Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wat ik mij nog herinner (correct me if I'm wrong):

    Voor een gegeven snelheid zal de toename of het verlies recht evenredig zijn met de toename of afname van de banddiameter of omtrek.

    Wie dus banden plaatst met een 3% grotere diameter; zal dus 3% sneller gaan dan aangegeven op de kilometerteller.

    Comment


    • Ik heb een kort vraagje:

      Kan iemand het verschil berekenen als ik mijn E Coupe 250 CGI (benzine, met turbo, +/- 210 PK) laat chippen?
      Mijn model staat immers nergens op hun websites, en hoewel ik overal offertes ga opvragen, vermoed ik hier een iets objectiever/neutraler antwoord te krijgen.

      Ik zou Heinz, APEC of of PPE overwegen, gezien hun marktpositie maar verder ken ik er maar weinig van.
      Last edited by MatthiasD; 19/05/2011, 01:18. Reden: Abbo nemen
      * Mercedes-Benz E Coupé 250 CGI | 204 PK | 310Nm bij 2000t/min | 0-100 km/: 6,30 sec | 7,2 l/100 km | Fotoshoot by Workz.
      * Mercedes-Benz 230/6 Bar 8 (w114) Benzine | 120 PK | Oldtimer, 1e inschrijving 04/1972. | Fotoshoot by SVpictures.

      Comment


      • Bruno, chiptuning voor een Corsa 13 cdti ecotec bj. 2011, komt daar nog iets van?
        Hoop in ieder geval toch op korte termijn want dat blokje heeft echt een kuurtje nodig.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
          Bruno, chiptuning voor een Corsa 13 cdti ecotec bj. 2011, komt daar nog iets van?
          Hoop in ieder geval toch op korte termijn want dat blokje heeft echt een kuurtje nodig.
          ja dat is ondertussen geen enkel probleem, kunnen we tunen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door MatthiasD Bekijk Berichten
            Ik heb een kort vraagje:

            Kan iemand het verschil berekenen als ik mijn E Coupe 250 CGI (benzine, met turbo, +/- 210 PK) laat chippen?
            Mijn model staat immers nergens op hun websites, en hoewel ik overal offertes ga opvragen, vermoed ik hier een iets objectiever/neutraler antwoord te krijgen.

            Ik zou Heinz, APEC of of PPE overwegen, gezien hun marktpositie maar verder ken ik er maar weinig van.
            Die motor is zo zeldzaam dat ik niet denk dat er in Belgie al 1 tuner deze ontwikkeld heeft, ik ben deze motorisatie in elk geval nog niet tegengekomen en heb er dus nog niets voor ontwikkeld.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
              ja dat is ondertussen geen enkel probleem, kunnen we tunen
              Ah oké, staat nog niet op je site, vandaar mijn vraag (Trouwens, op geen één tuner zijn site).
              Mooi, zullen wij binnenkort eens werk van gaan maken, sé.
              Last edited by Hozee; 19/05/2011, 16:26.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                Die motor is zo zeldzaam dat ik niet denk dat er in Belgie al 1 tuner deze ontwikkeld heeft, ik ben deze motorisatie in elk geval nog niet tegengekomen en heb er dus nog niets voor ontwikkeld.
                Ik heb je inderdaad een e-mail gestuurd ook. Vreemd, ik dacht dat bij professionele chiptuning de motor telkens individueel werd bewerkt, en dus niet via automatische settings/progjes?

                Maw: kan dit dan niet ontwikkeld worden?
                * Mercedes-Benz E Coupé 250 CGI | 204 PK | 310Nm bij 2000t/min | 0-100 km/: 6,30 sec | 7,2 l/100 km | Fotoshoot by Workz.
                * Mercedes-Benz 230/6 Bar 8 (w114) Benzine | 120 PK | Oldtimer, 1e inschrijving 04/1972. | Fotoshoot by SVpictures.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door MatthiasD Bekijk Berichten
                  Ik heb je inderdaad een e-mail gestuurd ook. Vreemd, ik dacht dat bij professionele chiptuning de motor telkens individueel werd bewerkt, en dus niet via automatische settings/progjes?

                  Maw: kan dit dan niet ontwikkeld worden?
                  Je zegt het toch juist?

                  1 x ontwikkeld
                  individueel bewerkt

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                    Je zegt het toch juist?

                    1 x ontwikkeld
                    individueel bewerkt
                    Mijn vraag was hoe duur/tijdsrovend het dan is om het éénmaal te ontwikkelen voor deze motorisatie...

                    Ik krijg inderdaad van een paar Belgische chiptuners een negatief antwoord terug. Zijn er mensen vertrouwd met Duitse chiptuners (eventueel gespecialiseerd in Mercedes-Benz)?
                    Wetterauer is reeds aangeschreven.

