Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning garantie

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het gaat hier een beetje laster en eerroof worden....

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
      PS : Iemand in het bezit van de "laatste berichten" van BrunoL ?

      Je valt in herhaling. Helaas zonder zelf ook niet zo feitelijk te zijn in je aantijgingen naar anderen toe...

      Het begin van je relaas was dan wel weer boeiend, maar het einde helaas niet meer. Je stelde de garantie op een goede manier in vraag, waar zeker een grond van waarheid in zal zitten. Vooral het stukje waarin je duidelijk stelt dat niemand een case aan kan vechten gezien ze zelf in fout waren is wel goed gevonden. Het zou me idd niet verbazen dat dit zo uitdraait wanneer er echt problemen zijn. Ik denk bvb aan een 535d waarvan het blok of de transmissie in de soep draait, iets met échte zware kosten.

      De kans dat ze je dan met een kluitje in het riet sturen lijkt me wel groot. Toon het maar eens aan... En dan nog... Wat kan je ze maken als je zelf ook in fout bent... Stel maar eens een expert aan zonder dat je verzekering dit te weten komt. En als die het te weten komen, dan zou je wel nog eens harder gesjost kunnen zijn...

      Ik geloof alvast niet in die garanties. Net als dat ik niet geloof in de gezondheid van zo een keur zoals hier iemand op zijn 335i heeft (met 600Nm koppel of hoeveel was het?). No way dat die transmissie dezelfde levensduur behoudt.
      Last edited by Tjeu; 01/12/2012, 00:40.
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten

        PS : Iemand in het bezit van de "laatste berichten" van BrunoL ?
        ik zal het nogmaals posten want je hebt het duidelijk niet begrepen, het laatste wat ik heb opgevangen ( telefonisch ) is dat er bij het ministerie nog steeds gewerkt wordt aan een regeling naar Duits model, gebaseerd op een europese richtlijn die chiptuning principieel toelaat en waar ook Belgie zich naar moet schikken. De tuners zouden dan een attest moeten maken met de meetresultaten en dit doorgeven aan de bevoegde instanties.

        Maar dat wist je al allemaal dus nergens voor nodig om telkens te herhalen ;-)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
          Ik geloof alvast niet in die garanties. Net als dat ik niet geloof in de gezondheid van zo een keur zoals hier iemand op zijn 335i heeft (met 600Nm koppel of hoeveel was het?). No way dat die transmissie dezelfde levensduur behoudt.
          dat je niet in garanties geloofd, tot daar aan toe, maar uitspraken als "no way dat de transmissie dezelfde levensduur heeft" dat klopt totaal niet en dat zeg je ook zonder te bewijzen.

          Maakt overigens niet , jij bent iemand die geen tuning wil dus tuning is niets voor jou, er zijn andere mensen die wel open-minded zijn en wel tuning laten doen bij BR Performance en daar zeer tevreden van zijn
          Last edited by BrunoL; 01/12/2012, 17:40.

          Comment


          • sorry dubbele post
            Last edited by BrunoL; 01/12/2012, 17:40.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
              dat je niet in garanties geloofd, tot daar aan toe, maar uitspraken als "no way dat de transmissie dezelfde levensduur heeft" dat klopt totaal niet.

              Een transmissie zijn voornamelijk tandwielen en assen, dat is gehard staal vaak met anti-sluitlaag, als je motor 400Nm heeft, dan zitten daar meestal versnellingsbakken op met een berekende veiligheidsfactor van 1.5 (vaak nog veel meer als de versnellingsbak in verschillende motoren gebruikt wordt) , die zullen dus pas breken boven 600Nm , met een tuning van 400 naar bv 480Nm ga je dus zeker geen tandwielen breken, want die levensduur is zo goed als oneindig voor de tandwielen in een versnellingsbak, na 1.000.000km zijn die nog niet kapot ! Wat er wel kapot gaat of verslijt in een versnellingsbak zijn lagers en syncro-meshen , lagers verslijten door het aantal draai-uren en dat blijft gelijk na tuning , synchro-meshen verslijten door het aantal keren dat je schakelt, en dat verlaagt met tuning, je versnellingsbak verslijt in principe trager met tuning !

