Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
    En mijne Lotus,die heeft ook een Bosch computer ???
    Neen, een EFI ecu, geen BOSCH.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
      Neen, een EFI ecu, geen BOSCH.
      Oei,ik dacht iets gelezen te hebben van Bosch maar misschien is het Bosch die de software dan ontwikkeld heeft voor de race stand instelling of anders mix ik wa zaken ondereen.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
        Mijn grootmoeder zei steeds : Indien een 'ollander' u niet heeft opgelicht, is hij/zij het vergeten.
        Mijn gootmoeder was een zéér wijze vrouw.
        Daar moet ik U gelijk ingeven,zelf ook al ondervonden.
        2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Wekelijks doe ik zaken met Hollanders, uw granny is correct

Comment

• of je beseft nog niet dat je opgelicht bent
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
              of je beseft nog niet dat je opgelicht bent
              Dat is toe te schrijven aan de klasse 'ollanders' die in eigen land bestempeld worden als draaideurcriminelen.

Deze wijken dan meestal uit naar België. Extra voor opletten dus !

Comment

• Nederlandse zakenmensen zijn bij mijn weten bij de meest correcte die er zijn. Charlatans heb je echter overal dus ook in Nederland.

Comment

• over Nederlanders en tuning gesproken .......
                  Ik heb dit jaar mijn Audi A6 Allroad 3.0 tdi laten "upgraden" door Hartog Tuning in Alkmaar.
                  400 euro was de prijs en ik ben supertevreden, mijn auto rijdt veel vlotter, schakelt beter (s-tronic) en is ongeveer 1liter zuiniger.
                  Van 239pk naar 280pk gegaan, dit is minder merkbaar maar het koppel da nu 500nm heeft maakt het verschil.
                  Ik snap de heisa ni , fabrikanten mogen goochelen met hun pk-waarden (soms 3 verschillende bij éénzelfde motor) waarom zou je dan als eigenaar niets mogen veranderen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Der Ferry Bekijk Berichten
                    Ik snap de heisa ni , fabrikanten mogen goochelen met hun pk-waarden (soms 3 verschillende bij éénzelfde motor) waarom zou je dan als eigenaar niets mogen veranderen ?
                    omdat er bepaalde wetten rond bestaan die dit verbieden.

Comment

• En welke Tuner kan mij een aanbieding maken om een A6 163 pk Multitronic wat bij te werken zonder dat een garage of leasemaatschappij dit kan merken.
                      Geen hardware, enkel software.
                      Vooral wat meer koppel tussen 2500 en 3500 t/m zou me wel kunnen bekoren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        En welke Tuner kan mij een aanbieding maken om een A6 163 pk Multitronic wat bij te werken zonder dat een garage of leasemaatschappij dit kan merken.
                        Weet niet hoe het nu zit maar vroeger kon je best wegblijven van tuning voor je Multitronic. Is ondertussen al wel enkele jaren geleden. A6 met 163pk is wel een klassieker voor de meesten, dus zal er al wel wat verbeteringen aan kunnen gebeuren.

Sent from somewhere, using Tapatalk
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 58 reizen rond de wereld in 6270 dagen of gemiddeld elke dag 372,25km elke dag, dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Eigenlijk zouden ze daar zonder veel poespas 177pk van moeten kunnen maken.

Verwacht er eigenlijk niet veel van, ik geloof nooit dat dat niet opspoorbaar is, zelfs met die 'moderate' tuning.

Comment

• Tunen van een multitronic wordt door de meeste tuners zeer sterk afgeraden .... Hartog doet het gewoon niet

Comment

• Multitronic zou ik ook niet tunen. Ze hebben die CVT bak bij Audi nooit 100% betrouwbaar gekregen en naar het schijnt zouden ze die versnellingsbak in de nabije toekomst zelfs niet meer leveren.

Comment

• En toch is die bak zo zalig om mee te rijden...
                                Zeker als je comfy wil cruisen is er echt niks beters.

Comment

• Een multitronic is inderdaad een toonbeeld van soepelheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                                    Oei,ik dacht iets gelezen te hebben van Bosch maar misschien is het Bosch die de software dan ontwikkeld heeft voor de race stand instelling of anders mix ik wa zaken ondereen.....
                                    Komo-tec kan je wel verder helpen als je wil verder gaan.
                                    2011 Porsche Boxster S Black Edition

Comment

Eigenlijk zouden ze daar zonder veel poespas 177pk van moeten kunnen maken.

Verwacht er eigenlijk niet veel van, ik geloof nooit dat dat niet opspoorbaar is, zelfs met die 'moderate' tuning.
                                      Die 14pk ga je echt niet voelen. Echt niet.

Comment

• Werken tuners eigenlijk met E-sys?
                                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                        current : BMW 330D F30

Comment

En welke Tuner kan mij een aanbieding maken om een A6 163 pk Multitronic wat bij te werken zonder dat een garage of leasemaatschappij dit kan merken.
                                          Hoeveel koppel heeft je wagen nu ? Een MT bak kan maximaal 400Nm aan , da's ineens het enige nadeel aan die bak volgens mij... Mijn 3 liter 204pk heeft een koppel van 400Nm en dat is volgens mij softwarematig beperkt aangezien er uit zo'n 3 liter normaliter ruim meer te puren valt...
                                          In elk geval betwijfel ik ook of je die paar extra pk's daadwerkelijk gaat voelen...

Comment

Working...
                                          X