Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Je kan gewoon iemand zijn rekening niet maken. En je weet nooit iemand zijn motivatie.
    Iemand koopt een dikke 320d afgeladen met opties, en iemand anders een kale 335i. Het ene is niet beter of slechter dan het andere.
    De uitlating dan van.. dan had je maar een hoger model moeten kopen loopt volledig mank.
    Jij hebt je reden ivm de 330d, en ik heb mijn reden voor een 335i.
    Dus volgens jullie logica had ik een m3 of porsche moeten kopen. Aangezien mijn 335i nu tot +/- 400 pk getuned is. (Volgend jaar mss 500 met rb turbos) Nochtans bestaan die dingen in station of touring niet. .. De enigste spelen die oem dat en meer vermogen geven is bijv een c63 amg, maar lol @ die biv
    En dat zijn geen sleepers... mijn 335i ziet er uit als een modale 318d met mpack en i like that... dat was heel de bedoeling

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk
    2007 BMW E91 335i -Den Transporteur-

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten

Ter info, kunnen de chippers me hier zeggen hoeveel een Megane 3 RS (265) standaard ongeveer draait, gemiddeld? Heb soms het gevoel dat er wat meer in zit dan opgegeven...
      Wij meten gemiddeld rond de 270pk Niet erg veel meer dan opgegeven. Het koppel klopt wel gemiddeld.

Comment

• Waarop wordt er gebaseerd of een wagen al dan niet in aanmerking komt om nog gechipt te worden zonder veel problemen te veroorzaken/geven?

Mijn wagen bijvoorbeeld, 2009 VW Scirocco 2.0 TSI 200 pk DSG heeft momenteel 125.000 km.
        De wagen heeft nog nooit problemen gehad maar heeft al een mooie kilometerstand (autosnelwegkilometers).

Kan de hogere kilometerstand voor meer problemen zorgen in combinatie met chiptuning (de hogere slijtage van de onderdelen niet meegerekend)?

Comment

• Pfff die kindertuin is hier psies nog volop aan de gang... tuningkid vs BR vs Dvx vs AH... man man...

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
          Je kan gewoon iemand zijn rekening niet maken. En je weet nooit iemand zijn motivatie.
          Iemand koopt een dikke 320d afgeladen met opties, en iemand anders een kale 335i. Het ene is niet beter of slechter dan het andere.
          De uitlating dan van.. dan had je maar een hoger model moeten kopen loopt volledig mank.
          Jij hebt je reden ivm de 330d, en ik heb mijn reden voor een 335i.
          Dus volgens jullie logica had ik een m3 of porsche moeten kopen. Aangezien mijn 335i nu tot +/- 400 pk getuned is. (Volgend jaar mss 500 met rb turbos) Nochtans bestaan die dingen in station of touring niet. .. De enigste spelen die oem dat en meer vermogen geven is bijv een c63 amg, maar lol @ die biv
          En dat zijn geen sleepers... mijn 335i ziet er uit als een modale 318d met mpack en i like that... dat was heel de bedoeling

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk
          Als je zuiver sjonnie stoplichtsprintjes wil trekken dan doe jij een betere zaak ja met je getunede sleeper 335i ivg met m3 of porsche...
          Maar zet uw 400pk bak naast een e46m3 met 343pk of een Cayman S met 320pk op nen trackday en ge zult het verschil wel zien...

Pk's is één, ophanging, chassis, differentieel, afstelling en remmen zijn twee... (en véél belangrijker dan zuiver meer pk's hebben)
          Part of the EVOlution.

Comment

• Iedereen zijn ding natuurlijk. Ik kan het persoonlijk totaal niet vatten dat iemand z'n 335i nog wilt opdrijven. Nog eens, mijn mening hé. Het kost allemaal een hoop extra en die motoren hebben op het vlak van betrouwbaarheid al niet zo'n goede reputatie. Ik zou gewoon iets sterker kopen moest ik meer vermogen willen. En als 't een break moet zijn, er bestaat nog altijd een M5 Touring. Heb je ineens nog meer plaats dan in een 3 Touring.

My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Iedereen zijn ding natuurlijk. Ik kan het persoonlijk totaal niet vatten dat iemand z'n 335i nog wilt opdrijven. Nog eens, mijn mening hé. Het kost allemaal een hoop extra en die motoren hebben op het vlak van betrouwbaarheid al niet zo'n goede reputatie. Ik zou gewoon iets sterker kopen moest ik meer vermogen willen. En als 't een break moet zijn, er bestaat nog altijd een M5 Touring. Heb je ineens nog meer plaats dan in een 3 Touring.
              bestaat niet hé, en de E61 M5 was nu ook niet echt het punt van betrouwbaarheid

maar ik kan u redenering wel volgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                bestaat niet hé, en de E61 M5 was nu ook niet echt het punt van betrouwbaarheid

maar ik kan u redenering wel volgen
                Ik wilde het aspect 'break' wat in de picture zetten, vandaar ik ook 3 Touring vermeld en niet E91.

