Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
    Ik denk dat rica "tags" zet 't is te zeggen een soort van handtekening, dus bij de diagnose in de Volvo garage zien ze meteen dat hij door rica tuned is.

    Dit kan sowieso weggelaten worden door een tuner (of gelijk welke soort tag kan er gezet worden), maar rica doet dit blijkbaar niet, ik veronderstel om een soort van stempel op hun werk te zetten en zodat de Volvo garage kan zien dat 't door rica gedaan is ?
    als dan je garantie kwijt is doordat die rica zo nodig zijn handtekening moet zetten ben je leuk af
    Opel Corsa D 1.2 easytronic 2013
    Skoda Octavia combi 2.0 crtdi 2013
    Audi A8L 3.0 tdi 2015
    Mercedes GL 350 cdi 2011
    Range Rover autobiography tdv8 3.6 2010
    BMW gran coupe 650i xdrive 2012
    Aston Martin vantage volante 1987

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
      als dan je garantie kwijt is doordat die rica zo nodig zijn handtekening moet zetten ben je leuk af

      Mja maar gezien rica (weet niet of ze nog altijd zo nauw samenwerken) met Volvo "samenwerkte", geloof ik dat er nu en dan wel eens een oog werd dichtgedaan voor zulke dingen.

      Ik weet iig dat bij mijn Volvo garage je bij problemen (evt. te wijten aan chiptuning) mag fluiten naar je fabrieksgarantie, zelfs met rica! Hebben ze zelf gezegd (ze bieden het ironisch genoeg wel nog aan). Maarja da's enkel de eerste 2 jaar vooral belangrijk natuurlijk bij je fabrieksgarantie. Dat je je motor bvb. gaat opblazen lijkt me sowieso onzin, maar goed, dingen zoals een verstopte DPF, of een koppeling die rapper slijt, zijn zaken die altijd mogelijk zijn. Dat hoeft niet eens aan de tuning te liggen, kan bvb. ook deels aan de chauffeur liggen, oftewel gewoon bad luck, maar dat ze het dan op de tuning gaan steken dat zal je geweten hebben.

      Verder vind ik 't wel een normale reactie van de garage, hoe zou je zelf zijn. Hoewel je 't hypocriet kan noemen dat ze de tuning dan wel nog steeds aanbieden.

      Ik ben zeker dat als je je VAG-kar laat tunen bij ABT je wel gedekt zal zijn door de fabrieksgarantie bij evt. problemen (ze "moeten" dat, denk ik ?).

      Maar daar maken ze zodanig veel winst aan (decadent duur zo'n ABT tuning) dat ze het er sowieso wel uithalen..
      Last edited by Wouter; 24/01/2011, 09:46.

      Comment


      • #83
        Mmm, misschien deze vraag eens herzien naar "beste LEGALE chiptuners anno 2011".
        Zullen er geen tot weinig overblijven....

        Comment


        • #84
          Hoezo?
          2002 MX-5 NB 1.6

          2011 Honda PCX

          Comment


          • #85
            ben er mijne wagen door kwijtgespeeld met da illegaal gedoe.

            Comment


            • #86
              Maar allé
              2002 MX-5 NB 1.6

              2011 Honda PCX

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Naish
                Das toch niet moeilijk... Ze bewaren wat ze erop schrijven en bij volgende onderhoud vergelijken ze wat erop staat met wat bewaard is.

                Indien verschil --> ALAAAARRRMMMMMMMMMMMMMMM
                ze zullen ergens wel een checksum hebben van het bestand

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten
                  Mmm, misschien deze vraag eens herzien naar "beste LEGALE chiptuners anno 2011".
                  Zullen er geen tot weinig overblijven....
                  hoezo? je weet toch dat je je wagen moet laten chippen, parkeren op de parking.
                  naar huis rijden met je Co en verzekeraar alle papieren laten aanpassen op het nieuwe vermogen.
                  daarna kan je je wagen terug ophalen.

                  is toch niks illegaal aan chiptuning?
                  2013- Volvo V60 D3 R-Design
                  2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                    hoezo? je weet toch dat je je wagen moet laten chippen, parkeren op de parking.
                    naar huis rijden met je Co en verzekeraar alle papieren laten aanpassen op het nieuwe vermogen.
                    daarna kan je je wagen terug ophalen.

                    is toch niks illegaal aan chiptuning?
                    dan is de verzekering in orde
                    maar dan heb je nog probleem met taksen (de overheid)
                    en de keuring, technische spec's zijn veranderd

                    hoe los je deze op ?

