Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Naish
    Das toch niet moeilijk... Ze bewaren wat ze erop schrijven en bij volgende onderhoud vergelijken ze wat erop staat met wat bewaard is.

    Indien verschil --> ALAAAARRRMMMMMMMMMMMMMMM
    Wat lezen en schrijven ? Die kunnen er met hun standaard apparatuur niet aan hé... (voor zover ik weet)

    En ivm de flashcounter, die kan de tuner terugzetten op wat ie stond denk ik ...
    WAX-IT.be - Detailing / Webshop / Advies / Handleidingen => Volg ons op Facebook!

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      Wat lezen en schrijven ? Die kunnen er met hun standaard apparatuur niet aan hé... (voor zover ik weet)

      En ivm de flashcounter, die kan de tuner terugzetten op wat ie stond denk ik ...
      Hoezo niet aankunnen? Waarom ben je dan soms je tuning kwijt na een software-update? En als ze kunnen schrijven, dan kunnen ze ook lezen hé.

      Hopelijk doet de tuner dat...

      Comment


      • #23
        Ik hoor hier niets zeggen over ziptuning?

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Arsec Bekijk Berichten
          Ik hoor hier niets zeggen over ziptuning?
          Logisch toch? Check topictitel

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
            Heinz en PPE zijn volgens mij met ruime voorsprong de beste 2 in België.

            Geheel toevallig sponsors van BB?


            Als ze bij BMW speciale apparatuur hebben om chiptuning op te sporen dan is dat toch niet zo moeilijk te begrijpen. Ze werken met computers,daar kan je heel veel mee doen. Ergens is het normaal dat je je garantie verliest wanneer je je wagen laat chippen. De constucteurs zijn ook niet van gisteren. Het staat bij veel merken in de gebruikershandleiding dat de garantie vervalt bij chiptuning of andere niet goedgekeurde aanpassingen.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
              Logisch toch? Check topictitel
              Dus ziptuning niet doen? Waarom niet?

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Geheel toevallig sponsors van BB?


                Als ze bij BMW speciale apparatuur hebben om chiptuning op te sporen dan is dat toch niet zo moeilijk te begrijpen. Ze werken met computers,daar kan je heel veel mee doen. Ergens is het normaal dat je je garantie verliest wanneer je je wagen laat chippen. De constucteurs zijn ook niet van gisteren. Het staat bij veel merken in de gebruikershandleiding dat de garantie vervalt bij chiptuning of andere niet goedgekeurde aanpassingen.
                Ik had deze reactie natuurlijk wel verwacht...

                Geheel toevallig is het toch niet... Ik heb reeds ervaring met beide chippers en dit nog voor het hele BB verhaal. Beiden zijn TOP! En dat is wat de topicstarter vraagt... Als je reeds 2 TOP adressen hebt... Moet je dan echt nog veel verder zoeken?!? Nogmaals... Ik spreek uit persoonlijke ervaring. Het is goed mogelijk dat anderen ook topkwaliteit leveren van A tot Z. Daar heb ik echter geen ervaring mee. Het lijkt me nogal idioot van 8 keer dezelfde wagen te chippen. Niet?!?

                En ik lees meerdere malen slechte verhalen over andere chiptuners. Soms spijtige verhalen en soms met een korel zout te nemen... Ik geloof zelf niet zomaar alles wat te lezen staat op het www en wil iedereen een kans geven. Ik weet echter wel dat je bij deze 2 aan het goede adres staat.

                Comment


                • #28
                  Alvast bedankt voor de nuttige antwoorden ... dit helpt een stuk verder ...

                  Comment


                  • #29
                    1) betreffende de keuze van de tuner : ik heb het al vaker gezegd, ga eens bij een aantal tuners langs en zie welke je het meeste vertrouwen geeft, per slot van rekening geef je toch je wagen ( groot kapitaal ) in handen en dan kan je maar beter zien dat het goed gedaan is en dat je goed overeen komt met je tuner

                    2) betreffende BMW, de ecu software wordt heus niet uitgelezen en naar de fabriek gestuurd om te vergelijken met de originele software hoor, het enige wat gebeurt is dat de CVN ( calibration verification number ) wordt uitgelezen met diagnosetoestel ( dus niet de hele software ) en gecheckt op de server of dit wel origineel is voor dat chassis nummer, uiteraard zal een goede tuner ervoor zorgen dat dit nummer voor/na tuning hetzelfde is , reken uit , er zit makkelijk 20-400Mb ecu geheugen in een auto als ze dat bij elk onderhoud van miljoenen wagens moeten gaan uitlezen en opslaan op een server dan gaan ze in duitsland wel wat problemen krijgen met hun bandbreedte denk ik