My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

Comment

• Neen, want de 5 reeks heeft niet het kwieke karakter van een E91 reeks ( wat uiteindelijk een relatief kleine auto is) een F20 is bijna even groot als een E91 .
                  Ten tweede , wil ik niet de BIV en de Jaarlijkse rijtaks en het verbruik van een M5 betalen (5 liter V10 ??? ). Plus de opmerking van kefkie dat het S85 blok met haken en ogen aaneenhangt. Zoals ook trouwens de huidige M5.
                  Een 335i kost u just 1400 euro aan BIV en een kleine 800 eur per jaar en bij gewone snelweg kilometers verbruikt hij niet al te veel .
                  Het motorblok van de 335i zelf is beresterk. Van 2006 - 2007 hebben ze zelfs gesmede onderdelen zoals nokkenassen en zuigers maw , beresterk. Het zijn spijtig genoeg de aanbouwdelen, die initieel bij de 335i op geen ZAK trokken ( injectoren, vanos solenoids, bobijnen, HPFP) allemaal dingen die eigenlijk niet beinvloed worden door een tuning.. En wanneer deze aanbouwdelen vervangen worden door de geupdate exemplaren , zijn die problemen ook van de baan.
                  Nogmaals , ik zie geen betere optie voor wat ik zoek met dezelfde capaciteiten als een 335i touring
                  Ik kan perfect snappen dat je niet voor tuning bent, ieder zijn eigen mening daarover.. Maar ik kocht net een N54 blok omdat ik wist dat het een zeer makkelijk te tunen blok is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                    Neen, want de 5 reeks heeft niet het kwieke karakter van een E91 reeks ( wat uiteindelijk een relatief kleine auto is) een F20 is bijna even groot als een E91 .
                    Ten tweede , wil ik niet de BIV en de Jaarlijkse rijtaks en het verbruik van een M5 betalen (5 liter V10 ??? ). Plus de opmerking van kefkie dat het S85 blok met haken en ogen aaneenhangt. Zoals ook trouwens de huidige M5.
                    Een 335i kost u just 1400 euro aan BIV en een kleine 800 eur per jaar en bij gewone snelweg kilometers verbruikt hij niet al te veel .
                    Het motorblok van de 335i zelf is beresterk. Van 2006 - 2007 hebben ze zelfs gesmede onderdelen zoals nokkenassen en zuigers maw , beresterk. Het zijn spijtig genoeg de aanbouwdelen, die initieel bij de 335i op geen ZAK trokken ( injectoren, vanos solenoids, bobijnen, HPFP) allemaal dingen die eigenlijk niet beinvloed worden door een tuning.. En wanneer deze aanbouwdelen vervangen worden door de geupdate exemplaren , zijn die problemen ook van de baan.
                    Nogmaals , ik zie geen betere optie voor wat ik zoek met dezelfde capaciteiten als een 335i touring
                    Ik kan perfect snappen dat je niet voor tuning bent, ieder zijn eigen mening daarover.. Maar ik kocht net een N54 blok omdat ik wist dat het een zeer makkelijk te tunen blok is

serieus?

ik wil anders wel eens een coritje in uw getunede 335i, ik vond een gewone 335i al behoorlijk indrukwekkend

Comment

• Geert, gaat die dyno dag (mitsu club) door? Zou ook wel is bij u op de bank willen gaan zuiver om te vergelijken met de waarden van BR...
                      Part of the EVOlution.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                        Geert, gaat die dyno dag (mitsu club) door? Zou ook wel is bij u op de bank willen gaan zuiver om te vergelijken met de waarden van BR...
                        De Mitsubishi dynoday gaat door.
                        Maar de organisatie ervan verloopt volledig via hen.
                        Laatst hebben ze de datum nog gewijzigd en ik wacht op definitieve bevestigingen.

Je mag ook gewoon naar hier komen die dag en dan regelen we wel een plaatsje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AocAoc Bekijk Berichten
                          Waarop wordt er gebaseerd of een wagen al dan niet in aanmerking komt om nog gechipt te worden zonder veel problemen te veroorzaken/geven?

Mijn wagen bijvoorbeeld, 2009 VW Scirocco 2.0 TSI 200 pk DSG heeft momenteel 125.000 km.
                          De wagen heeft nog nooit problemen gehad maar heeft al een mooie kilometerstand (autosnelwegkilometers).

