Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• allé, de inbeslagameparking van de politie zal te klein zijn dienen dag...

@namaz: engine swap kan gewoon hoor. je kan de motor vervangen door eenzelfde type als de uwe, maar je kan ook een grotere steken. daar moet je dan wel toestemming voor krijgen van de constructeur (en als die niet bestaat, van een overheidsorgaan maar ik weet niet meer hetwelke).
    paar voorwaarden dan wel: die nieuwe motor moet ooit ook origineel geleverd zijn in die wagen en je moet voldoen aan de pvg van dat type wagen.

bv een vw golf 1.3, motor is stuk. jij mag die ombouwen naar een 1.8GTi omdat die ook bestaan heeft. je moet dan wel ALLES van de gti overnemen. dus ook de ophanging, remmen, motor, bak, eventuele verstevigingen van het koetswerk...
    je kan er GEEN R32 van een audi in leggen want die motor heeft nooit officieel bestaan in een golf 2 (hier zit de miserie van oldtimers die ze zo in belgie invoeren die in het buitenland werden getuned).
    ge moet ook niet afkomen dat het onbegonnen werk is en je geen toestemming gaat krijgen, ik weet er genoeg en een jaartje geleden nog op de hoogte geweest van een officiele ombouw (capri 2.0V6 naar 3.0V6).

wees blij dat je nu al goca attesten mag gebruiken om een schroefkit te steken, dat mocht vroeger niet en dan werden de autos elke keer weer origineel gezet voor de keuring. TUV wil al jaren ook in belgie keuringscentra oprichten. eens die erdoor komen, zal het wel snel naar TUV keuring overgaan (of ge gaat op zen minst kunnen kiezen bij wie ge gaat, goca met goca attesten of tuv met tuv attesten).

iedereen zegt maar dat er niks in belgie mag. en eigenlijk mag er veel. je moet alleen maar uitvinden hoe je er geraakt en veeeeeel geduld hebben. ik probeer ook al een tijd uit te vissen hoe ik één van mijn oldtimers officieel electrisch kan maken. hele hoop regelkes en er is er ooit ene in geslaagd een jonge auto electrisch te maken (dacht corsa). OFFICIEEL!!!
    probleem is dat de wetgeving nu bijna jaarlijks veranderd en ik niet meer weet welke regels nog van toepassing zijn (eens mijn verbouwing af is en het bijberoep gestart, vlieg ik daar weer in)
    Last edited by fcapri; 02/05/2015, 08:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      zo te zien heeft 'm al z'n geld in z'n auto gestoken en had hij geen geld over voor een jeansbroek :-)

Comment

• https://www.facebook.com/events/945388028816051/

man man man

Comment

• Aangekondigd (aangevraagd?) in parade door de stad. Wat kan er daar nu aan mis gaan? Ik vind dat toch niet het meest doordachte plan ooit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
            Aangekondigd (aangevraagd?) in parade door de stad. Wat kan er daar nu aan mis gaan? Ik vind dat toch niet het meest doordachte plan ooit.
            ....dat is een beetje wat tuners definieert.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichten
              22222

The red beast ==> My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

Comment

• Het grote chiptuning topic!

Tijd voor het grote tjoening topic me dunkt.

DBR2 kan daar dan ook wat lopen zeiken.

Sent from over-priced mobile device
                U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Ik steun deze mannen wel,

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-n...ctie-a2306567/

In onze buurlanden mogen ze 2 keer zoveel als hier en hebben ze een DEFTIGE keuring. Als het zogezegde één Europa moet dat in elk land dus het zelfde zijn.

Wat van mij zou mogen:
                  - BBK
                  - Chiptuning -> Aanpassing naar taksen en verzekeringen
                  - Schroefkits op basis van TUV en niet op basis van Goca attesten
                  - Engine Swap -> Als alles mee aangepast wordt en er streng op wordt gecontroleerd dat het goed gedaan is (Dus sowieso een betere keuring)

Maar Ben Weyts loopt al weken te roepen dat er voor niks geld is, dus ik vrees dat het bovenstaande alleen maar bij dromen zal blijven.
                  Ik ben het volledig eens anderzijds zou het dan ook een verplichting moeten zijn om bij chiptuning andere remmen te steken.

