Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wegschrijven ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
      Een paar posts terug en zelfs meerdere malen, staat er geschreven dat het verwijderen van je dpf filter illegaal is. Maar als je hem nu laat 'wegschrijven', en je komt naderhand zonder problemen door de keuring. Wat is er dan illegaal aan ?
      Als de door de keuring raakt, voldoe je toch aan de vooropgestelde eisen ?
      Dat is net iets te makkelijk. Dacht je echt dat ze alles testen op de keuring?

Stel dat ze je kale banden niet opmerken, en op de rit naar huis veroorzaak je een ongeval omdat je banden kaal zijn. Denk niet dat je dan vrijuit gaat hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
        Zal vrijdag als ik tijd heb nog iets posten dat u nog ongeloofwaardiger maakt.
        Ter herinnering Geert, want de dag is al half om.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
          Wegschrijven ?

Je moet niet enkel de DPF-filter hardwarematig verwijderen, ook het gedeelte in de software wat "waakt" over
          bv aantal kilometers, tijd, drukverschilsensor-signaal etc...

Doe je dit niet, dan kan de motor in noodloop gaan of/en storingsmeldingen geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
            Een paar posts terug en zelfs meerdere malen, staat er geschreven dat het verwijderen van je dpf filter illegaal is. Maar als je hem nu laat 'wegschrijven', en je komt naderhand zonder problemen door de keuring. Wat is er dan illegaal aan ?
            Als de door de keuring raakt, voldoe je toch aan de vooropgestelde eisen ?
            Neen, ze noemen dat dan "geluk hebben".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
              Je moet niet enkel de DPF-filter hardwarematig verwijderen, ook het gedeelte in de software wat "waakt" over
              bv aantal kilometers, tijd, drukverschilsensor-signaal etc...

Doe je dit niet, dan kan de motor in noodloop gaan of/en storingsmeldingen geven.
              I know.

Comment

Ter herinnering Geert, want de dag is al half om.

Het is hier enorm druk, maar ik zal u een "plezierke" doen.

Negatieve reclame is ook reclame en het werkt blijkbaar.
                Al van in het begin kom je aandraven dat wij onze files laten maken door ATH of wie dan ook.
                Het valt ons op dat je enkel BR en DVX aanvalt en vrij partijdig bent naar ATH toe.

Het is nog steeds een raadsel waarom je zo naar ons uitpakt met verhaaltjes. Maar hej, het leven is niet zoals je het zelf wilt he.
                Dat je hier post dat het niet mag en dergelijke lig ik niet wakker van.

Ieder heeft zijn mening en daar dient een forum voor.
                Maar dat je ons komt betichten van copy-paste is een andere zaak.

Het zal je plezier doen te lezen dat dit nu net hetgeen is dat me persoonlijk enorm hard raakt, maar zal je een worst wezen zeker?

Bruno maakte in het verleden de files voor ATH en is daar op een bepaalde dag gestopt.
                Mike moest Bruno opvolgen en kreeg een spoedcursus van wat Heinz zelf nog wist.
                Het lijkt me dan ook logisch dat hij af en toen hulp nodig had wat we ook deden. (en waarschijnlijk andere tuners ook)
                Tot op een bepaalde dag hebben we besloten om dit niet meer te doen. reden: Komt niet online ;-)

Toevallig ben jij net dan geboren. Dat veroorzaakt verwarring, maar Stijn ben je niet ;-)

Hier is een printscreen van een mail naar Stijn.
                Hij vroeg me een offerte te maken voor de stage 5 die we onlangs gemaakt hebben op onze golf 6R.
                Er werd meegedeeld dat we eventueel per uitzondering een file willen maken als ze onze naam erbij vermelden.
                Ook zorgen we ervoor dat er niets meer kan uitgelezen worden.
                Waarom? Omdat Davy zijn werk wil beschermen tegen copy paste. LOL

We geven zelfs uitleg wat ze kunnen doen zodat Mike zijn plan zou moeten kunnen trekken.
                Mike heeft zwarte sneeuw gezien, maar weet wat hij doet.
                Reden dat ATH terug een zware opmars maakt.

