Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Idd als ik een eco run doe met de cupra haal ik 7 à 7,2 op een tank. Rij ik stevig door en vlot haal ik rond de 9. Ik koop geen hothatch met 280pk voor her verbruik daar heb je ander spul voor en voor een zespitter turbo valt jullie verbruik goed mee maar das BMW hee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Ik heb in het anderhalf jaar met m'n auto welgeteld 1 eco run gedaan.

Het is gewoon pokkesaai en daar dient, in jouw geval, 340pk niet voor....
      Meh, dan had hij beter een 335i gekocht he als hij niet ging ecorijden.
      Goed, het blijft een ietwat vreemde combo, hybride 335i, maar ja...

Comment

• Nee, hoeft van mij ook niet. Maar 2l verschil terwijl wij rustig rijden en hij met Panamera's speelt is toch zeer vreemd.

Comment

• Al die lage verbruikcijfers hier

Ik kan precies beter een 335 AH kopen, met een sportieve rijstijl maar 9ltr verbruiken

Comment

• doen kefkie
            http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
            Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Al die lage verbruikcijfers hier

Ik kan precies beter een 335 AH kopen, met een sportieve rijstijl maar 9ltr verbruiken
              Iets zegt me dat jij zo'n 335 AH ook niet onder de 13L krijgt
              2010 Opel Astra H 1.7 CDTI Ecoflex Cosmo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten

Iets in mij zegt dat als hij een rondritje gaat doen met een AH, dat die batterijen even hard gaan roken als zijn remmen.
                Statistics

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand

Comment

• Ik denk als ik inderdaad sportief zou rijden het een eind boven de 10 gaat zijn.
                  Rij er te weinig mee om te testen.
                  Deze week veel mee gereden (650km) maar 't weer wilde niet mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                    Ik wou net hetzelfde zeggen
                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• al een tijdje zitten zoeken op het forum hier (ook via zoekfunktie ) ivm ervaring van het tunen van een audi voorzien van een multitronic....
                      Kan er mij iemand helpen?

alvast dank voor eventuele links of feedback.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten
                        al een tijdje zitten zoeken op het forum hier (ook via zoekfunktie ) ivm ervaring van het tunen van een audi voorzien van een multitronic....

http://www.apec-chiptuning.be/dsg-tuning/
                        Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• DSG/S-tronic is iets anders dan een Multitronic.

ik heb altijd gelezen en gehoord dat een Multitronic niet zo goed tegen een tuning kan, allezinds niet tegen een te hoog koppel.

Comment

• multitronic staat er ;-)

vroeger was dat dikke shit voor te chippen, kon niks aan...
                            voila idem als Kefkie...
                            Last edited by Fred-RS; 09/01/2015, 12:51.
                            Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid spotnamen worden trouwens altijd met een kleine letter geschreven
                            ->
                            Vandaar dat het tuningkid is dus...

Comment

• Bij chippen gegarandeerd brokken je mag al tevreden zijn als ie zo al heel blijft heb verschillende klanten met een multi en iedere wagen is er al voor binnen geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten
                                al een tijdje zitten zoeken op het forum hier (ook via zoekfunktie ) ivm ervaring van het tunen van een audi voorzien van een multitronic....

Multitronic is te tunen maar daar is toch enige voorzichtigheid geboden omdat die versnellingsbakken behoorlijk fragiel zijn, zelfs zonder tuning. Ik zou het niet aanraden om zo'n auto te chippen.

Een multitronic is een zogenaamde CVT (Constant Variabele Transmissie)

In dit filmpje kan je enig inzicht krijgen in de werking van dergelijke versnellingsbak:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                  Kan toch niet meer. En ik maar EcoPro'en, proberen te zeilen, rustig rijden met hooguit eens af en toe comfort aan de lichten en nauwelijks onder de 9 geraken. Nu ook geen 255's meer met de winterbanden. Kan toch niet aan die sportautomaat liggen, die heeft dezelfde overbrengingen.
                                  We gaan eens moeten afspreken op een vierbaansweg en dan beide een paar km op cc langs elkaar rijden.

Ik heb ook de sportautomaat hoor, zullen misschien toch die lelijke velgen zijn

Ik verbruik op cruisecontrol 125km/h , 6,2 liter (hij verspringt wa tussen 6,5 en 5,
                                  Om 9 liter te verbruiken moet ik echt zot doen.
                                  Ik zit aan deze naftbak op 8,1 liter/100 km en das 95 procent, all around the churchtower en dikwijls doorduwen

Oh ja en ik weet mijn eco-pro knop niet staan ALIJD comfort en heel soms sport (voor ne panamera ofzo )
                                  Last edited by Vlammembaareg; 09/01/2015, 13:12.
                                  2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                  2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                  2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                  2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                  2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                    Ge kon die waarschijnlijk goed meester?
                                    Die heeft idd zijn stuur opgegeten, hoe kan dat nu??? en die heeft ni eens een m-pakket
                                    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                                      Ik heb ook de sportautomaat hoor, zullen misschien toch die lelijke velgen zijn

Ik verbruik op cruisecontrol 125km/h , 6,2 liter (hij verspringt wa tussen 6,5 en 5,
                                      Om 9 liter te verbruiken moet ik echt zot doen.
                                      Ik zit aan deze naftbak op 8,1 liter/100 km en das 95 procent, all around the churchtower en dikwijls doorduwen

Mag ik die eens lenen voor een weekendje, ik geloof u niet

Comment

• Volgens mij is sportief en doorvlammen voor de 1, de normale rijstijl voor iemand anders (ik vroeger, of kefkie zo te horen )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                                          Die heeft idd zijn stuur opgegeten, hoe kan dat nu??? en die heeft ni eens een m-pakket
                                          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Working...
                                          X