Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
    Vanaf 1,3bar pakt de flow af. Zie het nut er niet van in om naar 1,5 te gaan.
    Ook is er een verschil tussen piekgrens en gewone grens.
    Maar persoonlijk is 1,2 (max) niet dicht bij de 1,5 grens zoals jij hier vraagt.

    Vanwaar deze vragen?
    Indien je hier allemaal theoretsich dieper op in wil gaan nodig ik je graag uit om met onze programmeur hierover te komen praten.
    Waar dient een forum anders voor,
    als deze vragen al teveel zijn dan weet ik het ook niet meer hoor.

    Zal een beetje speciaal naar Brussel of waar dan ook rijden om te praten over turbodruk..en vermits BR & DVX performance hier toch de ganse dag op zitten lijkt het me toch logisch om hier raad te vragen voor alleer te beginnen aan een motortuning.
    Ik ben gewoon nieuwsgierig wat een originele turbo aankan van turbodruk, zou de eerste niet zijn die z'n turbo opblaast na tuning..
    Alvast bedankt voor de gegeven uitleg al vind ik deze laatste boodschap eerder nutteloos..sorry

    PS: ben eigenlijk onder de indruk dat niemand anders hierop reageert,
    dus iedereen die hier z'n wagen liet chippen weet op geen 100uur hoeveel
    turbodruk hij voor en na de tuning had...zou zeggen hoe bezig !!
    MK7 Golf R | 3dr Manueel | Pure White

    Comment


    • hoe bezig !!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Doohie Bekijk Berichten
        Waar dient een forum anders voor,
        als deze vragen al teveel zijn dan weet ik het ook niet meer hoor.


        dus iedereen die hier z'n wagen liet chippen weet op geen 100uur hoeveel
        turbodruk hij voor en na de tuning had...zou zeggen hoe bezig !!
        In mijn geval weet ik dat wel, heb het zelf ook gevraagd destijds. Maar tegelijk... ben de eerste om toe te geven dat ik de gegevens wel kreeg maar van geen kanten in kan schatten wat die informatie vervolgens betekent/hoe deze geïnterpreteerd dient te worden. Dus ach.. ben iemand die interesse heeft in auto's en alles er omheen, maar geen ingenieur motortechniek..

        Comment


        • Had vroeger op mijn Seat Ibiza 1.8T een K04 turbo upgrade en mijn turbodrukmeter (Zelf geïnstalleerd) gaf pieken van 1,5 bar bij plotseling planken maar zakte onmiddellijk terug naar 1,2 bar.

          De turbo kan wel even pieken naar een niet voorgeprogrammeerde waarde maar dat is eigenlijk een delay van de elektronische onderdelen want als de ECU geprogrammeert is tot 1,2 bar dan blijft het bij die waarde.
          Dus een turbodrukmeter is zeker geen overbodige luxe als je wilt weten of het goed zit.

          Dit is geen reactie op vorige reacties maar gewoon info van eigen ervaring.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Doohie Bekijk Berichten
            Waar dient een forum anders voor,
            als deze vragen al teveel zijn dan weet ik het ook niet meer hoor.
            De intonatie van je zin staat me niet zoveel aan eigenlijk.

            Oorspronkelijk geplaatst door Doohie Bekijk Berichten
            PS: ben eigenlijk onder de indruk dat niemand anders hierop reageert,
            dus iedereen die hier z'n wagen liet chippen weet op geen 100uur hoeveel
            turbodruk hij voor en na de tuning had...zou zeggen hoe bezig !!
            Dus als je het dan wel weet dan weet je automatisch dat je auto goed gechipped is ofwat?
            Volgens mij ben jij iemand die altijd kritiek zal hebben. Ongeacht hoe uitgebreid men uitleg verstrekt aan jou.
            Opel Corsa D 1.2 easytronic 2013
            Skoda Octavia combi 2.0 crtdi 2013
            Audi A8L 3.0 tdi 2015
            Mercedes GL 350 cdi 2011
            Range Rover autobiography tdv8 3.6 2010
            BMW gran coupe 650i xdrive 2012
            Aston Martin vantage volante 1987

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Doohie Bekijk Berichten
              Waar dient een forum anders voor,
              als deze vragen al teveel zijn dan weet ik het ook niet meer hoor.

