Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door deten Bekijk Berichten
    Wie is nu eigenlijk de beste tuner? Of gaat dit topic daar niet over?
    Mijn seat is indertijd bij kempower gedaan van 130pk => 197pk en 430 nm. 105 dkm mee gebold en nooit probleem gehad en gaan als een speer.

    Mijn mercedes bij shifttech gedaan 136pk => 196pk en 469 nm. In het begin 3 keer teruggegaan daar te bruut staan,erna 35dkm probleemloze kilometers en wat later verkocht. Nu wie den beste is? Ik hoor heel veel positieve reacties van BR performance, dus als de clio ergens gaat zal het daar zijn. Ik heb trouwens een afspraak gevraagd voor ne kameraad zijn 407 coupe, en een prijs aanvraag voor luchtfilter voor de clio.
    2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

    2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

    Comment


    • Ben 1 keer bij Kempower geweest,van alle tegenspannige,onsympathieke mensen die ik ken heeft Jan (baas van Kempower) de gele trui....Nooit meegemaakt in mijn leven....

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
        maximaal 2000 omwentelingen per minuut draaien , zoveel mogelijk in het zog van een vrachtwagen rijden , maximaal 100 km/u op de snelweg , nooit zogenaamd 'sportief rijden' (raggen) en je raakt probleemloos aan 4 l/100 km.
        Ik vind dat toch precies nog veel als je dergelijke rijstijl aanhoudt. Een dikke 15 jaar geleden had ik een Seat Ibiza Evo 1 als firmawagen (heeft 110 pk). Met de vrouw naar de UK geweest en omdat ik de diesel daar zelf moest betalen (en die daar toen ferm duurder was als benzine) echt erop gelet. Ik kwam uit op een zeer nette 3.4 liter gemiddeld: dat was zowel autostrade als slingerende engelse weggetjes inbegrepen. Nu is de seat wel een pak lichter dan de Passat, maar de bluemotion is er wel op gemaakt om zo zuinig mogelijk te rijden en de Evo 1 zeker niet.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • ik heb dat model ibiza ook gehad. Wel de 90 pk gttdi versie. en dat verbruike ook zo'n 3,5 - 4,5 ltr met een 18 jarige chauffeur aan het stuur

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
            Mijn Vrouw hare golf bm 105Pk, krijg ik niet onder 5l op de snelweg, vorig week na kilometrs lang raggen zat ik zelfs op ne zekere moment aan 11,3 l en dat met nen bleumotion. Bij gewoon rijden op onze manier en kleine afstanden 7.5 l gem. dus hoe gij aan 4 l geraakt weet ik ook ni zenne. Mijn record op 1tank is 980 km en he minste is 590 km.
            Ik krijg mijne Citroën C4 1.6 HDI 110pk ook niet onder de 5 liter gemiddeld.
            Maar ook niet veel hoger dan 6 liter gemiddeld.
            Met 1 tank kan ik bijna altijd meer dan 1000 km doen.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Ik kan met 1 tank 1100-1200 km doen maar er kan wel 70l in. Hoe ver je kan rijden met één tank zegt dus weinig.

              Comment


              • Ik ben al blij als ik onder de 9 liter gemiddeld duik op een naftbak... bij om het even welke van m'n auto's. Mijn YZF-R125 verbruikt dan weer slechts 2 liter per 100 km als ik er echt op let (maximaal 100 km/u en zo), 3 à 3.5 liter als ik overal volgas doorvlam en 140 doe op de snelweg.

                Wil je zuinig rijden... doe het dan op twee wielen.
                Vierwielers: 2006 Saab 9-3 ARC Sport Estate "1.8t" LPG - 2012 Abarth Punto Evo Esseesse - 1991 Honda Prelude 2.0i-16 - 1995 Saab 900 Turbo (NG)
                Tweewielers: 2000 Aprilia RSV Mille - 2x 1998 Ducati Monster 600 Dark
                Net gemist: 2x Mini 998, Alfa 33 1.7 8v, Honda Concerto 1.5 en 1.6, Alfa 155 v6, E46 325Ci, Fiat Coupé 20vt, Yamaha YZF-R125,...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Ik kan met 1 tank 1100-1200 km doen maar er kan wel 70l in. Hoe ver je kan rijden met één tank zegt dus weinig.
                  Bij mij is het 60 liter.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Met 1 tank kan ik bijna altijd meer dan 1000 km doen.
                    Ik ook , wel moet ik regelmatig stoppen om wat benzine bij te doen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                      Ben 1 keer bij Kempower geweest,van alle tegenspannige,onsympathieke mensen die ik ken heeft Jan (baas van Kempower) de gele trui....Nooit meegemaakt in mijn leven....
                      Das just as ge van nen heurk spreekt da is er ene.
                      2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                      2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                        Ik ben al blij als ik onder de 9 liter gemiddeld duik op een naftbak... bij om het even welke van m'n auto's. Mijn YZF-R125 verbruikt dan weer slechts 2 liter per 100 km als ik er echt op let (maximaal 100 km/u en zo), 3 à 3.5 liter als ik overal volgas doorvlam en 140 doe op de snelweg.

