Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
    Ik heb dat vooral gedaan owv octaanverhoging. Nu ik rij ook op 30% ethanol

    Mss ga ik de methanol droppen en E50 rijden.
    nu met die klopsensoren en ECU die de ontsteking regelt, is dat toch eigenlijk niet meer nodig? ge moet trouwens al VEEEEEL methanol of ethanol gaat inspuiten om iets wat verhoging te hebben. eens ge boven de 50% gaat met methanol gaan u bougiekes afzien (verbrandingstemp te hoog). methanol is maar een 116oktaan geloof ik.
    50% benzine 98oktaan en 50% methanol zou je nog maar een 107 oktaan geven en bij een atmo motor met een compressie van boven 10:1 heb je alweer te weinig (een turboblok al zeker en moet de ECU weer inspringen).
    andere oktaanboosters geen optie geweest? (TEL, toluene, MTBE, ...).

    moet ge maar eens gaan uitzoeken hoe nitro methane werkt (kan je me dan zeggen hoe ik het moet doen en blaas ik geen blokjes op) . dat geeft zowat het effect van dynamietstaven in u cilinders te steken. in beperkte mate haal je veel vermogen winst, bij teveel krijg je een external combustion engine...

    zou het eens op de golf willen proberen, maar dan moet ik een complete electronische injectie gaan bijbouwen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
      nu met die klopsensoren en ECU die de ontsteking regelt, is dat toch eigenlijk niet meer nodig? ge moet trouwens al VEEEEEL methanol of ethanol gaat inspuiten om iets wat verhoging te hebben. eens ge boven de 50% gaat met methanol gaan u bougiekes afzien (verbrandingstemp te hoog). methanol is maar een 116oktaan geloof ik.
      50% benzine 98oktaan en 50% methanol zou je nog maar een 107 oktaan geven en bij een atmo motor met een compressie van boven 10:1 heb je alweer te weinig (een turboblok al zeker en moet de ECU weer inspringen).
      andere oktaanboosters geen optie geweest? (TEL, toluene, MTBE, ...).

      moet ge maar eens gaan uitzoeken hoe nitro methane werkt (kan je me dan zeggen hoe ik het moet doen en blaas ik geen blokjes op) . dat geeft zowat het effect van dynamietstaven in u cilinders te steken. in beperkte mate haal je veel vermogen winst, bij teveel krijg je een external combustion engine...

      zou het eens op de golf willen proberen, maar dan moet ik een complete electronische injectie gaan bijbouwen
      Euh een methanol/water mengsel of Exx mengsel zorgt er juist voor dat uw verbranding koeler is. Pure methanol zou idd heter worden.

      Door hoger octaan kan ik meer turbodruk draaien. Op mijn wagen is 14 psi doenbaar op puur 98. Maar voorontsteking is niet heel super dan. Op E30 en 14 psi is voorontsteking perfect. Zelfs op 16.5 psi. Met methanol/water erbij kan ik 20 psi draaien en voorontsteking is nog beter dan 14 psi met enkel 98.

      Nitromethaan ga ik nie proberen. Zou slecht zijn voor de internals van het blok
      F20 M135i

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
        Serieus golvende curve na 4000tr/m, wielslip?
        Weet ik eigenlijk niet,was bij Kempower en daar mag je er niet bij blijven en info geeft die ook niet,de baas is echt ne triestige mens....

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
          Heb je hem nog? Zal wel bruut gereden hebben. Nice dat je dat gedaan hebt. Mijn stage 1 turbo heeft ook groter compressor wiel.
          Nee is al 4 jaar geleden verkocht,was zeer snel,heb er eens een dragrace mee gedaan en op 400mt haalde ik 211 per uur,de enige wagens die die dag sneller waren was een Porsche Carrera GT (216 per uur) en een Ferrari F40 (214 per uur),de Lambourghini Gallardo LP 560 haalde 209 per uur op 400 mt.

          Comment


          • Ja klopt, ben ooit ook eens bij hem geweest voor info en ik had toen ook geen goed gevoel bij die kerel.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
              Ja klopt, ben ooit ook eens bij hem geweest voor info en ik had toen ook geen goed gevoel bij die kerel.
              Ik kan nogal goed met mensen om,maar de baas (Jan) van Kempower is de meest irritante en klant onvriendelijke mens die ik ooit ontmoet heb...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Ik ken het gevoel wel hoor. Heb met m'n Buell (een korte naked, zonder windbescherming!) ook al 240 op de teller geknald. Achterop bij de blade van m'n broer ooit 260. Ik wil maar zeggen, iedereen kan zoiets, je hoeft daar helemaal geen goed motorrijder voor te zijn.
                "tunneleffect" al meegemaakt? Dan ben je pas hard aan het gaan.
                Maar veronderstel dat 240 op een naked niet te doen is. De druk die je dan krijgt is toch "erover"?
                Last edited by Geert DVX; 21/02/2015, 11:22.

