Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    Ja maar ik bedoel, die geknepen 5.7 V8 is op die moment "overgedimensioneerd", dit is ook zo met de 1.6 turbo die 102 pk levert. Ik trek het in het extreme hier om mijn punt duidelijk te maken.
    En dat downsizing er voor zorgt dat de blokken in het algemeen minder km's aankunnen laat ik hier in het midden

Stop toch eens met zagen over uw amerikaanse brol. Het gaat hier over chiptuning.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
      Aangezien chiptuners voor elke wagen de kilometerstand moeten doorsturen naar Carpass, weet men dan niet exact welke auto's al binnengegaan zijn bij tuningbedrijven en dus waarschijnlijk gechipt zijn?
      Dat is enkel voor bedrijven die onder een bepaalde NACEbel code ressorteren. (garagebedrijven etc...)

Die tjoeningfirma's hebben natuurlijk een creatieve (valse) omschrijving van hun (verboden) activiteiten zodat het in eerste instantie niet opvalt en zo proberen ze aan deze verplichting te ontkomen !

Ze zijn dus 2x in overtreding. a) Valse inschrijving en het b) niet doorgeven van de km-standen, bovenop de eindeloze opsomming van andere inbreuken.

Maar tjoeners mogen natuurlijk véél meer dan een doorsnee zelfstandige. Tjoeners zijn immers heilig verklaard want zij dragen allemaal bij aan een schoner milieu en een veiligere wagen met langere levensduur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
        Dit staat op de onthaalpagina van Carpass:

Professionelen:
        Garages, koetswerkherstellers, fastfitters, bandencentrales, technische keuring... iedereen in de sector is wettelijk verplicht om de kilometerstanden door te geven van elke auto of lichte bestelwagen waarop hij een interventie doet. Dit kan via deze website.

Het lijkt logisch dat dit bij tuning ook zou moeten gebeuren.
        Als ze dit al zouden doorgeven impliceert dit ontegensprekelijk dat er werken aan het voertuig zijn uitgevoerd en incrimineren zij zichzelf.
        Waar is BrunoL als je hem nodig hebt voor een nadere toelichting, rechtstreeks vanuit het "milieu" ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Natuurlijk vallen zij daar onder maar waar ik al geweest ben doen ze het niet.
          Was dat waar uw vliegwiel op zelfstandige basis begon te "vliegen" ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
            Maar dan overtreden ze wel de wet dus ik neem aan dat ze dit niet adverteren

Het punt is, nu wordt chiptuning gedoogd en kraait er geen haan naar, maar stel dat het verboden wordt heeft de overheid dan een mooie database van getunede wagens?
            Natuurlijk overtreden zij de wet. Chiptjoening wordt NIET gedoogd, gelet op de afwezigheid van een gedoogbeleid en is derhalve verboden en strafbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
              Was dat waar uw vliegwiel op zelfstandige basis begon te "vliegen" ?

Dat was onder andere daar ja.

Ik denk trouwens niet dat de heren chiptuners staan te popelen om hier uitleg te geven over waarom ze geen km standen doorgeven naar car pass.

Comment

Stop toch eens met zagen over uw amerikaanse brol. Het gaat hier over chiptuning.
                Zagen over amerikaanse brol? Ik weet niet wat u probleem is maar als je niet inziet wat ik bedoelde met mijn standpunt zegt dat meer over uzelf dan over mijn post.
                Ik haal aan dat een 114 zo gemakkelijk te tunen is omdat deze overgedimensioneerd is (iets wat andere merken ook doen). In plaats van zo persoonlijk aanvalletje (niet de eerste keer), kan je beter normaal en constructief antwoord geven, want zo is het maar triestig.
                Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Dat is enkel voor bedrijven die onder een bepaalde NACEbel code ressorteren. (garagebedrijven etc...)

Die tjoeningfirma's hebben natuurlijk een creatieve (valse) omschrijving van hun (verboden) activiteiten zodat het in eerste instantie niet opvalt en zo proberen ze aan deze verplichting te ontkomen !

Ze zijn dus 2x in overtreding. a) Valse inschrijving en het b) niet doorgeven van de km-standen, bovenop de eindeloze opsomming van andere inbreuken.

