Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
    bwa van +- 350pk naar 479pk met mijn 3.0tfsi is nog zo slecht niet met een simpel tuningske vind ik
    Mijn cupra van 280 naar 380+ is ook niet slecht met simpel remapke (indien ik het zou doen)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
      Mijn cupra van 280 naar 380+ is ook niet slecht met simpel remapke (indien ik het zou doen)
      Lol gewoon 100pk erbij op een 2 liter vier cilinder. En ik zou me zorgen maken over 30 pk op een 3 liter 6 cilinder....

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Lol gewoon 100pk erbij op een 2 liter vier cilinder. En ik zou me zorgen maken over 30 pk op een 3 liter 6 cilinder....
        Aah voila se. 200pk erbij!



        Comment


        • Wat Diabolic aanhaalt is dé reden waarom ik nooit een motorswap zou doen, je mag dan nog geluk hebben bij de eerste keer maar als er ooit iemand op de keuring zijn oog laat vallen op iets wat niet klopt dan hang je gewoon. Ik ga elk jaar naar een ander keuringsstation met mijn volledig aangepaste wagen - je haalt het niet voor mogelijk wat voor situaties je tegenkomt:
          - bij invoerprocedure >> "ik ga even mijn chef gaan halen want ik ken dat niet" - Chef kijkt in de motorruimte en zegt tegen die man "Dat is een turbo"
          - bij herkeuring >> "er zitten 8 moergaten in uw velgen en gebruikt er maar 4, dat mag niet dus u krijgt een rode kaart"
          - bij herkeuring >> technieker 1 "die veerpootbrug dat mag niet hé" - technieker 2 die ernaast staat "ze stond wel op zijn groene kaart" - technieker 1 "ja maar daar ga ik niet naar kijken" (is na wat discussie toch goedgekomen gelukkig)

          Maar de medaille heeft ook een keerzijde gelukkig want er zijn veel dingen dat ze gewoon niet zien...

          Comment


          • Naar de walen gaan he, kennis van vroeger heeft een C6 Corvette met Big brake kit van de Z06,een rechte lijn van Borla en nog zo een paar leutigheden.

            Gewoon een keuringsstation in het hol van pluto bij de Franstalige vriendjes en je komt er door, is tot nu toe al elke keer bij hem gelukt.
            Statistics

            Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
            Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
              Wat Diabolic aanhaalt is dé reden waarom ik nooit een motorswap zou doen, je mag dan nog geluk hebben bij de eerste keer maar als er ooit iemand op de keuring zijn oog laat vallen op iets wat niet klopt dan hang je gewoon. Ik ga elk jaar naar een ander keuringsstation met mijn volledig aangepaste wagen - je haalt het niet voor mogelijk wat voor situaties je tegenkomt:
              - bij invoerprocedure >> "ik ga even mijn chef gaan halen want ik ken dat niet" - Chef kijkt in de motorruimte en zegt tegen die man "Dat is een turbo"
              - bij herkeuring >> "er zitten 8 moergaten in uw velgen en gebruikt er maar 4, dat mag niet dus u krijgt een rode kaart"
              - bij herkeuring >> technieker 1 "die veerpootbrug dat mag niet hé" - technieker 2 die ernaast staat "ze stond wel op zijn groene kaart" - technieker 1 "ja maar daar ga ik niet naar kijken" (is na wat discussie toch goedgekomen gelukkig)

              Maar de medaille heeft ook een keerzijde gelukkig want er zijn veel dingen dat ze gewoon niet zien...
              Wtf, waarom zou een veerpootbrug niet mogen?!

              Comment


              • omdat die mannen van de keuring zo zijn.
                bij mijn dodge heb ik in de jaren al gehad:
                -gordels mogen niet want ze hebben geen rood europees goedkeuringsetiket aangestikt (maar zonder gordels naar de keuring mocht wel)
                -auto werd omgebouwd naar servo met bijhorende stuurkolom en klein stuur: moest een attest van het stuur voorleggen (lichte vracht die BTW niet onder tuningwetgeving valt)
                -ramlogo op de motorkap moeten verwijderen omdat dit voetgangers ernstig kan verwonden bij een aanrijding (maar de 4bouten die DOOR de bumper naar buiten steken om die vast te houden was geen probleem)
                -afgezaagde uitlaat die niet mag (heb 2gastanken onderin, gat maken door gastanken mag ook niet)
                -bij controle op gaslekken, zaten ze mijn radiatordarmen te controleren ipv de gasdarmen

                en sommige momenten waar ik door de keuring ben en een week erna een ERNSTIG defect aan de auto vind die WEL een gevaar was voor de verkeersveilighed.
                das daar gewoon een loterij. ge trek een lotje bij het aanschuiven en als ge de hoofdprijs wint hebt ge de domste kloot van de aarde voor u staan.

