Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ziptuning

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ok prima
    Opel Corsa D 1.2 easytronic 2013
    Skoda Octavia combi 2.0 crtdi 2013
    Audi A8L 3.0 tdi 2015
    Mercedes GL 350 cdi 2011
    Range Rover autobiography tdv8 3.6 2010
    BMW gran coupe 650i xdrive 2012
    Aston Martin vantage volante 1987

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
      een "goede tuner" begrensd dan het koppel in de eerste 2 of 3 versnellingen en geeft dan het maximum koppel vrij vanaf 3de of 4de versnelling
      kan dit dan?? dat ze dit regelen naarmate het toerental begrijp ik, maar hoe "leest" die software die de inspuiting regelt in welke versnelling je zit te roeren? nog nooit van gehoord, wel interessant!
      2010 BMW X5 xDrive40d
      2008 BMW Z4 ///M Coupé

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
        kan dit dan?? dat ze dit regelen naarmate het toerental begrijp ik, maar hoe "leest" die software die de inspuiting regelt in welke versnelling je zit te roeren? nog nooit van gehoord, wel interessant!
        Dat kan zeker en yep uiteraard ook door de software aan te passen / te optimaliseren.

        Comment


        • Ik ben sinds kort in bezit van een Fiesta TDCI S 90pk. (2e hands)
          Gaat voor mij goed vooruit ten opzichte van mijn vorige auto (75pk)
          maar ik zou toch nog dat tikkeltje meer uit de auto krijgen.
          Hij is momenteel 5j oud met bijna 80.000 op de teller! Ik kwam al snel terrecht bij ZIPtuning
          maar na dit forum na te lezen weet ik helemaal niet meer waar ik naartoe moet.

          Waar denken jullie dat ik mijn fiesta het best laat chippen?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten

            Ik ben bijzonder tevreden over deze aanpassing, want :

            * motor loopt rustiger
            * ik kan nagenoeg het volledige koppel en vermogen ook op de wielen overgebracht krijgen, zelfs op nat wegdek (wagen moet ook dan veilig reageren en wielspin is verloren tijd, geld.....
            * verbuik daalt op grote wegen, snelwegen : ik haal nu gemiddeld 5.8l/100km
            * power indien nodig : ruim voorhanden.

            Ik ben in bezit van deze gegevens op basis van uitprint op de rollenbank.

            Geinteresserden laten maar iets weten....

            In fine : Bruno van ShifTech heeft dit gerealiseerd.

            Dirk
            Ben blij dat je tevreden bent vand e aanpassing

            have fun
            Bruno

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
              kan dit dan?? dat ze dit regelen naarmate het toerental begrijp ik, maar hoe "leest" die software die de inspuiting regelt in welke versnelling je zit te roeren? nog nooit van gehoord, wel interessant!

              Ja dat kan zeker allemaal en voor sommige bestuurders is dat zeker een optie maar ik ben daar geen super grote voorstander van, je moet weten dat als je het koppel zover begrenst dat je bij regenweer geen wielspin meer hebt ( bv begrenzen van 400Nm naar 250Nm) dat je wagen bij droog weer en goede banden dan ook niet meer vooruit gaat ( want kan makkelijk 450Nm overbrengen bij droog weer zonder wielspin ). Dan ben ik van mening dat je beter bij regenweer je rechtervoet doseert en bij droog weer kan je dan alles geven



              Over ZIPTUNING is al veel geschreven , maar heb toch wel de indruk dat er steeds minder klachten van zijn ( t.o.v pakweg 2-4 jaar geleden ) , dat betekent dat ook zij hard aan hun kwaliteit werken en dat is voor de chiptuning sektor een zeer positieve zaak !

              Comment


              • Misschien totaal niet ter zake maar ik heb met de vingerknip 7 - 10 PK meer ter beschikking als ik men airco afzet, kostprijs 0 euro. Als ik dan ga kijken hoeveel het kost om 10 PK meer te krijgen (+/- 700 euro en kans op stukken en brokken).
                ik weet zelfs niet of ik het ga voelen aan het rijden of ik 10 pk meer heb.
                Airco op of af ik voel dat verschil echt niet. Kan natuurlijk ook een fabeltje zijn he, maar logisch lijkt het me wel.
                Call me what you want, but don't call me when you're in trouble

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door agustabe Bekijk Berichten
                  Airco op of af ik voel dat verschil echt niet. Kan natuurlijk ook een fabeltje zijn he, maar logisch lijkt het me wel.
                  Airco kapot? Ik voel wel degelijk een verschil zenne als ik die opzet... zou niet zonder kunnen met deze hitte!
                  Part of the EVOlution.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                    Airco kapot? Ik voel wel degelijk een verschil zenne als ik die opzet... zou niet zonder kunnen met deze hitte!
                    Ja verkeerd uitgedrukt, ik bedoelde met airco op of af , ik het PK verschil niet voel bij het optrekken.
                    voor mij zeker ook nooit een wagen zonder airco.
                    Call me what you want, but don't call me when you're in trouble

                    Comment

                    Working...
                    X