Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Allemaal commerciële zever in pakskes.

    Ik tank al gans m'n leven vanalles door mekaar, liefst zo goedkoop mogelijk. Nooit verschillen ondervonden.

    De afgelopen jaren zijn er al verscheidene tests geweest die aangetoond hebben dat goedkope brandstof even goed is dan dure.

    Van 't jaar nog in het één programma 'Voor hetzelfde geld':

    http://www.radio2.be/artikel/wat-bep...-van-brandstof

    http://www.radio2.be/artikel/is-goed...-auto-dan-dure
    _________________________________

    My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

    Comment


    • Toch nog even om een verklaring gevraagd omtrent de testbank meting van een automaat en kreeg volgend antwoord:

      Omdat bij de moderne automaten de computer bij volle balasting het overneemt van de voet. Dwz, ookal zet je de automaat in een vaste versnelling, je kunt net geen vol gas geven of de computer schakelt indien hij dat nodig vindt toch over of terug waardoor de test mislukt.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
        Mmja, heb zelf al geprobeerd het verschil te vinden tussen Shell V-Power diesel en de normale variant, Total Excellium en de normale variant, Esso, Lukoil...en dan nog eens geëxperimenteerd met apart cetaan erbij te doen...Eerlijk gezegd? Sry maar ik krijg niet het gevoel dat m'n auto anders rijdt. Vooral na het gebruik van van Cetaan (Soms expres te veel om toch iets te forceren), zonder merkbaar resultaat, was ik ervan overtuigd dat ik beter kon stoppen met mij iets wijs te maken. Denk dat het meer in 't kopke speelt met dit soort zaken, dan wat echt reëel is.
        Voor grotere motoren zal dit waarschijnlijk minder uitmaken.
        Ik weet niet welke motor je hebt in je Bmw maar voor mij maakt dit echt een verschil!

        Ga eens naar Duitsland en doe eens een tankje vol Aral ultimate diesel.
        Verschil gaat niet direct merkbaar zijn maar na 300-400Km wel. De auto loopt gewoon veel stiller.
        Motorstress bij hoog power 4 cilinders komt ook vaak voor door slechte brandstof. Vliegwiel zal dan ook na een tijdje stuk zijn door motortrillingen.

        Ik ben vandaag in Aachen geweest, onderweg weer getankt bij Aral. Ik ben daar echt content van. Ook mijn verbruik ligt een stuk lager. van 7,2 naar 6,9.
        Motor is onhoorbaar. Ik heb zelfs een stuk gereden in 5e tegen 3000 toeren aan omdat de motor zo stil was, vergat ik in m'n 6e te gaan..... Hahaha

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Allemaal commerciële zever in pakskes.

          Ik tank al gans m'n leven vanalles door mekaar, liefst zo goedkoop mogelijk. Nooit verschillen ondervonden.

          De afgelopen jaren zijn er al verscheidene tests geweest die aangetoond hebben dat goedkope brandstof even goed is dan dure.

          Niet waar!!

          Elke soort diesel voldoet aan dezelfde norm. Maar dat wilt niet zeggen dat ze hetzelfde zijn. Ze mogen die norm heus overschrijden maar het mag niet onder de norm zijn.
          Cijfers liegen niet.

          Test op fifth gear toonde aan dat er toch een verschil in zit. Zo'n 6pk meer op Bp ultimate diesel en shell v-power vergeleken met supermarket diesel.

          Bij benzine toch ook. Waarom is er dan een verschil tussen 95 en 98 octaan. Additieven zijn meer... dus meer Pk's en gasrespons, minder Turbolag. Verschil zie je ook op de ''tuningspapieren''.

          Van 't jaar nog in het één programma 'Voor hetzelfde geld':

          http://www.radio2.be/artikel/wat-bep...-van-brandstof

          http://www.radio2.be/artikel/is-goed...-auto-dan-dure
          Niet waar!!

          Elke soort diesel voldoet aan dezelfde norm. Maar dat wilt niet zeggen dat ze hetzelfde zijn. Ze mogen die norm heus overschrijden maar het mag niet onder de norm zijn.
          Cijfers liegen niet.