                    EDIT: mailtje gehad van Bruno.
                    Last edited by MatthiasD; 19/05/2011, 17:10.
                    * Mercedes-Benz E Coupé 250 CGI | 204 PK | 310Nm bij 2000t/min | 0-100 km/: 6,30 sec | 7,2 l/100 km | Fotoshoot by Workz.
                    * Mercedes-Benz 230/6 Bar 8 (w114) Benzine | 120 PK | Oldtimer, 1e inschrijving 04/1972. | Fotoshoot by SVpictures.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                      Ah oké, staat nog niet op je site, vandaar mijn vraag (Trouwens, op geen één tuner zijn site).
                      Mooi, zullen wij binnenkort eens werk van gaan maken, sé.
                      dan gaan we de website een smoeten bijwerken hey

                      Comment


                      • Hey Bruno, verneem net dat je een "reserve Vlaming" hebt verder geholpen met zijn (witte) Insignia OPC?
                        Last edited by Metaxa; 22/05/2011, 09:50.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap een reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 52 reizen rond de wereld in 5474 dagen. Maar daar zal wel nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Hey Bruno, verneem net dat je een "reserve Vlaming" hebt verder geholpen met zijn (witte) Insignia OPC?
                          ja die reed wel lekker die opc

                          Comment


                          • Bruno, ik zag dat jij ook met een Cartec vermogenbank werkt (of toch nog bij Shiftech)

                            Geven die veelal hoge wielvermogens, en kleine verliesvermogens? Of anders...?
                            Ik heb bij MRC 312pk op de wielen gezet, en met een 14% verlies kwam dit op 357pk aan de motor. Dit heeft nu al voor wat discussie gezorgd omtrent de correctheid van die meting, aangezien de quattro aandrijving van mijn RS2 veel meer verlies zou leveren.

                            Correctie was ook van 362pk gemeten naar 357pk corrected, bij een temperatuur van 26°C.
                            Het was dus erg warm, waardoor je ergens zou verwachten dat door de DIN correctie het corrected vermogen iets hoger zou liggen dan het gemeten vermogen. Op een brits forum waar nog enkele chip/hardware audi S/RS tuners zitten kunnen ze hier dus niet aan uit en is er twijfel over de bank z'n juistheid. Jouw ervaringen met Cartec metingen?
                            Ich arbeite nur unter Druck, Ladedruck.

                            Comment


                            • iemand ervaring met het tunen van 4 wiel aangedreven auto's met automatische versnellingsbak ?

                              je leest vaak dat bij manuele auto's de koppeling het meest afziet van een chiptuning (als hij behoorlijk is uitgevoerd).
                              Nu, hoe zit het juist met de koppelomvormers van automatische versnellingsbakken ?
                              Ik veronderstel, gezien de opbouw & werkingsprincipe van dergelijke omvormers, dat dit minder kwaad kan?
                              Enkel de druk verhoogd ?

                              Zijn er andere onderdelen die bij een automaat sneller afzien ?
                              versnellingsbak zelf, tussenbak, ....

                              Gezien de kracht verdeeld wordt naar de 4 wielen,
                              veronderstel ik dat de cardan-assen minder afzien dan bij een 2-wiel aangedreven auto ?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                Bruno, ik zag dat jij ook met een Cartec vermogenbank werkt (of toch nog bij Shiftech)

                                Geven die veelal hoge wielvermogens, en kleine verliesvermogens? Of anders...?
                                Ik heb bij MRC 312pk op de wielen gezet, en met een 14% verlies kwam dit op 357pk aan de motor. Dit heeft nu al voor wat discussie gezorgd omtrent de correctheid van die meting, aangezien de quattro aandrijving van mijn RS2 veel meer verlies zou leveren.

                                Correctie was ook van 362pk gemeten naar 357pk corrected, bij een temperatuur van 26°C.
                                Het was dus erg warm, waardoor je ergens zou verwachten dat door de DIN correctie het corrected vermogen iets hoger zou liggen dan het gemeten vermogen. Op een brits forum waar nog enkele chip/hardware audi S/RS tuners zitten kunnen ze hier dus niet aan uit en is er twijfel over de bank z'n juistheid. Jouw ervaringen met Cartec metingen?
                                Cartec is een zeer goede bank,dus daar kan het zeker niet aan liggen !
                                Last edited by BrunoL; 10/06/2011, 08:08.

