Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
    Of am i mixing things up?
    Ik heb er ook al over gelezen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Ik heb er ook al over gelezen...
      Over echte chiptuning? Dus geen powerbox ? Graag link want ik wil ook lezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
        Nee gaat nooit 3x hetzelfde zijn. Gaat altijd wat speling op zitten.
        Als ik fiches (voor en na) bekijk van mensen die hun wagen hebben laten tunen, dan zie ik met andere woorden dus eerst (voor de tuning) de standaardfiche van de constructeur. Of meten de tuners altijd het specifieke vermogen van elke auto voor de tuning en dan erna om het verschil aan te tonen?

En hoe zit het dan qua tuning? Stel nu dat ik 163pk heb (525d). En ik vraag een tuning tot 180pk. Kan dat zomaar? Of moet je altijd een voorgeschreven programma nemen waarbij je verplicht bent om een keuze te maken uit zo een programma?

Kan je een oldtimer bijvoorbeeld ook op de testbank zetten om te kijken hoeveel paarden nog in leven/of op rust zijn? Of is die belasting zo hard dat je eigenlijk meer slecht doet dan goed? En tot slot, hoe lang duurt het om een auto te tunen?

Haja nog iets anders... Stel nu dat je een nieuwe auto hebt en je laat die tunen. Laten we hopen dat het niet gebeurt maar toch... er loopt iets mis na 9 maanden... grote kosten aan de auto. Bijvoorbeeld turbo kapot. Wat gebeurt er in zo een geval? Is de tuner aansprakelijk, de constructeur of jezelf? Ik neem aan dat een constructeur hier niet voor wil opdraaien... Is een tuner hiervoor verzekerd dan?
        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• TK zal je wel van een eerlijk antwoord voorzien .

Comment

• Ik kan enkel meedelen dat ik bij 3 verschillende tuners mijn auto op de rollenbank heb gezet en 3 x een verschillend resultaat heb gekregen.

Stel nu dat een bepaalde tuner zijn bank "te" hard staat afgesteld. Bv: je TDI met 150pk meet bij hem slechts 135pk. Je wil een chiptuning naar 200pk. Hij doet dat, maar wie zegt dat zijn bank correct meet? Wie weet heb je dan 215pk waarbij je bepaalde toleranties overschrijdt?

Comment

• Misschien één van de tuners die een woordje uitleg heeft op de vele vragen?

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Ik heb het hier nog al gezegd. Zolang dat chiptunen in de wettelijk grijze zone blijft vertoeven, en er bijgevolg door de FOD Economie en/of FOD Mobiliteit geen controles op ijkingen van testbanken enzomeer uitgevoerd worden. Zal het voor de consument gissen blijven en hopen dat het allemaal juist en goed uitgevoerd is. Ook op het vlak van garantie heeft de consument op wettelijk vlak geen poot om op te staan als het ooit tot een geschil komt met de chipper.

My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

Comment

• Daaruit kan je afleiden dat chiptuning niet is toegestaan? Maar waarom worden dergelijke bedrijven dan niet onmiddellijk gesloten? Of hebben ze enkel een recht op bestaan voor auto's die niet op de openbare weg komen?

Volgens mij doen constructeurs zelf aan chiptuning... Dus of het écht zoveel kwaad kan... Feit is wel dat zij vaak andere onderdelen mee aanpassen en dat zal de tuner niet doen?

Waarom chiptuning ook niet legaal maken binnen bepaalde grenzen (waarbij je ook extra betaalt voor de extra power)? Of hebben ze dan geen kandidaten meer... Hoe zit het ook met de bedragen die je voor tuning betaalt? Is het makkelijk geld verdienen of gaat het verder dan dat? Zo een installatie en software zal ook geld kosten?

