Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Vind ik ook wel iets goed die carpass, voor zover de garages alles correct invoeren uiteraard. Vandaag ben ik nog naar de keuring geweest om de 318d te laten keuren voor verkoop. Zie ik thuis op die carpass dat de km-stand van het laatste onderhoud er niet opstaat. Nochtans bij een officiële dealer gebeurd.
    Niet alle ingegeven standen worden afgedrukt. Anders zal het nogal een lijst zijn. Zolang ze oplopend zijn is het ok.

Comment

• De Carpass heeft zeker zijn nut, maar om er nu zoveel waarde aan te hechten. Ik heb (tot mijn grote verbazing) gemerkt dat het niet een waterdicht systeem is, verre van.

De voorbije 2 jaar toch al +/- 10 auto's zien langskomen met teruggedraaide tellers. Gaande van 60-70k met in werkelijkheid 120k, tot de topper, een A6 Avant met 90k die eigelijk al.....380k had gelopen!

Het leeuwendeel van die auto's was net aangekocht door de nieuwe eigenaar, 2dehands keuring ok, papieren erbij, inclusief een (in mijn ogen originele) carpass. Overal stond er de 'valse' kmstand op. Waren dat nu nagemaakte papieren, of toch echte maar met valse info op, of van een andere wagen, geen idee.

Ga je doorvragen, kan je wel bij elk van die wagens vraagtekens stellen bij de verkoop...verkoopsadres was een bedrijventerrein, verkopers hadden slechts 1 sleutel, geen onderhoudshistoriek, onbekend bij de garage van herkomst, etc.

Weet dat er 4 van deze uiteindelijk "voor export" verkocht zijn geweest door de nieuwe eigenaar, en met veel verlies schat ik...drama's voor die mensen.

Dus niet zomaar de papieren geloven, als je gaat kijken voor een 2dehands wagen...je ziet vaak meer aan de 'slijtage' plekken dan aan de kilometerstand!
      Last edited by TooTall; 04/02/2015, 08:04.
      Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
        De Carpass heeft zeker zijn nut, maar om er nu zoveel waarde aan te hechten. Ik heb (tot mijn grote verbazing) gemerkt dat het niet een waterdicht systeem is, verre van.

De voorbije 2 jaar toch al +/- 10 auto's zien langskomen met teruggedraaide tellers. Gaande van 60-70k met in werkelijkheid 120k, tot de topper, een A6 Avant met 90k die eigelijk al.....380k had gelopen!

Het leeuwendeel van die auto's was net aangekocht door de nieuwe eigenaar, 2dehands keuring ok, papieren erbij, inclusief een (in mijn ogen originele) carpass. Overal stond er de 'valse' kmstand op. Waren dat nu nagemaakte papieren, of toch echte maar met valse info op, of van een andere wagen, geen idee.

Ga je doorvragen, kan je wel bij elk van die wagens vraagtekens stellen bij de verkoop...verkoopsadres was een bedrijventerrein, verkopers hadden slechts 1 sleutel, geen onderhoudshistoriek, onbekend bij de garage van herkomst, etc.

Weet dat er 4 van deze uiteindelijk "voor export" verkocht zijn geweest door de nieuwe eigenaar, en met veel verlies schat ik...drama's voor die mensen.

Dus niet zomaar de papieren geloven, als je gaat kijken voor een 2dehands wagen...je ziet vaak meer aan de 'slijtage' plekken dan aan de kilometerstand!
        Tuurlijk is het niet waterdicht. Ingevoerde wagens hebben geen historiek.
        + belgische wagens -> Als ze nu de km stand terug zetten net voor ze ergens binnen gaan. Dan wordt die nieuwe km stan doorgegeven. Die je dit op regelmatige basis, dan kan je heel wat "foefelen".

Comment

De Carpass heeft zeker zijn nut, maar om er nu zoveel waarde aan te hechten. Ik heb (tot mijn grote verbazing) gemerkt dat het niet een waterdicht systeem is, verre van.

Dit is interessant! En hoe wist jij dan de juiste km-stand?

