Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Proficiat met uw nieuwe zaak!.

Mijn schoonbroer woont dicht bij willebroek, dus we zullen zeker eens komen binnenspringen voor zijn auto te laten doen. ( seat leon)
    no problemo, altijd welkom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Tof dat er nu toch een paar tuners zelf meepraten hier.

Kunnen we nu ook van een insider EERLIJK te weten komen of tuning opspoorbaar is bij een dealer?

je mag niet veralgemenen, een algemene regel kan je niet geven er zijn honderden verschillende computers met nog eens honderden software varianten, dus bij een heel deel valt er niets op te sporen, zelfs niet als de tuning er nog in zit, dan zijn er die wagens waar het wel op te sporen valt tenzij je de wagen terug origineel programmeert voordat je naar de dealer gaat. En dan is er nog een laatste categorie ( zeer zeldzaam ) waar het in principe zichtbaar is doordat bv de ecu moet worden open gebroken ( soms moet je letterlijk een gat in de ecu boren ) , maar ook daar zijn dan weer trukjes voor om dit voor de dealer te verbergen, gewoon van een andere ecu een nieuw omhulsel nemen of de hele ecu van een andere auto nemen voordat je bij de dealer binnen gaat

Kortom een goede tuner heeft in 99% van de gevallen een oplossing om het onzichtbaar te maken moest dat echt nodig zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
        ge moet lezen wat er staat, niets zelf beginnen verzinnen :
        één keer getuned en dan deze zelfde wagen met diezelfde tuning op andere testbanken gezet voor een vermogenmeting. natuurlijk niet verteld dat hijgetuned was, enkel dat ik wou weten wat znu zijn vermogen was.

WetendE dat de wagen getuned was, probeerden mij 3 oplichters te overtuigen dat hij standaard was en ik hem zeker moest laten tunen bij hun. De overige toonden mij grafiekjes die allemaal verschillen.
        Dus wie moet ge hier nog au serieux nemen ?
        Daar kan ik je wel in begrijpen want ik heb daar ook soms mijn twijfels over omdat mij dat ook al is opgevallen tijdens "vermogensbankmeetingen".
        Langs de andere kant is deze terechte opmerking van jouw geen vrijgeleide om je ongenoegen uit te spuwen over al de chiptuners.
        Onder al het koren zit kaf en het is te danken aan dit soort forums dat je eventueel de bomen door het bos kan zien.
        Zoals eerder opgemerkt, het maakt allemaal geen bal uit of de software is aangekocht of niet maar of de desbetrefende tuner weet waar hij mee bezig is.
        Vermoed als je iets minder agressief en genuanceerder reageert, je boodschap beter zal begrepen worden...en vergeet vooral de onderbouwing van je opmerkingen niet.

Comment

één keer getuned en dan deze zelfde wagen met diezelfde tuning op andere testbanken gezet voor een vermogenmeting. natuurlijk niet verteld dat hijgetuned was, enkel dat ik wou weten wat znu zijn vermogen was.

WetendE dat de wagen getuned was, probeerden mij 3 oplichters te overtuigen dat hij standaard was en ik hem zeker moest laten tunen bij hun. De overige toonden mij grafiekjes die allemaal verschillen.
          Post die grafiekjes eens, dan kunnen we zelf eens kijken.

Comment

we weten allemaal dat er heel veel cowboys tussen de tuners zitten , maar dat wil zeker niet zeggen dat ze allemaal hetzelfde zijn

neem eens contact met www.br-performance.be dat zijn echte kenners op het vlak van chiptuning
            Last edited by BrunoL; 01/12/2012, 14:48.

Comment

• Bruno, jij hebt bij shiftech gewerkt. ik zie net op facebook dat jullie een Q7 V12 van 500 naar 604pk brengen. is dat puur met een chip of wat hebben ze er nog mee gedaan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                kortom de testbank is een moment-opname, en dient voornamelijk om het verschil meteen voor en meteen na de tuning weer te geven.
                Dat zou toch iedereen die een testbank al meer dan één keer van dichtbij gezien heeft moeten weten.
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Bruno, jij hebt bij shiftech gewerkt. ik zie net op facebook dat jullie een Q7 V12 van 500 naar 604pk brengen. is dat puur met een chip of wat hebben ze er nog mee gedaan?
                  enkel herprogrammatie, koppel is vermoedelijk niet echt nauwkeurig want de testbank is maar geijkt tot 1000Nm , maar heb nu een nieuwe testbank tot 2000Nm dus zal binnenkort nog eens een V12 op de testbank proberen te krijgen. foto's chiptuning op www.br-performance.be

Lijkt spectaculair, maar persoonlijk vond ik de touareg V10 TDI stage 2 nog iets agressiever rijden ondanks slechts 950Nm
                  Last edited by BrunoL; 01/12/2012, 14:48.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ErikSpeed Bekijk Berichten
                    om nog op de vraag van "TheAquaholic" te antwoorden :
                    in jou plaats zou ik nog ff wachten met chiptunen
                    tot BR-Performance volledig op zijn poten staat
                    &
                    zonder twijfel !
                    je Passat daar laten tunen

Kijk ens aan ... eindelijk nog eens een concreet antwoord op mijn vraag ;-) Thanks ...