                        Wil je zuinig rijden... doe het dan op twee wielen.
                        Op een lichte tweewieler dan toch. Want de 'echte moto's' verbruiken toch net iets meer hoor. Mijn Buell (die al vrij zuinig is) verbruikt bij normaal rijden 6 liter benzine.
                        _________________________________

                        My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                          Ik ook , wel moet ik regelmatig stoppen om wat benzine bij te doen
                          : Lolz:

                          same here ,ben al blij dat ik em onder de 18l krijg : D
                          Hoe roestiger het dak,hoe natter de kelder

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Op een lichte tweewieler dan toch. Want de 'echte moto's' verbruiken toch net iets meer hoor. Mijn Buell (die al vrij zuinig is) verbruikt bij normaal rijden 6 liter benzine.
                            Bwa, met de BMW F650/800, Honda CBF600 of een Suzuki GSR750 om maar enkele voorbeelden te noemen is 4,5 liter normaal en valt 4 liter rond te halen zonder in eco-slomo-modus te vervallen... niet zoveel meer dan mijnen 125. Nen Buell is allesbehalve ne zuinige moto. Mijnen Duc, da's nog een gans ander verhaal (8 liter en nauwelijks sneller dan dienen 125 ).
                            Vierwielers: 2006 Saab 9-3 ARC Sport Estate "1.8t" LPG - 2012 Abarth Punto Evo Esseesse - 1991 Honda Prelude 2.0i-16 - 1995 Saab 900 Turbo (NG)
                            Tweewielers: 2000 Aprilia RSV Mille - 2x 1998 Ducati Monster 600 Dark
                            Net gemist: 2x Mini 998, Alfa 33 1.7 8v, Honda Concerto 1.5 en 1.6, Alfa 155 v6, E46 325Ci, Fiat Coupé 20vt, Yamaha YZF-R125,...

                            Comment


                            • mijn vriendin haar corsa d is een 1.3 75 of 70pk sterke turbo diesel...
                              nu, zowiezo moet ik in vergelijking met de clio of de subaru er niet veel van verwachten, dat weet ik. maar die auto heeft zo'n immens ambetant turbogat dat het weinige vermogen nog meer tegen steekt... nu vroeg ik me af of ik den auto zou laten chippen, of het turbogat ook kan weggewerkt worden daarmee.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                : Lolz:

                                same here ,ben al blij dat ik em onder de 18l krijg : D
                                Idem hier

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                                  Bwa, met de BMW F650/800, Honda CBF600 of een Suzuki GSR750 om maar enkele voorbeelden te noemen is 4,5 liter normaal en valt 4 liter rond te halen zonder in eco-slomo-modus te vervallen... niet zoveel meer dan mijnen 125. Nen Buell is allesbehalve ne zuinige moto. Mijnen Duc, da's nog een gans ander verhaal (8 liter en nauwelijks sneller dan dienen 125 ).
                                  Mijn broer heeft nog een CB600 gehad, 7 liter verbruikte dat ding, zonder extreem gek te doen. CB1000R zit al gemakkelijk aan 8 liter bij wat redelijk gebruik. M'n Bulldog destijds zat ook aan 6 liter. Die verbruiken die jij aanhaalt wil ik nog wel eens zien in de praktijk.
                                  _________________________________

                                  My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

                                  Comment


                                  • mijn R1 2008 verbruikt ongeveer 8L op 100 km
                                    2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                    2009 - Yamaha R1 Model 2008

                                    Comment


                                    • Deze verbruikscijers bewijzen eens te meer dat de techniek van de meeste brommers en motoren niet mee geevolueerd is met de tijd.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                        Deze verbruikscijers bewijzen eens te meer dat de techniek van de meeste brommers en motoren niet mee geevolueerd is met de tijd.
                                        Niet generaliseren. Er zitten enorme verschillen in, dat wel. Pak een BMW F800GS of een Honda NCX700 die lopen vrij gemakkelijk 4L op 100km. En een R1 die gereden is zoals hij bedoeld is of een R1 die gereden wordt voor woon-werk .. dat scheelt ook zomaar 2 of misschien zelfs 3L

                                        Comment


                                        • Mijn vrouw hare BMW F650CS (Scarver) is megazuinig, zelfs al rag je daar ferm mee door.
                                          Mijne KTM 990 SMT drinkt gemiddeld denk ik, zo'n 6 à 7l maar wel met een behoorlijk sportieve rijstijl.
                                          Met volgeladen zijkoffers en topcase stijgt dat wel flink.
                                          De Honda VTR1000, dat is pas een zuipschuit.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X