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten

Haja nog iets anders... Stel nu dat je een nieuwe auto hebt en je laat die tunen. Laten we hopen dat het niet gebeurt maar toch... er loopt iets mis na 9 maanden... grote kosten aan de auto. Bijvoorbeeld turbo kapot. Wat gebeurt er in zo een geval? Is de tuner aansprakelijk, de constructeur of jezelf? Ik neem aan dat een constructeur hier niet voor wil opdraaien... Is een tuner hiervoor verzekerd dan?
                    Ik kan uit verhalen hier op het forum al zeggen dat als puntje bij paaltje komt er juist geen garantie is.
                    Tenzij je ze openbaar confronteert
                    Statistics

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                    Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand

Comment

• En dan mag je ze nog openbaar confronteren, dan duurt het dikwijls niet lang of alle kritische postings worden van dit forum verwijderd zonder enig commentaar. Garantie op chiptuning is gebakken lucht, de tuners die ermee adverteren doen het enkel om klanten te lokken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        En dan mag je ze nog openbaar confronteren, dan duurt het dikwijls niet lang of alle kritische postings worden van dit forum verwijderd zonder enig commentaar. Garantie op chiptuning is gebakken lucht, de tuners die ermee adverteren doen het enkel om klanten te lokken.
                        Klopt,en ik kan het weten..
                        Hoe roestiger het dak,hoe natter de kelder

Comment

• Ik kan het ook weten. Mijn verhaal staat hier ergens in dit topic maar het was allemaal geen waar en ik werd afgedreigd met een hoop praatjes over deurwaarders die zogezegd screenshots aan het nemen waren en advocaten die werden ingeschakeld. Helaas voor de betreffende tuner was ik daar niet zo snel van onder de indruk.

Comment

Ik kan het ook weten. Mijn verhaal staat hier ergens in dit topic maar het was allemaal geen waar en ik werd afgedreigd met een hoop praatjes over deurwaarders die zogezegd screenshots aan het nemen waren en advocaten die werden ingeschakeld. Helaas voor de betreffende tuner was ik daar niet zo snel van onder de indruk.
                            Same here,dreigen met klacht wegens laster&eerroof,en dat voor wat gebakken lucht
                            Hoe roestiger het dak,hoe natter de kelder

Comment

• @ Luc: Had jij uw M5 dan opgedreven? Waar staat uw verhaal?
                              @ Diabolic: Kan je uw verhaal nog eens posten? 143blz moeten doornemen is wat te veel van het goede

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Rarara, de laatste post die ik hier neerzette is wonderwel verdwenen... De censuur doet weer zijn werk.

@ BEEMER: Het kwam erop neer dat ik stukken had na chiptuning en simpelweg geen garantie kreeg om allerlei drogreden.

Comment

• Je krijgt waarschijnlijk enkel garantie als ie daar breekt of bij het buitenrijden xD

Comment

Rarara, de laatste post die ik hier neerzette is wonderwel verdwenen... De censuur doet weer zijn werk.

@ BEEMER: Het kwam erop neer dat ik stukken had na chiptuning en simpelweg geen garantie kreeg om allerlei drogreden.
                                    Wel vreemd, dat ze op een openbaar forum deze ervaringen weghalen... Ze doen er actief zelf aan mee... Dat ze nog geen klacht aan hun broek hebben... Moderator spelen houdt ook verantwoordelijkheden in... Je zou zelfs durven stellen dat diegene die de post verwijdert mee verantwoordelijk is voor eventuele gevolgen van een tuning, wegens het achterhouden van informatie. Ik vind het zelfs niet kunnen dat tuning bedrijven hier openlijk reclame maken voor iets onwettelijk...
                                    Last edited by dirk195; 07/12/2014, 17:06.

Comment

• beemer zit 12 jaar op het forum

en nou begint hij aan chippen

1) van welke planeet kom je
                                      2) geloof je terug in sinterklaas
                                      http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                                      Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Ik kan enkel meedelen dat ik bij 3 verschillende tuners mijn auto op de rollenbank heb gezet en 3 x een verschillend resultaat heb gekregen.

Stel nu dat een bepaalde tuner zijn bank "te" hard staat afgesteld. Bv: je TDI met 150pk meet bij hem slechts 135pk. Je wil een chiptuning naar 200pk. Hij doet dat, maar wie zegt dat zijn bank correct meet? Wie weet heb je dan 215pk waarbij je bepaalde toleranties overschrijdt?
                                        Klopt, metingen verschillen per bank maar de vraag is wie de "perfecte" bank heeft.
                                        Persoonlijk heb ik liever één die wat minder meet, kwestie van geen desillusie op te lopen.

En nu ff dik oftopic: Je PM box zit vol.

Comment

• Er zitten ook veel fictieve pk's bij heb ik al gemerkt op meetings enzo, BMW's en golfs met 300 en 400 pk's ze smijten er maar mee en dan bij een tussensprint of een stoplichtsprint niet mee kunnen

Comment

Working...
                                          X