Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• CaliforniaDream
    replied
    dpf delete is slecht voor het milieu, daar niet van. Maar iemand die een dpf delete doet maakt het milieu even hard kapot dan dat één vegetariër het milieu red aka het maakt geen bal uit want het is zoveel na de komma.
    Als je echt inzit met het milieu koop je gewoon al geen diesel omdat deze toch vervuilender dan een benzine. Wat niet wilt zeggen dat een benzine geen roetdeeltjes heeft.
    Het probleem is dat injectoren zoiezo voor meer fijn stof zorgen en hoe fijner men deze regelt, hoe fijner de deeltjes, waardoor deze via onze longen in het bloed komt.

Leave a comment:

• krikkie
    replied
    Hehe nagel op de kop

Leave a comment:

• dixie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
    Voor de eigen wagen dpf verwijderen dat is allemaal ok voor velen. Ben eens benieuwd hoe er gereageerd zou worden indien alle buren dit ook deden of als er vrolijk zonder dpf wordt gereden in de buurt waar de kinderen naar school gaan.
    Nee dan zouden de meesten moord en brand schreeuwen maar voor de rest doen de kindjes niks dan heel de dag voor de TV liggen of op hun tablet spelletjes spelen , 10000 liter Cola per jaar drinken en zoveel mogelijk junk food eten en zeker niks van sport doen, maar die DPF delete word hun ondergang..

Leave a comment:

• Hozee
    replied
    Er zijn op het net discussies te vinden over het feit of een DPF wel zo heiligmakend is als men beweert i.v.m. met de extra fijne stof die wordt uitgestoten na regeneratie.
    Naar 't schijnt, volgens onderzoek, zijn die extra fijne deeltjes nog gevaarlijker voor de longen.
    Of het waar is of niet laat ik mij niet over uit maar het stemt wel tot nadenken.

Een goed getunde diesel met optimale brandstofafstelling zal nagenoeg niet roken en zodoende het milieu niet zo zwaar belasten als men denkt daarom heb ik persoonlijk geen probleem met DPF verwijdering, zeker wanneer die problemen dreigt te geven.

Met "rookbommen" heb ik absoluut wel een probleem dat keur ik onvoorwaardelijk af.
    Last edited by Hozee; 13/03/2015, 00:38.

Leave a comment:

• BlackHorse
    replied
    Als een roetfilter goed werkt zou ik die gewoon laten steken . Alleen als hij problemen geeft zou ik hem verwijderen .
    Voor een iets betere gasrespons , iets meer pk en iets minder verbruik heb ik het niet ervoor over om zwarte eindtips , doemp en vuilere achterbumper te hebben.
    Mensen die een diesel gebruiken voor langere ritjes gaan hun roetfilter pas op 300000km moeten vervangen en tegen dan staat dat spel op een schip naar afrika.

Leave a comment:

• cooper s
    replied
    Voor de eigen wagen dpf verwijderen dat is allemaal ok voor velen. Ben eens benieuwd hoe er gereageerd zou worden indien alle buren dit ook deden of als er vrolijk zonder dpf wordt gereden in de buurt waar de kinderen naar school gaan.

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
    Ach ja je roetfilter zal wel helpen tegen kanker terwijl op mijn werk tientallen kranen werken van de jaren 90 die heel de dag roet uitstoten van duizenden auto's en dan nog de oude euro 2-3 vrachtwagens die we hebben... Ik werk in de industrie en hetgeen wij dagelijks uitstoten door te werken/branden/rijden is meer dan jullie wagens samen in heel hun levensduur. Ikzelf rij met benzine
    Ik begrijp je hoor en ik heb ook niks tegen oude roetdiesels enzomeer. Maar als je een roetfilter hebt, die bewust gaan verwijderen, dat begrijp ik niet goed.

Leave a comment:

• ReV
    replied
    Ach ja je roetfilter zal wel helpen tegen kanker terwijl op mijn werk tientallen kranen werken van de jaren 90 die heel de dag roet uitstoten van duizenden auto's en dan nog de oude euro 2-3 vrachtwagens die we hebben... Ik werk in de industrie en hetgeen wij dagelijks uitstoten door te werken/branden/rijden is meer dan jullie wagens samen in heel hun levensduur. Ikzelf rij met benzine

Leave a comment:

• Hozee
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Hozee, jij rijdt toch met een aanzienlijke berg koppel hé? Hoe rij jij met je wagen? Beul je die regelmatig af? Hoelang rij je al met tuning?
    Ik wil alleen dit kwijt: Ben heel zuinig met mijn speelgoed, beulen hoort daar absoluut niet bij.
    Hoe dan ook, het is elke rit opnieuw genieten.
    Last edited by Hozee; 13/03/2015, 00:34.