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                      dan is de verzekering in orde
                      maar dan heb je nog probleem met taksen (de overheid)
                      en de keuring, technische spec's zijn veranderd

                      hoe los je deze op ?
                      ze kijken toch enkel naar de gegevens op je roze kaart op keuring? een 2liter blijft een 2liter. enkel kw stijgt, en dat is op je kaart ook zo.
                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                      Comment


                      • #91
                        je zou dan in principe ook meer inschrijvingstaks moeten betalen he, dat is wat hij bedoeld met "overheid"
                        Wangan Mid Night Club

                        Comment


                        • #92
                          Het is blijkbaar nog niet voor iedereen duidelijk. Motortuning is verboden in Belgie. er is dus geen enkele chiptuner die legaal een motortuning kan doen op een auto voor gebruik op de weg. Hieronder een lijst van allemaal verboden verbouwingen. Rechtstreeks copy/paste van een omzendbrief betreffende verbouwde voertuigen? de tuningwetgeving zeg maar.
                          Is het dan verstandig om fier naar de verzekering te stappen om te gaan melden dat je nu meer motorvermogen hebt? Eigenlijk ga je ze vertellen dat je vanaf nu met een illegale wagen op de baan bent, en ga je ze de pap in de mond geven om niet meer te moeten uitbetalen in geval van een (zwaar) ongeval.

                          Hier de link: http://www.wegcode.be/secties/omzend...1144-mo-120310

                          Let op punt 27 ...

                          Zijn in elk geval verboden:
                          1) aanbrengen van tinten en folies op voorste zijruit en voorruit (uitgezonderd zonneband)
                          2) aanbrengen van zonneband op voorste zijruit
                          3) wegnemen van sluitmechanisme van koffer
                          4) wegnemen van greep van als passagiersdeur gebruikte koffer
                          5) wegnemen van sluitmechanisme van deuren
                          6) wijzigen van structuur van motorkap
                          7) wijzigen van afstand tussen motor en motorkap
                          vervangen van motorkapscharnier
                          9) spoilers in materialen met lage absorptiegraad (aluminium, carbon, hout, enz.) (tenzij vermeld op tuningrapport, afgeleverd voor 1 september 2007)
                          10) topchops
                          11) afzagen van origineel spatbord dat deel uitmaakt van dragende structuren
                          12) hinderen of onmogelijk maken van werking van airbag
                          13) verwijderen van airbag
                          14) driepuntsveiligheidsgordel vervangen door tweepuntsgordel
                          15) afdekken van signalisatie
                          16) monteren van NOS-fles
                          17) plaatsen van startknop
                          1 wegnemen van derde stoplicht
                          19) plaatsen van vierde stoplicht
                          20) bevestigen van wiel door middel van kit met centrale bevestiging
                          21) wijzigingen van remsysteem
                          22) vergroten van spoor door middel van spoorverbreder
                          23) wijzigen of monteren van stabilisatorstangen
                          24) monteren van ander type ophangingsrubber
                          25) wijziging van diameter van uitgang van originele uitlaatdemper
                          26) monteren van versnellingsbak met andere overbrengingsverhoudingen
                          27) motortuning
                          2 monteren van niet-wegklapbare zetel vooraan in twee- en driedeursvoertuigen, tenzij achterbank en veiligheidsgordels verwijderd en verankeringspunten van achterbank definitief onbruikbaar
                          29) monteren van velgen met adapter los van velg
                          30) monteren van een stuurwiel met niet-vervormbare adapter
                          De bepalingen van deze omzendbrief zijn van toepassing vanaf de eerste dag van de maand na afloop van een termijn van tien dagen te rekenen van de dag volgend op bekendmaking van deze omzendbrief in het Belgisch Staatsblad.

                          Comment


                          • #93
                            als het dan toch allemaal zo illegaal is he, waarom dan niet de kleine bronnen aanpakken?
                            ahja nee, dan verdient de Belgische staat er ook niets meer aan!!!

                            zucht eindeloze discussie...
                            ruby red Seat Leon sport 1.8 TSI

                            Comment


                            • #94
                              Om even terug te komen op de zeer duidelijke en logische uitleg van jan.van.gent.

                              Uiteraard zal een dealer, tijdens de garantieperiode, zich niet constant bezig houden met het uitzoeken of hun klanten de ECU van hun auto hebben laten behandelen. Is eigenlijk onbegonnen werk, zoals eerder opgemerkt...Maar... Wat als de dealer je viseert omdat je volgens hem je auto hebt laten chippen en vervolgens de ECU data naar de constructeur doorsluist of zelfs de desbetrefende ECU opstuurt naar hen en deze via hun experts laat uitpluizen?
                              Te ver gezocht, zullen wellicht sommigen denken? Nee dus, want ik ken twee gevallen waar dat is gebeurt en ze zijn beide hun garantie kwijt! Toevallig twee Minni's, trouwens.

                              Wil hiermee aanduiden in hoeverre, tegenwoordig, het chiptunen gecoverd is. Als de "Stealer" het zaakje niet vertrouwd en de constructeur heeft de mogelijkheid om de ECU via o.a. speciale software te ontmantelen dan ben je gewoonweg de pineut. In mijn voorbeeld is het duidelijk dat het over BMW gaat maar andere constructeurs kunnen ook die mogelijkheid hebben.