                ooit ene geweten die naar de keuring ging, de keurder kijkt onder de motorkap en zegt: das een ander blok, k zie da van ver (pinto 1.6 waarvan hij beweerde dat er een pinto 2.0 inlag. IDENTIEKE motoren en alles zelf uitwisselbaar behalve de zuigers. als kenner moet ik zelf naar de nr's kijken om het te zien). maar de keurder zag dat van ver. heeft zo van die speciale ogen waarmee ge door de blok kunt zien en ook een micrometer functie ingebouwd om de zuigers op te meten. (3mm langere slag, 10mm bredere zuiger. dus zelf als ge de slag zou meten langs een bougiegat kunt ge nog fout zijn)

                als ge der zelf iets van kent, houd uwe auto zelf wat in de gaten en vertrouw niet op wat die zeggen dat ver versleten is.
                als ge der niks van kent, laat uw garage eens kijken waar de mogelijke toekomstige defecten zullen gaan optreden. een beetje garage zegt u wel waar ge moet op letten zonder dat ze der u doortrekken
                Last edited by fcapri; 01/01/2015, 11:03.

                Comment


                • Hopelijk niet gechipt
                  Last edited by Gastje; 01/01/2015, 11:04.

                  Comment


                  • @Namaz: heb ik ook al gedaan, bij mij was het ook ergens god weet waar maar daar waren ze even streng. Kan je eens vragen bij welk station uw vriend gaat, dan ga ik in mei eens tot daar gaan.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
                      Wat Diabolic aanhaalt is dé reden waarom ik nooit een motorswap zou doen, je mag dan nog geluk hebben bij de eerste keer maar als er ooit iemand op de keuring zijn oog laat vallen op iets wat niet klopt dan hang je gewoon. Ik ga elk jaar naar een ander keuringsstation met mijn volledig aangepaste wagen - je haalt het niet voor mogelijk wat voor situaties je tegenkomt:
                      - bij invoerprocedure >> "ik ga even mijn chef gaan halen want ik ken dat niet" - Chef kijkt in de motorruimte en zegt tegen die man "Dat is een turbo"
                      - bij herkeuring >> "er zitten 8 moergaten in uw velgen en gebruikt er maar 4, dat mag niet dus u krijgt een rode kaart"
                      - bij herkeuring >> technieker 1 "die veerpootbrug dat mag niet hé" - technieker 2 die ernaast staat "ze stond wel op zijn groene kaart" - technieker 1 "ja maar daar ga ik niet naar kijken" (is na wat discussie toch goedgekomen gelukkig)

                      Maar de medaille heeft ook een keerzijde gelukkig want er zijn veel dingen dat ze gewoon niet zien...

                      Je moet er in feite voor zorgen dat je in orde bent en als je dan toch wordt afgekeurd door die willekeur dan moet je er ook nog eens voor zorgen dat je de geldende regels zeer goed kent en voor jezelf opkomen en er desnoods de chef van het keuringsstation bijhalen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                        van 440nm naar +600 Nm en van 350pk naar 479pk ( stage 2 , poully , uitlaat , inlaat, software ) , dat verschil voel je wel moet ik zeggen

                        momenteel staat hij bij DVX, voor een grotere intercooler ( stage 3) we zullen zien wat dat nog extra geeft he

                        ik denk dat ik een beetje pk en nm verslaaft ben

                        dat maakt het vreselijk moeilijk om een opvolger te kiezen
                        Hier van 320pk en 450nm naar 460pk en 650nm. En de bedoeling is om in 2015 naar 520pk te gaan maar het koppel ga ik laten op 650nm voor de boite
                        Maar idd dan wordt een opvolger kiezen niet zo makkelijk
                        Ik weet dat ze uit de nieuwe M3/M4's met turbo upgrade al aan 650pk zitten en 700nm. Dus mogelijks wel een potentiele opvolger als ik klaar ben met de 135i. Maar eerst nog een 80kg uit de wagen slopen en een jaartje of 2 mee amuseren.
                        F20 M135i