              Dus als je zegt dat de levensduur van de transmissie korter is, dan denk ik dat je daar nog eens goed en logisch over moet nadenken, want dat klopt echt niet. Vergelijk het eenvoudig weg met een tafel, je legt 20kg gewicht op de tafel, over 100jaar staat die tafel er nog, die is niet doorgebogen of ingestort , leg daar nu een zak van 40kg op (chiptuning), over 100 jaar net hetzelfde, het is pas als je er bv 100kg op legt dat je zal zien dat na 50jaar de tafel al begint door te buigen ( vermoeiing ) of als je er 200kg oplegt dan breekt die meteen door-midden ( brosse breuk ).
              Je verhaal over binnen de marges blijven hangt volledig af van de soort tuning. Sommige transmissies zitten vanaf dag één al redelijk tegen hun grens aan te werken (denk aan bepaalde automaten), daar overheen gaan betekent dat je buiten de veiligheidszone gaat.

              Overigens kloppen je beschrijvingen over die tafel niet. Metaal dat niet buigt bestaat niet. Een materiaal dat niet vervormt is niet in staat om belastingen op te nemen. Elk object vervormt al gewoon onder eigengewicht en onder temperatuursverandering. En het buigen (=vervormen) waar je het over hebt, dat bestaat in soorten en maten. Om maar wat te zeggen: je hebt elastische vervorming, kruip, bezwijken, ...
              I'm convinced that our world would be vastly improved by the availability of more drop-top cruisers. They're the only cure for the sickness that makes us demand Nurburgring lap times from utility vehicles. - Bob Sorokanich

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                dat je niet in garanties geloofd, tot daar aan toe, maar uitspraken als "no way dat de transmissie dezelfde levensduur heeft" dat klopt totaal niet.

                Een transmissie zijn voornamelijk tandwielen en assen, dat is gehard staal vaak met anti-sluitlaag, als je motor 400Nm heeft, dan zitten daar meestal versnellingsbakken op met een berekende veiligheidsfactor van 1.5 (vaak nog veel meer als de versnellingsbak in verschillende motoren gebruikt wordt) , die zullen dus pas breken boven 600Nm , met een tuning van 400 naar bv 480Nm ga je dus zeker geen tandwielen breken, want die levensduur is zo goed als oneindig voor de tandwielen in een versnellingsbak, na 1.000.000km zijn die nog niet kapot ! Wat er wel kapot gaat of verslijt in een versnellingsbak zijn lagers en syncro-meshen , lagers verslijten door het aantal draai-uren en dat blijft gelijk na tuning , synchro-meshen verslijten door het aantal keren dat je schakelt, en dat verlaagt met tuning, je versnellingsbak verslijt in principe trager met tuning !

                Dus als je zegt dat de levensduur van de transmissie korter is, dan denk ik dat je daar nog eens goed en logisch over moet nadenken, want dat klopt echt niet. Vergelijk het eenvoudig weg met een tafel, je legt 20kg gewicht op de tafel, over 100jaar staat die tafel er nog, die is niet doorgebogen of ingestort , leg daar nu een zak van 40kg op (chiptuning), over 100 jaar net hetzelfde, het is pas als je er bv 100kg op legt dat je zal zien dat na 50jaar de tafel al begint door te buigen ( vermoeiing ) of als je er 200kg oplegt dan breekt die meteen door-midden ( brosse breuk ).
                Hier ga ik toch niet akkoord. Wanneer je een voertuig op een testbank zet, dan zie je steeds een groot verschil tussen het vermogen aan de krukas en het vermogen na de transmissie. Dat wil zeggen dat er een stuk verloren gaat in de transmissie. Hoe? Simpel, wrijving. En dit zowel van lagers als van tandwielen. Tandwielen mogen nog zo perfect gevormd zijn, het is nog steeds bloot metaal dat op elkaar komt, de ene die zijn kracht door geeft aan de andere en weer uit elkaar gaan. Dat in en uit elkaar gaan, gaat gepaard met wrijving. Als we de formules van grip en frictie bekijken, dan zien we dat de wrijving en grip toenemen aan de hand van de ruwheid van het oppervlak (wat in principe niet veranderd) en de druk van het ene oppervlak op het andere. Dat wijzigt wel wanneer er meer kracht op de tandwielen komt. Die wrijving zorgt effectief wél voor een slijtage van de tandwielen. Wanneer je een oude versnellingsbak open doet zal je zien dat de tanden een stuk scherper geworden zijn. Bij een motorfiets zie je dat nog veel duidelijker bij de secundaire aandrijving. Daar mag je bij een ketting alle 10 tot 30.000km nieuwe tandwielen steken omdat ze scherp geworden zijn. In een versnellingsbak is dit ook zo, al zien ze veel minder af doordat ze niet vuil worden en in een olie badje zitten. Maar slijten doen ze wel. Vroeger nog mooi vergelijk gemaakt tussen tandwielen die uit een circuit slet kwamen en tandwielen uit identiek voertuig, maar bestuurd door een ouw peken op de openbare weg. Nog maar te zwijgen over het verschil van slijtage op de cilinder wanden En dat waren sportieve Honda's, dus echt wel gemaakt om stevig te gaan.
                En ook alle lagers zien veel meer af onder een hogere belasting.