              Zal een beetje speciaal naar Brussel of waar dan ook rijden om te praten over turbodruk..en vermits BR & DVX performance hier toch de ganse dag op zitten lijkt het me toch logisch om hier raad te vragen voor alleer te beginnen aan een motortuning.
              Ik ben gewoon nieuwsgierig wat een originele turbo aankan van turbodruk, zou de eerste niet zijn die z'n turbo opblaast na tuning..
              Alvast bedankt voor de gegeven uitleg al vind ik deze laatste boodschap eerder nutteloos..sorry

              PS: ben eigenlijk onder de indruk dat niemand anders hierop reageert,
              dus iedereen die hier z'n wagen liet chippen weet op geen 100uur hoeveel
              turbodruk hij voor en na de tuning had...zou zeggen hoe bezig !!
              Waarom moet je de turbodruk en andere specifieke waardes kennen? Als je bij een goede chipboer langsgaat zal dat allemaal wel goed zijn. Het énige wat mij interesseert zijn de pk's / koppel voor en na . Je krijgt een print-out mee daar zie je als klant genoeg op.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Waarom moet je de turbodruk en andere specifieke waardes kennen? Als je bij een goede chipboer langsgaat zal dat allemaal wel goed zijn. Het énige wat mij interesseert zijn de pk's / koppel voor en na . Je krijgt een print-out mee daar zie je als klant genoeg op.
                +1 helemaal mee eens
                Focus RS 2010

                Ducati 748 2002
                Lml 125cc 4T 2012

                Comment


                • In principe wel, ja.

                  Comment


                  • Ik vraag me eerder af wat er mis is met vragen stellen die er wat dieper op ingaan.

                    Comment


                    • Soms zit ik opt gemak ook mee 1,2bar druk met pieken tot 5bar druk...zolang dat goe vooruit gaat en blijft gaan is alles ok, dat is wat telt voor mij
                      Clio 3 rs cup......hailed by CAR Magazine as "the 911 GT3 of hot hatches"

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                        Ik vraag me eerder af wat er mis is met vragen stellen die er wat dieper op ingaan.
                        Toch iemand die me begrijpt...

                        @msxx,Hozee,dr gonzo & geert dvx...
                        bedankt voor de nodige info die ik wou horen, ik vind het persoonlijk wel belangrijk dat men weet hoeveel ze uw turbo opkrikken.
                        En weet uiteraard ook wel dat meerdere zaken daar op afgestemd moet worden
                        @ alle anderen stop met het verzieken van het forum met onnodige comentaar waar ik en anderen compleet niets aan hebben
                        MK7 Golf R | 3dr Manueel | Pure White

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                          De intonatie van je zin staat me niet zoveel aan eigenlijk.



                          Dus als je het dan wel weet dan weet je automatisch dat je auto goed gechipped is ofwat?
                          Volgens mij ben jij iemand die altijd kritiek zal hebben. Ongeacht hoe uitgebreid men uitleg verstrekt aan jou.
                          Om even jouw woorden te gebruiken,
                          De intonatie van je tekst staat me niet zoveel aan eigenlijk.
                          Als jij al beweert mij al te kennen door een simpele vraag over turbodruk
                          en dit als een kritische persoon bestempeld..zielig hoor.
                          Toen jij 12jaar was reed ik mijn eerste turbo wagen (escort RS turbo)
                          Ik veronderstel dat je op 18 je rijbewijs haalde ondertussen reed ik er mijne 2de
                          turbo wagen (seirra cosworth 4x4)...dus weet maar al te goed waar het allemaal omdraait.
                          Moraal van het dit verhaal " denk 2x na voor je comentaar geeft op iemand "
                          MK7 Golf R | 3dr Manueel | Pure White

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            Waarom moet je de turbodruk en andere specifieke waardes kennen? Als je bij een goede chipboer langsgaat zal dat allemaal wel goed zijn. Het énige wat mij interesseert zijn de pk's / koppel voor en na . Je krijgt een print-out mee daar zie je als klant genoeg op.
                            That's the spirit!!!
                            Part of the EVOlution.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Doohie Bekijk Berichten
                              Waar dient een forum anders voor,
                              als deze vragen al teveel zijn dan weet ik het ook niet meer hoor.

                              Zal een beetje speciaal naar Brussel of waar dan ook rijden om te praten over turbodruk..en vermits BR & DVX performance hier toch de ganse dag op zitten lijkt het me toch logisch om hier raad te vragen voor alleer te beginnen aan een motortuning.
                              Ik ben gewoon nieuwsgierig wat een originele turbo aankan van turbodruk, zou de eerste niet zijn die z'n turbo opblaast na tuning..
                              Alvast bedankt voor de gegeven uitleg al vind ik deze laatste boodschap eerder nutteloos..sorry

                              PS: ben eigenlijk onder de indruk dat niemand anders hierop reageert,
                              dus iedereen die hier z'n wagen liet chippen weet op geen 100uur hoeveel
                              turbodruk hij voor en na de tuning had...zou zeggen hoe bezig !!
                              Mijn excuses. Wou zo niet overkomen hoor.
                              Wou u gewoon onze dienst aanbieden om met raad en daad bij te staan.
                              Eens bellen mag ook hoor. Dan ga je zelf veel sneller antwoord hebben en duidelijkheid krijgen.