Kan de hogere kilometerstand voor meer problemen zorgen in combinatie met chiptuning (de hogere slijtage van de onderdelen niet meegerekend)?
                          Het is moeilijk om op basis van de kilometerstand te gaan bepalen of het nog aan te raden is of niet.
                          In eerste instantie zou ik zeggen dat het in uw geval geen probleem is, maar je weet nooit.
                          In ieder geval testen wij hier de wagen eerst uitvoerig voor we over gaan naar de tuning.
                          Er zijn er met 90,000km die we niet meer doen en dan andere met 250,000km die we wel nog doen.

Al er iets niet in orde is gaan we u ook de nodige info geven om het "probleem" eerst te verhelpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                            Pfff die kindertuin is hier psies nog volop aan de gang... tuningkid vs BR vs Dvx vs AH... man man...

Als je zuiver sjonnie stoplichtsprintjes wil trekken dan doe jij een betere zaak ja met je getunede sleeper 335i ivg met m3 of porsche...
                            Maar zet uw 400pk bak naast een e46m3 met 343pk of een Cayman S met 320pk op nen trackday en ge zult het verschil wel zien...

Pk's is één, ophanging, chassis, differentieel, afstelling en remmen zijn twee... (en véél belangrijker dan zuiver meer pk's hebben)
                            Krikke, had ik en track car willen kopen had ik dat heus wel gedaan. Maar de 335i is mijn daily family car...
                            Ik wil een kar die goed voorruit gaat, met een goede wegligging. ik denk dat mijn E91 335i met Bilstein B14, en binnekort Quaife zelfsper dat ruimschoots zal invullen

Comment

• Kijk, dat zijn nu eens mods waar ik happy van wordt.

Ps: bij mij is de x ook m'n daily hoor.
                              (inclusief kinderzit achterin).
                              Last edited by -krikke-; 10/06/2014, 19:45.
                              Part of the EVOlution.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                Het is moeilijk om op basis van de kilometerstand te gaan bepalen of het nog aan te raden is of niet.
                                In eerste instantie zou ik zeggen dat het in uw geval geen probleem is, maar je weet nooit.
                                In ieder geval testen wij hier de wagen eerst uitvoerig voor we over gaan naar de tuning.
                                Er zijn er met 90,000km die we niet meer doen en dan andere met 250,000km die we wel nog doen.

Al er iets niet in orde is gaan we u ook de nodige info geven om het "probleem" eerst te verhelpen.
                                hoe testen jullie dan de wagen op bijvoorbeeld interne slijtage in de motor? wordt er effectief gedemonteerd?
                                scooby

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                                  hoe testen jullie dan de wagen op bijvoorbeeld interne slijtage in de motor? wordt er effectief gedemonteerd?
                                  Compressietest?
                                  Part of the EVOlution.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                                    Ik heb hier een zeer mooie uitleg over geschreven enige tijd geleden tijdens mijn verlofdag.

http://www.autoforum.be/showthread.php?66301-Beste-chiptuners-anno-2014/page40

Eerst wordt er een run gedaan.
                                    Op basis van de gedetailleerde metingen kan je in eerste instantie gaan kijken of er onregelmatigheden zijn.
                                    Logs kunnen ook veel duidelijk maken. (turbo bevoorbeeld)
                                    Koppeling moet ik niet uitleggen.

Zijn de logs verontrustend gaan we over tot diagnose om de eigenaar de nodige uitleg te geven.

Komen we er niet meteen uit dan is het aan de eigenaar om te beslissen of we het dieper gaan uitzoeken en dan zien we wel verder.
                                    Als het echt moet wordt de blok uit elkaar gehaald.
                                    Hier foto van deze avond.
                                    1.8T haalt zijn vermogen niet.
                                    Ombouw naar 2L en "zuipt" olie -> motor open en blijkt dat hij niet degelijk geboord is.

Te veel speling in de ene cilinder en de andere doenbaar.

Comment

• reviseren jullie de motor zelf of besteden jullie dit uit ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                        reviseren jullie de motor zelf of besteden jullie dit uit ?
                                        Die laten dat doen door Bruno, die schrijft ook zelf motoren en revisies.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                          reviseren jullie de motor zelf of besteden jullie dit uit ?
                                          Het boren, honen en vlakken laten we doen. Daar is ons atelier te klein voor. Al de rest doen we zelf. Wat we met deze blok gaan doen beslissen we volgende week met de eigenaar ifv kostprijs en mogelijkheid.

Comment

Working...
                                          X