                Verder mag het dan wel zijn dat jullie binnen de opgegeven limieten blijven, maar je houdt geen rekening met de extra stress en kracht die op de bak komen tijdens het schakelen. Wanneer je van eerste naar tweede schakelt tijdens vollast (bvb 400Nm), dan is de kracht die op de versnellingsbak komt nog een PAK groter. Zeker in een sprintje, want dan is het toerental van de motor hoger dan het toerental dat je versnellingsbak wenst. Bij het lossen van de koppeling gaat het toerental van de motor zakken, maar in die fase is de kracht die op de versnellingsbak komt groter dan de 400Nm die eruit rollen. De stress die je op dat moment op de versnellingsbak loslaat is niet te onderschatten. Het probleem zit hem dus niet in het leveren van de kracht, maar bij de kracht wissels. Dito wanneer je bruusk van de gas gaat en deze er direct weer vol tegenaan gooit. Op ieder onderdeeltje zit een beetje speling. Bij een responsief blok stapelen al die beetje zich op, waardoor het blok even relatief onbelast kracht op kan bouwen, om dan plots alles te geven wanneer de speling overal op is. En dan is het het laatste of zwakste deel dat alles op zijn boterham krijgt. Daarvoor zijn die veiligheidsfactoren net. Die zijn er niet om ruimte te laten voor te tunen, maar om piekbelastingen op te vangen.

                Het is ook voor die reden dat er in meerdere wagens een koppelbegrenzing in eerste en tweede versnelling zit. Ik weet dat dit het geval is bij een aantal AMG's van tijdje terug, maar bvb ook bij Volvo en nog enkele anderen. Het zijn standaard modellen, dus de bak is erop berekend met alle veiligheidsfactoren, maar die piekbelastingen zijn zo enorm dat ze toch in de eerste versnellingen gaan belasten.

                En dan spreken we nog niet over de koppeling. Bij mijn Navara heb ik mijn chiptuning er terug uit laten halen omdat die de koppeling gewoon vermoorde. En dat was nog niet eens iets extreems...
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten

                  Het is net hetzelfde met chiptuning, ik begrijp echt niet waarom er zoveel om te doen is, als consument ben je in belgie super beschermd ! ( en gelukkig maar )
                  Omdat het zo iets als een voos peken die naar de flikken stapt om klacht in te dienen dat de pastoor zijn kinderporno is komen stelen en ondertussen den TV mee heeft.
                  De pastoor heeft meer fout gedaan, maar tvoos peken zal toch niet gaan klagen, want hij is zelf ook in fout en de straffen voor zijn fout zijn groter dan de kost van een nieuwe TV. Tis een bittere pil, maar hij zal ze wel slikken en de pastoor zal het hem ook zo wel duidelijk maken. Tvoos peken staat daar dan. En veel kan hij niet doen. Tenzij bvb op een forum de ware aard van de pastoor uit de doeken proberen doen, zonder zichzelf in gevaar te brengen.

