beginnen kijken van ah tiens dienen is misschien getuned

Als dat zo is staat die auto waar hij moet staan dan , ieder niet verzekerd voertuig zou hetzelfde lot moeten ondergaan .

Leave a comment:

• brechen
    replied
    ze hebben hem tegengehouden voor niet verzekerd, en dan pas zijn ze beginnen kijken van ah tiens dienen is misschien getuned

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest replied
    Ik gok op niet reglementair.

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
    De wagen is in eerste instantie in beslag genomen omdat hij niet verzekerd was en er zal nog wel iets gebeurd geweest zijn want ik kan ni geloven dat ze anders zomaar u van de weg plukken.....
    En waarom was hij niet verzekerd ??? Niet betaald, of niet reglementair ?

Leave a comment:

• Geert DVX
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
    Zalig geluid.
    Is daar een goedkeuring bij Geert?
    Jammer genoeg niet. Tegenwoordig gebruiken we supersprint niet meer en maken we ze zelf. Ook op de 2.7 heb he dit geluid. Bij de 1.6 en 2.0 doen we dit ook, maar daar is het geluid iets minder.

Leave a comment:

Working...
X