Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fred-RS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
    Idd tot alles opgelost is en waaraan oa een ferme boete hangt en geen verbeurdverklaring van het voertuig. Niet verzekerd op de baan vind ik veel erger dan een wagen chipen bvb . Pak nu als voorbeeld die megane die blijkbaar is uitgerust met een andere turbo , dat is standaard al een snellen auto en door een andere turbo zal die waarschijnlijk nog sneller en beter rijden maar daarom maakt dit nog geen levensgevaarlijke wagen. Een kennis van mij heeft zijn 316D laten chipen naar 185 pk en na een ritje had ik niet het gevoel deze wagen niet meester te zijn hoor.
    Die Megane is niet uitgerust met nen anderen turbo...Hoeveel keer nog.
    Jawadde...

Leave a comment:

• SteakFriet
    replied
    Doet me nostalgisch aan de tijd van mijn scooters terugdenken. Nu begrijp ik ook dat het onverantwoord was in feite maar goed. Je bent jong en je wil wat. Heb er een serieuze boete aan overgehouden destijds.
    Met autos is het in feite anders aangezien niet elke auto hetzelfde gelimiteerd is qua snelheid maar toch..
    Motortuninh kan voor mij als het door wordt verrekend in tax en verzekering.
    Als je hier dan leest dat de megane nog niet normaal was verzekerd (terwijl hij zelfs hoger zou verzekerd moeten zijn) mja... Pech maar eigen schuld. Wordt grappig daar in Ninove, als je iets van verstand hebt blijf je daar weg.

Leave a comment:

• Wolfy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
    Dit gaat zo verkeerd aflopen... Wegblijven is de boodschap...
    +1000
    Denk dat dit het verstandigste is dat tot nu toe gezegd is!

Leave a comment:

• BEEMER
    replied
    Dit gaat zo verkeerd aflopen... Wegblijven is de boodschap...

Leave a comment:

• djenne00
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
    Moet ze ook niet allemaal over dezelfde kam scheren. Ge heb tuning en ge hebt tjoening. Het zijn vooral die van de 2e categorie dat de problemen veroorzaken.
    Klein beetje voor te lachen klein beetje waarheid

Leave a comment:

• bobo
    replied
    co² homologatie van een gechipte ?

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Ik steun deze mannen wel,

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-n...ctie-a2306567/

In onze buurlanden mogen ze 2 keer zoveel als hier en hebben ze een DEFTIGE keuring. Als het zogezegde één Europa moet dat in elk land dus het zelfde zijn.

Wat van mij zou mogen:
    - BBK
    - Chiptuning -> Aanpassing naar taksen en verzekeringen
    - Schroefkits op basis van TUV en niet op basis van Goca attesten
    - Engine Swap -> Als alles mee aangepast wordt en er streng op wordt gecontroleerd dat het goed gedaan is (Dus sowieso een betere keuring)

Maar Ben Weyts loopt al weken te roepen dat er voor niks geld is, dus ik vrees dat het bovenstaande alleen maar bij dromen zal blijven.
    Daar ben ik het volledig mee eens.
    En dat kost zelfs niks, in tegendeel, als ze het slim aanpakken kunnen ze daar nog geld aan verdienen.

Leave a comment:

• IbifaHo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
    ....dat is een beetje wat tuners definieert.
    Moet ze ook niet allemaal over dezelfde kam scheren. Ge heb tuning en ge hebt tjoening. Het zijn vooral die van de 2e categorie dat de problemen veroorzaken.

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    vind dat echt flauw zulk antwoord, ze kunnen zoveel dingen doen die nog makkelijker geld opbrengen
    Ze doen toch al alles waarmee makkelijk geld verdiend is.

Leave a comment:

• AocAoc
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
    Sorry zelfs een tdci [ATTACH]108286[/ATTACH]
    Die moet inderdaad de slimste van de klas geweest zijn.
    Op die evenementenpagina naam + nummerplaat + bewijs dat hij gechipt is achtergelaten.
    Last edited by AocAoc; 02/05/2015, 20:59.