My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

Comment

• Ik kan zo kerel die E46 M3 had gekocht. Bleek dat ding 4x meer km's te hebben dan hij dacht lol.

Comment

Kan wel kloppen hoor, ik hoorde een tijdje geleden dat er in België enkele mensen zijn die de server van Car Pass hebben gekraakt en tegen betaling de km standen aanpassen... Wat er van waar is weet ik niet maar in een land als België is natuurlijk alles mogelijk...

Comment

• met alles is te foefelen. mijn km'standen kloppen ook van geen kanten, heb al 2x de teller moeten 'herstellen/vervangen'

mijn capri zou 110 000km hebben, terwijl er onderhoudsfacturen in de auto zitten die beweren dat die 20jaar terug al boven de 100k zat (en ik kocht die op 98k km). ook bij de keuring klopt het langs geen kanten. vermoedelijk zit die al over de 300k en dat houd ik ook aan.

hoge km's maken echt geen drol uit, je kan een auto onderhouden dat die met 300k km beter is dan ene die kapot getrokken is met minder dan 100k km. ik vind het gewoon een flutreden om de prijs van een auto te kelderen. eigenlijk positief voor mij want ik koop enkel hoge km autos (die hebben zichzelf bewezen en iemand die meer dan 300k met een auto rijd, heeft die zowieso onderhouden).

ivm dat kraken van de database. wat gebeurd er op de keuring, als je daar een uitdraai van de carpass hebt met 5km standen op
                bv
                2007: 10 000
                2009: 70 000
                2010: 90 000
                2012: 140 000
                2014: 180 000

en ineens krijg je bij de keuring een nieuw blad waar dan compleet andere getallen opstaan. je kan de server dan wel kraken, maar het afgedrukte exemplaar in de auto blijft onveranderd

Comment

• Ben eens benieuwd of ze het zien bij de mini donderdag.

Bij Audi heb ik het al gezien dat ze dat vermelden.
                  Volvo V90 D4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Ik kan zo kerel die E46 M3 had gekocht. Bleek dat ding 4x meer km's te hebben dan hij dacht lol.
                    Die A6 was echt wel dramatisch.

De oorspronkelijke reden waarom hij langskwam was "ik heb een probleem met de centrale vergrendeling, als ik de auto opendoe dan gaan de pinkers wel maar ik wil graag een piepje horen"

ok, hij komt langs, ik lees de wagen uit (en probeer dat ontgrendelen eens)...in plaats van 2 "trage" knippers begint die A6 daar met zijn pinkers te knipperen dat het niet meer normaal was...ik zeg "dat is niet echt uw ontgrendeling, dat is precies uw alarm dat afgaat, maar dan zonder geluid?"

Toeter eens testen, maar die deed het niet. Eens kijken naar het contactslot, en met 1 hand trok ik zo de afdekkap van het stuurhuis los.

Dan maar eens de toeter opgezocht, draden waren gewoon doorgeknipt.

Toen bleek dat ook de ruitenwissers en de pinkers het niet deden. Oh en de lichten ook niet.

Ge zou denken dat het niet waar is ofzo, maar helaas...uiteindelijk is die jongen 4 keer langsgeweest, telkens met andere problemen. Niets aan te doen. Gekocht van een "oude man" bij hem thuis, alleen bleek dat er nu als hij langsging er iemand anders woonde. Carpass in orde, 90k...
                    Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Kan wel kloppen hoor, ik hoorde een tijdje geleden dat er in België enkele mensen zijn die de server van Car Pass hebben gekraakt en tegen betaling de km standen aanpassen... Wat er van waar is weet ik niet maar in een land als België is natuurlijk alles mogelijk...
                      Was wel te denken dat daar weer gefoefeld mee ging worden. Nu, 't is natuurlijk wel moeilijker geworden om te foefelen, da's toch ook al iets.