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                      1) betreffende de keuze van de tuner : ik heb het al vaker gezegd, ga eens bij een aantal tuners langs en zie welke je het meeste vertrouwen geeft, per slot van rekening geef je toch je wagen ( groot kapitaal ) in handen en dan kan je maar beter zien dat het goed gedaan is en dat je goed overeen komt met je tuner
                      De tuner die de beste (eerste) indruk geeft is voor mij niet de beste tuner. Sommige mensen laten zich maar al te makkelijk in de luren leggen door gladde praters maar ik kijk eerder naar de resultaten en hoor liever de ervaringen van anderen.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                        2) betreffende BMW, de ecu software wordt heus niet uitgelezen en naar de fabriek gestuurd om te vergelijken met de originele software hoor, het enige wat gebeurt is dat de CVN ( calibration verification number ) wordt uitgelezen met diagnosetoestel ( dus niet de hele software ) en gecheckt op de server of dit wel origineel is voor dat chassis nummer, uiteraard zal een goede tuner ervoor zorgen dat dit nummer voor/na tuning hetzelfde is , reken uit , er zit makkelijk 20-400Mb ecu geheugen in een auto als ze dat bij elk onderhoud van miljoenen wagens moeten gaan uitlezen en opslaan op een server dan gaan ze in duitsland wel wat problemen krijgen met hun bandbreedte denk ik
                        Nochtans kan dat bij de dealer vrij snel/eenvoudig gezien worden als er aan de software is veranderd... Dat is toch hetgeen ik laatst gehoord heb van iemand die bij een dealer werkt (en zijn wagen is ook gechipt)
                        Dus bij een garantiegevalleke lijkt het mij niet onlogisch dat ze dat eens zouden durven checken.

                        Maar goed, dat was niet de vraag van de TS.

                        Ik zou vertrouwen op diegene die het meest betekent voor het merk. Als BMW liefhebber kies ik zonder twijfel voor PPE, waarom? PPE is imo DE BMW liefhebber bij uitstek. Hoe dit voor andere merken zit weet ik niet.
                        Voor de rest kan je alleen maar kijken wat er zo nog al gezegd wordt, maar op het internet wordt ook veel bullsh*t verkocht. Alsook dat velen pas op internet hun ervaring komen delen als het mis loopt.
                        Last edited by jan.van.gent; 14/01/2011, 14:16.

                        Comment


                        • #32
                          Ik snap al die heisa over chippen niet. Ge koopt u een wagen met een zo licht mogelijke motor en daarna laat ge hem chippen voor meer PK's en koppel. En dit eigenlijk enkel om wat BIV te ontlopen. Dat is van zie is wa ne dikke bak ik kan kopen maar owee ik kan mijn BIV niet betalen Als ge iets wilt dat vooruit gaat koopt dan toch ineens iets met een degelijke motor met genoeg PK's naar uw goesting. Ik lach die chippers ferm uit. Met hun dikke BMW of mercedes voor de dancing gaan staan. Liefst bijna binnen gereden. En dan heel de avond met een colake want ze zijn voor hun chiptuning aan het sparen

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                            Ik snap al die heisa over chippen niet. Ge koopt u een wagen met een zo licht mogelijke motor en daarna laat ge hem chippen voor meer PK's en koppel.
                            een 335d chippen...
                            in uw ogen dus : zo licht mogelijke motor?

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                              Ik snap al die heisa over chippen niet. Ge koopt u een wagen met een zo licht mogelijke motor en daarna laat ge hem chippen voor meer PK's en koppel. En dit eigenlijk enkel om wat BIV te ontlopen. Dat is van zie is wa ne dikke bak ik kan kopen maar owee ik kan mijn BIV niet betalen Als ge iets wilt dat vooruit gaat koopt dan toch ineens iets met een degelijke motor met genoeg PK's naar uw goesting. Ik lach die chippers ferm uit. Met hun dikke BMW of mercedes voor de dancing gaan staan. Liefst bijna binnen gereden. En dan heel de avond met een colake want ze zijn voor hun chiptuning aan het sparen
                              Misschien zijn ze gewoon slim genoeg om niet te drinken als ze rijden
                              Wat een leuke veralgemening alweer.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                                Ik snap al die heisa over chippen niet. Ge koopt u een wagen met een zo licht mogelijke motor en daarna laat ge hem chippen voor meer PK's en koppel. En dit eigenlijk enkel om wat BIV te ontlopen. Dat is van zie is wa ne dikke bak ik kan kopen maar owee ik kan mijn BIV niet betalen Als ge iets wilt dat vooruit gaat koopt dan toch ineens iets met een degelijke motor met genoeg PK's naar uw goesting. Ik lach die chippers ferm uit. Met hun dikke BMW of mercedes voor de dancing gaan staan. Liefst bijna binnen gereden. En dan heel de avond met een colake want ze zijn voor hun chiptuning aan het sparen