Maar tjoeners mogen natuurlijk véél meer dan een doorsnee zelfstandige. Tjoeners zijn immers heilig verklaard want zij dragen allemaal bij aan een schoner milieu en een veiligere wagen met langere levensduur.

Comment

Ik denk trouwens niet dat de heren chiptuners staan te popelen om hier uitleg te geven over waarom ze geen km standen doorgeven naar car pass.
                    De tjoeners popelen zelfs niet om te vertellen WAAROM ze überhaupt tjoenen, goed wetende dat chiptuning verboden is.

Comment

De tjoeners popelen zelfs niet om te vertellen WAAROM ze überhaupt tjoenen, goed wetende dat chiptuning verboden is.
                      Wat ik me nog steeds afvraag tk,waarom heb jij dan uw weliswaar in beslag genomen 320d laten "tjoenen",?,eigenlijk ben je niet beter dan de oh zo door u verguisde "tuners",want je wou eigenlijk feitelijk ook "fraude" plegen ,of zie ik dit verkeerd?
                      Hoe roestiger het dak,hoe natter de kelder

Comment

Dus ergens in dat grote toverbos van Willebroek !

Comment

Dus ergens in dat grote toverbos van Willebroek !

Het was eerder een spookbos waar je moest opletten dat je niet op veel te lange tenen ging staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                            Wat ik me nog steeds afvraag tk,waarom heb jij dan uw weliswaar in beslag genomen 320d laten "tjoenen",?,eigenlijk ben je niet beter dan de oh zo door u verguisde "tuners",want je wou eigenlijk feitelijk ook "fraude" plegen ,of zie ik dit verkeerd?
                            Hypothetisch : Die persoon was een domme onwetende, potentieel geïnteresseerde klant, veronderstellend dat de tjoener correcte informatie geeft aan de klant omtrent het begrip "tjoening".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten

Ik vind het erg dat TK alles steeds opnieuw begint te veralgemenen.
                              Wij vullen in ieder geval de carpass in. Carpass gebruiken deze gegevens enkel voor de kilomterstand en chassisnummer. Niet om te achterhalen waar er aan een wagen gewerkt is.

Hier alvast een printscreen . Heb wel wat doorstreept zodat TK niet kan zeggen dat we klanten hun gegevens vrijegeven.

Comment

Het was eerder een spookbos waar je moest opletten dat je niet op veel te lange tenen ging staan.
                                Die tjoener doet mij denken aan Het Liegebeest, een groen, slangachtig wezen dat altijd leugens vertelt. Uit mijn kindertijd een serie op de BRT.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                  Ik vind het erg dat TK alles steeds opnieuw begint te veralgemenen.
                                  Gij denkt toch niet dat deze km-ingave u een vrijgeleide geeft naar het onwettig wijzigen van vermogens en toelaat om roetfilters te verwijderen ?

Comment

ICarpass gebruiken deze gegevens enkel voor de kilomterstand en chassisnummer. Niet om te achterhalen waar er aan een wagen gewerkt is.
                                    Onzin Greetjen ! Car-pass voedt hiermee andere instanties om bv te zien hoe vaak een handelaarsplaat wordt gebruikt om naar de tweedehandskeuring te gaan.

Comment

Onzin Greetjen ! Car-pass voedt hiermee andere instanties om bv te zien hoe vaak een handelaarsplaat wordt gebruikt om naar de tweedehandskeuring te gaan.
                                      Je hebt op alle vlakke gelijk. (kuch)
                                      De mensen vragen of dit wordt en moet doorgegeven.
                                      Het antwoord is JA. Maar ze lopen geen gevaar dat de instanties die gegevens gaan gebruiken om na te gaan welke wagen waar is binnen geweest en waarvoor.

Comment

Maar ze lopen geen gevaar dat de instanties die gegevens gaan gebruiken om na te gaan welke wagen waar is binnen geweest en waarvoor.
                                        ...tot zover de geruststellende toelichting van Dhr Geert. En nu de weersverwachting....

Comment

• Ben je dat 100% zeker geert? Worden die gegevens ook bij jou (of andere tuners) lokaal bij gehouden?

Comment

Working...
                                          X