Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Heeft een dezer tuners ervaring met een Cupra R tuning?

    op de sites staat 310pk? hoe gaat dit in de praktijk? is dat evenveel of meer of minder? hoe valt dat mee met enkel dat vermogen op de voorwielen?
    Zie PM

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Heeft een dezer tuners ervaring met een Cupra R tuning?

      op de sites staat 310pk? hoe gaat dit in de praktijk? is dat evenveel of meer of minder? hoe valt dat mee met enkel dat vermogen op de voorwielen?
      Al heel veel van getuned, zeer leuke wagen en kan eigenlijk best goed overweg met het vermogen op de voorwielen.

      Meestal hebben ze net iets meer dan 310pk :

      Last edited by BrunoL; 14/08/2013, 18:47.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Is nog wat tevroeg, als ik die nu moet kopen met mijn km's dat ik doe ben ik binnen de korste keren blut



        Staat hier in Belgie, helemaal zoals mijne nu is maar een beetje sneller. Prijs is nog deftig bespreekbaar want ze geraken er toch niet vanaf.


        In duitsland staat er ook eentje nog te koop en is in het gifgroen, maar heeft tuningachterlichten en de zetels zijn nogal gekreukt wat kan wijzen op veel korte afstandjes met in en uit stappen..

        http://nl.autoscout24.be/Details.asp...3394&asrc=st|s

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Heeft een dezer tuners ervaring met een Cupra R tuning?

          op de sites staat 310pk? hoe gaat dit in de praktijk? is dat evenveel of meer of minder? hoe valt dat mee met enkel dat vermogen op de voorwielen?
          Seat Leon Cupra R is een topwagen, zelf lange tijd met een Cupra (niet R) gereden, en een tijdje terug nog met een Cupra R van een klant. Vermogen valt heel goed te doseren op de voortrein.
          Zeer leuke wagen voor zijn geld hoor!

          Comment


          • Zoals de meeste hier wel zullen gelezen hebben, heb ik een "klein" dispuut gehad met Bruno.

            Uiteindelijk een gaatje in onze agenda gevonden (eerder ik die eindelijk eens tijd had dan hij).

            samen gezeten, alles uitgeklaard, zowel op privé vlak als op het vlak van de tuning met mijn auto.

            Auto daar in vol vertrouwen achter gelaten, eerste keer dat ik zolang zonder auto zit en hopende op een diagnose die nog zou meevallen.

            Wat te verwachten was, is dus ook gebeurd. Vliegwiel was dus compleet naar de zak.

            Niet alleen het vliegwiel was kapot maar nog een onderdeel dat wat schade heeft opgelopen.

            Bruno heeft mij de mogelijkheden gegeven:

            - ofwel alles trg in elkaar steken en verder blijven botsen. (niet zijn favoriete optie noch die van mij)
            - vliegwiel van sachs steken, dat sterker is maar waar het trillen blijft, aangezien ik veel in de file zit en geregeld in antwerpen city zit is dat geen comfortabele optie en al zeker niet in de koudere maanden
            - terug een oem vliegwiel steken en trg blij rond karren.


            Lang getwijfeld wat ik zou doen, was die kar al geruime tijd moe. Maar heb vantweekend ontdekt wat die kan zonder al teveel moeite te doen .

            Uiteindelijk toch gewoon beslist op een oem vliegwiel te steken. Bruno stelde nog voor om dan een koppeling van Sachs te steken, die was nog goed dus heb ik dat eerst maar afgewezen.

            2 seconden later toch maar trg gebeld om ze wel te steken nu dat ding toch half uiteen ligt . Volgens hem een goede beslissing. Des te beter!

            Had gedacht dat dit niet kon op mijn model aangezien ik van andere binnen- en buitenlandse firma's tegenstrijdige berichten kreeg van ja het kan wel en nee het kan niet.

            Volgens Bruno kon het dus wel, dus pakken we dat er inneens maar bij.

            Van Bruno nog een serieus mooie geste gekregen!!!

            Straks ga ik eens langsgaan om eens te zien hoe dat stukske miserie er in het echt eigenlijk uitzien.

            Hopelijk en waarschijnlijk kan ik hier volgende week een happy ending komen vertellen

            Comment


            • Iedereen weer tevreden, altijd leuk om te lezen

              Comment


              • Eind goed al goed hopelijk.

                Comment


                • Zeg eens een vraagje. Ik lees bij verschillende tuners waarden van 240 tot 260 pk voor een 2.0 TSI uit de Octavia RS my 2013. Ik veronderstel dat dit op RON 98 is. Hoe zit het met op RON 95 rijden na een tuning?

                  Groet
                  Skoda Octavia Combi RS 2.0 TSI

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Zephir Bekijk Berichten
                    Zeg eens een vraagje. Ik lees bij verschillende tuners waarden van 240 tot 260 pk voor een 2.0 TSI uit de Octavia RS my 2013. Ik veronderstel dat dit op RON 98 is. Hoe zit het met op RON 95 rijden na een tuning?

                    Groet
                    Normaal ga je dan een paar pk minder hebben, maar denk dat je dit niet zo erg zal voelen hoor. Klopsensor past toch alles aan.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk Berichten
                      Toevallig vandaag geweest en zeer tevreden van.
                      Vriendelijke ontvangst, auto eerst op de testbank en bleek 137PK te hebben en 282NM.
                      Vervolgens een mooie tuning op maat gekregen en nadien weer op de testbank met als resultaat 183PK en 355NM.
                      Naar mijn idee allemaal netjes binnen de marges. Standaard zou mijn 320dA 150PK en 330NM hebben.

                      Het "slome" is er uit en de BMW loopt nu super!