                  Beetje de realtie die jij en tuningkid hebben
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                    dat je niet in garanties geloofd, tot daar aan toe, maar uitspraken als "no way dat de transmissie dezelfde levensduur heeft" dat klopt totaal niet.

                    Een transmissie zijn voornamelijk tandwielen en assen, dat is gehard staal vaak met anti-sluitlaag, als je motor 400Nm heeft, dan zitten daar meestal versnellingsbakken op met een berekende veiligheidsfactor van 1.5 (vaak nog veel meer als de versnellingsbak in verschillende motoren gebruikt wordt) , die zullen dus pas breken boven 600Nm , met een tuning van 400 naar bv 480Nm ga je dus zeker geen tandwielen breken, want die levensduur is zo goed als oneindig voor de tandwielen in een versnellingsbak, na 1.000.000km zijn die nog niet kapot ! Wat er wel kapot gaat of verslijt in een versnellingsbak zijn lagers en syncro-meshen , lagers verslijten door het aantal draai-uren en dat blijft gelijk na tuning , synchro-meshen verslijten door het aantal keren dat je schakelt, en dat verlaagt met tuning, je versnellingsbak verslijt in principe trager met tuning !

                    Dus als je zegt dat de levensduur van de transmissie korter is, dan denk ik dat je daar nog eens goed en logisch over moet nadenken, want dat klopt echt niet. Vergelijk het eenvoudig weg met een tafel, je legt 20kg gewicht op de tafel, over 100jaar staat die tafel er nog, die is niet doorgebogen of ingestort , leg daar nu een zak van 40kg op (chiptuning), over 100 jaar net hetzelfde, het is pas als je er bv 100kg op legt dat je zal zien dat na 50jaar de tafel al begint door te buigen ( vermoeiing ) of als je er 200kg oplegt dan breekt die meteen door-midden ( brosse breuk ).
                    Statische met dynamische belastingen vergelijken. En bewegende onderdelen in een versnellingsbak verslijten minder snel met een gedopeerde motor eraan. En jij bent dus ingenieur??

                    Sinds je mij eens een Eisenmann uitlaat wilde verpatsen met allerlei tegenstrijdigheden in je eigen (verkoops)praatjes had ik m'n geloof in u al verloren, dus voor mij maakt het niets meer uit. Maar wil je uw geloofwaardigheid hier in 't algemeen niet verliezen, dan raad ik je toch aan met andere dingen op de proppen te komen. Want op deze manier vrees 'k er wat voor.
                    _________________________________

                    The red beast ==> My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                      Je verhaal over binnen de marges blijven hangt volledig af van de soort tuning. Sommige transmissies zitten vanaf dag één al redelijk tegen hun grens aan te werken (denk aan bepaalde automaten), daar overheen gaan betekent dat je buiten de veiligheidszone gaat.

                      Overigens kloppen je beschrijvingen over die tafel niet. Metaal dat niet buigt bestaat niet. Een materiaal dat niet vervormt is niet in staat om belastingen op te nemen. Elk object vervormt al gewoon onder eigengewicht en onder temperatuursverandering. En het buigen (=vervormen) waar je het over hebt, dat bestaat in soorten en maten. Om maar wat te zeggen: je hebt elastische vervorming, kruip, bezwijken, ...
                      alles hangt natuurlijk inderdaad af van de soort tuning en de originele onderdelen, maar geloof me vrij een aandrijflijn is echt sterkt en die levensduur gaat niet verminderen met tuning, omdat de levensduur door andere zaken wordt bepaald dan door de kracht die wordt overgebracht (bv het aantal keren schakelen , toerental, rijgedrag, hanteren koppeling , enz ) de levensduur van de aandrijving is overigens tientallen keren langer dan die van de motor en de wagen. Je had beter een ander voorbeeld genomen, bv een turbo die meer druk en dus meer toeren draait na tuning, daarvan zal de levensduur wel afnemen ;-)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                        Aan de mods , sluit dit topic best tis niet de bedoeling hier ten schande te zetten!
                        Het is kantje boordje, maar het zijn wel nog steeds de garantie voorwaarden die onder vuur genomen worden. Het is ook wel een zeer interessante strijd waar doorheen het topic zowel Bruno als bvb Tuningkid het laken naar zich toe trekken. Als je het gehele topic doorleest, dan verander je toch een paar keer van zijde. Daar waar Bruno eerst sterk uit de hoek komt, wordt hij plots onderuit gehaald door tuningkid en die andere tuner die tuningkid zijn verhaal bevestigd. Beetje later draaien de rollen terug en op de laatste twee pagina's haalt tuningkid zichzelf wat onderuit. Maar dat doet Bruno dan ook weer voor een stuk in zijn laatste posts. Maar het is soms idd wel op het kantje van wat te persoonlijk. Het lijkt wel een debat democraten vs republikeinen

