Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Het verschil tussen v power diesel en gewone shell diesel voel ik niet in mijn auto, wel tussen gewone shell diesel en makro diesel.
    Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
    Hangt allemaal af van auto tot auto...
    Mijn bolt het best op de duurste ''juices''
    Die 1.6Hdi is geen veel eisende motor dus gewone diesel is perfect. (al lopen die hdi's het beste op Bp ultimate diesel)

    Mijn 2.0Tdci 163pk maakt veel autobahn ritten dus je hebt diesel nodig die het beste verbrand bij hoge toeren.
    (Maakt 4000Toeren bij topsnelheid tegen 220Kmh)

    Maar als je mijn auto zou hebben zou je precies hetzelfde doen als ik. Ik had in het begin ook altijd op esso gereden en lukoil en gulf.
    Daarna vond ik dat em luider werd en trillde meer. Beetje gelezen met de ervaringen met een ander soort diesel brandstof......Getankt en wauw wat een verschil.
    Niet veeleisend zou ik nu niet zeggen, want de gewone Shell diesel moest hij dus niet hebben, daarop rijden was gewoon een ramp.
    De Esso diesel rijd lichtjes zuiniger, en hij is nog eens een stukje goedkoper, dus is twee keer winst
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Kim314 Bekijk Berichten
      Iedereen die opgelet heeft tijdens de les automechanica met weten dat een benzinemotor veel rendement haalt uit een hogere compressie.. Een mengsel lucht-brandstof kunnen samendrukken zonder dat het vanzelf ontsteekt (detonatie!) haalt meer energie uit de brandstof. 95-98 wijzen op het octaangehalte. Hoe hoger, hoe meer resistent aan detonatie.
      De speciale brandstoffen hebben nog meer octaan dus...meer rendement(vermogen).
      Daar gaat het niet over. Het gaat over het verschil tussen bijvoorbeeld een witte 98 en ne Shell 98 ofzo.
      _________________________________

      The red beast ==> My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Kim314 Bekijk Berichten
        Iedereen die opgelet heeft tijdens de les automechanica met weten dat een benzinemotor veel rendement haalt uit een hogere compressie.. Een mengsel lucht-brandstof kunnen samendrukken zonder dat het vanzelf ontsteekt (detonatie!) haalt meer energie uit de brandstof. 95-98 wijzen op het octaangehalte. Hoe hoger, hoe meer resistent aan detonatie.
        De speciale brandstoffen hebben nog meer octaan dus...meer rendement(vermogen).
        98 zal alleen verschil geven als je motor dat nodig heeft. Als je compressieverhouding laag is, dan heeft het geen zin.
        Bij Porsche raden ze aan om op 98 te rijden, omdat hun compressieverhouding hoger is. Met 95 rijden lukt ook zonder schade, maar dan wordt injectie en ontsteking aangepast om die detonatie te vermijden. En dan verlies je dus een beetje rendement.

        In een Poloke met 75 pk zal het geen zak uitmaken.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Daar gaat het niet over. Het gaat over het verschil tussen bijvoorbeeld een witte 98 en ne Shell 98 ofzo.
          Oeps tussen die andere soorten zal je het verschil niet merken met de meeste auto's die een beetje elektronische sturing hebben aangezien ze hun automatisch (binnen de marges) aanpassen aan de kwaliteit van de brandstof. Dus in dit geval zou ik zeker ook niet het duurste tanken.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ik tank voor 70 tot 80% witte brandstof, de rest zijn merken, al meer dan 20 jaar. Zowel met de auto als met de moto. Ik heb nog nooit een bal verschil gevoeld. Niet in prestaties, motorgeluid, verbruik,... noppes nadda.
            Ik geloof je hoor
            Bij m'n naftje vroeger was het altijd DATS24 dat ik erin kapte.
            Maar aangezien de Shell diesel even duur (soms zelf goedkoper!) staat dan de DATS24, ben ik dus maar overgestapt naar shell
            Esso, Q8, Total en dergelijke staan hier duurder als Shell, dusja...

            Comment


            • En laten wij voor de duidelijkheid het benzine verhaal en het diesel verhaal gescheiden houden. Deze opmerking omdat ik merk dat er door mekaar heen wordt geschreven over diesel en benzine, twee totaal verschillende dingen, ook al is het brandstof. Benzine met Ron 98 en Ron 95 zal zeker een verschil maken en de kenners van de materie zullen dat wel beamen. Alleen al door het feit dat er met Ron 95 meer voorontsteking nodig is zegt al genoeg (Tragere verbranding). Wat diesel betreft...tja ik heb zelf geëxperimenteerd met het "wondermiddel" Cetaan en zoals reeds eerder door mij aangegeven was het resultaat nul. Laten wij vooral ook niet vergeten dat een dieselmotor totaal niks te maken heeft met een benzinemotor, buiten dat er een verbranding moet zijn om alles in beweging te krijgen.
              Last edited by Hozee; 18/08/2013, 12:37.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk Berichten
                Toch nog even om een verklaring gevraagd omtrent de testbank meting van een automaat en kreeg volgend antwoord:

                Omdat bij de moderne automaten de computer bij volle balasting het overneemt van de voet. Dwz, ookal zet je de automaat in een vaste versnelling, je kunt net geen vol gas geven of de computer schakelt indien hij dat nodig vindt toch over of terug waardoor de test mislukt.
                Bij de mijne dan toch niet....wel in sportmode, uiteraard. Denk dat jouw verhaal gestoeld is op oude automaten van in den tijd dat ze nog met stokken vochten. Maar goed alle gekheid op een stokje, het kan best zijn dat automaten die niet voorzien zijn om zelf te bepalen wanneer er geschakeld wordt er inderdaad een beperking kan optreden bij vol vermogen tot aan het rood, alhoewel ik wel vermoed dat er daarvoor toch een trucje moet zijn.
                Last edited by Hozee; 18/08/2013, 12:38.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                  Voor grotere motoren zal dit waarschijnlijk minder uitmaken.
                  Ik weet niet welke motor je hebt in je Bmw maar voor mij maakt dit echt een verschil!

