Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• beetje verstaanbaar dat constructeurs zich indekken zowel owv garantie als omwille van hun vermogen politiek en verkoopwaarde....
    Last edited by teizman; 29/04/2015, 09:07.

Comment

• Soms dienen mensen iets meer hun gezond verstand te gebruiken.

Stel, je laat een huis zetten, sleutel op de deur. En na 1j ga je zelf wat steunmuren veranderen en na nog eens 6m merk je plots scheuren op omdat er te grote lasten zijn op bepaalde delen.
      Ga je dan ook garantie vragen van je bouwheer?
      Probably not.

Aan de andere kant, als je de voordeur na 6m verandert voor een mooier exemplaar en je fundering stort in, dan ligt dit waarschijnlijk niet aan je eigen aanpassing...

Is toch hetzelfde met je auto?
      De fabrikant zegt: Wij hebben die motor gemaakt, de shit werkt, blijf er aub met je fikken van af. Blijf je er niet af, kom dan niet zagen als er problemen zijn met je motor of verwante onderdelen.

Al de rest hangt af van hoe je om gaat met je dealer.
      Heb je het absolute onderste uit de kan proberen te halen bij de aankoop, wat liggen shoppen tussen dealers en bij elke dealer langsgeweest met het lager aanbod van een andere? Tja. Dan moet je natuurlijk ook niet verbaast zijn dat je dealer de kleine lettertjes volgt...
      2012 Volkswagen Golf R

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
        from the technical viewpoint, a connection exists between the modification and the damage. For example, a claim regarding the paintwork cannot be rejected because the vehicle concerned has been fitted with a more powerful engine.
        Dit vind ik dan toch wel het belangrijkste uit heel dat verhaal.
        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
          Dit vind ik dan toch wel het belangrijkste uit heel dat verhaal.
          tja is ook wel logisch hé, eventuele lakfouten staan compleet los van chippen...

Deze vind ik anders ook wel heel interessant...

Q. The TD1 code is displayed, but the customer says that no performance enhancements have been made to his/her vehicle. How can you check what has been modified?
          A.
          Only the manufacturer can check if the car has been modified. To do this, the control unit would have to be removed and sent to the manufacturer for testing. This process could take several weeks, and the customer would be charged for the cost of the testing. This cost could not be claimed under warranty or as goodwill.

Dus m.a.w. de bewijslast ligt altijd bij de klant. Als VAG zegt: 'geen garantie, er is gefoefeld' en de klant betwist dat (om welke reden dan ook), dan is het aan hem om het tegendeel te bewijzen. ECU verwijderen, opsturen, laten testen, paar weken auto kwijt en dat dus allemaal op eigen kosten!
          Last edited by Rueff; 22/04/2015, 11:18.

Comment

• de constructeur maakt die stuurdozen niet zelf maar bestelt die bij de verschillende leveranciers: bosch, magnetti marelli, enzovoort. Maw die sturen de stuurdoos gekregen van de klant zelf door naar de fabrikant.

en als die 'flag' gewijzigd kan worden, zal er ook wel iemand zijn om die wijziging terug ongedaan te maken. 't is software en alle software is op de duur te hacken.
            www.peugeotforum.be

Comment

• Wie de stuurdozen maakt doet er weinig toe, het is de constructeur die ze programmeert. Dus die gaat helemaal niets doorsturen.
              En tuurlijk kun je wijzigingen ongedaan maken, maar er blijven altijd sporen achter.

Zoals Rueff zegt, de bewijslast ligt bij de klant!
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                tja is ook wel logisch hé, eventuele lakfouten staan compleet los van chippen...

Deze vind ik anders ook wel heel interessant...

Q. The TD1 code is displayed, but the customer says that no performance enhancements have been made to his/her vehicle. How can you check what has been modified?
                A.
                Only the manufacturer can check if the car has been modified. To do this, the control unit would have to be removed and sent to the manufacturer for testing. This process could take several weeks, and the customer would be charged for the cost of the testing. This cost could not be claimed under warranty or as goodwill.