                        Edith, de laatste post boven de mijne was er nog niet. Nu ligt het anders en is het wel wat te persoonlijk
                        Last edited by Tjeu; 01/12/2012, 13:00.
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Statische met dynamische belastingen vergelijken. En bewegende onderdelen in een versnellingsbak verslijten minder snel met een gedopeerde motor eraan. En jij bent dus ingenieur??

                          Sinds je mij eens een Eisenmann uitlaat wilde verpatsen met allerlei tegenstrijdigheden in je eigen (verkoops)praatjes had ik m'n geloof in u al verloren, dus voor mij maakt het niets meer uit. Maar wil je uw geloofwaardigheid hier in 't algemeen niet verliezen, dan raad ik je toch aan met andere dingen op de proppen te komen. Want op deze manier vrees 'k er wat voor.
                          ja , ingenieur en ik kan je die versnellingsbak perfect uitrekenen, ik heb natuurlijk sterk vereenvoudigd met die vergelijking, maar de kracht-overbrenging tussen de tandwielen mag je wel zien als een eenvoudige kracht overbrenging tussen de tandflanken van de tandwielen, daar ging het toch over, de kracht die wordt overgebracht ;-) , vele van de andere aspecten ( toerentallen, schakelen , enz ) hebben niets met de tuning te maken.

                          Ps Waarom zou ik geprobeerd hebben een eisenmann te verkopen ? vindt eisenmann zelf geen super product, dat zijn gewoon einddempers ( dus enkel voor de show en geluid ) en geven geen extra vermogen + overpriced, ik denk dat je je vergist met een verkoper van een andere firma , zeker al omdat ik bij die firma nooit verkoop heb gedaan, kan nu wel zijn dat ze met mijn email adres naar jou hebben gestuurd, dat gebeurde wel meer.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Koundi
                            Ik vrees dat ik weet over welke waalse bekende tuner het gaat.
                            Maar WTF zit je hiermee te zwaaien?
                            Is dit je manier van concurreren?
                            sorry je zit volledig fout, het gaat over XXXXXXXXX en die zitten in Vlaanderen en ik heb daar nooit voor gewerkt ... dus nu zou het opportuun zijn je te verontschuldigen, altijd met je wilde ongegronde beschuldigingen die echt nergens op slaan. Het ging er toch nergens om een andere tuner zwart te maken heb ook geen namen genoemd of wat dan ook, het ging over het feit dat je tuner verantwoordelijk bent voor je product en dat een particulier goed beschermd wordt, in geval van motorschade moet de tuner ALTIJD betalen. De tuners weten dat maar al te goed en denk niet dat ze het vaak tot een proces zullen laten komen want dan verliezen ze. Een verstandige tuner neemt hier gewoon een verzekering voor en klaar.

                            Zeg liever wat meer over de inhoud, speel op de bal en niet op de man, door te proberen lelijke takkels uit te halen, krijg je nog altijd geen balbezit en ga je zeker niet scoren ( in vootbal termen )

                            Ps verschillende tuners dat zijn er 2 op 10 jaar tijd, en bij de tweede tuner was ik gelijkwaardige vennoot tot ik de kans kreeg om mijn aandelen met een mooie winst te verkopen en zo een eigen zaak te starten, dat kan je niet echt "buitenvliegen" noemen ;-)
                            Last edited by BrunoL; 01/12/2012, 13:15.

