Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat is zo vies!

Ik snap je punt en daar ga ik wel mee eens. Alleen denk ik dat ik wel een 300pk diesel zou nemen i.p.v. een 200pk benzine.

Ik doe echt teveel km's zodat diesel veel rendabeler is voor mij. Aftrekbaarheid speelt ook een grote rol

Kleine diesel voor het werk en een benzine "funcar" is nog niet aan mij besteed, ben ik te jong en te arm voor
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten

advocaat tijdens het rijden, da mag niet hé
      tjoenen mag ook niet hé

Comment

• edit: dubbel
        Last edited by Erendriel; 08/01/2015, 15:47.
        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

• @Erendriel: Het enige wat ik mis is geluid en ja, een 335i of een 135i zou voor mij top zijn maar zoals fcapri al aanhaalt is benzine voor mij ook geen haalbare kaart met een 20.000 km/J.

@fcapri: Mmh...eigenlijk zou je eens met m'n auto moeten rijden om echt een mening te kunnen vormen en cruisen kun je met een dikke benzine ook.

Toegegeven dat een sportuitlaat een wat opzwepend gevoel kan geven maar het koppel van mijn wagen werkt niet minder opzwepend waardoor het cruisen puur op karakter moet gebeuren.

Het koppel begint weg te vallen vanaf een 3000tr/m waarna de pk's het steeds sneller overnemen, geloof mij maar, buiten het beperkte toerental lijkt het wel een benzine.
          Last edited by Hozee; 08/01/2015, 16:04.

Comment

• Helpt chiptuning dan om het lage koppel dat je bij een benzine onderin hebt, te compenseren?

Comment

• Zijn we nu aan het epiloog begonnen of komt er nog een episode? 😬

Sent from somewhere, using Tapatalk.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap een reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 54 reizen rond de wereld in 5740 dagen. Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Zijn we nu aan het epiloog begonnen of komt er nog een episode? 

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                Deel 2 komt na het nieuws van zes uur.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                  Helpt chiptuning dan om het lage koppel dat je bij een benzine onderin hebt, te compenseren?
                  je kan een benzinemotor in principe ook bouwen dat die laagtoerig werkt, maar of dat uitsluitend met chiptuning haalbaar is ...
                  ik weet dat je voor een hoogtoerige pk benzinemotor een hele korte brede inlaat moet hebben, grote kleppen en snelle nokkenas. zodat de benzine heel snel naar binnen kan en je hoge toeren kan draaien. (bv een moto motor waar de carbs/trottlebodies haast rechtstreeks op de cilinderkop zitten)
                  wil je een laagtoerige benzinemotor maken, dan moet het inlaattraject heel lang en smal zijn zodat je een snelle luchtdoorstroming hebt. immers als cilinder 1 benzinemengsel vraag, komt dit door de hele inlaat aangevlogen, van moment cilinder 1 zijn inlaatklep sluit en bv 3de cilinder zijn inlaat open, gaat de snelle luchtdoorstroming gewoon verder en ramt die het mengsel in cilinder 3. daarbij ook een laagtoerige nokkenas en de correcte uitlaat kan je een krachtige benzinemotor maken die haast als een diesel rijd.

mijn dodge motor had zijn maximum koppel van 332Nm op 1650rpm en een maximum toerental van 4000rpm (waar dan ook de hoogste pk's lagen). deze waarden komen totaal NIET overéén met die van een gewone benzinemotor. daar zit meestal het max koppel boven de 3500rpm en max pk's boven de 5500rpm.
                  een dieselmotor heeft dan meestal het maximum koppel tussen de 1800 en 2200rpm en zijn max pk's zo rond de 3500 a 4500rpm (afhankelijk van de motor). zoals je ziet vallen komen die waardes beter overéén met die van mijn ex-dodge.

toen mijn distributieriem in de dodge 3tanden versprong, viel die continue uit onder de 2000rpm en ging men toerenteller ineens door tot boven de 6000rpm (elke keer startte ik, motor schoot naar 6-7000Rpm, ik liet gas los, toeren ging omlaag naar 2000rpm en dan viel die stil).
                  het vraagt teveeel aanpassingen om een benzinemotor op hele lage toeren krachtig te maken, net zoals het heeel veel aanpassingen vraagt om een dieselmotor 8000rpm te laten draaien (en er zijn er die het doen). dit laatste haal je niet door chiptuning maar eerder door hem (gecontrolleerd) op hol te laten slaan
                  Last edited by fcapri; 08/01/2015, 16:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                    @Erendriel: Het enige wat ik mis is geluid en ja, een 335i of een 135i zou voor mij top zijn maar zoals fcapri al aanhaalt is benzine voor mij ook geen haalbare kaart met een 20.000 km/J.
                    Komaan man, ik doe 25k per jaar aan een verbruik dat ge in m'n sig ziet, en ik tank zelfs 98. Da's echt te doen ze, maar ge moet er gewoon het geld voor over hebben, en da's misschien niet het geval bij u (niet slecht bedoelt).
                    Als ge ziet met welke verbruiken ze smijten, zo zijn er hier 2 met een 3 AH die 7 - 8 liter verbruiken. Een normale 335i zal wel rond de 10 liter te houden zijn, wat ook bevestigd wordt door spritmonitor.

