Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning garantie

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• chiptuning garantie

Hoi ,

Ik lees hier wel veel verhalen over chiptuning maar wat zijn de gevolgen ivm garantie .
    Ik heb laatst met een autotechnieker bij een merkdealer gepraat die ik zeer goed ken .
    Hij zegt dat ze toch serieuse problemen kunnen hebben opgebied van garantie van de fabrikant van dat merk uit .
    Blijkbaar pronken vele chiptuners met hun garantie maar de werkelijkheid is volgens hem anders .

Zijn er hier mensen die toch al problemen hebben ondervonden ivm garantie na chiptuning ?

Dit zowel naar garantiechiptuner toe als garantie fabrikant van merk ?

Ik neem aan dat de garantievoorwaarden van de chiptuner toch op één of andere manier op het factuur moeten vermeld staan , maar wat houd dat in ?

Ik heb zelf dan eens op een website van een chiptuner gekeken en wat daar op staat vermeld geeft bij mij toch een beeld dat heel die garantie niets te betekenen heeft , ik bedoel dan naar motorschade toe en de aandrijflijn .

Verder vond ik dit .

http://www.bmw.nl/nl/nl/owners/servi...p_tuning3.html

Een eigenaar van een voertuig met niet-goedgekeurde verbouwing (wijziging vermogen, aka chiptuning) zal nooit
    een "officiële" garantie kunnen bekomen, laat staan afdwingen, van een chiptuner.

De eigenaar heeft, samen met de uitvoerder, een strafbare daad gepleegd.
    Benieuwd of een eigenaar, die dus zélf ook in overtreding is, überhaupt wil gaan procederen...

Stel een zwartwerker komt wat verbouwingen uitvoeren
    Er is niemand die via de officiële weg dan eventuele fouten kan gaan aanklagen.
    Je zal vooreerst zélf aangeklaagd worden wegens het tewerk stellen van deze zwartwerker.

Het hangt dus puur van de goodwill van de tuner zélf af, maw het is en blijft een gokspel.

Comment

IVM die veligheidsmarge .
      Er zijn inderdaad tuners die niet zo hoog goochelen met chiptuning opgebied van PK's en koppel .
      Vanwaar het verschil dan , want vaak zijn het niet van de minste die de wagen na chiptuning toch minder PK's en koppel geven .

Zo is er een zeeer bekende chiptuner die echt wel merkgebonden werkt en naam en faam heeft .
      Als ik dan die zijn chiptuning aanbod lees dan merk ik dat deze zomaar even 45 pk en 80 nm onder de waarden blijft van een bepaald merk en model van wagen dan bvb een andere chiptuner zoals een Heinz ofzo ook al gaat het hier over dezelfde wagen .

Ik stel me hier toch echt wel vragen bij hoor .

Comment

Ik zie dat de meeste tuners garantie geven op de tuning zelf, maar daar ben je natuurlijk niets mee als je je turbo opblaast ofzo. Hoe zit het met garantie op het mechanisch gedeelte? Heeft iemand hier ervaring mee?

Comment

bij www.BR-Performance.be geven 5 jaar garantie op motor en aandrijflijn, dit met een speciale verzekering die alle schade dekt behalve takel kosten en vervangend vervoer. Bij sommige tuners moet je hiervoor extra betalen, bij hen zit dit in de prijs.
          Last edited by BrunoL; 01/12/2012, 14:27.

Comment

maar als er nu iets misgaat, hoe kunnen jullie dan weten of het aan de chip ligt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
              maar als er nu iets misgaat, hoe kunnen jullie dan weten of het aan de chip ligt?
              De verzekeringsmaatschappij stelt een expert aan die nagaat of het aan de herprogrammatie ligt dan wel aan verkeerd onderhoud , verkeerd gebruik of andere. ( onlangs klant die 5 liter motor-olie teveel had bijgevoegd, ik moet er geen tekening bij maken ;-) )
              Meestal is het heel snel te bepalen waar de oorzaak ligt.

je kan best mailen naar br-performance.be
              Last edited by BrunoL; 01/12/2012, 14:28.