Leave a comment:

• arbe
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Een roetfilter is ter preventie van kanker. Welke politieke partij is voor?
    De correlatie is als volgt: hoe meer DPF's er verwijderd worden hoe meer kanker er is.

De meetapparatuur van de keuring zal in de toekomst trouwens ongetwijfeld nauwkeuriger worden.
    Hier kan ik't mee eens zijn. Tunen kan ik begrijpen, roetfilter verwijderen niet. Gaat over onze gezondheid, dat kunt ge toch gewoon niet verwijderen zonder gewetenswroeging?

Leave a comment:

• Gere
    replied
    Een roetfilter is ter preventie van kanker. Welke politieke partij is voor?
    De correlatie is als volgt: hoe meer DPF's er verwijderd worden hoe meer kanker er is.

De meetapparatuur van de keuring zal in de toekomst trouwens ongetwijfeld nauwkeuriger worden.
    Last edited by Gere; 12/03/2015, 20:27.

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
    Omdat de wagen beter rijdt? Gasrespons. Omdat we autofreaks zijn en niet voor groen stemmen?
    Ik stem niet voor groen, maar ben toch pro roetfilter.

Leave a comment:

• ReV
    replied
    Omdat de wagen beter rijdt? Gasrespons. Omdat we autofreaks zijn en niet voor groen stemmen?

Leave a comment:

• dka
    replied
    Waarom altijd die roetfilters verwijderen?

Leave a comment:

• Intexxor
    replied
    Hozee, jij rijdt toch met een aanzienlijke berg koppel hé? Hoe rij jij met je wagen? Beul je die regelmatig af? Hoelang rij je al met tuning?

Leave a comment:

• Hozee
    replied
    Ja klopt de mijne is euro4, geen probleem maar kan mij niet meer herinneren dat het over euro5 ging.
    Maar goed, dus euro5 mag dan ook geen probleem zijn, als ik het goed begrijp.

Leave a comment:

• Geert DVX
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
    Hangt ook af hoe goed de tuner zijn werk doet m.b.t. de brandstofefficiëntie.
    Een getunde diesel die zonder DPF quasi niet rookt zou zonder problemen de euro5 norm moeten doorstaan op de keuring, een rookbom uiteraard niet.
    Heeft blijkbaar te maken met de ruime marge op de meetapparatuur van de keuring

Hier een draadje over dit onderwerp op dit forum: http://www.autoforum.be/showthread.p...euring-geweest

Maar eerlijk gezegd voel ik mij ook niet echt op mijn gemak als ik iets niet zeker weet.
    Misschien dat iemand van de tuners daar meer over weet te zeggen.
    Hozee, denk dat wij hier een zeer lang gesprek over hebben gehad.
    Vergeet niet dat de afwijking vooral in rijdende toestand is (deel en vollast) en bijna niet als hij stil staat (nullast).
    Wagen wordt op de keuring in nullast gemeten.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
    Heb hier zopas reclame in handen gekregen van een bepaald automerk die één van zijn modellen verkoopt , beiden diesel, euro 5.

De 180 pk versie staat vermeldt : euro 5
    De 160 pk versie staat er : euro 5 + DPF.

Kan je er dan hier vanuit gaan dat de 180 PK versie niet is uitgerust met een DPF en zonder problemen door de autokeuring geraakt ?

Ik zou namelijk graag mijn filter laten verwijderen maar dan wil ik zeker zijn dat de autokeuring geen probleem zal zijn. Mijn voituur is natuurlijk van een ander merk.
    Zijn er al mensen die een camionet/buske met de euro 5 norm de filter hebben laten verwijderen en zonder problemen door de keuring zijn geraakt ?
    roetfilter is verplicht ook al zou de motor voldoende schoon zijn, de 2.1 van benz komt zonder dpf aan de normen, toch is't verplicht

Leave a comment:

• ReV
    replied
    Klopt op mijn s40 2.0d had ik dit ook gedaan en kreeg een andere wagen in de plaats, vinniger zuiniger enz. Vooral de gasrespons was veel beter

Leave a comment:

• Diabolic
    replied
    Er zijn nochtans veel voordelen verbonden aan het verwijderen van een dpf. Het lagere verbruik en betere gasrespons lijken mij de voornaamste.

Leave a comment:

Working...
X