Comment

• 10 ltr met een 335i? Chapeau.

Dit was mijn verbruik toen:

10ltr haal ik zelfs niet met de 335d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        10 ltr met een 335i? Chapeau.

Redelijk blijven he, zo'n verbruik, da's gelijk ne zot rondcrossen en weet ge ook

https://www.spritmonitor.de/en/overv...5i&powerunit=2

Comment

• Als ik mijn manier rijdt, van kantoor tot kantoor of kleine dingen tussen het verkeer door zit ik rond dit:

als ik gewoon naar brussel bol, gaat die kar amper onder de 10ltr bij 140.
                          Last edited by kefkie; 08/01/2015, 16:33.

Comment

• Dat wil dus zeggen dat uwe normale rijstijl sportief is

Comment

• Zou kunnen

Nuja ik heb altijd "pech" met auto's precies.

Hier een vervang A1'tje. Dieseltje terugkomende van Aken na het afzetten van de porsche. raar

Comment

• Jij hebt dan ook last van het TheSwede-Syndroom. Die heeft ook problemen met hoge verbruiken in diesels
                                Statistics

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                                Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand

Comment

Als ik mijn manier rijdt, van kantoor tot kantoor of kleine dingen tussen het verkeer door zit ik rond dit:

als ik gewoon naar brussel bol, gaat die kar amper onder de 10ltr bij 140.
                                  470km gereden met een halve tank ?
                                  Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Wordt nooit gereset die tellers. Die blijven rondgaat.

Auto wordt dan eigenlijk ook totaal verwaarloosd op alle andere gebied.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      je kan een benzinemotor in principe ook bouwen dat die laagtoerig werkt, maar of dat uitsluitend met chiptuning haalbaar is ...
                                      ik weet dat je voor een hoogtoerige pk benzinemotor een hele korte brede inlaat moet hebben, grote kleppen en snelle nokkenas. zodat de benzine heel snel naar binnen kan en je hoge toeren kan draaien. (bv een moto motor waar de carbs/trottlebodies haast rechtstreeks op de cilinderkop zitten)
                                      wil je een laagtoerige benzinemotor maken, dan moet het inlaattraject heel lang en smal zijn zodat je een snelle luchtdoorstroming hebt. immers als cilinder 1 benzinemengsel vraag, komt dit door de hele inlaat aangevlogen, van moment cilinder 1 zijn inlaatklep sluit en bv 3de cilinder zijn inlaat open, gaat de snelle luchtdoorstroming gewoon verder en ramt die het mengsel in cilinder 3. daarbij ook een laagtoerige nokkenas en de correcte uitlaat kan je een krachtige benzinemotor maken die haast als een diesel rijd.

mijn dodge motor had zijn maximum koppel van 332Nm op 1650rpm en een maximum toerental van 4000rpm (waar dan ook de hoogste pk's lagen). deze waarden komen totaal NIET overéén met die van een gewone benzinemotor. daar zit meestal het max koppel boven de 3500rpm en max pk's boven de 5500rpm.
                                      een dieselmotor heeft dan meestal het maximum koppel tussen de 1800 en 2200rpm en zijn max pk's zo rond de 3500 a 4500rpm (afhankelijk van de motor). zoals je ziet vallen komen die waardes beter overéén met die van mijn ex-dodge.

toen mijn distributieriem in de dodge 3tanden versprong, viel die continue uit onder de 2000rpm en ging men toerenteller ineens door tot boven de 6000rpm (elke keer startte ik, motor schoot naar 6-7000Rpm, ik liet gas los, toeren ging omlaag naar 2000rpm en dan viel die stil).
                                      het vraagt teveeel aanpassingen om een benzinemotor op hele lage toeren krachtig te maken, net zoals het heeel veel aanpassingen vraagt om een dieselmotor 8000rpm te laten draaien (en er zijn er die het doen). dit laatste haal je niet door chiptuning maar eerder door hem (gecontrolleerd) op hol te laten slaan
                                      ZO! Bedankt voor de duidelijke uitleg

Comment

10 ltr met een 335i? Chapeau.

Hoe the f*ck rijdt gij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                          Hoe the f*ck rijdt gij

Dat zou jij ondertussen al mogen weten
                                          Statistics

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                                          Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand

Comment

Working...
                                          X