                                Comment


                                • Op welk gebied zijn hun metingen dan incorrect? Verliesmeting, wielvermogen, krukasvermogen?
                                  Ik heb net nog eens gekeken, en ik heb zo'n 45pk gemeten verliesvermogen, wat me toch wel erg weinig lijkt voor een permanente torsen quattro

                                  Betrouw ik dan beter op de 312pk gemeten aan de wielen, of gaat die eerder incorrect zijn?

                                  Puur uit interesse hoor, want op zich was ik zeer blij met de service, en de AF meting en turbodrukverloop werden ook gedaan en die waren beide uitstekend, dus dat is dan weer belangrijker voor mij.
                                  Ich arbeite nur unter Druck, Ladedruck.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                    Op welk gebied zijn hun metingen dan incorrect? Verliesmeting, wielvermogen, krukasvermogen?
                                    Ik heb net nog eens gekeken, en ik heb zo'n 45pk gemeten verliesvermogen, wat me toch wel erg weinig lijkt voor een permanente torsen quattro

                                    Betrouw ik dan beter op de 312pk gemeten aan de wielen, of gaat die eerder incorrect zijn?

                                    Puur uit interesse hoor, want op zich was ik zeer blij met de service, en de AF meting en turbodrukverloop werden ook gedaan en die waren beide uitstekend, dus dat is dan weer belangrijker voor mij.
                                    Ga gewoon nog eens op een andere bank meten, dan weet je het meteen, zal eenvoudigste zijn
                                    Last edited by BrunoL; 10/06/2011, 07:58.

                                    Comment


                                    • Ja nu zag ik gisteren wel weer een print van een standaard B5 RS4, en die had 300pk op de wielen en 385 op krukas, hetgeen volkomen realistisch is. Feit dat ik dan 312 op de wielen had is dan des te opmerkelijk.
                                      Achja, hij is sowieso gezond, is me verder niet echt de kost uit voor nog eens op een bank te staan
                                      Merci voor de info!
                                      Ich arbeite nur unter Druck, Ladedruck.

                                      Comment


                                      • Ik heb eigenlijk eens een vraagske voor u Bruno. Ik heb dit draadje met veel interesse gelezen en uwe commentaar lijkt mij altijd to the point en (relatief) objectief.

                                        Sinds de garagist er vrij goedkeurend over deed over chiptuning (tussen de regels door gelezen vond hij het een geweldig idee, hij wou het gewoon niet letterlijk gezegd hebben) heb ik op uwe site eens nagezien wat mij dat zou opleveren als ik mijn auto zou laten chippen. (een opel zafira 1.7cdti 110pk/260nm). Ik zou een overtuigende 150/330 kunnen halen en volgens u een lager verbruik. Mijn probleem is het volgende: als ik het grafiekje erop na kijk, gaat de vermogen - en koppelcurve pas op 2400tpm hoger dan bij de standaardafstelling van de motor. Is het dan niet zo dat bij normaal gebruik van de motor (ik blijf voor 95% onder de 2400tpm) het koppel en het vermogen lager uitkomen dan normaal, en ik dus meer verbruik en minder rijplezier heb als ik hem wél laat tunen?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door RafDH Bekijk Berichten
                                          Ik heb eigenlijk eens een vraagske voor u Bruno. Ik heb dit draadje met veel interesse gelezen en uwe commentaar lijkt mij altijd to the point en (relatief) objectief.

                                          Sinds de garagist er vrij goedkeurend over deed over chiptuning (tussen de regels door gelezen vond hij het een geweldig idee, hij wou het gewoon niet letterlijk gezegd hebben) heb ik op uwe site eens nagezien wat mij dat zou opleveren als ik mijn auto zou laten chippen. (een opel zafira 1.7cdti 110pk/260nm). Ik zou een overtuigende 150/330 kunnen halen en volgens u een lager verbruik. Mijn probleem is het volgende: als ik het grafiekje erop na kijk, gaat de vermogen - en koppelcurve pas op 2400tpm hoger dan bij de standaardafstelling van de motor. Is het dan niet zo dat bij normaal gebruik van de motor (ik blijf voor 95% onder de 2400tpm) het koppel en het vermogen lager uitkomen dan normaal, en ik dus meer verbruik en minder rijplezier heb als ik hem wél laat tunen?
                                          je mag niet enkel naar topmoment kijken.
                                          je hebt ook aan 2000 al je max koppel bereikt nu.
                                          eronder is er ook een toename vergeleken met standaard vermogen. dus als je nu aan 1800 toeren gaat rijden, zal je koppel al heel wat meer zijn dan ervoor, en dat zal je zeker en vast voelen.
                                          Als je gaat rondtuffen aan 1400-1700 toeren en heel de tijd erg laag toeren maken ga weinig verschil voelen, maar of dit zo gezond is...
                                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                                          Comment

                                          Working...
                                          X