Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic!

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
    Maar geef toe, 't is plezant hé!
    Waarschijnlijk zijn ze elkaar nu aan't uitmaken over de telefoon
    of over de fax...

Comment

Als ge met zo'n argumenten afkomt moete niet op een forum zitten. Want 99% lult hier dan uit z'n nek, en dan moogt ge niemand geloven.
      Ik geloof dan ook bijna niemand.

Comment

• dat hoeft ook hemaal niet
        http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
        Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          die chippers die erin slagen een auto meer als een liter minder te doen verbruiken >>> sito presto zich gaan aanbieden bij de ontwikkeling van motoren bij de constructeurs...het perpetuum hebben ze nog net niet, maar het komt in de geburen
          Ik geloof je.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
            Heb slecht geslapen
            Zelf menig autotje laten chiptunen maar versta ook heel goed wat TK bedoeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              die chippers die erin slagen een auto meer als een liter minder te doen verbruiken >>> sito presto zich gaan aanbieden bij de ontwikkeling van motoren bij de constructeurs...het perpetuum hebben ze nog net niet, maar het komt in de geburen

is eigenlijk niet zo overdreven moeilijk voor een chipper.
              normaal loopt een benzineauto om 14,7/1 lucht/benzineverhouding.
              ga je naar 13/1 loop je te rijk en verbruik je teveel + onvolledige verbranding + CO dat de hoogte in gaat.
              ga je naar 15/1 loop je te arm, temperatuur in verbbrandingskamer stijgt, kans op detonatie stijgt, etc etc etc

als een motor belast ( optrekken ) word durft men vaak naar 13/1 en zelfs naar 12/1 gaan omdat je in een rijke conditie vaak iets meer vermogen hebt.

wat kan men zoal doen om het verbruik op een motor te verminderen.
              als de motor niet zwaar belast word (snelweg 120km/u ) laat je de motor te arm lopen bvbeeld 15/1, zelfs 17/1 is geen uitzondering.
              je auto heeft toch geen vermogen nodig om te cruizen 40 pk is meer dan voldoende.
              tuurlijk, de kamertemperaturen zullen oplopen, maar je doet dit dan ook met tussenpozen. 1 minuutje 14.7/ 1 , 1 minuutje 17/1.
              op lange afstanden cruise control rijden slinkt u verbruik best wel een litertje of 1 a 2/100km.

Nadeel hiervan is dat NOx de hoogte in gaat door de te arme verbranding, iets waar constructeurs op gecontroleerd worden.
              Maar in belgie heeft men de apparatuur niet om dit op te meten op de keuring ( men meet enkel roet en/of CO )
              dus kan de tuner rustig zijn gang gaan.
              http://www.thirdgen.org/techboard/di...hway-mode.html

andere manieren om het verbruik te minderen.
              1) cilinder de activatie, je laat enkele inlaat en uitlaatkleppen niet meer open gaan, en je maakt van een 8 cilinder een 4 cilinder op de snelweg.

2) EGR klep ( ja op een benzine ), op de snelweg laat je de EGR klep open gaan, waardoor verbrande gassen terug worden aangezogen in de motor.

laten we zeggen dat je een 3L motor hebt, en je trekt in je motor voor 1L aan verbande gassen binnen, dan moet je nog maar 2L niet meer vullen met verse lucht. dit betekent ook dat je nog maar voor 2L lucht benzine moet inspuiten. MAW, je verbruik daalt alweer. ( verder zullen trouwens de verbrande uitlaatgassen de cilinderkamers koelen waardoor de kans op detonatie verminderd.

EGR + highway lean is trouwens en geweldige combinatie op een gezonde motor.

Comment

• Moest ik toch beslissen om mijn auto te laten tjoenen ( als TK er geen probleem mee heeft) moet ik toch is verder kijken precies. Ik stel kennis natuurlijk op prijs, maar een beetje beleefdheid ook wel.

en als ik de drie tuners hier op het forum bezig hoor, zijn de anderen niet goed... Conclusie : geen goede tuners?

Comment

PPE ze!
                  Als da waar is wakkik heb gehoord dan bedank ik!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    Als da waar is wakkik heb gehoord dan bedank ik!
                    'T is niet waar wat ge gehoord hebt, heb het nagevraagd. Voor een paar wel, maar zal misschien niet voor BMW geweest zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                      ik verwacht elk moment dat dvx hier binnenkomt met ne verbazingwekkende move op 1 van de 3....
                      Zal niet gebeuren. Ik zal me enkel verdedigen indien nodig. Meer niet.
                      Denk dat dit logisch is.

Comment

Denk dat dit logisch is.
                        Ik zou toch mijn conclusies eens trekken Geert, vooral na de uitzending van gisteren !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Zal een domme vraag zijn... maar op welke manier pakken ze u als je chiptuning laten doen hebt? Hoe komen ze dat te weten? Wordt er controle op gedaan? Na ongeval hebben ze dit bij mij niet gecontroleerd.
                          Een interessante vraag. Ze doen dat door bijzondere opsporingsmaatregelen zoals een telefoontap.

Comment

• Hoe hebben ze dat bij u weer te weten gekomen TK?

Mss zijn er hier die uw verhaal nog niet kennen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                              Een interessante vraag. Ze doen dat door bijzondere opsporingsmaatregelen zoals een telefoontap.
                              Een telefoontap doen ze niet voor een vermoedelijke chiptuning. Telefoontap valt onder de Bijzondere Opsporingsmethoden wetgeving. Daarnaast is een tap ook in tijd beperkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Een telefoontap doen ze niet voor een vermoedelijke chiptuning. Telefoontap valt onder de Bijzondere Opsporingsmethoden wetgeving. Daarnaast is een tap ook in tijd beperkt.
                                Chiptuning is valsheid in informatica. Art. 210bis.
                                Laat dat nou toevallig opgesomd staan in het bepaalde van art 90ter Wetboek Strafvordering.

Is idd beperkt in tijd, welliswaar per aanvraag maar die kan "oneindig" hernieuwd worden.

Nu zijt gij weer aan zet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                  CO2 is net goed voor de natuur,

CO2 is voor planten wat O2 is voor ons

"CO2 beïnvloedt het klimaat" is een grote leugen
                                  Leg dat laatste eens uit.

Comment

• Allé weeral x aantal pagina's erbij en weer niks dan geblijt van Tuningklet, en dan die andere kleine joengelen die tegen elkaar aan jammeren zijn. Allemaal motoristen en kenners en bijna geen enkele dat ooit nekeer aan een motor gewerkt heeft, straf eigenlijk wel.

Binnenkort kunnen we betalen bij deze bedrijven met dit:

2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Denk dat dit logisch is.
                                      no deathmatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                        CO2 is net goed voor de natuur,

CO2 is voor planten wat O2 is voor ons

"CO2 beïnvloedt het klimaat" is een grote leugen
                                        het klopt inderdaad dat CO2 de plantjes doet groeien.
                                        zo vult deze man trouwens elke nacht zijn serres met CO2 om zijn plantjes te laten groeien.

Maar het probleem is dan ook niet echt CO2, maar eerder CO en daar doen plantjes ni veel mee....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                                          Binnenkort kunnen we betalen bij deze bedrijven met dit:

Dit is een buitenlandse bueno. Heb jij daar wel een vergunning voor om dit in België uit te delen aan de tjoeners ?

Comment

Working...
                                          X