Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
    Klopt, loser is met één "o" daar heb je gelijk in , sry voor de tikfout, maar daar stopt je opmerking verder want je snapt blijkbaar niet wat ik eigenlijk bedoel of wat deze discussie eigenlijk inhoud. (Eigenlijk wel pijnlijk)
    Maar allez, ik geef je het voordeel van de twijfel en zal het nogmaals ff duidelijk maken: Het gaat hier over de capaciteiten van chiptuners en de ervaringen van mensen daarover en niet over het feit of het wel of niet legaal is want dat laatste is een totaal ander onderwerp...snapé vous?
    (tuningkid snapt het zowiezo niet. )
    Je bent een ongelooflijke held!
    _________________________________

    Dacia Logan 1.0 SCe 75

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Oei, gaat de politie dan sommige van hun eigen voertuigen in beslag laten nemen?..... = leven & laten leven = Italië = Griekenland = Polen = België = Oekraïnië, enz....
      Blijkbaar heeft niet alleen de overheid problemen met het schrijven van heldere teksten, maar hebben sommige autoforummers ook problemen met te lezen wat er staat. Dus voor de slechte verstaander: het kan best zijn dat het mag, maar dat blijkt niet ontegensprekelijk uit de fragmenten van de omzendbrief die hier gepubliceerd werd.
      Saab 9-3 SS Vector TiD 150pk sinds 05/2005 - verkocht in 12/2010 na 260.000 km
      Saab 9-3 Cabrio Linear TTiD 160pk sinds 12/2010 - verkocht in 07/2016 na 201.000 km
      Mazda MX-5 ND 2.0 Skycruise Soul Red sinds 07/2016 160pk/200Nm - "LeeLoo"

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Mijn kar heeft ook 136 Pk (100 kW) op papier, omwille van de voordeligere BIV, in werkelijkheid heeft 'ie er evenveel als de 'niet-voordelige' 318d's, en dat is 143 Pk. En moest ze 'm op de testbank zetten, dan kunnen het er misschien wel 148 zijn.
        Als je met "testbank" een "rollenbank" bedoelt, dan is die afwijking niet relevant. Het gaat de wetgever over de vermogensafgifte van de motor, niet over het veronderstelde vermogen dat via vereenvoudigde verliesverhoudingen wordt afgeleid van de wielen.
        Saab 9-3 SS Vector TiD 150pk sinds 05/2005 - verkocht in 12/2010 na 260.000 km
        Saab 9-3 Cabrio Linear TTiD 160pk sinds 12/2010 - verkocht in 07/2016 na 201.000 km
        Mazda MX-5 ND 2.0 Skycruise Soul Red sinds 07/2016 160pk/200Nm - "LeeLoo"

        Comment


        • Bruno,

          Heb sinds vorige week een C220 (163) en was even gaan kijken op je site. Daar staat echter geen prijs bij terwijl dit wel het geval is voor de 170pk versie. Kan je mij wat meer details geven?

          Verder ben ik geïnteresseerd in de vermogensgrafiek voor en ná het chippen. In de garage vertelden ze mij dat het extra koppel dat de 250 heeft tov de 220 maar beschikbaar is gedurende 200toeren en bijgevolg niet echt voelbaar is. Daarmee dat ik de vermogenscurve graag eens gezien had. Want als dit maar voor 200toeren beschikbaar is dan lijkt me dit niet echt interessant.

          Comment


          • Maar 30 NM meer? Lijkt mij sterk. Daar komt gemakkelijk 60 á 100 NM bij met een fatsoenlijke tuning, naargelang het bouwjaar.
            En voor zover ik weet, ook uit ervaring, is het koppel over gans het toerenbereik voelbaar.
            Denk dat je garagist niet goed op de hoogte is.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
              Maar 30 NM meer? Lijkt mij sterk. Daar komt gemakkelijk 60 á 100 NM bij met een fatsoenlijke tuning, naargelang het bouwjaar.
              En voor zover ik weet, ook uit ervaring, is het koppel over gans het toerenbereik voelbaar.
              Denk dat je garagist niet goed op de hoogte is.

              Je hebt iets te snel gelezen. Ik had het over de C220 tov de C250. Jij hebt gedaan: 250-220=30

              Het verschil is 100nm btw.