Leave a comment:

• ReV
    replied
    Sorry zelfs een tdci

Leave a comment:

• ReV
    replied
    Lol de eerste die ik zie op aanwezig een gechipte fiesta st, die kan hem meteen bij die 2 andere zetten xD

Leave a comment:

• JMM
    replied
    Heb zo het vermoeden dat het bij die plaatselijke commissaris warm onder de voeten begint te worden.......er wordt nl. een dikke bal teruggekaatst.

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest replied
    dat gaat zo foutlopen.
    de agenten halen een paar 'mogelijks getunede' wagens van de baan. die gasten brengen HUN verhaal in de media.
    der springen er direct ne heleboel tuners op om daar gaan te protesteren... met getunede wagens. terwijl ze waarschijnlijk niet de helft van het verhaal kennen.

dat is dus echt die agenten beetje gaan uitdagen. t zou mij nie verwonderen dat ze na het begin van die rondrit ineens heel ninove afsluiten en al die mannen controleren. t minste da niet in orde is, gaan die hun auto kwijtzijn.

een auto nemen ze niet zomaar in beslag, er zal wel iets geweest zijn dat niet klopte.
    die met zen gtr heeft die blijkbaar terug maar moet hem origineel zetten. er zitten/zaten dus niet conforme dingen op? die gaan da echt niet doen omdat ge een chroom plaatje over uwe motor zet.

ze kiezen er precies wel de datum voor uit, 10mei... moederdag... en men ma woont daar iets verder. k ging normaal ninove vermijden op die dag, maar zal niet anders kunnen

Leave a comment:

• kefkie
    replied
    Bmw remmen zijn zowiso al nie de beste. Dus zo'n 114i'ke zal wel afzien wss.

Leave a comment:

• AocAoc
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Ik steun deze mannen wel,

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-n...ctie-a2306567/

In onze buurlanden mogen ze 2 keer zoveel als hier en hebben ze een DEFTIGE keuring. Als het zogezegde één Europa moet dat in elk land dus het zelfde zijn.

Wat van mij zou mogen:
    - BBK
    - Chiptuning -> Aanpassing naar taksen en verzekeringen
    - Schroefkits op basis van TUV en niet op basis van Goca attesten
    - Engine Swap -> Als alles mee aangepast wordt en er streng op wordt gecontroleerd dat het goed gedaan is (Dus sowieso een betere keuring)

Maar Ben Weyts loopt al weken te roepen dat er voor niks geld is, dus ik vrees dat het bovenstaande alleen maar bij dromen zal blijven.
    Ik ben het volledig eens anderzijds zou het dan ook een verplichting moeten zijn om bij chiptuning andere remmen te steken.

Niet elk model natuurlijk, daar er modellen zijn die remmen van een zwaarder model hebben.

Een 114i met standaard 102 pk die dan 220 pk heeft zonder aanpassing van de remmen.
    In de juiste handen bij sportief gebruik gaat die na 5 bochtjes gewoon niet meer remmen me dunkt.

Leave a comment:

• Alfa-Beemer
    replied
    Het grote chiptuning topic!

Tijd voor het grote tjoening topic me dunkt.

DBR2 kan daar dan ook wat lopen zeiken.

Sent from over-priced mobile device

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichten
    22222

Leave a comment:

• djenne00
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
    Aangekondigd (aangevraagd?) in parade door de stad. Wat kan er daar nu aan mis gaan? Ik vind dat toch niet het meest doordachte plan ooit.
    ....dat is een beetje wat tuners definieert.

Leave a comment:

• cooper s
    replied
    Aangekondigd (aangevraagd?) in parade door de stad. Wat kan er daar nu aan mis gaan? Ik vind dat toch niet het meest doordachte plan ooit.

Leave a comment:

Working...
X