          Test op fifth gear toonde aan dat er toch een verschil in zit. Zo'n 6pk meer op Bp ultimate diesel en shell v-power vergeleken met supermarket diesel.

          Bij benzine toch ook. Waarom is er dan een verschil tussen 95 en 98 octaan. Additieven zijn meer... dus meer Pk's en gasrespons, minder Turbolag. Verschil zie je ook op de ''tuningspapieren''.

          Comment


          • Ik tank normaal altijd Shell (gewone). Heb eens een tankbeurt of 10 V-Power geprobeert, en geen verschil gemerkt (zowel niet in prestaties, geluid of verbruik).
            Onlangs nog eens Maes getankt omdat er niets anders in de buurt was, ook geen verschil gemerkt...

            Comment


            • Met een motor die eerder ontwikkeld is voor prestaties dan voor de rendabiliteit is het WEL een verschil als je bv. V POWER tankt ipv aral 95. De detonatiegrens ligt iets hoger dus je haalt er meer vermogen uit!

              Comment


              • maar of wij, gewone stervelingen, dat gaan merken???

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                  Ik tank normaal altijd Shell (gewone). Heb eens een tankbeurt of 10 V-Power geprobeert, en geen verschil gemerkt (zowel niet in prestaties, geluid of verbruik).
                  Onlangs nog eens Maes getankt omdat er niets anders in de buurt was, ook geen verschil gemerkt...
                  In Belgie merk ik het verschil ook eigenlijk niet... Maar als je Duitse V-power of Duitse Ultimate tankt dan wel.
                  Was eens dat ik een paar tankjes Belgische V-power had getankt en bij een stoplicht begon die slecht te lopen. Precies dat ie aant hikken was. Efkkes liept em goed en dan paar toeren slecht en zo de heletijd (stationair)
                  Dus in Belgie tank ik ook gewone Shell diesel of Q8.
                  Het is toch altijd beter af en toe eens Aral ultimate diesel/Bp ultimate diesel te tanken en dan een uurke gassen in Duitsland. Komt terug als een heel andere auto.
                  Voor auto's met roetfilter is het ook beter en met de laatste nieuwe auto's met zo'n hoge inspuiting ook. Verschil ga je ook zeker merken tijdens een super koude start in de winter. Slaat dan direct aan zonder de ratelen.

                  http://www.amt.nl/Techniek/Aandrijvi...-3-AMT027224W/

                  Comment


                  • Indien je niet met M of AMG of OPC of GTI of iets rijd zal het niet veel uitmaken denk ik.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Kim314 Bekijk Berichten
                      Indien je niet met M of AMG of OPC of GTI of iets rijd zal het niet veel uitmaken denk ik.
                      Wel dan denk je verkeerd. Waarom vergelijk je OPC en GTI met //M en AMG? Je vergelijkt laag met hoog.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                        Niet waar!!

                        Elke soort diesel voldoet aan dezelfde norm. Maar dat wilt niet zeggen dat ze hetzelfde zijn. Ze mogen die norm heus overschrijden maar het mag niet onder de norm zijn.
                        Cijfers liegen niet.

                        Test op fifth gear toonde aan dat er toch een verschil in zit. Zo'n 6pk meer op Bp ultimate diesel en shell v-power vergeleken met supermarket diesel.

                        Bij benzine toch ook. Waarom is er dan een verschil tussen 95 en 98 octaan. Additieven zijn meer... dus meer Pk's en gasrespons, minder Turbolag. Verschil zie je ook op de ''tuningspapieren''.
                        Ik heb het niet over de octaanverschillen hé. Tuurlijk is daar een verschil tussen. 95 en 98 vind je ook bij witte tankstations hoor.

                        Dan geloof jij het maar hé. Al een geluk dat er nog mensen als jij bestaan, zo blijft de commerciële molen lekker draaien.