                        Comment


                        • Altijd leuk om te lezen dat er bij sommigen gigantische pk winsten gehaald worden. Jammer dat vrijwel al die gasten nooit niet komen vertellen wanneer ze hierdoor problemen krijgen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
                            @Namaz: heb ik ook al gedaan, bij mij was het ook ergens god weet waar maar daar waren ze even streng. Kan je eens vragen bij welk station uw vriend gaat, dan ga ik in mei eens tot daar gaan.
                            Je hebt pm
                            Statistics

                            Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                            Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Altijd leuk om te lezen dat er bij sommigen gigantische pk winsten gehaald worden. Jammer dat vrijwel al die gasten nooit niet komen vertellen wanneer ze hierdoor problemen krijgen.
                              Misschien omdat er voorlopig nog geen problemen zijn
                              F20 M135i

                              Comment


                              • en als er al problemen mee komen, de eeuwige vraag is, komt dit door de tuning of zou dit anders 30dkm later ook zijn gebeurt?

                                ik heb kennissen met een standaard X5 30d, is al zijn derde ,maar hij kan er wel nooit langer dan 3 jaar en 90dkm mee rijden, alles gaat eraan bij hem cadans, turbo, boites etc. ligt 100% aan hem altijd planken, koude motor how cares.

                                je moet dat chippen zien als een hobby, en hobby kosten nu meestal wat geld

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                                  En de bedoeling is om in 2015 naar 520pk te gaan maar het koppel ga ik laten op 650nm voor de boite
                                  .
                                  Ga je deze pk- aanpassing nog kunnen voelen als je het koppel moet gelijk houden?

                                  Comment


                                  • @ fcapri
                                    over u vetgedrukte tekst, ik zou denken dat een chiptuner dit NIET mag wegens niet bevoegd. Ik zou het sterk vinden dat een automerk zegt "ja wij vinden het niet met ons 100 ingenieurs, ga maar naar een chiptuner (no offence)". Als het automerk zelf een update doet van de software zie ik geen probleem, aangezien dit officieel wordt gedaan door de dealer. Of zie ik dit fout ?
                                    Classic cars on demand

                                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                    www.californiadream.be

                                    - It's time to make your dream come true -

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      die worden idd gewoon goedgekeurd hier, als ze in het land van herkomst wel degelijk de swap ook op papier hebben doorgevoerd. er zijn dan 2 situaties.
                                      ik neem nu een golf 2 van 1991 zijnde GEEN oldtimer.
                                      standaard werd ene ene gebouwd met een 1.6 in, inNL legt men daar een 1.8GTI blok in. jij voert die in in belgie, 1.8GTI heeft bestaan en jij krijgt redelijk snel uw homologatie.
                                      nogthans als je u chassisnr bij een VW dealer gaat ingeven, ga je daar wel nog altijd 1.6 zien. uw chassisnr kan namelijk niet meer veranderd worden en dat chassisnr is in fabriek X als een 1.6 vertrokken.

                                      nu begint de miserie als daar een VR6 blok in ligt. die hebben namelijk nooit bestaan. ofwel stuurd ge diene maar terug naar NL ofwel gaat ge voor homologatie als alleenstaand geval.
                                      Stel nu dat er in belgie een golf 1.6 rondrijd. die werd in 2006 naar NL verkocht. daar werd die omgebouwd naar een 1.8gti. nu koopt iemand die in 2015 terug en voert die in in belgie als een GTI. die vraagt papieren aan bij DIV en wonderbaarlijk, die auto bestaat al in belgie en heeft een 1.6motor...
                                      en dan begint het spelletje.

                                      -ik heb weet van autos die omgebouwd werden in NL en zo in belgie ingevoerd werden (zowel met bestaande als onbestaande motoren van dat model zoals hierboven vermeld).
                                      -ik heb ook weet van ooit belgische autos die in NL omgebouwd werden en een poging werd ondernomen voor terug naar belgie te brengen. dit resulteerde in annulatie van verkoop want ONMOGELIJK nog in te voeren hier.
                                      -ik heb ook weet van omgebouwde belgische wagens MET attesten van motorswap naar grotere motoren (zijnde ENKEL met motoren die ook beschikbaar waren in dat model).
                                      wel interessant vb. van die omgebouwde Golf 2 uit Ned.

