Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
    Er zitten ook veel fictieve pk's bij heb ik al gemerkt op meetings enzo, BMW's en golfs met 300 en 400 pk's ze smijten er maar mee en dan bij een tussensprint of een stoplichtsprint niet mee kunnen
    Er is ook een groot verschil tussen "kunnen betalen" en "kunnen rijden"...
    Mine: Volvo V70 2.4D 2006
    Hers: Kia Cee'd 1.6CRDI 2013

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Rarara, de laatste post die ik hier neerzette is wonderwel verdwenen... De censuur doet weer zijn werk.

@ BEEMER: Het kwam erop neer dat ik stukken had na chiptuning en simpelweg geen garantie kreeg om allerlei drogreden.
      Ik dacht dat in België de vrije meningsuiting gold...
      Moeten we dit toelaten ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
        Klopt, metingen verschillen per bank maar de vraag is wie de "perfecte" bank heeft.
        Persoonlijk heb ik liever één die wat minder meet, kwestie van geen desillusie op te lopen.

En nu ff dik oftopic: Je PM box zit vol.
        Haha heb er een hoop uitgegooid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
          wat wil dat allemaal zeggen?
          DE truk met die Fxx reeksen is dat ze de "tijd" / ouderdom terugdraaien van de ECU. Hierdoor komt deze in een "nieuwstaat"/virgin zodat je er
          nieuwe software op kunt zetten. (zoals in de fabriek). Dat is die fameuze 'timestamp'

Een bootloader is de opstart software die wat initiële gegevens zoals o.a. die "tijd" bekijkt en weet HOE de ECU zich moet gedragen.

Een truk zo oud als de straat, dus "Brrr" en andere pseudo-intellectuelen blazen weer net iets teveel van de toren. (vooral ook DV-T-O-X)

Klein detail : de "collega's" van BrunoL in Beieren, die allemaal zogenaamd niets kennen en aandachtig luisteren naar het technisch orakel BrunoL, zijn dat geprutst al langer spuugzat (garantie; opgeblazen turbo's op kosten van BMW etc...) en hebben die truk al een tijdje in de smiezen.

Dus bij de eerste beurt zullen de getunede versies, ofwel die timestamp vernieuwd krijgen, dus tuning weg EN GRATIS EN VOOR NIKS een nieuwe bootloader
          krijgen waardoor die trukendoos in Willebroek NOOIT meer werkt .

TIP 1 : de nieuwe BMW's hebben al een nieuwere versie van bootloader die niemand nog zal kunnen tjoenen, ttz, kan programmeren.

TIP 2 : Spaarpot aanleggen voor die boze klanten om hun geld terug te geven.

TIP 3 : een shittjoening verhuren per maand is misschien een oplossing.

Toch tof dat er weer eentje die ballon doorprikt hé lieve tjoenertjes in het toverbos van Willebroek.

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Say what?
          Zie hoger

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Geef aub eens meer uitleg over die timestamp.
          Zie hoger

Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
          TK zal je wel van een eerlijk antwoord voorzien .
          Dank U :-)

Comment

• Je mag zeggen wat je wil,maar TK is pss toch goed op de hoogte..
            Hoe roestiger het dak,hoe natter de kelder

Comment

• het lijkt alsof alleen de mensen die willen laten chippen NIET op de hoogte waren
              http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
              Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• Ik begrijp best dat fabrikanten daar niet mee blijven lachen.

My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

Comment

• Iedereen dan naar Power Plus zeker?
                  zou toch goeie module zijn...
                  En in 5 minuten te verwijderen...

grtz
                  Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid spotnamen worden trouwens altijd met een kleine letter geschreven
                  ->
                  Vandaar dat het tuningkid is dus...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fred-RS Bekijk Berichten
                    Iedereen dan naar Power Plus zeker?
                    zou toch goeie module zijn...
                    En in 5 minuten te verwijderen...

grtz
                    Ik hoor toch vaak dat zijn bank veel te optimistisch is .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      beemer zit 12 jaar op het forum

en nou begint hij aan chippen

1) van welke planeet kom je
                      2) geloof je terug in sinterklaas
                      Natuurlijk ga ik mijn auto niet laat chippen Bobo . Er zijn gewoonweg vele vragen waarom ik geen antwoord ken. Al moet ik wel toegeven dat ik in 2003 overwogen heb om de pk's van mijn corsamobiel te laten verhogen van 75 naar 90pk via Irmscher. Als ik erover terugdenk... dat kostte een klein fortuin bij die mannen...

Ik ga de vraag terugkaatsen, geloof jij in de Sint?
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        het lijkt alsof alleen de mensen die willen laten chippen NIET op de hoogte waren
                        Dat is zoals kiesvee en politiek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                          Je mag zeggen wat je wil,maar TK is pss toch goed op de hoogte..
                          Luc, het komt ooit nog eens goed tussen ons vermoed ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            Dat is normaal hé. Ik zou mijn bank ook positief afstellen, er is toch geen controle op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                              Natuurlijk ga ik mijn auto niet laat chippen Bobo . Er zijn gewoonweg vele vragen waarom ik geen antwoord ken. Al moet ik wel toegeven dat ik in 2003 overwogen heb om de pk's van mijn corsamobiel te laten verhogen van 75 naar 90pk via Irmscher. Als ik erover terugdenk... dat kostte een klein fortuin bij die mannen...

Ik ga de vraag terugkaatsen, geloof jij in de Sint?
                              Tuning is strafbaar, verboden, géén grijze maar een gitzwarte zone.
                              Tjoeners zijn mededaders in dit verhaal en dus ook strafbaar.

Comment

Die zijn bank is zelf ook getjoend !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                  Tuning is strafbaar, verboden, géén grijze maar een gitzwarte zone.
                                  Tjoeners zijn mededaders in dit verhaal en dus ook strafbaar.
                                  Zolang tuners kunnen doen wat ze doen is dat in mijn ogen een grijze zone.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                    Zolang tuners kunnen doen wat ze doen is dat in mijn ogen een grijze zone.
                                    Ieder zijn meug hé Bimmer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                      Die zijn bank is zelf ook getjoend !
                                      Epic

Comment

• Ze mogen thuis de gasketel ook eens tjoenen dan warmt mijn huis sneller op en verbruik ik minder. Als ze de thermostaat dan ook tjoenen koelt het huis minder rap af.

Comment

Ze mogen thuis de gasketel ook eens tjoenen dan warmt mijn huis sneller op en verbruik ik minder. Als ze de thermostaat dan ook tjoenen koelt het huis minder rap af.
                                          Ik zou het niet doen, bij het eerstvolgende onderhoud wordt alles terug standaard gezet. Alle tjoeningcenten kwijt!

Comment

Working...
                                          X