                        Begin dit jaar was er nog een aflevering van 'Voor hetzelfde geld' op één. Ze hadden witte brandstoffen met A-merken vergeleken in een labo en het resultaat was dat er onderling geen bal verschil was. Alle merken halen hun brandstof uit dezelfde tanks in de raffinaderijen en elk merk voegt op het laatst zijn additief toe in de tankwagen. 1 liter van een megageheim 'onbekend' additief op 10.000 liter brandstof. Moest het al een magisch additief zijn, dan kan zelfs die 0.01% niks maken. Da's pure logica. Dat de resultaten bij Fifth Gear anders waren zal veel met sponsoring te maken hebben vrees 'k.

                        Hier één van de vele onafhankelijke testen (eentje uit NL): http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagin...niger/speel/1/
                        _________________________________

                        My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                          Ik tank normaal altijd Shell (gewone). Heb eens een tankbeurt of 10 V-Power geprobeert, en geen verschil gemerkt (zowel niet in prestaties, geluid of verbruik).
                          Onlangs nog eens Maes getankt omdat er niets anders in de buurt was, ook geen verschil gemerkt...
                          Ik tank voor 70 tot 80% witte brandstof, de rest zijn merken, al meer dan 20 jaar. Zowel met de auto als met de moto. Ik heb nog nooit een bal verschil gevoeld. Niet in prestaties, motorgeluid, verbruik,... noppes nadda.
                          _________________________________

                          My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Ik heb het niet over de octaanverschillen hé. Tuurlijk is daar een verschil tussen. 95 en 98 vind je ook bij witte tankstations hoor.

                            Dan geloof jij het maar hé. Al een geluk dat er nog mensen als jij bestaan, zo blijft de commerciële molen lekker draaien.

                            Begin dit jaar was er nog een aflevering van 'Voor hetzelfde geld' op één. Ze hadden witte brandstoffen met A-merken vergeleken in een labo en het resultaat was dat er onderling geen bal verschil was. Alle merken halen hun brandstof uit dezelfde tanks in de raffinaderijen en elk merk voegt op het laatst zijn additief toe in de tankwagen. 1 liter van een megageheim 'onbekend' additief op 10.000 liter brandstof. Moest het al een magisch additief zijn, dan kan zelfs die 0.01% niks maken. Da's pure logica. Dat de resultaten bij Fifth Gear anders waren zal veel met sponsoring te maken hebben vrees 'k.

                            Hier één van de vele onafhankelijke testen (eentje uit NL): http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagin...niger/speel/1/
                            Waarom adviseren automerken om 98octaan te tanken van HOOGSTE KWALITEIT?

                            Voor mijn broer zijn Bmw z4 e89 Sdrive35i houdt zich daar schoon aan en had zijn wagen op de testbank gezet en kwam 17pk meer uit dan gewoon.

                            Als je een gewone auto rijdt die heeft dat dan niet nodig en zal daar amper verschil in zien. Als je met een auto rijdt die dat nodig heeft dan wel.
                            En 98 octaan bij een witte station is GEEN effectieve 98 octaan.

                            Trouwens jouw filmpje toont aan hoe zuinig dit en dat. Maar niet over vermogen, gasrespons, soepelheid......

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                              Waarom adviseren automerken om 98octaan te tanken van HOOGSTE KWALITEIT?

                              Voor mijn broer zijn Bmw z4 e89 Sdrive35i houdt zich daar schoon aan en had zijn wagen op de testbank gezet en kwam 17pk meer uit dan gewoon.

                              Als je een gewone auto rijdt die heeft dat dan niet nodig en zal daar amper verschil in zien. Als je met een auto rijdt die dat nodig heeft dan wel.
                              En 98 octaan bij een witte station is GEEN effectieve 98 octaan.

                              Trouwens jouw filmpje toont aan hoe zuinig dit en dat. Maar niet over vermogen, gasrespons, soepelheid......
                              Onafhankelijke tests, cijfers,... van? Kan je uw uitspraken staven met iets? Indien ja, posten die handel!
                              _________________________________

                              My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

                              Comment


                              • Het verschil tussen v power diesel en gewone shell diesel voel ik niet in mijn auto, wel tussen gewone shell diesel en makro diesel.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  Het verschil tussen v power diesel en gewone shell diesel voel ik niet in mijn auto, wel tussen gewone shell diesel en makro diesel.