                                      ivm motorswaps met grotere motor van auto's die in België ingeschreven zijn en blijven: dus dit mag soms toch? in welke gevallen?

                                      Comment


                                      • als jij een auto hebt met motor X en die motor loopt kapot. jij kan een rotte/kapotte donor auto kopen met goeie motor, alleen is die niet motor niet dezelfde als de uwen, dan kan je goedkeuring van de constructeur bekomen ALS die motor ook in uw auto heeft bestaan (bv jij hebt 1.6, je motor is kapot en je donor heeft een 1.8motor die ook bestond in jouw versie van fabriek af).
                                        je moet dus toestemming krijgen van de constructeur om de motorswap door te voeren. als je auto met die motor Y ook grotere remmen had bij die versie, moet jij jouw auto dus ook uitrusten met die grotere remmen van de donor

                                        Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                        @ fcapri
                                        over u vetgedrukte tekst, ik zou denken dat een chiptuner dit NIET mag wegens niet bevoegd. Ik zou het sterk vinden dat een automerk zegt "ja wij vinden het niet met ons 100 ingenieurs, ga maar naar een chiptuner (no offence)". Als het automerk zelf een update doet van de software zie ik geen probleem, aangezien dit officieel wordt gedaan door de dealer. Of zie ik dit fout ?
                                        dat automerk is daarvoor niet altijd met 100ingenieurs. dat zijn een bende garagisten die daar in de werkplaats lopen, eens een computer aan je auto hangen, wat dingen nakijken en stukken gaan veranderen.
                                        als je daar de 3de keer staat met hetzelfde probleem en telkens maar nutteloos onderdelen laat vervangen, wordt je het ook wat beu en zeker als het geen garantiegeval is.
                                        dan wordt er bv eens aangeraden (niet vanuit de garage) om eens een tuner op te zoeken en een testbankrun te doen.

                                        bv dit topic ooit gevolgd? http://www.autoforum.be/showthread.p...-meedenken-aub
                                        en een schone quote erin
                                        In geval van elektrische-elektronische logging bestaat de term ' te kort ' niet.
                                        Wat wel kan is dat ze niks bijzonders hebben vastgesteld omdat er gewerkt wordt met een standaard en elementaire loggingprocedure.

                                        Wil je dergelijke problemen op een aanvaardbare tijd oplossen, zul je dus heel veel parameters gelijkertijd en in detail moeten screenen. Dit kan enkel met uitgebreide aangepaste apparatuur die eigenlijk enkel beschikbaar is op een testbank.

                                        Dit kun je van een locale dealer natuurlijk niet gaan verwachten.
                                        en laat echte chiptuners daar nu wel specialist in zijn. niet zomaar een shopje die er een andere soft inbouwd, maar echt bij tuners waar je met een custom motor heen kan (ken ene die een zelfgebouwde uitgeboorde circuitkever heeft met een megasquirt ecu erop. die software wordt gewoon custom geschreven aan de hand van al die gemeten parameters op een testbank

                                        nog een leuke:
                                        Wat ik zou doen als ik van jou was, laat hem eerst eens deftig uitlezen bij één van de gekende tuners hier in de regio. Of bij PPE in Brussel. Ik ken persoonlijk iemand die daar zijn TT had aangeboden voor chiptuning maar na het uitlezen van de ecu bleek dat die zulke bepaalde mankementen vertoonden dat zij er niet aan wilden tunen en raden ze hem aan om deze eerst via het fabriek terug op punt te stellen vooraleer hij mocht terugkomen. En zo geschiede het ook...
                                        Last edited by fcapri; 01/01/2015, 16:10.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                          Ga je deze pk- aanpassing nog kunnen voelen als je het koppel moet gelijk houden?
                                          Zeker weten. Hij zal meer koppel houden tussen 5k en 7k rpm. Piek ligt op 3k rpm.
                                          F20 M135i

                                          Comment

                                          Working...
                                          X