                Comment


                • Iets achteruit gaan zitten en op de benzinetank gaan liggen.
                  Anders idd niet te doen.

                  Comment


                  • http://www.autofans.be/reportages/no...ptuning-legaal

                    Comment



                    • Daar staat niks nieuws in.

                      Comment


                      • Dat van die verzekering is wat vaag. Vanaf een bepaald vermogen val je onder "sportwagen" (ik dacht ergens 220pk ofzo, ben het niet zeker). Dus als je 250 pk hebt en je laat die tunen tot 300pk dan blijf je onder sportwagen vallen en zal je BA dus NIET stijgen. Zelfs al pleur je er 500pk in, dan nog blijf je evenveel BA betalen.

                        Comment


                        • mijn peugeot 207 CC THP met 150 pk viel zelfs onder de categorie sportwagen ... had iets te maken met geen volwaardige achterbank of zoiets...
                          anyway autoke is al lang weg
                          2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                          2009 - Yamaha R1 Model 2008

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Dat van die verzekering is wat vaag. Vanaf een bepaald vermogen val je onder "sportwagen" (ik dacht ergens 220pk ofzo, ben het niet zeker). Dus als je 250 pk hebt en je laat die tunen tot 300pk dan blijf je onder sportwagen vallen en zal je BA dus NIET stijgen. Zelfs al pleur je er 500pk in, dan nog blijf je evenveel BA betalen.
                            vlg mij is sportwagen vanaf bepaalde verhouding gewicht/vermogen, ik herinner me van vroeger dat een jetta gt (of audi 80 gte, niet meer zeker)2 deurs een sportwagen was, en de iets zwaardere 4 deurs niet
                            http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                            Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

                            Comment


                            • ik denk dat het van verzekering tot verzekering afhangt en eventueel hun ervaringen met dat type wagen.
                              mijn eerst capri (2.0S met 101pk) stond bij mijn verzekering destijds omschreven als 'sportcoupé' en 'risicowagen' waardoor goedkoop verzekeren al helemaal wegviel. dit was dan vooral te wijten aan zijn reputatie (achterwielaandrijving, alle gewicht vooraan en totaal geen grip op nat wegdek). nogthans had die maar 101pk en was die toch 990kg (een escort RS2000 zit onder de 800kg en had 120pk).

                              men maat had gelijkaardig voor met zijn moto. hij had een CB600 hornet gekocht met 95pk en wou die inschrijven als 21jarige. komt bij de verzekering toe en die zegt direct: 95pk als 21jarige, nope, krijgt ge waarschijnlijk niet verzekerd.
                              die verzekeringsagent duikt in de papieren en zegt dan ineens: aha, ne hornet is ne naked bike, dan is't geen probleem.
                              had hij een oudere CBR600 gekocht met 95pk (het oude cbr blok zit namelijk in de nieuwere CB motoren) dan kreeg hij die niet verzekerd, want een cbr met zijn kuipen is een racemoto, en een cb is een naked cruizemoto. zelfde gewicht, zelfde motorblok, zelfde pk's.
                              ik schreef op die zelfde moment een CBR900RR in als 22jarige en voor mijn verzekering was het allemaal geen probleem. eens boven de 600CC zat ik zowieso in de hoogste klasse (al was da nu ne honda shadow 750 met 50pk of ne hayabusa 1300 met 185pk). ik reed met voorlopig rijbewijs moto (toont maar eens hoe debiel ze zijn bij verzekeringen, nen 21jarige krijgt met moeite ne 600 verzekerd, ne 22jarige schrijft eender wat in zonder problemen)

                              Comment


                              • ik snap de logica van verzekeraars niet. ( doen bij mij altijd moeilijk als er betaald moet worden.)

                                Comment


                                • Misschien kan br performance even toelichten hoe het staat met die nieuwe wet?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                                    Ik kan nogal goed met mensen om,maar de baas (Jan) van Kempower is de meest irritante en klant onvriendelijke mens die ik ooit ontmoet heb...
                                    Idem hier, tiental jaar geleden ook is binnengelopen daar, was ook mijn indruk...
                                    2011 Porsche Boxster S Black Edition

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      vlg mij is sportwagen vanaf bepaalde verhouding gewicht/vermogen, ik herinner me van vroeger dat een jetta gt (of audi 80 gte, niet meer zeker)2 deurs een sportwagen was, en de iets zwaardere 4 deurs niet
                                      Mijn Fiat Marea 1.6 stationwagon werd zelfs als sportwagen gezien, ik had 103 pk. Omdat ik boven de 100 pk zat zei de verzekering.
                                      autofans.be

                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                      Comment


                                      • "Etienne" = overduidelijk tuningkid
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                        Comment


                                        • Onze kruisvaarder zet zijn strijd verder

                                          Comment

                                          Working...
                                          X