Dus m.a.w. de bewijslast ligt altijd bij de klant. Als VAG zegt: 'geen garantie, er is gefoefeld' en de klant betwist dat (om welke reden dan ook), dan is het aan hem om het tegendeel te bewijzen. ECU verwijderen, opsturen, laten testen, paar weken auto kwijt en dat dus allemaal op eigen kosten!

Dat bedoel ik dus. Als ik zoiets aan de hand krijg, mogen zij maar uitleggen dat hij niet origineel staat

Negatieve bewijslast wordt zelden aangenomen in zoiets.
                That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Dan gaat ge gelijk Nathalieke met de roze A5 een proces moeten beginnen tegen VAG.
                  Sowieso een hoop miserie en kosten waar de meesten in dat geval tegenop gaan zien
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gahan Bekijk Berichten
                    En trouwens als ik google is het in elk artikel"het schijnt" en "het zal" maar nergens een produktiemodel te vinden omdat deze gewoonweg nooit is uit gekomen
                    Dus jij beweert dat ik dit uit mijn duim zuig? Ok,zalig zij de armen van geest..
                    Hoe roestiger het dak,hoe natter de kelder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                      Dus jij beweert dat ik dit uit mijn duim zuig? Ok,zalig zij de armen van geest..

Luc,

Ondertussen ook verschillende mensen erover aangesproken die er meer van zouden kunnen weten.
                      Die plus versie is nooit uitgebracht, er waren idd plannen.

In de US heb je wel een S3 met het premium plus pakket, maar dat slaat eigenlijk op full option.

Toevallig foto's of papieren van de wagen?

Zou wel zot zijn als het wel degelijk klopt.
                      Statistics

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                      Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Luc,

Ondertussen ook verschillende mensen erover aangesproken die er meer van zouden kunnen weten.
                        Die plus versie is nooit uitgebracht, er waren idd plannen.

In de US heb je wel een S3 met het premium plus pakket, maar dat slaat eigenlijk op full option.

Toevallig foto's of papieren van de wagen?

Zou wel zot zijn als het wel degelijk klopt.
                        Awel ,als ik hem zie,donderdagnamiddag 9/10,zal ik er hem achter vragen,maar zelf zie ik het nut niet ervan in om daarover te liegen,en eerlijk mocht het een vijfcyl.zijn zou je het toch horen?,op ralenti is het een grasmaaier

Comment

Nee maar uwe collega wel(waarschijnlijk)

Comment

Awel ,als ik hem zie,donderdagnamiddag 9/10,zal ik er hem achter vragen,maar zelf zie ik het nut niet ervan in om daarover te liegen,en eerlijk mocht het een vijfcyl.zijn zou je het toch horen?,op ralenti is het een grasmaaier
                            Ben ook benieuwd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gahan Bekijk Berichten
                              Nee maar uwe collega wel(waarschijnlijk)
                              Zou me sterk verwonderen,hij weet dat ik nieuwsgierig geworden ben en op zoek ben naar informatie,ik sluit niks uit,mocht het zo zijn,zal ie rap door de mand vallen...

Comment

• Heeft er iemand ervaring met het Chiptunen van de BMW F20 reeksen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door denechtew Bekijk Berichten
                                  Heeft er iemand ervaring met het Chiptunen van de BMW F20 reeksen?
                                  Die ga je éérder op een bmw forum vinden. Bimmerboard bv

Comment

• Inderdaad, daar zitten er verschillende. Tot nu toe heb ik nog geen problemen gelezen.

Comment

• auto in beslag genomen door politie,
                                      omdat ze vermoeden dat hij niet origineel staat en dus gechipt is ,
                                      nu al weken niets meer gehoord over wat we moeten doen om de auto vrij te krijgen
                                      iemand ervaring hiermee?

Comment

• eerste post... tuningkid!

Comment

• Lol here we go again

Comment

Working...
                                          X