Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten

Als gij het allemaal zo goed weet, stel ik voor dat gij een zaak begint, voor 2000 EUR tuning met behoud van garantie....uw enige klant zal TK zijn met zijn rammelende 3-reeks denk ik....
    Kijk maar eens naar sommige erkende Volvo tuners... niet zoveel vermogenswinst en toch behoud van garantie... en +- €1600

Nb: Het forum zou er gebaat mee zijn, moest je u minder assertief/agressief opstellen. Je hebt een zeer gekleurde mening over mensen hier op het forum. En ik heb hier geen boodschap aan. Denk eens na over: En wat was de toegevoegde waarde van mijn post ? En klik daarna op opslaan aub.
    Last edited by dirk195; 14/12/2014, 10:48.

Comment

• imo is de eigenaar van de auto volledig verantwoordelijk. als je een aftermarket set lampen in je auto duwt en de boel gaat in de fik is dat ook je eigen fout.
      als je je auto tuned moet je ook maar beseffen dat het een verhoogd vermogen is waardoor je veel sneller in de rode zone kan komen inzake duurzaamheid van de onderdelen
      lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        imo is de eigenaar van de auto volledig verantwoordelijk. als je een aftermarket set lampen in je auto duwt en de boel gaat in de fik is dat ook je eigen fout.
        als je je auto tuned moet je ook maar beseffen dat het een verhoogd vermogen is waardoor je veel sneller in de rode zone kan komen inzake duurzaamheid van de onderdelen
        Weten veel jonge mensen dit ? Beseffen ze de gevolgen ?
        Je zou eens moeten nagaan, volgens welke leeftijd de meesten hun auto laten tunen...
        En vanaf welk punt, mensen gewoon een krachtigere auto aankopen. Om van de ellende vanaf te zijn. En andere verantwoordelijkheden dragen tov. het gezin. En als je partner eens met de auto rijdt...
        Last edited by dirk195; 14/12/2014, 10:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
          Weten veel jonge mensen dit ? Beseffen ze de gevolgen ?
          Je zou eens moeten nagaan, volgens welke leeftijd de meesten hun auto laten tunen...
          En vanaf welk punt, mensen gewoon een krachtigere auto aankopen. Om van de ellende vanaf te zijn. En andere verantwoordelijkheden dragen tov. het gezin. En als je partner eens met de auto rijdt...
          Dit is wel een zwak argument. Natuurlijk gaan jongere hun wagen vaker laten tunen. Die hebben niet even 10K extra voor een krachtigere motorisatie te kopen als ''oudere'' mensen. Het probleem ligt er dat veel jongere hun auto niet verzorgen, die gewoon de jhonny willen uithangen met hun getuned wagentje. Dat zijn er die niet nadenken. Daar tegenover staat wel een grote groep die wel weet hoe het moet na de wagen getuned te hebben. Natuurlijk hoor je hier niets van want die hebben geen problemen en daar wordt het scheefgetrokken. En uw laatste zin moet ge toch eens nuanceren?
          2013 Volvo V40 T4 R-design Osmium Grey
          2007 Volvo XC90 D5 Momentum Titanium Grey (Verkocht )

Comment

• waarom moet je mensen beschermen van iets die ze met hun eigen vrije wil kiezen?
            lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
              Zou ik wel eens willen zien. Tunen is al niet 'legaal' en welke verzekering gaat dan iets illegaal verzekeren.
              En dan zal het alleszins niet zijn voor een paar €100.
              Een verzekering afsluiten zal zonder problemen wel lukken' tegen een 'aparte' (lees hoge prijs). En als er vervolgens brokken van komen zullen ze wel zwaaien met hun kleine lettertjes dat het illegaal is en je staat met je rug tegen de muur.
              Opel Movano 2.3, 125 pk, tecshift

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nuttiez Bekijk Berichten
                . En uw laatste zin moet ge toch eens nuanceren?
                De gevolgen van een tuning kan je zelf heel goed inschatten, maar iemand die er geen weet van heeft... Of die er tegen is, en je doet het toch... Of er is een ongeval waarbij je partner in fout is, en door de tuning die jij hebt uitgevoerd zelf mag opdraaien voor de kosten... Of jij ?
                Zwak argument ? Er zijn 3 soorten tuners. Zij die voor een zo laag mogelijke prijs pk's willen, en autoliefhebbers die meer aan de tuning uitgeven, dan dat ze een krachtigere zouden gekocht hebben... De 3de soort bewandelt de middenweg...

