Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @Bruno u madam stond in de P magazine . Ze zegt 3of meer per dag is geen probleem gij snoeper.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      @Bruno u madam stond in de P magazine . Ze zegt 3of meer per dag is geen probleem gij snoeper.
      Ik doe het ook bijna alle dagen.

Maandag bijna, dinsdag bijna,...

Wel ferm voorzien precies. Thx Bruno.

Comment

• heren tuners , kenners
        een vraagje
        Ik had graag geweten welke mogelijkheden er zijn om mijn RCZ wat meer zuurstof te geven , zonder chiptuning. het gaat om een 1.6 thp met 156 pk.
        Een CAI , heeft dat effectief nut of is er alleen meer lawaai ?
        Citroën Saxo 1.6 Vts (2005-2007) - Opel Astra GTC (2007-2009) - Audi 80 LS (oldie : 2006-2012) - Volvo V50 2.0d (2009-2013) - Ford Focus Ecoboost (2013-2014) - Peugeot RCZ THP (2014-2016) - Skoda Octavia Combi RS TSI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door oli4-86 Bekijk Berichten
          heren tuners , kenners
          een vraagje
          Ik had graag geweten welke mogelijkheden er zijn om mijn RCZ wat meer zuurstof te geven , zonder chiptuning. het gaat om een 1.6 thp met 156 pk.
          Een CAI , heeft dat effectief nut of is er alleen meer lawaai ?
          Indien goed gedaan heeft een CAI meer nut. Maar of die paar pk's z'n geld waard zijn moet ieder voor zichzelf uitmaken.

Comment

• uw motor zou hiermee vrijer moeten ademen , dus een iets snellere gasrespons , mag ik dat verwachten ?
            Citroën Saxo 1.6 Vts (2005-2007) - Opel Astra GTC (2007-2009) - Audi 80 LS (oldie : 2006-2012) - Volvo V50 2.0d (2009-2013) - Ford Focus Ecoboost (2013-2014) - Peugeot RCZ THP (2014-2016) - Skoda Octavia Combi RS TSI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door oli4-86 Bekijk Berichten
              uw motor zou hiermee vrijer moeten ademen , dus een iets snellere gasrespons , mag ik dat verwachten ?
              Hmm ik denk niet dat je snellere gasrespons zal hebben. Het is en blijft een turbomotor.
              Ik twijfel ook aan het nut van een CAI. De lucht gaat door de turbo en wordt hoe dan ook opgewarmd.
              Misschien is een betere intercooler nuttiger. Of een andere downpipe...
              Mine: Volvo V70 2.4D 2006
              Hers: Kia Cee'd 1.6CRDI 2013

Comment

• dat was ook mijn eerste idee , dat een CAI op een turbomotor niet veel nut gaat hebben .
                Als ik een andere intercooler laat plaatsen , zijn er dan nog andere aanpassingen noodzakelijk ?

Comment

• Het is goed mogelijk dat er aanpassingen moeten gebeuren aan het leidingwerk van turbo ==> intercooler ==> inlaatcollector.

Weet ook dat een grotere intercooler beter zal koelen, maar dat de gasrespons mogelijk verslecht, de turbo zal meer tijd nodig hebben om op te spoolen.

Volgens mij ben je beter af met een stage 1 chiptuning. Je zal meer resultaat hebben voor je geld.
                  Mine: Volvo V70 2.4D 2006
                  Hers: Kia Cee'd 1.6CRDI 2013

Comment

• bedankt voor de uitleg !
                    op termijn misschien toch die stage 1 overwegen als mijn garantie verlopen is

Comment

• [forget]
                      Last edited by sternn; 27/10/2014, 11:18.

Comment

• Amai zo een 4cilinder biturbo heeft nogal potentieel zowel de 25d als de 28i zijn zeer interessante motoren.

Comment

• Wie van de tuners hier kan een map op maat maken (écht op maat graag, niet de zoveelste copy paste) voor een 330i met complete Eisenmann race uitlaatlijn (cat en allemaal de bazaar eruit)?
                          Graag eerlijk antwoord en niet aan de sales maar aan m'n wagen denken
                          PPE laten we even buiten beschouwing.

Comment

• Hier ook eens plaatsen, waarom is een 'soundpipe cat back' niet straatlegaal?

http://www.eisenmann-sportauspuff.de...0900000_14.php

Comment

• omdat we in belgië wonen!
                              scooby

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                                omdat we in belgië wonen!
                                Ja maar 't is in Duitsland en UK ook niet straatlegaal precies?

Comment

• wie kijkt der nu achter straatlegaal
                                  scooby

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                    Omdat je geen demper hebt....
                                    Een middendemper bedoel je dan? Want hoe ik het versta; cat => middendemper => einddemper.
                                    Middendemper wil ik vervangen door die soundpipe cat back, en dan ook een Eisenmann einddemper.

Comment

• Cat back == katalysator tot aan de eindtips.

Daarom ook cat -- back systeem

Comment

• Maw. Wat je daar hebt staan zijn straightpipes.... ( vanaf de cat )

Comment

Working...
                                        X