Ik snap dus niet waarom wij files moeten gaan kopen of wat dan ook als wij een stage 5 file maken en of voorzien.

Je zal hier wel een gevatte uitleg voor hebben zoals altijd.

Nu ook, een A3 2.0 TFSi in Nederland hardware laten bouwen en ze krijgen hem niet afgesteld.
                Wij moeten het boeltje opkuisen en in orde brengen.
                Als dit met aangekochte of gekregen files gaat moet die Nederlander het ook kunnen he.

Allee bon,ik ga hier voort doen, maar ben uw gezever, oneerlijke concurrentie noem ik dit, zo beu als "kouw pap".

Dit is geen afbreuk naar Heinz toe, maar TK, uw beschuldigingen slaan echt op niets man.
                Als ik achter een bewijs vraag begin je over iets anders.

Last edited by Geert DVX; 30/05/2014, 20:57.

Comment

• Geert ben vergeten te bellen naar u, als het wat kalmer wordt denk je even aan mij over dat bepaald geval .

Comment

• Raar wereldje die tuners .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                      Massey ferguson 7480 160pk versie, ik zou graag wat meer koppel onderin hebben en de snelheidsbegrenzer verwijderen.
                      Trek is ne foto van die motor.
                      2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

ecu's protocollen werken met o.a. RSA, pass-woorden, crypties etc..
                        dat duurt soms nogal vooraleer de "sleutel" gevonden is (zie F-body's nu van BMW)

immo en transponders zijn héél simpel te copieren :
                        CAS module uitlezen (via OBDII), de aangetroffen sleutelcode programmeren op een blanco transponder en starten
                        Daarom is de ideale oplossing tegen autodiefstal: een kabeltje van je odb stekker doorknippen en verborgen schakelaartje tussensteken. Grote kans dat ze het direct opgeven als ze zien dat dit niet zal werken

Comment

• Jack of all trades

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk

Comment

• kan tuningkid niet beter iets ondernemen tegen P magazine, deze gaven bonnen weg om korting bij DVX te krijgen
                            bonnen voor illegalen zaken waar gaat de wereld toch naar toe
                            Focus RS 2010

Ducati 748 2002
                            Lml 125cc 4T 2012

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
                              kan tuningkid niet beter iets ondernemen tegen P magazine, deze gaven bonnen weg om korting bij DVX te krijgen
                              bonnen voor illegalen zaken waar gaat de wereld toch naar toe
                              Hehe
                              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                                Raar wereldje die tuners .
                                Gezien de goede vriendschap tussen Mike en Davy ( blijkt oa uit hun facebook conversaties https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater ) lijkt me dit toch wel een straf verhaal
                                Last edited by BrunoL; 31/05/2014, 13:46.

Comment

Het is hier enorm druk, maar ik zal u een "plezierke" doen.

Negatieve reclame is ook reclame en het werkt blijkbaar.
                                  Al van in het begin kom je aandraven dat wij onze files laten maken door ATH of wie dan ook.
                                  Het valt ons op dat je enkel BR en DVX aanvalt en vrij partijdig bent naar ATH toe.

Het is nog steeds een raadsel waarom je zo naar ons uitpakt met verhaaltjes. Maar hej, het leven is niet zoals je het zelf wilt he.
                                  Dat je hier post dat het niet mag en dergelijke lig ik niet wakker van.

Ieder heeft zijn mening en daar dient een forum voor.
                                  Maar dat je ons komt betichten van copy-paste is een andere zaak.

Het zal je plezier doen te lezen dat dit nu net hetgeen is dat me persoonlijk enorm hard raakt, maar zal je een worst wezen zeker?