Comment

• het is de manier waarop de tuner iets oplost, zodat de klant word geholpen garantie of geen garantie.

Ik heb nu al redelijk wat autos laten tunen, en eigenlijk nog maar weinig problemen gehad behalve enkele weken, geleden.

Ik heb een 3.0tfsi in een S5, ik heb indertijd deze motor gekozen omdat het voor mij een zondagscar is getuige 35dkm in 4 jaar en ik wist dat deze goed te tunen waren dus eigenlijk met voorbedachte rade.
                  De reden dat ik toen niet voor een zwaardere motor heb gekozen is dat een RS5 cabrio nog niet bestond. En ik wou indertijd es een cabrio na mn A5 3.0TDI coupe ( gechipt)

Ik rijd de zondag met mn wagen in de buurt, aan het rood licht motorstoring en schudden van de motor ( 3.0TFSI) + noodloop
                  dus ik naar huis, en de maandag naar mn audi dealer in de buurt gebeld , na twee weken te wachten voor een afspraak doe ik hem binnen. ( heb eerlijk verteld van dag één dat hij gechipt is)
                  ik had de auto eerst zelf uitgelezen met mn eigen vag com kabel , cilinderuitschakeling van één bank, dus eigenlijk was het nu een 3 cilinder.

Na enkele weken geduld te hebben belt de dealer mij dat ze het niet vinden en dat ze ermee naar brussel gaan gaan bij dieteren maar dat hij hiervoor eerst terug origineel moet staan.
                  in die enkele weken zijn volgende zaken vervangen en of gecontroleerd , bougies, injectoren, bobines , sensoren, etc...
                  dus ik ga de auto halen en betaal de factuur van het gedane werk en stukken.

Ik ben naar Geert van dvx en vertel het probleem, hij stelt voor om er es eerst zelf naar te kijken. Na enkele dagen belt geert terug, ecu defect.
                  geert probeert eerst nog ecu te laten herstellen, maar uiteindelijk toch een originele nieuwe geplaatst.
                  Men zet de auto op de testbank, motor ok maar men ziet 1 van de cats defect, dus ook vervangen.
                  resultaat auto oke

nu nog efkes wachten op de nieuwe software van geert en hopelijk volgende week terug rijden.

De oorzaak dat de ecu defect was ,water in de ecu . ik heb vroeger een stage 1 laten uitvoeren door een andere tuner die de ecu vermoedelijk niet meer mooi heeft dicht gedaan na tuning.
                  de stage 2 die geert gedaan heeft is via obd verlopen , dus volgend keer ga ik erop letten dat men enkel nog via obd tuned

Heb ik nu mijn geloof in tuning verloren ,nee zeker niet.
                  Ik ben er gewoon van overtuigt dat geert hier een zeer goeie service na verkoop heeft aangeboden. Ook al kon hij zich hier gemakkelijk vanafgemaakt hebben wat hij niet heeft gedaan.

Tuningkid zit wel steeds op geert zijn kap, maar als iets goed is mag het ook eens worden aangehaald

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                    En tk, het is toch kernvelden dat je bedoelt want met je typfouten begrijp ik het niet altijd ;-)
                    Neen, het is wel degelijk "kenveld", afgeleid van het duitse "kennfeld".

Dus graag eerst je huiswerk maken voor je iets vertelt.

Comment

• Die garantie, daar had ik altijd al wel een gedacht over…
                      Als ik om de twee jaar een andere wagen zou kopen zou ik niet twijfelen en hem zeker laten tunen.
                      Met mijn vorige wagens heb ik echter 8 jaar en 240.000 probleemloos gereden. Ik zorg er natuurlijk voor om de motor warm te rijden alvorens het vermogen aan te spreken, en te laten nadraaien indien nodig…
                      Meer vermogen = meer belasting op de onderdelen… En als er na drie weken iets moest stuk gaan zal de tuner mij waarschijnlijk wel verder helpen zoals Geert hierboven al zei. Maar als bv de turbo na drie jaar en/of 90.000km stuk gaat, kan niemand zeggen of dat ook het geval zou geweest zijn zonder tuning en betaal ik de rekening.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                        Klopt.
                        Als ik deze vraag in mail krijg is de mail die we antwoorden wel iets langer dan dit.
                        Deze mail staat vol goede afspraken en voorbeelden van zaken die we zelfs doen ook als is het onze fout niet.
                        Wolfy die nu aan het meelezen is kan hier zelfs het voorbeeld van zijn.
                        Zijn koppeling wordt vervangen door een straffere.
                        2 dagen later kan hij niet ontkoppelen. Ik rijd persoonlijk tot in Waregem en probeer te ontluchten. Lukt niet, dus regel een transport tot bij ons.
                        -> druklager versleten en kan die grote krachten niet meer overbrengen.