                              Dus eigenlijk zou je voor iedere grote beurt of bij een belangrijke motorstoring je ECU terug standaard moeten laten zetten, kwestie van zeker te spelen.

                              Vroeger, toen ze nog met stokken vochten.., kon je er vrijwel zeker van zijn dat een "goede" chiptuner ervoor zorgde dat zijn software compleet onzichtbaar was voor de diagnose apparatuur van de constructeur maar tegenwoordig, met de wetenschap van en ze zijn echt nie onnozel, zullen ze zeker de middelen hebben om dat wel te traceren. Ze zorgen er al in ieder voor dat het chiptunen een pak moeilijker is.Toch iets om rekening mee te houden, me dunkt, of niet?
                              Last edited by Hozee; 24/02/2011, 10:26.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten
                                ben er mijne wagen door kwijtgespeeld met da illegaal gedoe.
                                Ik geloof je niet.

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                  Vroeger, toen ze nog met stokken vochten.., kon je er vrijwel zeker van zijn dat een "goede" chiptuner ervoor zorgde dat zijn software compleet onzichtbaar was voor de diagnose apparatuur van de constructeur maar tegenwoordig, met de wetenschap van en ze zijn echt nie onnozel, zullen ze zeker de middelen hebben om dat wel te traceren. Ze zorgen er al in ieder voor dat het chiptunen een pak moeilijker is.Toch iets om rekening mee te houden, me dunkt, of niet?
                                  Ik ben er zeker van dat iemand met de juiste apparatuur en kennis een chiptuning detecteert. En de constructeur zelf heeft allicht de kennis en apparatuur in huis.
                                  Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven.

                                  Comment


                                  • #97
                                    tuurlijk "zien" ze dat bij de dealer
                                    1/ sommige moet je uitbouwen vanwege tuningprotectie en laat altijd sporen na
                                    (beschadigde schroefjes, krasjes tec...)
                                    2/ als garage er een testrit mee doet zal een ervaren rijder onmiddellijk het verschil merken
                                    3/ de checksum verandert ALTIJD in de software na een chiptuning
                                    Die wordt dan vergeleken met de originele checksum , garantie weg

                                    voorbeeld :
                                    http://www.bmw.com/nl/nl/owners/serv...p_tuning3.html
                                    althans in nederland, maar evenzo in elk ander land

                                    laat je dus niets wijsmaken door al die tuningboeren met hun goedkope tuningpraatjes
                                    die willen enkel geld verdienen aan die illegale handel

                                    Comment


                                    • #98
                                      Wil er even bij toevoegen dat ikzelf helemaal niks tegen chiptuning heb.
                                      Mijn Seat Cupra 18T (158pk) gechipt naar 200pk en 160.000 zorgeloze km's mee gereden.
                                      Mijn vorige E46 330d (184pk) Gechipt tot 220pk bij 118.000km en verkocht met 282.000km zonder enig probleem, reed nog als een trein. Gemiddeld verbruik met gematigde sportieve rijstijl was 8,0 L/ 100km. (Wat mis ik die 6 cylinder toch. )
                                      Wou alleen maar aanstippen dat enige voorzichtigheid bij chiptuning in acht moet genomen worden als er nog sprake is van garantie.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                        Wil er even bij toevoegen dat ikzelf helemaal niks tegen chiptuning heb.
                                        Mijn Seat Cupra 18T (158pk) gechipt naar 200pk en 160.000 zorgeloze km's mee gereden.
                                        Mijn vorige E46 330d (184pk) Gechipt tot 220pk bij 118.000km en verkocht met 282.000km zonder enig probleem, reed nog als een trein. Gemiddeld verbruik met gematigde sportieve rijstijl was 8,0 L/ 100km. (Wat mis ik die 6 cylinder toch. )
                                        Wou alleen maar aanstippen dat enige voorzichtigheid bij chiptuning in acht moet genomen worden als er nog sprake is van garantie.
                                        Dus mijn wagen van +- 6000 km laten chippen is niet aan te raden ?

                                        Want volgens Heinz zijn ze nu in staat om de Insignia te chippen... van 130 naar 190...
                                        Rij nooit sneller dan uw engelbewaarder kan vliegen ! ! !

                                        Comment


                                        • Allemaal interessant dat chiptuning etc... but, als je met zo'n wagen de weg niet opmag, tenzij "akkoord" van de contstructeu etc, waarom doet een mens dat dan?
                                          Ik bedoel maar, je koopt een 130pk, maar nadien wil je eigenlijk toch 160pk etc... waarom dan gewoon niet direct oorspronkelijk die 160pk aanschaffen bij de dealer??
                                          Dat iemand probeert te zoeken om het verbruik etc naar beneden te halen via tuning, daar kan niemand iets tegen hebben denk ik zo...maar dat vermogen, ja, daar kunnen vodden van komen natuurlijk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X