My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

Comment

De oorspronkelijke reden waarom hij langskwam was "ik heb een probleem met de centrale vergrendeling, als ik de auto opendoe dan gaan de pinkers wel maar ik wil graag een piepje horen"

ok, hij komt langs, ik lees de wagen uit (en probeer dat ontgrendelen eens)...in plaats van 2 "trage" knippers begint die A6 daar met zijn pinkers te knipperen dat het niet meer normaal was...ik zeg "dat is niet echt uw ontgrendeling, dat is precies uw alarm dat afgaat, maar dan zonder geluid?"

Toeter eens testen, maar die deed het niet. Eens kijken naar het contactslot, en met 1 hand trok ik zo de afdekkap van het stuurhuis los.

Toen bleek dat ook de ruitenwissers en de pinkers het niet deden. Oh en de lichten ook niet.

Ge zou denken dat het niet waar is ofzo, maar helaas...uiteindelijk is die jongen 4 keer langsgeweest, telkens met andere problemen. Niets aan te doen. Gekocht van een "oude man" bij hem thuis, alleen bleek dat er nu als hij langsging er iemand anders woonde. Carpass in orde, 90k...
                        My god!!! Je zal het maar tegenkomen...

Moet echt klote zijn voor die mensen.
                        Ergste is dat je er weinig aan kan doen.
                        Goed uit de doppen kijken bij 2dehands wagens, en idd op slijtage plekken kijken.
                        Obsequium amicos, veritas odium parit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                          Met andere woorden, als ze écht willen kunnen ze er dus aan.
                          Neen hoor want Geert beweert dat dit nooit zal gebeuren, dus die mail van de car-pass is dus dikke onzin.
                          En wie kan het beter weten dan Geert ?

Comment

Even een paar bedenkingen :

1/ Allemaal defecten die de koper dus gewoonweg 'vergeet' te controleren op het moment van de aankoop en gij als volleerd "garagist" wél weet ?

2/ Waar is uw bewijs dat deze wagen werd teruggedraaid ?

3/ Niet onbelangrijk : hoe betrouwbaar is uw chinese brol om dan jouw 'klanten' een correcte diagnose te geven ?

4/ Klanten die beroep doen op uw "diensten" als "ontvanger-van-giften-op-parkings-in-Hasselt" is natuurlijk om problemen vragen !

Kwakzalverij is van alle tijden blijkbaar, zelfs met een chinese VCDS.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Dit is interessant! En hoe wist jij dan de juiste km-stand?
                              Kwakzalvers zijn heden blijkbaar dé referentie om juiste informatie te verschaffen.

Dit had ik ook graag geweten hoe onze TooTall dit zomaar uit zijn mouw kan schudden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                Klopt. ELKE wagen wordt ingeschreven. En wij doen niet enkel chiptuning hoor.
                                Ah ja, DPF filters eruit kloppen om wat meer roet in het milieu te stoten, dat doen ze bij DVX ook tegenwoordig. Als het maar opbrengt hé Geert.

Doen ze eens moeite in Europa voor een schoner milieu, komt Greet dat weer verpesten....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk Berichten
                                  Is een chiptuning zichtbaar voor de garage of andere derde? DVX zegt van wel, BR van niet...
                                  Ik ken zelfs iemand die zegt : "misschien wel, misschien niet".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                    Ik ken zelfs iemand die zegt : "misschien wel, misschien niet".

ééé die ken ik ook
                                    Volvo V90 D4

Comment

• Zo, het topic is weer vervuild.
                                      Wordt echt eens tijd dat je een roetfilter in je muil steekt, TK.

Comment

• zeg je dealer dat ze je moeten verwittigen voor ze een ECU update doen indien nodig en je hebt geen probleem... en ECU updates komen heel weinig voor.
                                        dat een merk als VAG zo de asshole uithangt geloof ik direct, dat ze bij BMW onmiddelijk de tuning ongedaan maken geloof ik voor geen meter
                                        lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                          Zo, het topic is weer vervuild.
                                          Wordt echt eens tijd dat je een roetfilter in je muil steekt, TK.
                                          Dat is een verboden verbouwing, en dat mag niet Hozee.

Comment

Working...
                                          X