                                En die met zijn Audi RS6 die hem laat chippen, moet waarschijnlijk ook een colaake drinken hé omdat 'm moet sparen voor z'n chiptuning ?

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  De tuner die de beste (eerste) indruk geeft is voor mij niet de beste tuner. Sommige mensen laten zich maar al te makkelijk in de luren leggen door gladde praters maar ik kijk eerder naar de resultaten en hoor liever de ervaringen van anderen.
                                  ik had het toch helemaal niet over de eerste indruk, in tegendeel het is de bedoeling dat je eens gaat kijken hoe ze tewerk gaan, is het een chip erin en buiten of wordt er uitgebreide diagnose gedaan, gestest , op maat afgesteld enz. Op het internet lees je zoveel dat je door het bos de bomen niet meer ziet en vele tuners schrijven hun eigen "ervaringen van anderen" dus tenzij je de mensen persoonlijk kent zegt het nog niet veel.
                                  Ik ken ook een zeer gekende tuner die wanneer je met een diesel langskomt al meteen stuk minder interesse heeft dan dat je met een M3 langskomt, dan mag het nog een goede tuner zijn je blijft er beter weg met een TDI

                                  dus ik blijf erbij , eens bij enkele tuners langsgaan is mijn advies

                                  Comment


                                  • #37
                                    Ik heb offerte gekregen van ATM. Voor 275 Euro kan ik een A4 B7 1.9TDI 115 pk/285 NM laten tunen naar 150 pk/340NM.
                                    Iemand ervaring met deze chiptuner??

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door jan.van.gent Bekijk Berichten

                                      Ik zou vertrouwen op diegene die het meest betekent voor het merk. Als BMW liefhebber kies ik zonder twijfel voor PPE, waarom? PPE is imo DE BMW liefhebber bij uitstek.
                                      Niets tegen PPE, in tegendeel, Stef is een sympathieke kerel, maar het is niet omdat hij zich specialiseert in BMW en zelf ook BMW gepassioneerd is dat hij daarom ook de beste BMW tuning maakt, voor een tuning te ontwikkelen heb je veel kennis , middelen en tijd nodig , testen , testen , testen en nog eens testen, weken aan een stuk , het is niet omdat hij zich op BMW concentreert dat hij dit ook kan. Neem bijvoorbeeld de speed limit op de nieuwe M3 model 2010 , die kan PPE niet herprogrammeren, sommige andere tuners ( die zich helemaal geen BMW specialist noemen ) kunnen dit wel.
                                      Last edited by BrunoL; 15/01/2011, 10:38.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DTF Bekijk Berichten
                                        Ik heb offerte gekregen van ATM. Voor 275 Euro kan ik een A4 B7 1.9TDI 115 pk/285 NM laten tunen naar 150 pk/340NM.
                                        Iemand ervaring met deze chiptuner??
                                        ATM is al langer actief op de nederlandse markt, als je op google.nl zoekt kan je heel wat info over hen vinden.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                          ik had het toch helemaal niet over de eerste indruk, in tegendeel het is de bedoeling dat je eens gaat kijken hoe ze tewerk gaan, is het een chip erin en buiten of wordt er uitgebreide diagnose gedaan, gestest , op maat afgesteld enz. Op het internet lees je zoveel dat je door het bos de bomen niet meer ziet en vele tuners schrijven hun eigen "ervaringen van anderen" dus tenzij je de mensen persoonlijk kent zegt het nog niet veel.

                                          Daar heb je natuurlijk wel gelijk. Krijg je soms aanvragen van mensen die langskomen om eens te zien hoe je te werk gaat? Hoe gaat dat dan als zo iemand langskomt?

                                          Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                          Ik ken ook een zeer gekende tuner die wanneer je met een diesel langskomt al meteen stuk minder interesse heeft dan dat je met een M3 langskomt, dan mag het nog een goede tuner zijn je blijft er beter weg met een TDI
                                          Geheel toevallig een gekende tuner waar jij vroeger werkte?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X