Niet elk model natuurlijk, daar er modellen zijn die remmen van een zwaarder model hebben.

Een 114i met standaard 102 pk die dan 220 pk heeft zonder aanpassing van de remmen.
                  In de juiste handen bij sportief gebruik gaat die na 5 bochtjes gewoon niet meer remmen me dunkt.

Comment

• Bmw remmen zijn zowiso al nie de beste. Dus zo'n 114i'ke zal wel afzien wss.

Comment

• dat gaat zo foutlopen.
                      de agenten halen een paar 'mogelijks getunede' wagens van de baan. die gasten brengen HUN verhaal in de media.
                      der springen er direct ne heleboel tuners op om daar gaan te protesteren... met getunede wagens. terwijl ze waarschijnlijk niet de helft van het verhaal kennen.

dat is dus echt die agenten beetje gaan uitdagen. t zou mij nie verwonderen dat ze na het begin van die rondrit ineens heel ninove afsluiten en al die mannen controleren. t minste da niet in orde is, gaan die hun auto kwijtzijn.

een auto nemen ze niet zomaar in beslag, er zal wel iets geweest zijn dat niet klopte.
                      die met zen gtr heeft die blijkbaar terug maar moet hem origineel zetten. er zitten/zaten dus niet conforme dingen op? die gaan da echt niet doen omdat ge een chroom plaatje over uwe motor zet.

ze kiezen er precies wel de datum voor uit, 10mei... moederdag... en men ma woont daar iets verder. k ging normaal ninove vermijden op die dag, maar zal niet anders kunnen

Comment

• Heb zo het vermoeden dat het bij die plaatselijke commissaris warm onder de voeten begint te worden.......er wordt nl. een dikke bal teruggekaatst.

Comment

• Lol de eerste die ik zie op aanwezig een gechipte fiesta st, die kan hem meteen bij die 2 andere zetten xD

Comment

• Sorry zelfs een tdci

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                              Sorry zelfs een tdci [ATTACH]108286[/ATTACH]
                              Die moet inderdaad de slimste van de klas geweest zijn.
                              Op die evenementenpagina naam + nummerplaat + bewijs dat hij gechipt is achtergelaten.
                              Last edited by AocAoc; 02/05/2015, 19:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                vind dat echt flauw zulk antwoord, ze kunnen zoveel dingen doen die nog makkelijker geld opbrengen
                                Ze doen toch al alles waarmee makkelijk geld verdiend is.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                                  ....dat is een beetje wat tuners definieert.
                                  Moet ze ook niet allemaal over dezelfde kam scheren. Ge heb tuning en ge hebt tjoening. Het zijn vooral die van de 2e categorie dat de problemen veroorzaken.
                                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Ik steun deze mannen wel,

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-n...ctie-a2306567/

In onze buurlanden mogen ze 2 keer zoveel als hier en hebben ze een DEFTIGE keuring. Als het zogezegde één Europa moet dat in elk land dus het zelfde zijn.

Wat van mij zou mogen:
                                    - BBK
                                    - Chiptuning -> Aanpassing naar taksen en verzekeringen
                                    - Schroefkits op basis van TUV en niet op basis van Goca attesten
                                    - Engine Swap -> Als alles mee aangepast wordt en er streng op wordt gecontroleerd dat het goed gedaan is (Dus sowieso een betere keuring)

Maar Ben Weyts loopt al weken te roepen dat er voor niks geld is, dus ik vrees dat het bovenstaande alleen maar bij dromen zal blijven.
                                    Daar ben ik het volledig mee eens.
                                    En dat kost zelfs niks, in tegendeel, als ze het slim aanpakken kunnen ze daar nog geld aan verdienen.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• co² homologatie van een gechipte ?
                                      http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                                      Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                        Moet ze ook niet allemaal over dezelfde kam scheren. Ge heb tuning en ge hebt tjoening. Het zijn vooral die van de 2e categorie dat de problemen veroorzaken.
                                        Klein beetje voor te lachen klein beetje waarheid

Comment

• Dit gaat zo verkeerd aflopen... Wegblijven is de boodschap...
                                          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                          BMW F10 520da 2012
                                          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                                          X