                                  _________________________________

                                  My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

                                  Comment


                                  • Iedereen die opgelet heeft tijdens de les automechanica met weten dat een benzinemotor veel rendement haalt uit een hogere compressie.. Een mengsel lucht-brandstof kunnen samendrukken zonder dat het vanzelf ontsteekt (detonatie!) haalt meer energie uit de brandstof. 95-98 wijzen op het octaangehalte. Hoe hoger, hoe meer resistent aan detonatie.
                                    De speciale brandstoffen hebben nog meer octaan dus...meer rendement(vermogen).

                                    Comment


                                    • Om te beginnen ik rij met een niet getunede 1.6 HDI 110pk
                                      Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      Het verschil tussen v power diesel en gewone shell diesel voel ik niet in mijn auto, wel tussen gewone shell diesel en makro diesel.
                                      Ik voelde het verschil tussen die twee wel, en zelfs heel goed.
                                      Gewone shell diesel zorgde voor een luidere motor, een hoger verbruik, slechtere loop van de motor, ...

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                      Zelfde verschil met een laatste nieuwe diesel. Tank maar geen esso,oeral,maes,gulf..... Want je gaat merken dat em luider wordt, minder pit hoger in de toeren, trilt meer, loopt ruwer....

                                      Met Shell,Bp,Aral is er voor mij een enorm verschil. Zeker met Aral ultimate diesel en Bp ultimate diesel. Wel niet in Belgie beschikbaar maar wie gaat nu niet graag naar Duitsland (if you know what i mean). Cetaan in Belgie ligt rond de 51-53.
                                      Bp ultimate diesel ligt rond de 55-57.5 cetaan en Aral ultimate diesel zelfs 60-61.5. Heel groot verschil merkbaar. Auto trekt en gaat stukken beter, zonder ''gaspedaal lagg''. Motor is bijna onhoorbaar binnen. Ideaal voor lange afstanden want daar hoor ik alleen maar rolgeluiden (235/45/R1. Nu, diesel auto's van 10 jaar terug zullen daar amper iets van merken. Maar met de laatste common rail technologie en een inspuiting van 2000bar hoor je en voel je wat voor soort diesel geschikt is voor uw auto.
                                      Sinds een tijdje ben ik van Shell V-Power die ik altijd tankte sinds ik deze auto heb (zomer 2010) overgestapt naar Esso, deze is goedkoper en op de koop toe rij ik nog eens zuiniger ook, voor de rest geen problemen ermee, dus Shell voor mij geen Shell meer.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Om te beginnen ik rij met een niet getunede 1.6 HDI 110pk

                                        Ik voelde het verschil tussen die twee wel, en zelfs heel goed.
                                        Gewone shell diesel zorgde voor een luidere motor, een hoger verbruik, slechtere loop van de motor, ...


                                        Sinds een tijdje ben ik van Shell V-Power die ik altijd tankte sinds ik deze auto heb (zomer 2010) overgestapt naar Esso, deze is goedkoper en op de koop toe rij ik nog eens zuiniger ook, voor de rest geen problemen ermee, dus Shell voor mij geen Shell meer.
                                        Hangt allemaal af van auto tot auto...
                                        Mijn bolt het best op de duurste ''juices''
                                        Die 1.6Hdi is geen veel eisende motor dus gewone diesel is perfect. (al lopen die hdi's het beste op Bp ultimate diesel)

                                        Mijn 2.0Tdci 163pk maakt veel autobahn ritten dus je hebt diesel nodig die het beste verbrand bij hoge toeren.
                                        (Maakt 4000Toeren bij topsnelheid tegen 220Kmh)

                                        Maar als je mijn auto zou hebben zou je precies hetzelfde doen als ik. Ik had in het begin ook altijd op esso gereden en lukoil en gulf.
                                        Daarna vond ik dat em luider werd en trillde meer. Beetje gelezen met de ervaringen met een ander soort diesel brandstof......Getankt en wauw wat een verschil.

                                        Comment


                                        • Btw..... Chiptuners wat denken jullie hiervan?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X