Wij hebben hem toen enkel de 100 euro voor de druklager laten betalen en hebben heel de montage gratis gedaan.
                        Is dit garantie? Neen, dit is service.
                        Ook al hebben wij er niets mee te maken, toch proberen we iedereen van dienst te zijn.
                        Had Wolfy nu heel anders gereageerd, had ik ook een heel ander voorstel gedaan.
                        We zijn allemaal mensen en hebben ieder zijn eigen gedachten over vanalles en nog wat.

Ik probeer enkel mijn uiterste best te doen EN wat er effectief mogelijk is.
                        Maar iedereen tevreden stellen zal nooit lukken.
                        kan ik enkel tevreden over zijn en zeggen wat geert hier zegt volledig klopt en zo is gegaan en gebeurd!
                        een super service en doen alles voor de klanten te helpen en content te stellen!
                        dit is klanten winning en reclame maken voor u zaak dit schept vertrouwen en een band
                        bij andere ben je een nummer in de lijst en moet je uw plan trekken of steken ze het in een hele grote doofpot!!!
                        01/2009 - 03/2012 scirocco ±5,2l/100 (sold)
                        03/2012 - heden golf 6 GTI ±11,3l/100
                        2012 volkswagen golf VI GTI

Comment

Het gaat hier niet over de verzekering van de wagen..., maar over de garantie op de getunde motor.
                          ipv. Dat de tuners hier tov. Elkaar staan met getrokken messen, zouden ze misschien beter samen zo'n verzekering afsluiten. Dan nemen ze gewoon de geldende garantie over van de auto. Niet meer en niet minder.
                          Dat is zoiets als een ongevalverzekering afsluiten voor een boef die mot krijgt bij zijn inbraak, of door het dak valt.

Criminele activiteiten krijg je nooit verzekerd !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                            het is de manier waarop de tuner iets oplost, zodat de klant word geholpen garantie of geen garantie.

Ik heb nu al redelijk wat autos laten tunen, en eigenlijk nog maar weinig problemen gehad behalve enkele weken, geleden.

Ik heb een 3.0tfsi in een S5, ik heb indertijd deze motor gekozen omdat het voor mij een zondagscar is getuige 35dkm in 4 jaar en ik wist dat deze goed te tunen waren dus eigenlijk met voorbedachte rade.
                            De reden dat ik toen niet voor een zwaardere motor heb gekozen is dat een RS5 cabrio nog niet bestond. En ik wou indertijd es een cabrio na mn A5 3.0TDI coupe ( gechipt)

Ik rijd de zondag met mn wagen in de buurt, aan het rood licht motorstoring en schudden van de motor ( 3.0TFSI) + noodloop
                            dus ik naar huis, en de maandag naar mn audi dealer in de buurt gebeld , na twee weken te wachten voor een afspraak doe ik hem binnen. ( heb eerlijk verteld van dag één dat hij gechipt is)
                            ik had de auto eerst zelf uitgelezen met mn eigen vag com kabel , cilinderuitschakeling van één bank, dus eigenlijk was het nu een 3 cilinder.

Na enkele weken geduld te hebben belt de dealer mij dat ze het niet vinden en dat ze ermee naar brussel gaan gaan bij dieteren maar dat hij hiervoor eerst terug origineel moet staan.
                            in die enkele weken zijn volgende zaken vervangen en of gecontroleerd , bougies, injectoren, bobines , sensoren, etc...
                            dus ik ga de auto halen en betaal de factuur van het gedane werk en stukken.

Ik ben naar Geert van dvx en vertel het probleem, hij stelt voor om er es eerst zelf naar te kijken. Na enkele dagen belt geert terug, ecu defect.
                            geert probeert eerst nog ecu te laten herstellen, maar uiteindelijk toch een originele nieuwe geplaatst.
                            Men zet de auto op de testbank, motor ok maar men ziet 1 van de cats defect, dus ook vervangen.
                            resultaat auto oke

nu nog efkes wachten op de nieuwe software van geert en hopelijk volgende week terug rijden.

