Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
    Hoe kan het dan dat dergelijke bedrijven bestaan? Waarom wordt er geen actie dan ondernomen tegen dergelijke bedrijven? Zij hebben dan wel een recht op bestaan als ze zich enkel richten tot wagens die zich enkel op circuit begeven...?!

Is tuning ook strafbaar wanneer je via de "huistuners" van een bepaald automerk gaat?
    Op het circuit is het wel toegelaten...
    De huistuner brengt ook alle administratie in orde...
    Daarom dat BMW België dit niet aanbiedt...

Comment

Ik ga de vraag terugkaatsen, geloof jij in de Sint?
      door omstandigheden en via-via weet ik dat hij niet bestaat, ik denk dat het de grootste desillusie in m'n leven was
      http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
      Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
        Deze informatie klopt niet.. altans weet ik het enkel van vag..

Comment

• Wordt door bmw, audi en welke merken dan ook niet meer gedaan door idd al die papieren zever die er bij komt kijken in ons leuk land.

Porsche doet het bv wel.

Comment

• alleen vw heeft even met abt een legaal-uitziende constructie aangeboden

en ik denk niet dat er 1 abt is ingeschreven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              alleen vw heeft even met abt een legaal-uitziende constructie aangeboden

en ik denk niet dat er 1 abt is ingeschreven
              Is ondertussen al herroepen die samenwerking.

Comment

• Mercedes heeft dat met amg opgelost

daar kan alles

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                  Deze informatie klopt niet.. altans weet ik het enkel van vag..
                  Wat klopt er niet ?

Comment

Wat klopt er niet ?

Dat huistuners die in België aanbieden, ABT is gestopt in België
                    Statistics

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                    Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Toen ze het wel aanboden waren de documenten niet conform.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap een reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 52 reizen rond de wereld in 5474 dagen. Maar daar zal wel nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Hoe kan het dan dat dergelijke bedrijven bestaan? Waarom wordt er geen actie dan ondernomen tegen dergelijke bedrijven? Zij hebben dan wel een recht op bestaan als ze zich enkel richten tot wagens die zich enkel op circuit begeven...?!

Is tuning ook strafbaar wanneer je via de "huistuners" van een bepaald automerk gaat?
                        Klinkt te gek voor woorden, maar je moet eerst een klacht indienen bij bijvoorbeeld FOD Economie. Deze zullen dan, na een gerichte controle, een pv van vaststelling naar het parket sturen. Magistraat beslist adhv prioriteit, opportuniteit, maatschappelijk belang etc...

Geen klacht ? Geen kans op proces ! Dus tjoenen ze rustig verder.

Dat is niets gebeurt is nu ook weer niet waar, en dat het ogenschijnlijk toegelaten is omdat er niets gebeurt is dus ook onzin. Kwestie van tijd...

Comment

• Dan nog, moest ge klacht indienen, gaat er dan écht een proces komen?!
                          Want ik ben vrij zeker dat gij dat toch al geprobeert hebt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Ik bedoelde met huistuner, het merk zelf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                              Dan nog, moest ge klacht indienen, gaat er dan écht een proces komen?!
                              Want ik ben vrij zeker dat gij dat toch al geprobeert hebt?
                              Er bestaat een nog straffere mogelijkheid om tjoeners te doen stoppen :

De mogelijkheid om een stakingsvordering in te stellen, die ondernemingen toelaat snel tussenbeide te komen om een verboden praktijk te doen stoppen,
                              bevindt zich vanaf nu in het boek XVII van het "Wetboek ECONOMISCH RECHT (28-02-2013)".

Art. XVII.1. De voorzitter van de rechtbank van koophandel stelt het bestaan vast en beveelt de staking van een zelfs onder het strafrecht vallende daad die een
                              inbreuk uitmaakt op de bepalingen van dit Wetboek.

Altijd fijn die Wetboeken om uw medemens een poot uit te trekken.

Comment

• daar zit niemand op te wachten tk

er zijn ergere dingen

Comment

• Ja TK.., er moet toch ooit is ergens iets gebeurd zijn met u rond dat (motor) tuning gebeuren. Ik kan niet geloven dat je zo uit het niets, opeens die "sector" viseert. En dan vooral Geert van DVX en in mindere mate, Bruno van BR-P, die hebben het gegeten he bij jou.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    door omstandigheden en via-via weet ik dat hij niet bestaat, ik denk dat het de grootste desillusie in m'n leven was
                                    Dat heb ik niet gelezen.
                                    Dat heb ik niet gelezen.
                                    Dat heb ik niet gelezen.
                                    Dat heb ik niet gelezen.

Sent from here
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      Wordt door bmw, audi en welke merken dan ook niet meer gedaan door idd al die papieren zever die er bij komt kijken in ons leuk land.

Porsche doet het bv wel.
                                      Ja, ipv meer pk's zetten zij er minder op

Comment

• Onder wat catalogeer je dan brabus /AC snitzer / carlsson / ... ?
                                        Ik snap dat je om fiscale redenen de waardes niet mag aanpassen omdat je verzekering/taxatie ontloopt..

Maar hier in usa verwijderen ze op grote diesels DPF's / EGR's en herschrijven ze de mapping..
                                        Is dit dan ook tuning? Or eerder aanpassen van de huidige afstelling..?!

Comment

• Vraag aan TuningKid:

Dus die nieuwste bootloader wordt wanneer uitgerold? Of is dat ondertussen al gebeurd?

Wat met mensen die laten chippen en nooit meer bij de erkende concessie langs gaan of een update aanvragen?

Aan een kant is mijn ego gerust gesteld. Stel je voor dat een pauper met z'n 114i achter je blijft hangen. Jakkes.

Comment

Working...
                                          X