Bruno maakte in het verleden de files voor ATH en is daar op een bepaalde dag gestopt.
                                  Mike moest Bruno opvolgen en kreeg een spoedcursus van wat Heinz zelf nog wist.
                                  Het lijkt me dan ook logisch dat hij af en toen hulp nodig had wat we ook deden. (en waarschijnlijk andere tuners ook)
                                  Tot op een bepaalde dag hebben we besloten om dit niet meer te doen. reden: Komt niet online ;-)

Toevallig ben jij net dan geboren. Dat veroorzaakt verwarring, maar Stijn ben je niet ;-)

Hier is een printscreen van een mail naar Stijn.
                                  Hij vroeg me een offerte te maken voor de stage 5 die we onlangs gemaakt hebben op onze golf 6R.
                                  Er werd meegedeeld dat we eventueel per uitzondering een file willen maken als ze onze naam erbij vermelden.
                                  Ook zorgen we ervoor dat er niets meer kan uitgelezen worden.
                                  Waarom? Omdat Davy zijn werk wil beschermen tegen copy paste. LOL

We geven zelfs uitleg wat ze kunnen doen zodat Mike zijn plan zou moeten kunnen trekken.
                                  Mike heeft zwarte sneeuw gezien, maar weet wat hij doet.
                                  Reden dat ATH terug een zware opmars maakt.

Ik snap dus niet waarom wij files moeten gaan kopen of wat dan ook als wij een stage 5 file maken en of voorzien.

Je zal hier wel een gevatte uitleg voor hebben zoals altijd.

Nu ook, een A3 2.0 TFSi in Nederland hardware laten bouwen en ze krijgen hem niet afgesteld.
                                  Wij moeten het boeltje opkuisen en in orde brengen.
                                  Als dit met aangekochte of gekregen files gaat moet die Nederlander het ook kunnen he.

Allee bon,ik ga hier voort doen, maar ben uw gezever, oneerlijke concurrentie noem ik dit, zo beu als "kouw pap".

Dit is geen afbreuk naar Heinz toe, maar TK, uw beschuldigingen slaan echt op niets man.
                                  Als ik achter een bewijs vraag begin je over iets anders.

even quoten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                    even quoten
                                    Stijn is op de hoogte ;-)
                                    Wist dat je ruzie ging willen stoken...
                                    Denk dat er zelfs positieve zaken in staan. Dankzij mike blijft heinz ( tegen uw wil?) bestaan ;-)
                                    Last edited by Geert DVX; 31/05/2014, 13:41.

Comment

Dankzij mike blijft heinz ( tegen uw wil?) bestaan ;-)
                                      laat mij niet lachen, Mike is een lieve , super vriendelijke jongen, maar een leraar lichamelijke opvoeding die het principe van 4takt niet kent, die gaat geen software ontwikkelen, het enige wat hij kan is copy/paste , maar dat kan je zelfs letterlijk aan een aap leren ( dat kan Heinz zelf ook ) ..... ook zonder Mike zou Heinz nog bestaan en ik heb daar geen enkel probleem mee....

Ik probeer zeker geen ruzie te stoken, gewoon een comment op wat hier al stond

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                        laat mij niet lachen, Mike is een lieve , super vriendelijke jongen, maar een leraar lichamelijke opvoeding die het principe van 4takt niet kent, die gaat geen software ontwikkelen, het enige wat hij kan is copy/paste , maar dat kan je zelfs letterlijk aan een aap leren ( dat kan Heinz zelf ook ) ..... ook zonder Mike zou Heinz nog bestaan en ik heb daar geen enkel probleem mee....

Ik probeer zeker geen ruzie te stoken, gewoon een comment op wat hier al stond
                                        Wie haalt Mike door het slijk???
                                        MAN toch..
                                        Blijkbaar kan een LO leraar wat een ing kan... Das alles positief zien...

Comment

Wie haalt Mike door het slijk???
                                          ik alvast niet, ik zeg gewoon dat hij het principe van 4-takt niet kent, geen benul heeft van een PID regelaar ( bv turbodruk aansturing ) ,..... dat is gewoon een observatie, geen modder-gooien en hij zal dat ook niet ontkennen want als je er hem iets over vraagt kan hij toch niet antwoorden ;-)

ik heb persoonlijk veel respect voor leraren, jij ziet dat blijkbaar als een negatief woord :-(

Comment

Working...
                                          X