                            Comment


                            • Dus als ik ht goed begrijp ben je het eens dat chiptuning die goed is uitgevoerd door een goed chiptuner ( hier BR Performance ), geen kwaad kan ;-)
                              Last edited by BrunoL; 01/12/2012, 17:43.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                alles hangt natuurlijk inderdaad af van de soort tuning en de originele onderdelen, maar geloof me vrij een aandrijflijn is echt sterkt en die levensduur gaat niet verminderen met tuning, omdat de levensduur door andere zaken wordt bepaald dan door de kracht die wordt overgebracht (bv het aantal keren schakelen , toerental, rijgedrag, hanteren koppeling , enz ) de levensduur van de aandrijving is overigens tientallen keren langer dan die van de motor en de wagen. Je had beter een ander voorbeeld genomen, bv een turbo die meer druk en dus meer toeren draait na tuning, daarvan zal de levensduur wel afnemen ;-)
                                Aangezien ik zelf een automaat in de soep heb gedraaid, is mijn voorbeeld redelijk to the point.
                                I'm convinced that our world would be vastly improved by the availability of more drop-top cruisers. They're the only cure for the sickness that makes us demand Nurburgring lap times from utility vehicles. - Bob Sorokanich

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Koundi
                                  Over shiftech 2,0 bestaat trouwens een juridisch dossier tegen jou. Maar ik ga hier niet mee zwaaien!
                                  Dit laat ik aan tuners over.
                                  dan weet jij meer dan ik , ik dacht dat het hier ging over chiptuning BMW met garantie bij BR Performance
                                  Last edited by BrunoL; 01/12/2012, 14:41.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                    Aangezien ik zelf een automaat in de soep heb gedraaid, is mijn voorbeeld redelijk to the point.
                                    ok, maar wat van de automaat is precies kapot, dat is wel belangrijk in dit debat, hoe ver was hij getuned, welke rijstijl heb je, hoeveel kilometers, olie automaat tijdig ververst (dat vergeten ze al wel eens bij de dealer ) mijn meter haar automaat (BMW) is er ook al eens doorgevlogen, die is niet eens getuned en ze heeft een zeer rustige rijstijl. Op Opel forums staan er ontelbare posts over defecte automaten, blijkbaar als je achteruit rijdt en terug in Drive gooit zonder echt volledig stil te staan breekt die in stukken vaneen.
                                    Heb je een diagnose laten doen of weet je wat er precies kapot was aan de automaat ?
                                    Last edited by BrunoL; 01/12/2012, 14:41.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                      , bewijzen willen we zien, met loze woorden zwaaien dat kan je duidelijk goed !
                                      Inderdaad, dat willen wij nu allemaal

                                      a/ die link naar je verzekeraar met zijn contractvoorwaarden zijn tot heden ook "loze" woorden van je.
                                      b/ de link op je website inzake de garantievoorwaarden zijn tot heden ook "loze" woorden van je.
                                      c/ die inhoud van een telefoongesprek als "laatste bericht" inzake een attest voor chiptuning zijn ook "loze" woorden.

                                      MIJN bewijzen inzake wetteksten zijn volgens jou inhoudelijk absurd, hetgeen alleszeggend is hoe jij wetten en regels in dit leven
                                      interpreteert, maar waar zijn dan jouw (absurde) inhoudelijke bewijzen van a/ b/ én c/ ? Juist ja, alleen maar "woorden"

                                      Zo heb ik ook ergens gehoord dat op 21-12 de wereld vergaat, maar dat zijn ook maar "woorden"...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Koundi
                                        Dit is pas to the point.
                                        Voorbeeld van discutie om niet te moeten betalen is hier gestart ;-)
                                        in geen geval, een grondige diagnose en expertise is hier aan de orde, automaat open doen en kijken wat er net defect is , dan ga je al heel snel duidelijk hebben !

                                        De automaat is defect , moet dus vervangen worden, dus kan je hem even goed snel open gooien als hij dan toch uit de wagen is. Is maximum 1-2 uur werk , dat is toch niet zo'n drama ;-)
                                        Last edited by BrunoL; 01/12/2012, 14:40.

                                        Comment


                                        • jij hebt geen garantie gekregen bij je tuner, maar bij BR Performance chiptuning krijg je wel garantie ;-)
                                          Last edited by BrunoL; 01/12/2012, 14:40.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X