Comment

Ik weet niet of er al eens zo'n geval voor de rechtbank is geweest en wat de uitspraak hierin was .
                Maar ik denk wel dat wanneer er eens zo'n zaak komt en dit in het nadeel van de chiptuner word uitgesproken , menig chiptuners zwarte sneeuw zullen gaan zien , en hun garantiesystem zullen laten vallen , met als resultaat minder klanten .
                Maar ik twijfel er ook niet aan dat er bekwame mensen zijn op dit gebied die alles toch wel binnen de richtlijnen houden .
                Vandaar dat je toch best naar een bekwame chiptuner kan gaan denk ik .

Mar denk er wel aan dat je in zo'n geval te maken gaat krijgen met een verzekeringsexpert van de verzekering waarbij de chiptuner bij verzekerd is , en dan begint het liedje pas .

Comment

Daarbuiten moet je als tuner ook best nog eens verzekering hebben voor:

1) testrit met voertuigen van klant ( dit is veruit de duurste verzekering en durf te wedden dat 90% van de tuners hiervoor niet verzekerd zijn)

2) diefstal , schade en brand van voertuigen die ons zijn toevertrouwd ( ook een heel dure + alarm , camera bewaking en verplicht afgesloten stalplaats )

Comment

hoeveel mensen hebben ooit echt al eens een probleem gehad met hun verzekering ? als je een ongeval doet dan betalen die gewoon ( tenzij er speciale omstandigheden zijn )
                    Last edited by BrunoL; 01/12/2012, 14:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                      De verzekeringsmaatschappij stelt een expert aan die nagaat of het aan de herprogrammatie ligt dan wel aan verkeerd onderhoud , verkeerd gebruik of andere. ( onlangs klant die 5 liter motor-olie teveel had bijgevoegd, ik moet er geen tekening bij maken ;-) )
                      Meestal is het heel snel te bepalen waar de oorzaak ligt.
                      Het is eigenlijk net hetzelfde als de garantie bij verkoop van een 2de hands-wagen.

Omdat je als tuner de schade niet moet betalen ( doet de verzekering ) kan je betere service geven naar je klant toe.
                      dus dan moet maw de expert van jullie maatschappij komen naar de plaats waar mijn voertuig staat?
                      komt onze eigen maatschappij dan niet te weten dat het voertuig gechipped is, want dit is nog altijd niet legaal veronderstel ik?

Comment

dus dan moet maw de expert van jullie maatschappij komen naar de plaats waar mijn voertuig staat?
                        komt onze eigen maatschappij dan niet te weten dat het voertuig gechipped is, want dit is nog altijd niet legaal veronderstel ik?
                        je brengt de wagen bij ons binnen, je krijgt van ons gratis een vervangwagen ter beschikking, wij contacteren de verzekering en de expert komt, heeft met jouw auto-verzekering niets te maken ;-)

Comment

De enige reden waarom chiptuning soms een slechte reputatie heeft, is omdat er in het verleden ( en nu nog ) te veel prutsers zijn die uit zijn op snelle winst en bij wie kwaliteit , betrouwbaarheid en klant-tevredenheid niet op de eerste plaats komen en dat is super jammer want het kan anders.

Comment

AUB niet veralgemenen, wij bij BPR-Performance geven 5 jaar garantie op motor en aandrijflijn, dit met een speciale verzekering die alle schade dekt behalve takel kosten en vervangend vervoer. Bij sommige tuners moet je hiervoor extra betalen, bij ons zit dit in de prijs.
                            In de prijs, hetgeen dus op de factuur staat ? Pure onzin !