                      Originele en testwaardes konden lager uit vallen, volgens hen doordat een automaat schijnbaar op een testbank niet maximaal getest kan worden, of door hen niet maximaal getest wordt.
                      Kan iemand hier mij vertellen waarom een automaat op een testbank niet maximaal getest kan worden? Of waarom men dat niet doet?

                      Gr,

                      DR

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                        Normaal ga je dan een paar pk minder hebben, maar denk dat je dit niet zo erg zal voelen hoor. Klopsensor past toch alles aan.
                        Dus toch best RON98 tanken voor ik ergens binnen rij?
                        Skoda Octavia Combi RS 2.0 TSI

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Zephir Bekijk Berichten
                          Dus toch best RON98 tanken voor ik ergens binnen rij?
                          Tuurlijk 98 tanken en zeker met een getunede wagen....

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk Berichten
                            Kan iemand hier mij vertellen waarom een automaat op een testbank niet maximaal getest kan worden? Of waarom men dat niet doet?

                            Gr,

                            DR
                            Denk niet dat een automaat "weet" of een wagen nu statisch rijdt of op de openbare weg dus ja, lijkt mij toch een broodje aap verhaal. Bij de mijne ging het plank tot tegen het rood op de bank.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                              Tuurlijk 98 tanken en zeker met een getunede wagen....
                              Rijden jullie altijd met RON 98 daarna?
                              Skoda Octavia Combi RS 2.0 TSI

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Zephir Bekijk Berichten
                                Rijden jullie altijd met RON 98 daarna?
                                Altijd...1x per vergissing 95 getankt,en motor draaide toch wel anders en trok zo niet ...voor die paar 0,0centjes verschil, ik tank altijd shell V-power en ik rij er toch meer km's mee dan met een ander premium merk,voor mij geen makro/Gabriels toestanden ,maar da's dan weer een andere discussie ...
                                Hoe roestiger het dak,hoe natter de kelder

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Zephir Bekijk Berichten
                                  Rijden jullie altijd met RON 98 daarna?
                                  Zoals Luc aanhaalde, als je 95 tankt zal je een klein verschil merken. Echter zal je er niets verkeerd mee doen hoor, maar als je de motor optimaal wil gebruiken, best 98 dan

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                    Zoals Luc aanhaalde, als je 95 tankt zal je een klein verschil merken. Echter zal je er niets verkeerd mee doen hoor, maar als je de motor optimaal wil gebruiken, best 98 dan
                                    Zelfde verschil met een laatste nieuwe diesel. Tank maar geen esso,oeral,maes,gulf..... Want je gaat merken dat em luider wordt, minder pit hoger in de toeren, trilt meer, loopt ruwer....

                                    Met Shell,Bp,Aral is er voor mij een enorm verschil. Zeker met Aral ultimate diesel en Bp ultimate diesel. Wel niet in Belgie beschikbaar maar wie gaat nu niet graag naar Duitsland (if you know what i mean). Cetaan in Belgie ligt rond de 51-53.
                                    Bp ultimate diesel ligt rond de 55-57.5 cetaan en Aral ultimate diesel zelfs 60-61.5. Heel groot verschil merkbaar. Auto trekt en gaat stukken beter, zonder ''gaspedaal lagg''. Motor is bijna onhoorbaar binnen. Ideaal voor lange afstanden want daar hoor ik alleen maar rolgeluiden (235/45/R1. Nu, diesel auto's van 10 jaar terug zullen daar amper iets van merken. Maar met de laatste common rail technologie en een inspuiting van 2000bar hoor je en voel je wat voor soort diesel geschikt is voor uw auto.

                                    Comment


                                    • Ik heb bij ieder wagen gevoelt dat er tss gewone en v-power een verschil is.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                        Zelfde verschil met een laatste nieuwe diesel. Tank maar geen esso,oeral,maes,gulf..... Want je gaat merken dat em luider wordt, minder pit hoger in de toeren, trilt meer, loopt ruwer....

                                        Met Shell,Bp,Aral is er voor mij een enorm verschil. Zeker met Aral ultimate diesel en Bp ultimate diesel. Wel niet in Belgie beschikbaar maar wie gaat nu niet graag naar Duitsland (if you know what i mean). Cetaan in Belgie ligt rond de 51-53.
                                        Bp ultimate diesel ligt rond de 55-57.5 cetaan en Aral ultimate diesel zelfs 60-61.5. Heel groot verschil merkbaar. Auto trekt en gaat stukken beter, zonder ''gaspedaal lagg''. Motor is bijna onhoorbaar binnen. Ideaal voor lange afstanden want daar hoor ik alleen maar rolgeluiden (235/45/R1. Nu, diesel auto's van 10 jaar terug zullen daar amper iets van merken. Maar met de laatste common rail technologie en een inspuiting van 2000bar hoor je en voel je wat voor soort diesel geschikt is voor uw auto.
                                        Mmja, heb zelf al geprobeerd het verschil te vinden tussen Shell V-Power diesel en de normale variant, Total Excellium en de normale variant, Esso, Lukoil...en dan nog eens geëxperimenteerd met apart cetaan erbij te doen...Eerlijk gezegd? Sry maar ik krijg niet het gevoel dat m'n auto anders rijdt. Vooral na het gebruik van van Cetaan (Soms expres te veel om toch iets te forceren), zonder merkbaar resultaat, was ik ervan overtuigd dat ik beter kon stoppen met mij iets wijs te maken. Denk dat het meer in 't kopke speelt met dit soort zaken, dan wat echt reëel is.
                                        Last edited by Hozee; 17/08/2013, 14:01.

                                        Comment


                                        • Op mijn c220cdi merk ik geen verschil in de rs wel tss shell v en 95 van ander merk.

                                          Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X