                              Een persoonlijk gesprek geeft volgens mij nog steeds meer duidelijkheid dan geschreven teksten op een forum. je kan ook beginnen debateren.
                              En dan kan je tegelijk ook eens met davy praten, de persoon die eigelijk al deze zaken beter beheerst dan ikzelf.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                Had vroeger op mijn Seat Ibiza 1.8T een K04 turbo upgrade en mijn turbodrukmeter (Zelf geïnstalleerd) gaf pieken van 1,5 bar bij plotseling planken maar zakte onmiddellijk terug naar 1,2 bar.

                                De turbo kan wel even pieken naar een niet voorgeprogrammeerde waarde maar dat is eigenlijk een delay van de elektronische onderdelen want als de ECU geprogrammeert is tot 1,2 bar dan blijft het bij die waarde.
                                Dus een turbodrukmeter is zeker geen overbodige luxe als je wilt weten of het goed zit.

                                Dit is geen reactie op vorige reacties maar gewoon info van eigen ervaring.


                                Als gepensioneerde (maar lees gepassioneerde) ben je technisch toch zeer goed op de hoogte van al deze nieuwe technologiën. ;-)
                                Zo moet het! :-)
                                Last edited by Geert DVX; 28/01/2013, 11:53.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door GeNiuS Bekijk Berichten
                                  Hoe zit het nu eigenlijk met het tunen van multitronics? Is dit nu volledig uit zijn kinderschoenen?
                                  ahum
                                  2012 Audi A4 Avant 1.8 TFSI Multitronic

                                  Comment


                                  • Auto: Skoda Octavia 2009 1.9TDI 105 PK 120.000km.
                                    Na de keuring eind februari ga ik een afspraak maken bij een vd. tuner. Krijg hier op't werk vaak een A4 136pk mee, en als ik dan terug in de Skoda stap is het toch altijd een beetje balen. Hopelijk met de remap terug een 'nieuwe' wagen en weer en route voor 4 jaar.

                                    Comment


                                    • En waarom na de keuring als ik vragen mag?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                        Mijn excuses. Wou zo niet overkomen hoor.
                                        Wou u gewoon onze dienst aanbieden om met raad en daad bij te staan.
                                        Eens bellen mag ook hoor. Dan ga je zelf veel sneller antwoord hebben en duidelijkheid krijgen.
                                        Geen probleem, bedankt voor je begrip en uitleg
                                        Misshien tot binnenkort..
                                        MK7 Golf R | 3dr Manueel | Pure White

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Doohie Bekijk Berichten
                                          Om even jouw woorden te gebruiken,
                                          De intonatie van je tekst staat me niet zoveel aan eigenlijk.
                                          Als jij al beweert mij al te kennen door een simpele vraag over turbodruk
                                          en dit als een kritische persoon bestempeld..zielig hoor.
                                          Toen jij 12jaar was reed ik mijn eerste turbo wagen (escort RS turbo)
                                          Ik veronderstel dat je op 18 je rijbewijs haalde ondertussen reed ik er mijne 2de
                                          turbo wagen (seirra cosworth 4x4)...dus weet maar al te goed waar het allemaal omdraait.
                                          Moraal van het dit verhaal " denk 2x na voor je comentaar geeft op iemand "
                                          alle vooruit dan hebben we de escort RS turbo gemeen.
                                          ik heb nooit beweerd je te kennen. Maar er komen hioer genoeg wannabee it pro die het beter weten dan de gerenommeerde tuners hier. Er daar krijgt ik het schijt van.
                                          die indruk kreeg ik van jou. Gelukkig een paar post later blijkt dit niet zo te zijn.
                                          Als ik je dus gekwetst hebt bij deze mijn excuses.
                                          Opel Corsa D 1.2 easytronic 2013
                                          Skoda Octavia combi 2.0 crtdi 2013
                                          Audi A8L 3.0 tdi 2015
                                          Mercedes GL 350 cdi 2011
                                          Range Rover autobiography tdv8 3.6 2010
                                          BMW gran coupe 650i xdrive 2012
                                          Aston Martin vantage volante 1987

                                          Comment

                                          Working...
                                          X