1/ De facturatie-omschrijving is niet conform de werkelijkheid, dus wat ga je dan verzekeren ? De fantasie of de realiteit ?
                            2/ Afsluiten van een verbintenis (zoals jouw verzekering) impliceert het voorleggen en aanvaarden van deze "polis" !
                            3/ Louter uit het betalen (of ondertekenen) van de factuur kan nooit een aanvaarding van deze "polis" worden afgeleid.

...in de prijs...betekent dus dat iedereen al jaren teveel betaalt voor hetgeen ze eigenlijk willen... want niemand heeft zo'n polis ooit meegekregen.

Comment

je brengt de wagen bij ons binnen, je krijgt van ons gratis een vervangwagen ter beschikking, wij contacteren de verzekering en de expert komt, heeft met jouw auto-verzekering niets te maken ;-)
                              amai, netjes! nu maar hopen dat het bij niemand zal gebeuren die bij jullie komt
                              ik weet wel dat die prullers van ziptuning het al veel hebben gehad en altijd weigeren

Comment

amai, netjes! nu maar hopen dat het bij niemand zal gebeuren die bij jullie komt
                                ik weet wel dat die prullers van ziptuning het al veel hebben gehad en altijd weigeren
                                Weigeren is het beste, de klant kan toch nergens terecht met zijn klacht omdat hij zélf fraudeert ! en dat weten ze bij Ziptuning en ALLE anderen ook.

Comment

time for popcorn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koundi
                                    Bruno, sorry maar dit is pure bluf. Hoe lang ga je dit spelletje nog volhouden?
                                    Leg je contract van je verzekering eens op tafel...? Tot zover ik dit niet gezien heb ben je iets uit je mouw aan het schudden.
                                    Da's dus precies wat ik bedoel.

BRP maakt een contract met zijn verzekering, en dat is héél iets anders dan hetgeen BRP met zijn klant maakt. (zie ook mijn opmerkingen in post #16)

Volgens mij speel je zelf verzekeringsagent en maak je zelf een garantiepaarpotje. Wat perfect legaal is.
                                    Neen, dat is niet legaal want BPR is geen makelaar en door deze "truc" worden klanten niet enkel misleid, maar ook bedrogen door ze te laten betalen voor iets zonder dat ze hiervan onweerlegbaar in kennis werden gesteld. Juridisch is dit oplichting.

Wat je niet beseft is dat je met je truckje succes boekt.
                                    Hij beseft dit maar al te goed, willens en wetens zelfs. Dit is een constitutief element van het misdrijf.

Comment

Tja nu begint mijn post leven te krijgen .

Comment

Nu begint het inderdaad wel leven te krijgen.

Ik kan hier enkel op antwoorden dat wij garantie geven op het werk dat wij leveren. Maar geen garantie kunnen geven op een motor waar we het verleden niet van kennen.
                                        Tot nog toe geen problemen gehad. Maar zal hout vasthouden en hopen dat het zo blijft. Een fout maken is menselijk.
                                        Maar als je er je tijd voor neemt verminder je die fout ook.
                                        Vandaar dat het bij ons gemiddeld 1,5 a 2u in beslag neemt om de remap uit te voeren.

Wij hebben ook overwogen om een garantieverzekering af te sluiten, maar ik sta ook sceptisch tegenover de resultaten als het ooit zover komt.
                                        Vorig jaar heeft er iemand in mijn camionet gereden, achteraan en heb ook al 11maand op mijn geld mogen wachten.
                                        Laat staan dat je dus een discutie krijgt of de klant de turbo wel degelijk liet uitdraaien...

Ik weet dat het minder positief is marketin gewijs om geen garantie te geven, maar ik denk dat dit ons op termijn ten goede zal komen.
                                        Geen kat in de zak en de mensen zeggen waar het op staat.

Verder ga ik hier niet op reageren, maar ga dit topic wel heel nauw volgen.
                                        Mss leer ik hier iets van.

Comment

Working...
                                        X