              Comment


              • Oeps ja, te snel gelezen, inderdaad.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Mr_Sanchez Bekijk Berichten
                  Bruno,

                  Heb sinds vorige week een C220 (163) en was even gaan kijken op je site. Daar staat echter geen prijs bij terwijl dit wel het geval is voor de 170pk versie. Kan je mij wat meer details geven?

                  Verder ben ik geïnteresseerd in de vermogensgrafiek voor en ná het chippen. In de garage vertelden ze mij dat het extra koppel dat de 250 heeft tov de 220 maar beschikbaar is gedurende 200toeren en bijgevolg niet echt voelbaar is. Daarmee dat ik de vermogenscurve graag eens gezien had. Want als dit maar voor 200toeren beschikbaar is dan lijkt me dit niet echt interessant.
                  heb de prijs op de website bijgezet , is uiteraard dezelfde als de 170pk aangezien het hier gaat om een begrensde motor. Makkelijkste zal zijn als je gewoon eens komt testrijden bij mij met een getuunde 220cdi dan weet je meteen wat het verschil is

                  Comment


                  • ik post even een vraag voor een kameraad.

                    Hij heeft een honda accord 2.2 i-ctdi maar de pre facelift, de 5bak dus.
                    De wagen heeft momenteel ongeveer 195d km, is het nog aan te raden deze te chippen of best niet?


                    Mvg

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Asimo Bekijk Berichten
                      ik post even een vraag voor een kameraad.

                      Hij heeft een honda accord 2.2 i-ctdi maar de pre facelift, de 5bak dus.
                      De wagen heeft momenteel ongeveer 195d km, is het nog aan te raden deze te chippen of best niet?


                      Mvg
                      enkel een grondige diagnose van de wagen en een vermogenmeting kunnen ons vertellen of de wagen nog in goede staat is

                      Comment


                      • Dag Bruno,

                        Ik heb intresse om mijn Mitsubishi Lancer 1.8DI-D te chippen. Maar op uw site staat dit 100 euro duurder dan de 2.0DI-D..
                        Is dit normaal?

                        groeten

                        Comment


                        • ja dat klopt, de 1.8Di-D is stuk meer werk dan de 2.0Di-D om de computer te herprogrammeren, maar forumleden krijgen altijd een mooie korting

                          Comment


                          • Tot straks.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                              Tot straks.

                              Comment


                              • Wa? Nee nee, 't is nie voor dat hoor. Gewoon ff laten meten en het viel eigenlijk een beetje tegen..278pk maar wel 650 NM, ach ja.

                                Comment


                                • Merci voor het ritje in uw cayenne deze middag !
                                  Aangename kennismaking, ik was die kerel die er samen met de Yannick was die zen leon bij u heeft laten tunen.

                                  Binnenkort ga ik ook een afspraak maken om eens te passeren

                                  Comment


                                  • Chiptuning

                                    Mijn Mazda 3 1.6 CDVi laten chiptunen bij Ziptuning in Evergem. Ik wordt nauwelijks vermogenwinst gewaar en verbruik is met eenzelfde rijstijl gemiddeld meer dan1l/100km gestegen. Men heeft dit gratis nagezien en aangepast en het is nog verslecht. Nu bied men de wagen gratis op de testbank te plaatsen om na te kijken of er al dan niet vermogenwinst is. In verband met het verbruik zeggen ze dat dit nooit een vast gegeven is....
                                    Ik denk er aan de originele software terug te plaatsen.

                                    Comment


                                    • typ ziptuning eens in google in en lees alle 'positieve commentaar'
                                      2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                      2009 - Yamaha R1 Model 2008

                                      Comment


                                      • er bestaat hier zelfs al een topic over, het is misschien niet jouw schuld dat je auto "fout" is gechipt, maar je had het bedrijf beter eerst eens opgezocht en naar reacties gepeild.

                                        dit is misschien een tip voor de toekomst, ik vindt het wel spijtig voor jou natuurlijk
                                        porsche 4ever
                                        '06 Skyteam Dax 50cc

                                        Comment


                                        • Ik heb onlangs een Renault Megane 2 van 2006 overgenomen van iemand en denk erover om deze te laten chippen. Origineel heeft deze 105pk en 240nm en chiptuners kunnen deze naar 130pk en +- 300nm brengen. Ik zou hem zoizo laten chippen bij een goede tuner, liever wat duurder en beter dan achteraf bedrogen uit te komen.

                                          Is het nog aangeraden om een wagen die al 92k km heeft gereden nog te chippen? En kan het 1.5dci blok van renault dat aan?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X