Comment

• Proficiat met je nieuwe zaak Bruno.Ben nog steeds zeer tevreden over jouw tuning op mijn A5 bij Shiftech.Als er toch een probleem zou zijn,moeten we nu bij BR -Perfomance of Shiftech zijn?

Comment

• Ik raad bij...BR -Performance.
                        Last edited by Hozee; 14/03/2011, 14:23.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                          Proficiat met je nieuwe zaak Bruno.Ben nog steeds zeer tevreden over jouw tuning op mijn A5 bij Shiftech.Als er toch een probleem zou zijn,moeten we nu bij BR -Perfomance of Shiftech zijn?
                          bij mij altijd welkom, dat weet je , dus moest je bijvoorbeeld bij de dealer een update krijgen van de sw kan je gratis langskomen om hem opnieuw te tunen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                            bij mij altijd welkom, dat weet je , dus moest je bijvoorbeeld bij de dealer een update krijgen van de sw kan je gratis langskomen om hem opnieuw te tunen
                            Merci,altijd een goede service bij u.

Comment

• Als ze de software van uw automaat updaten,ben je dan uw chiptuning kwijt? Volgens de garage niet
                              R8-owner

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                Als ze de software van uw automaat updaten,ben je dan uw chiptuning kwijt? Volgens de garage niet
                                Kwijt niet allicht maar aangezien die afgesteld is op de vorige software (andere schakeltijden/toerentallen) kan ik me toch inbeelden dat dit niet meer optimaal op elkaar afgestemd gaat zijn...
                                1998 VW Golf IV 1.6I SR ---> 2008-2010
                                2009 Renault Megane TCE 130 ---> 2010-...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                  Als ze de software van uw automaat updaten,ben je dan uw chiptuning kwijt? Volgens de garage niet
                                  klopt, ze kunnen enkel de automaat herprogrammeren, dit heeft dan geen invloed op de tuning

Comment

• Wat halen jullie nog uit een 1.9TDI van 160pk die in de seat ibiza cupra van de vorige generatie ligt?

Comment

Wat halen jullie nog uit een 1.9TDI van 160pk die in de seat ibiza cupra van de vorige generatie ligt?
                                      hebben we 3 stages voor kijk op www.br-performance.be voor Seat chiptuning
                                      Last edited by BrunoL; 01/12/2012, 14:49.

Comment

• Amaai, da mag wel tellen die stage 3..

Comment

• Eigenlijk jammer dat tuners hier met (berekende) krukasvermogens en koppelwaarden werken .

Systeem met wielvermogens zoals ze bvb in de USA hanteren is veel objectiever (lees daar moet tuner geen correctiefactoren zoals transmissieverliezen , wielslip enz invoeren om krukaswaarden te berekenen invoeren ) .

Daar werken veel tuners met dynapacks : wielen gaan vd wagen en testbank wordt mechanisch dmv wielbouten verbonden met wielnaven (dus grip vd banden , bandendruk , wielslip op de rollen enz hebben geen invloed op de meting , dus blijven nog enkel luchtdruk , luchttemperatuur , luchtvochtigheid over als correctiefactoren ) .

http://www.dynapack.com/

GAETMO's 800Hp Ford Focus WRC Hill climb race car. (hun koelsysteem met tafelventilatortjes lijkt niet veel soeps ,...

http://www.dynapack.com/index.php?op...=71&video_id=6

http://www.dynapack.com/index.php?op...=71&video_id=8

+ YouTube Video
                                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

http://www.dynapack.com/index.php?op...=71&video_id=5

Als het een 2WD testbank is kan dealer vaak foutcode zien v ABS/ESP waardoor hij weet dat wagen ofwel burnouts ofwel dynoruns gedaan heeft , op 4WD testbank kunnen meeste tuners zorgen dat niet-aangedreven wielen even snel draaien als aangedreven wielen waardoor je bovenstaande foutcode alvast niet meer hebt
                                          België , waar taxen astronomisch hoog zijn , de verkeersdrempels hoog en de meeste wegen slecht onderhouden , waar niks mag behalve veel betalen .sigpic

Comment

Working...
                                          X