                  Ga eens naar Duitsland en doe eens een tankje vol Aral ultimate diesel.
                  Verschil gaat niet direct merkbaar zijn maar na 300-400Km wel. De auto loopt gewoon veel stiller.
                  Motorstress bij hoog power 4 cilinders komt ook vaak voor door slechte brandstof. Vliegwiel zal dan ook na een tijdje stuk zijn door motortrillingen.

                  Ik ben vandaag in Aachen geweest, onderweg weer getankt bij Aral. Ik ben daar echt content van. Ook mijn verbruik ligt een stuk lager. van 7,2 naar 6,9.
                  Motor is onhoorbaar. Ik heb zelfs een stuk gereden in 5e tegen 3000 toeren aan omdat de motor zo stil was, vergat ik in m'n 6e te gaan..... Hahaha
                  Lees aandachtig en vooral alles en dan kom je het vanzelf tegen in mijn signature.

                  Comment


                  • Just a little 3 liter diesel with two turbo's... no high performance there..

                    Comment


                    • Nope, trekt inderdaad op niks..nog veel te weinig, zeker na het kuurtje.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                        Nope, trekt inderdaad op niks..nog veel te weinig, zeker na het kuurtje.
                        Het is een BMW he, das normaal.
                        Wat had je anders verwacht?

                        Comment


                        • Ach ja dat is wel zo maar al bij al ben ik toch wel content..

                          Comment


                          • nog meer koppel uit je bmw en je kan de versnellingsbak vervangen worden door een hendel vooruit-achteruit

                            Comment


                            • Eigenlijk zou dat wel kunnen..hehe.. Maar toch ben ik blij dat ik 6 keer vooruit kan schakelen..

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                Ik heb zelfs een stuk gereden in 5e tegen 3000 toeren aan omdat de motor zo stil was, vergat ik in m'n 6e te gaan..... Hahaha
                                Sinds ik met Esso diesel rij heb ik dus al enkele keren hetzelfde voorgehad, dat ik in 4de blijf rijden ipv naar 5de te schakelen, of in 5de ipv naar 6de op te schakelen.
                                De motor draait bij mij op Esso diesel dus ook veel stiller dan op de Shell V-Power diesel.
                                Om nog maar te zwijgen van de gewone Shell diesel die ik effe getest heb, daarmee leek ik met een tractor te rijden ipv met een auto!
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • There is nothing better than shifting it by yourself

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Sinds ik met Esso diesel rij heb ik dus al enkele keren hetzelfde voorgehad, dat ik in 4de blijf rijden ipv naar 5de te schakelen, of in 5de ipv naar 6de op te schakelen.
                                    De motor draait bij mij op Esso diesel dus ook veel stiller dan op de Shell V-Power diesel.
                                    Om nog maar te zwijgen van de gewone Shell diesel die ik effe getest heb, daarmee leek ik met een tractor te rijden ipv met een auto!
                                    Schandalig die V-Power van Shell! Ik begrijp niet dat zulk slechte brandstof verkocht mag worden. Contacteer de FOD Economie eens, dan kunnen die eindelijk eens ingrijpen en die brol van Shell verbieden! Zo met de mensen sollen, ze zouden beschaamd moeten zijn!
                                    _________________________________

                                    The red beast ==> My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Schandalig die V-Power van Shell! Ik begrijp niet dat zulk slechte brandstof verkocht mag worden. Contacteer de FOD Economie eens, dan kunnen die eindelijk eens ingrijpen en die brol van Shell verbieden! Zo met de mensen sollen, ze zouden beschaamd moeten zijn!

                                      Als je de tekst goed leest zie je dat ik met de Shell V-Power diesel nooit problemen gehad heb, alleen dat de Esso diesel nog ietsje zuiniger en goedkoper is, en dat de motor zachter draait.
                                      Je reactie slaat dan ook nergens op.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Schandalig die V-Power van Shell! Ik begrijp niet dat zulk slechte brandstof verkocht mag worden. Contacteer de FOD Economie eens, dan kunnen die eindelijk eens ingrijpen en die brol van Shell verbieden! Zo met de mensen sollen, ze zouden beschaamd moeten zijn!
                                        Wilt niet zeggen als een paar mensen dit meemaken dat iedereen dit moet geloven.
                                        V-power diesel is voor een deel synthetische diesel. Niet elke motor vindt dit fijn omdat de smering schraler is.
                                        Maar het verwijdert wel vuil uit uw systeem. Ik kan u garanderen dat bij een super koude start tijdens de winter uw motor sneller zal aanslaan en rustiger zal lopen!

                                        Voor mensen die rustig rijden is gewone diesel of benzine uitstekend. Maar als je veel autobahn ritten doet zoals ik heb je een brandstof nodig die optimaal verbrandt tijdens die hoge toeren.
                                        Waarom anders verkopen ze in Duitsland de beste brandstoffen? 102Octaan benzine en 61.5 Cetaan diesel. Ik zou niet weten in welk land er nog een beter brandstof is.

                                        Zelfs Polen heeft beter brandstof dan in Belgie. (A-merk pomp)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                          There is nothing better than shifting it by yourself

                                          Ik heb een gerobotiseerde versnellingsbak, maar ik schakel altijd zelf.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X