De oorzaak dat de ecu defect was ,water in de ecu . ik heb vroeger een stage 1 laten uitvoeren door een andere tuner die de ecu vermoedelijk niet meer mooi heeft dicht gedaan na tuning.
                            de stage 2 die geert gedaan heeft is via obd verlopen , dus volgend keer ga ik erop letten dat men enkel nog via obd tuned

Heb ik nu mijn geloof in tuning verloren ,nee zeker niet.
                            Ik ben er gewoon van overtuigt dat geert hier een zeer goeie service na verkoop heeft aangeboden. Ook al kon hij zich hier gemakkelijk vanafgemaakt hebben wat hij niet heeft gedaan.

Tuningkid zit wel steeds op geert zijn kap, maar als iets goed is mag het ook eens worden aangehaald
                            Dit is pas goede reclame voor DivX. BR Performance kan hier een puntje aan zuigen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wolfy Bekijk Berichten
                              kan ik enkel tevreden over zijn en zeggen wat geert hier zegt volledig klopt en zo is gegaan en gebeurd!
                              een super service en doen alles voor de klanten te helpen en content te stellen!
                              dit is klanten winning en reclame maken voor u zaak dit schept vertrouwen en een band
                              bij andere ben je een nummer in de lijst en moet je uw plan trekken of steken ze het in een hele grote doofpot!!!
                              Geert doet dit enkel om erger te vermijden. Als je dreigt met een klacht moet je eens zien hoe hard hij zal spirngen om die ellende te mijden want per slot van rekening doet Geert strafbare feiten !

Comment

Heeft hij een vervangwagen gekregen ? wat als er een ongeluk gebeurd was omdat de koppeling niet meer werkte. En de nabestaanden vragen een onderzoek...
                                je bent hier goedkoop mee vanaf gekomen !
                                Vervang wagen is er geweest en ja volledig kosteloos
                                je hebt in in theorie geen koppeling nodig om te schakelen en te stoppen maar dit is theorie
                                wat je zegt klopt moest er wat gebeurt zijn hadden we (geert en ik)een probleem maar een koppeling begeefd niet in 1 sec je voelt dit kapot gaan en komt slechter en slechter dan gebruik je u gezond verstand en zet u langs de kanten en stop je met rijden klaar!
                                telefoon nemen en rond bellen en samen uit te komen zoals met dvx gedaan geweest is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                  Geert doet dit enkel om erger te vermijden. Als je dreigt met een klacht moet je eens zien hoe hard hij zal spirngen om die ellende te mijden want per slot van rekening doet Geert strafbare feiten !
                                  Geert is een menselijk persoon en ik kan het weten!
                                  geert doet dit niet enkel om het geld maar ook voor zijn hobby,plezier en passie.
                                  Wat je van veel andere niet kan zeggen en slechte service kan verwachten en enkel maar doen om zakken tevullen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Dit is pas goede reclame voor DivX. BR Performance kan hier een puntje aan zuigen.
                                    Amen + 10000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                      Als gij het allemaal zo goed weet, stel ik voor dat gij een zaak begint, voor 2000 EUR tuning met behoud van garantie....uw enige klant zal TK zijn met zijn rammelende 3-reeks denk ik....
                                      Ik stel voor dat GIJ eens een ondernemingsnummer aanvraagt en de regels van het spel volgt, dan betalen wij allen weer wat minder sociale lasten !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wolfy Bekijk Berichten
                                        Geert is een menselijk persoon en ik kan het weten!
                                        geert doet dit niet enkel om het geld maar ook voor zijn hobby,plezier en passie.
                                        Oeffff, een 'menselijk persoon', ik dacht even dat hij een fictief figuur uit het Toverbos van Willebroek was.

Geert kent niets van ECU's en niets van files schrijven (citaat van Geert !)
                                        Welke passie en plezier schiet er dan over als je niets van tunen kent ? Geld verdienen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                                          Een verzekering afsluiten zal zonder problemen wel lukken' tegen een 'aparte' (lees hoge prijs). En als er vervolgens brokken van komen zullen ze wel zwaaien met hun kleine lettertjes dat het illegaal is en je staat met je rug tegen de muur.
                                          Inderdaad, iedereen betaalt bij die BrunoL e.v.a. een stukje verzekering die compleet zinloos is.
                                          Ik vermoed dat er zelfs geen enkele verzekering bij te pas komt en de bijgedragen geldsommen van de goedgelovige klant in de zakken van die tjoeners verdwijnen. Kwestie van je klant nog ietsjes meer op te lichten.

Comment

Working...
                                          X